Vriend in een dronken bui naaktfoto's zitten vragen aan oude

20-09-2021 12:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik wil even mijn hart luchten en jullie mening horen.

Ik ben 45. Heb een verleden van bedrogen worden. Ook kon ik vroeger niet alleen zijn maar door mijn huidige lat-relatie ben ik hierin veel sterker geworden.

Nu waar het om gaat. Mijn vriend heeft net een rot- periode achter de rug. Ernstige aanvaring met zijn dochter, zijn kinderen die zijn verjaardag negeren. Voelt zich de laatste tijd wat down. Door de ruzie met zijn dochter is hij beginnen drinken. 'S nachts (was al behoorlijk zat toen) heeft hij een berichtje gekregen van een vroeger sexvriendinnetje voor zijn verjaardag. Normaal reageert hij daar enorm koel op. Maar nu is hij beginnen uitdagen. Zij deed meteen mee en dit resulteerde dat ze enkele pitte naaktfoto's aan hem gestuurd heeft waarop hij enthousiast gereageerd heeft. Wel geen foto teruggestuurd.

In mijn vorige relaties steeds hetzelfde meegemaakt en daarbij dan ook fysiek vreemdgaan.

Hij heeft hier nu wel enorm spijt van. Ben meteen naar huis gegaan toen ik het wist. Zelf achter gekomen doordat ik zijn messenger had gezien. We zijn hier open met onze telefoons naar elkaar.

Nu voel ik me megarot natuurlijk. Hij ook. We doen zo veel leuke dingen samen. Altijd op avontuur, kunnen urenlang zitten praten. Kinderen en familie zit helemaal goed. En nu? Wil mijn maatje niet kwijt maar dit is zo een rode vlag. Geen zin om opnieuw te moeten beginnen. Wil dat ook niet. Maar eens gedaan.... Anders is hij erg behulpzaam, lief, zachtaardig,avontuurlijk. Maar drinkt graag een paar biertjes 's avonds en ben altijd bang geweest dat dit ooit eens uit de hand zou lopen. Mijn pa is ex-alcoholist.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft beloofd om naar een dokter en /of psycholoog te gaan ivm zijn drinken. Wil mij niet verliezen zegt hij.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft beloofd om naar een dokter en /of psycholoog te gaan ivm zijn drinken. Wil mij niet verliezen zegt hij.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem gevraagd waarom hij het je niet zelf heeft verteld?
Weet hij van jouw ervaringen in eerdere relaties?
Alle reacties Link kopieren
Hij grijpt dus naar de drank wanneer het hem tegenzit.
En doet dan direct dingen die zijn stabiele basis flink doen laten wankelen.

Ik vraag me af hoe veel, hoe lang en hoe vaak je vriend eigenlijk drinkt en hoe een groot probleem het eigenlijk blijkt te zijn. Heeft hij werk? Een sociaal goed netwerk? Want zijn eigen kinderen negeren zijn verjaardag? Als het vervolgens volgens jou goed zit met familie en kinderen. En toch is dat de reden volgens jou dat hij drinkt en dit is gebeurd.

Volgens mij weet jij door de LAT relatie nog niet half wat er allemaal gebeurd wanneer jij er niet bent.... En geen zin om opnieuw te beginnen, dat is natuurlijk geen basis om hier maar in te blijven he?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening? Gaat 'm niet worden, maar aangezien jij nu al allerlei smoesjes voor hem aan het verzinnen bent verandert er toch niks.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je zo zeker dat hij normaal koeltjes reageert op die sexvriendin?
Ik bedoel, hij kan haar ook blokkeren he.

Ik denk dat hij het vooral erg vervelend vindt dat jij er bent achter gekomen.

Samen met drinken bij tegenslag vind ik het al met al niet een hele aantrekkelijke partij als ik alles zo lees.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gezien je eigen ervaringen en de bijbehorende trauma's, is dit je kans om je zelfrespect en eigenwaarde flink omhoog te pompen.
Dit gaat over jouw grens, dit ga je niet nog een keer meemaken.
Er zijn zat leukere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat je op het gebied van mannen een hele slechte smaak hebt en in combinatie met flexibele grenzen is het een recept voor ongeluk in relaties. Ik zou er mee stoppen en ik denk dat je antwoord zelf ook wel weet. Het gaat niet eens alleen om dat appen met een ex, maar ook om de drank, de slechte manier van met problemen om gaan en het algehele gebrek aan respect en dat voor iemand die de 40 is gepasseerd. Dit wordt niet beter.

TO, ik vermoed dat je sinds je jeugd telkens weer het zelfde scenario uitspeelt in relatie met onbetrouwbare man die wel gaat veranderen als jij maar blijft investeren...wanneer is die les nou eens echt geleerd?
Ik zou stoppen met jezelf vertrouwen halen uit relatie, het is een recept voor ellende.
viva-amber wijzigde dit bericht op 20-09-2021 14:30
82.90% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waar word jij gelukkig van?

Weet: Je hebt een eigen huis, geen kinderen met hem enz, je zit dus niet praktisch aan hem vast. Je bent hem niets verschuldigd en zoals hij nu is kost hij meer energie dan hij oplevert. Wil je dit echt?
Alle reacties Link kopieren
Pff lastig. Alleen het ontvangen van naaktfoto’s en app contact zou voor mij geen reden zijn een verder heeel fijne relatie te verbreken. Het zou wel reden zijn voor een pittig gesprek. Laat je ervaringen uit het verleden daar en blijf in het hier en nu.

Uit de hand lopen van alcohol gebruik vind ik dan wel erger. Zou daar wel echt willen dat hij hulp accepteert. Het klinkt wel of het een man is met veel problemen ook door de conflicten met zijn kinderen.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
20-09-2021 12:52
Mijn mening? Gaat 'm niet worden, maar aangezien jij nu al allerlei smoesjes voor hem aan het verzinnen bent verandert er toch niks.
ik wil gewoon de omstandigheden schetsen
Alle reacties Link kopieren
Weet: Je hebt een eigen huis, geen kinderen met hem enz, je zit dus niet praktisch aan hem vast. Je bent hem niets verschuldigd en zoals hij nu is kost hij meer energie dan hij oplevert. Wil je dit echt?

dit weet ik dus niet. heb hem gezegd dat het over is, mijn hoofd zegt dat dit moet. mijn hart spreekt een andere taal. vrees dat vooral het drinken zijn grootste probleem is. Hij ligt niet laveloos op de bank 's avonds maar drinkt elke avond toch wel 2-5 biertjes.

vind het gewoon zo jammer. we deden zoveel leuke dingen samen, hadden het echt fijn. steeds tijd tekort. maar inderdaad, moet stoppen hiermee, voor mezelf en ergens ook voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Het alcoholgebruik en daarbij alle remmen losgooien zijn een mega rode vlag. Echt hoor, je verdient veel beter dan een 45-jarige alcoholist (en ja dat ben je met 2-5 drankjes per dag). Ik zou wegwezen en totaal niet de behoefte worden de therapeut van een zuipschuit te worden. Als zijn kinderen al de conclusie hebben getrokken dat hun vader hopeloos is en liever geen contact willen, dan zal het wel niet zo'n leuke man zijn lijkt me.

Maar kut is het natuurlijk wel. Heb je het leuk, loopt het weer niet goed af. Superjammer natuurlijk. Maar kies voor jezelf, niet voor een therapierol. Want wat doet hij de volgende keer als hij dronken is? Die angst wil je niet in leven en is uiteindelijk erger dan je nu een tijdje kut voelen omdat je de relatie stopt. Denk lange termijn!
Alle reacties Link kopieren
2-5 biertjes elke dag, dat noem ik wel een serieus alcohol probleem. Ziet hij dat zelf ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Lellebelle schreef:
20-09-2021 13:38
ik wil gewoon de omstandigheden schetsen
Maar die doen helemaal niet ter zake. Het gaat om jou; je accepteert dit gedrag of niet. Dat hij even door een rotperiode gaat wil niet zeggen dat hij zich dan maar hoeft te misdragen en dat jij het moet pikken,
Alle reacties Link kopieren
Lellebelle schreef:
20-09-2021 13:41
vind het gewoon zo jammer. we deden zoveel leuke dingen samen, hadden het echt fijn. steeds tijd tekort. maar inderdaad, moet stoppen hiermee, voor mezelf en ergens ook voor hem.

Ja, dat is ook jammer. Maar soms doen mensen dingen die niet acceptabel zijn, en dan is het klaar met de relatie. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Het drinken om beter te voelen dat is niet zomaar even opgelost en elke avond 2-5 biertjes is veel (er is niet pas een probleem als je met dubbele tong de bak afrolt). Hij heeft geen rot periode achter de rug hij zit er nog in en dan kan hij beloftes aan jou gaan maken maar voor zichzelf moet hij iets gaan oplossen want jij bent niet verplicht hem boven water te houden.
Alle reacties Link kopieren
Als het tegen zit is dit dus wat hij doet. Want misschien lijken die redenen allemaal verzachtende omstandigheden, maar hiermee weet je juist wat hij doet als het hem tegen zit en het voor zichzelf hiermee goed praat.
Alle reacties Link kopieren
jullie hebben gelijk :-( is goed om de mening van een buitenstaander te horen. hij heeft een goeie job. komt regelmatig in contact met andere mensen ook voor zijn job. best veel verantwoordelijkheid. maar heb hem gezegd dat hij dat drinken moet aanpakken, dat dat voor niemand leuk meer is.

willen beseffen of toegeven is een eerste stap. maar het lukt me wel om mijn been stijf te houden hoor. heb hier al wat ervaring mee helaas.
Alle reacties Link kopieren
Was het niet veel logischer geweest als hij contact had gezocht met jou toen hij zich rot voelde?
Alle reacties Link kopieren
Euhm, 2 tot 5 biertjes elke avond? Die man is verslaafd, TO.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft dus vaker contact met dat vroegere seksvriendinnetje?
Alle reacties Link kopieren
Als jij ermee kan leven, waarom dan nog ons om raad vragen? Als jij vindt dat dit prima kan, goed gedrag is, en je man gaar naar een psycholoog dan is dat toch allemaal goed?

Dat voor anderen hier een grens bereikt is, dat is de persoonlijke grens van hen. Maar zegt heel veel natuurlijk. Wil je zo iemand in je leven (houden?)
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening ....niet te vertrouwen. Hier ben je toevallig zelf achter gekomen. Zal ook dingen zijn waar je niet zelf achter komt en dat zal hij niet uit zichzelf vertellen. Voor mij zou het gewoon onder bedriegen vallen hij vraagt bewust aan een andere vrouw naaktfoto's .

En hij heeft een alcohol probleem. De hoeveelheid wat hij drinkt praat je gewoon over alcoholisme.

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat de beste optie is om deze relatie te beëindigen.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven