Vriend in het buitenland heeft contact met andere vrouw

17-05-2026 00:14 460 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar heb ik mijn vriend ontmoet in een land ver weg. Gelukkig kent hij Nederland al waardoor we plannen hebben om hier samen te gaan wonen. We hebben een hele fijne tijd samen gehad en over 3 maanden zou ik weer naar hem toe gaan als hij dan nog niet in Nederland is.
Nu kreeg ik vorige week een bericht van een andere vrouw, zij zou ook een langeafstandsrelatie hebben met hem. Hij zegt dat hij een paar maanden geleden al aangegeven heeft tegen haar dat hij niet meer met haar verder wil. Echter hebben ze wel contact nog. Ze heeft enkele gesprekken doorgestuurd. Zij lijkt bijna ieder gesprek te initiëren en het gaat vooral over seks. Zij stuurt ook overal foto’s van, dat vertelde ze zelf. Ook vraagt ze hem vaak om te bellen. Vaak neemt hij niet op maar soms hebben ze ook gesprekken van een half uur.
Even samengevat hij is naar mij toe erg respectvol en liefdevol in de communicatie en naar haar toe vooral op seks uit.

Ik heb hem geconfronteerd hiermee en hij zegt dat hij dom is geweest en met mij verder wil en van me houdt en dat hij nooit meer zoiets zal doen. Hij zegt dat hij heel serieus is met mij en daarom mij laatst ook met zijn kinderen heeft laten kennismaken via de telefoon. Over 3 weken is de planning dat ik naar hem toe zou gaan en kennis zou maken met zijn kinderen en andere familie maar ik weet nu niet wat ik moet doen. De tickets heb ik een paar weken geleden geboekt. Ik heb hem verder nooit betrapt op leugens en we bellen soms wel 3 uur op een dag. Ik ben echt in de war hiervan. Hij komt erg oprecht over. Wat moet ik nu?
Ik lees ook alleen maar rode vlaggen en zo hier echt geen zin in hebben. Heel hard weglopen, TO.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Anno-niem schreef:
17-05-2026 13:14
Als je naar zijn financiële positie kijkt kan bijna geen enkele persoon met afkomst zuid Amerika of afrika naar Nederland komen. Dit wil toch niet zeggen dat er geen liefde kan zijn en de liefde de motivatie is om naar Nederland te komen en daarnaast een beter inkomen?
Klopt! Helemaal eens. Alleen het feit dat hij nu betrapt wordt op seksueel gericht contact met een vrouw, dát laat zien dat er geen liefde is.

Tel dat op bij geen werk, geen huis, geen geld, geen papieren en dan kom je tot de “hier kan iemand toch niet intrappen” gevoelens bij mensen. Behalve bij hen, die het slachtoffer worden in dit soort verhalen. Die zijn vooral van het “voordeel van de twijfel” geven.

Ik hoop dat het goed uitpakt voor je. Volgens mij heb je je besluit inmiddels al genomen.
Alle waarschuwingen zijn wel gegeven, het klinkt als een rampenscenario. Maar TO, als je vooral in je maag zit met die andere vrouw kun je toch weer contact met haar opnemen en uitzoeken wat jouw vriend haar beloofd heeft en wat haar verwachtingen zijn? Ik gok dat zij ook een gespreid bedje voor hem klaar had (of heeft) staan. Waarom nam ze anders contact met jou op? Jouw vriend heeft op meerdere paarden gewed, denk ik, en uiteindelijk ben jij het paradepaardje geworden. Ik zou hem doorsturen naar die andere vrouw. En sowieso beseffen dat hij het niet zo nauw neemt in de liefde.
Eenbeetjevanditendat schreef:
17-05-2026 13:53
Klopt! Helemaal eens. Alleen het feit dat hij nu betrapt wordt op seksueel gericht contact met een vrouw, dát laat zien dat er geen liefde is.

Tel dat op bij geen werk, geen huis, geen geld, geen papieren en dan kom je tot de “hier kan iemand toch niet intrappen” gevoelens bij mensen. Behalve bij hen, die het slachtoffer worden in dit soort verhalen. Die zijn vooral van het “voordeel van de twijfel” geven.

Ik hoop dat het goed uitpakt voor je. Volgens mij heb je je besluit inmiddels al genomen.
Dit 100%. Hier kan alleen maar ellende van komen…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Eigenlijk heeft hij tegen haar het tegenovergestelde gezegd en was zij van plan om haar huis te verkopen en bij hem te gaan wonen. Tegen haar was hij heel wisselend en afhoudend.
Uit de screenshots die ik heb ontvangen zie ik ook teksten waaruit blijkt dat er gesproken is over afstand maar anderzijds wel seksuele berichten.
Wat jij schrijft eenbeetjevanditendat is hoe ik het zie maar dan komt hij weer zo oprecht over en ga ik twijfelen.

Zijn ex had mij maanden geleden ook al toegevoegd op fb maar ik ben hier niet op ingegaan.
De vrouw die mij nu bericht komt erg wanhopig over en ik kan mij ergens ook voorstellen dat ze probeert afstand te creëeren tussen ons.
Baggal schreef:
17-05-2026 14:10
Dit 100%. Hier kan alleen maar ellende van komen…
Bedankt deze reacties helpen me.
Anno-niem schreef:
17-05-2026 14:15
Eigenlijk heeft hij tegen haar het tegenovergestelde gezegd en was zij van plan om haar huis te verkopen en bij hem te gaan wonen. Tegen haar was hij heel wisselend en afhoudend.
Uit de screenshots die ik heb ontvangen zie ik ook teksten waaruit blijkt dat er gesproken is over afstand maar anderzijds wel seksuele berichten.
Wat jij schrijft eenbeetjevanditendat is hoe ik het zie maar dan komt hij weer zo oprecht over en ga ik twijfelen.

Zijn ex had mij maanden geleden ook al toegevoegd op fb maar ik ben hier niet op ingegaan.
De vrouw die mij nu bericht komt erg wanhopig over en ik kan mij ergens ook voorstellen dat ze probeert afstand te creëeren tussen ons.
Als er niks was tussen hem en haar zou er geen afstand te creëren zijn.
Misschien moet je alle afleveringen van Kees Van der Spek van de afgelopen weken even gaan kijken. Allicht krijg je een wat meer nuchtere blik op deze zaak!
Er is wat geweest. Ik bedoel dat zij vasthoudt aan hem.
Inmiddels heeft hij haar bericht waarom ze screenshots aan mij stuurt en wat ze van hem wil.
Wat romantisch allemaal, TO. Dat iemand zoveel van je houdt, dat hij heel graag, op jouw kosten dan weliswaar, maar ach...is maar een klein rood vlaggetje, naar Nederland wil komen. Dat moet wel echte liefde zijn!!!
Everything you see I owe to spaghetti!
DonnaDo schreef:
17-05-2026 14:21
Misschien moet je alle afleveringen van Kees Van der Spek van de afgelopen weken even gaan kijken. Allicht krijg je een wat meer nuchtere blik op deze zaak!
Ik dacht net: ik krijg zin om Kees van der Spek te bellen.
Je hoeft het niet te leren, als je het begrijpt.
Yasmijn schreef:
17-05-2026 14:24
Ik dacht net: ik krijg zin om Kees van der Spek te bellen.
Ik heb mij elke keer weer verbaasd over de grenzeloze naïviteit van de slachtoffers. Niet de bedoeling te victim blamen, ben mij bewust dat het zo overkomt…

En dan lees ik dit topic en de reacties van TO en denk ik weer; geloof je dit echt?

Dat “gedoe” met exen en screenshots is ook alleen maar een vorm van drama-binding.
Anno-niem schreef:
17-05-2026 14:16
Bedankt deze reacties helpen me.
Graag gedaan. Jij zit er met je gevoel in. Ik niet en lees je vanaf de zijlijn en zie alleen maar redenen om hier heel hard van weg te lopen. Dat is misschien wel confronterend en niet de reactie waar je op hoopte. En ook al heeft hij (nog) niet aangedrongen op Nederland of geld, in de praktijk zou het daar wel op neerkomen. Wat heeft hij jou en Nederland te bieden? Is hij van het kaliber: Nederland moet wat voor mij doen in plaats van wat kan ik voor Nederland betekenen…? En hij heeft ook nog contact met een andere vrouw…? Hmmm… nogmaals: ik zou het wel weten.
Anno-niem schreef:

Zij wilde haar geld dus daar heen brengen? Uiteindelijk was er een beter plan en werd zij afgedaan. Ik snap wel dat zij wanhopig is. Als hij nog seksueel getinte berichten naar haar stuurt houdt hij bij haar de boel warm voor wanneer jij niet toehapt en hij over kan gaan naar plan B.

TO stel je voor dat het hem echt om de liefde te doen is. Ik gok dat jullie ontmoeting eenmalig is aangezien je niet op de vragen reageert. Hoe kan er al zoveel liefde ontstaan? Wat kennen jullie elkaar? Maar stel…. De kans is klein dat het hem echt om de liefde te doen is.

Hoe zie je het voor je. Een man die naar Nederland komt, op jouw kosten. De eerste tijd maar wellicht nooit een baan zal vinden. Wanneer hij een baan vindt zal dit een laag betaalde baan zijn waarmee je samen moeilijk een toekomst kan opbouwen. Zeker omdat hij daarvan ook nog eens geld wil overmaken naar zijn familie. Hij zal in Nederland dus eigenlijk op jouw kosten gaan leven, ook als hij wel werk zal vinden.
Hier zit toch geen toekomst in?

Tel daarbij ook nog eens de rode vlaggen van contact met de andere vrouw(en) bij op.

Ik gun je een goede bril dit ziet wat er gebeurt zodat je je roze bril kan afzetten.
Kijk gewoon nuchter naar de zaak. Roze bril afzetten. Wat is zijn winst t.o.v. die van jou? Wat als hij nooit gaat bijdragen? Wat als hij geen werk vindt?
Wij stonden regelmatig voor familie in voor een visum voor 30 dagen en hup terug. En daar ook weleens aan meebetaald want armlastig inderdaad. Maar ook wel verzoeken gehad of ze, op man zijn naam, niet meer konden regelen met hem en blijven. Nee dus.
Die mensen, geen familie, spreken wij nooit meer. Die dachten inderdaad de makkelijke weg gevonden te hebben.
Anno-niem schreef:

Als hij niks met /van die vrouw wilde EN hij was met jou serieus, dan had hij die vrouw toch geblokkeerd, ipv er geil mee te chatten ?
Hij kan wel screenshots sturen ( van precies die dingen die hij jou wil laten zien ) , maar hij zal met haar ook wel gevideobeld hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Anno-niem schreef:
17-05-2026 14:22
Inmiddels heeft hij haar bericht waarom ze screenshots aan mij stuurt en wat ze van hem wil.
Doe eens gek ; bel die mevrouw en vraag haar wat hij haar beloofd heeft.
Anno-niem schreef:

Als ik jou was zou ik toch maar op Facebook contact zoeken met zijn ex die je wilde toevoegen op facebook. Misschien wilde ze je interessante zaken vertellen over je nieuwe vriend. Je waarschuwen. Ga eerst maar eens naar zijn thuisland en kennismaken met zijn familie en kinderen en hun moeder. Hoe zit het allemaal in elkaar,wat voor inkomen heeft hij etc etc. Als hij het ticket niet kan betalen zegt al genoeg,zo begint elke lovestory ook steeds bij Kees van der Spek......
blijfgewoonbianca schreef:
17-05-2026 14:31
Als hij niks met /van die vrouw wilde EN hij was met jou serieus, dan had hij die vrouw toch geblokkeerd, ipv er geil mee te chatten ?
Hij kan wel screenshots sturen ( van precies die dingen die hij jou wil laten zien ) , maar hij zal met haar ook wel gevideobeld hebben.

Hij stuurt mij geen screenshots ik heb die van haar.
Ik heb hier een paar berichten terug al neergezet welke toekomst zij met hem voor ogen had.

Nanouk ik heb die vraag al meerdere keren beantwoord; 2 keer waarvan 1 keer samenzijn.
anno-niem wijzigde dit bericht op 17-05-2026 14:53
8.66% gewijzigd
Anno-niem schreef:
17-05-2026 14:22
Kan ook allemaal vooropgezet zijn. Zij spannen samen om het geloofwaardig te laten lijken.
Star⁴ schreef:
17-05-2026 14:52
Kan ook allemaal vooropgezet zijn. Zij spannen samen om het geloofwaardig te laten lijken.
En ook dat is een reële mogelijkheid…

Hoe dan ook: ik zou enorm terughoudend zijn met deze vriend, maar goed, ik blijf mijzelf herhalen, TO. Misschien moet je het zelf maar ervaren (en een topic openen dat het mee of tegenvalt).
Kap met hem!!!!
Anno-niem schreef:
17-05-2026 11:51
.
Hij loopt inderdaad tegen de 50.
Is hij nog voor zijn achttiende getrouwd en naar NL gekomen dan ?
Anno-niem schreef:
17-05-2026 14:52
2 keer waarvan 1 keer samenzijn.
Zou je na 1 keer samenzijn ook met een Nederlandse man met eenzelfde inkomensperspectiefloosheid en ingewikkelde vrouwensituaties samenwoonplannen maken?
Oh dit klinkt als het verhaal van 2 kennissen van mij. Eentje liet een gozer vanuit de Dominicaanse republiek overkomen. Het was liefde op het eerste gezicht, ze klikten zo goed en het leven daar was zo zwaar. Allemaal mooie praatjes, hij zou hier werken en aan alles meebetalen. Zodra hij daar was, sloeg de sfeer om. Hij heeft nooit gewerkt, was alleen maar de hele tijd de hort op naar andere vrouwen waar hij al contact mee had. Hij isoleerde haar van haar vrienden en familie en mishandelde haar zelfs. Uiteindelijk zijn ze uit elkaar gegaan en hij woont nu nog steeds in BE (geen idee hoe de regels daar precies zijn).

Een ander was hier in NL. Allebei al eind 50/begin 60. Hij vond wel een baan, maar omdat hij de taal niet echt machtig was, was het een minimumloon salaris. De helft daarvan ging naar zijn familie. Daardoor kon/wilde hij maar een klein deel bijdragen aan de vaste lasten. Toen ging hij met pensioen. Geen recht op aow, dus hij had helemaal geen cent meer te makken. Maar zijn familie verwachtte nog steeds spullen en geld, dus zij moest opeens alle lasten betalen en geld naar daar sturen. Zij zijn nog steeds samen, maar een gelukkige relatie is het zeker niet.

Ik ken ook een jonger stel die nog steeds samen zijn en ook kinderen samen hebben. Dat is wel een leuke relatie. Maar ook daar is de taalbarrière een het sturen van geld naar familie een terugkerend ding.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven