Vriend in het verleden agressief tegen ex.

14-01-2021 15:44 263 berichten
Ik ben bijna 2 jaar samen met mijn vriend, al wonen we niet samen. Eergister hadden we ruzie. We hebben 3 keer eerder ruzie gehad wat weinig voorstelde. Maar eergister hadden we dus ruzie... hij was boos naar de keuken gelopen om vervolgens nog bozer te worden omdat ik de gangdeur niet had dichtgedaan. Hij sloeg de deur zo hard dicht dat de hond heel erg schrok en het drinken van de salontafel sloeg. Ik schrok redelijk van de deur, maar liet me verder niet opjutten. Als hij zo wilde doen, prima. Ik riep nog naar de keuken ‘’pak snel een doekje’’ terwijl ik de hond vasthield. Vervolgens kwam die nog bozer uit de keuken waarna ik het doekje tegen mijn hoofd gegooid kreeg. Hij kwam tegen mijn hoofd omdat ik eerlijk gezegd niet had verwacht dat hij het zou gaan gooien. Vervolgens heb ik de tafel schoongemaakt en toen die door bleef gaan met boos doen aangegeven dat die gewoon even normaal moet doen. Hij deed zo raar met die deur dus het was zijn eigen schuld. Had hij maar normaal moeten doen. Ik maakte de tafel naar zijn zin niet goed schoon waarna hij het doekje uit mijn handen trok, de hond een veeg uit de pan kreeg en hij mij opeens hardhandig aan de kant trok. Toen ben ik naar huis gegaan.

Gister hebben we het uitgepraat. Ik ben niet iemand die lang boos is dus voor mij was het eigenlijk al wel klaar. Wel aangegeven dat ik was geschrokken van zijn gedrag. Vooral omdat hij normaal altijd erg rustig is. Hij gaf aan dat het nogal stressvol is op het werk (hij heeft ook een pittige baan) en daarmee was het voor mij wel uitgepraat.

Als kind is mijn arm een keer gebroken door een ex van mijn moeder. Die was zo boos op me dat hij me aan mijn arm naar beneden had genomen om me daarna onder de koude douche te zetten. De angst daarna vond ik eigenlijk nog erger. Dat als ik iets verkeerd had gedaan hij me pijn zou doen. Ik ben dus echt allergisch voor agressieve mensen. In het begin van de relatie heeft hij verteld dat hij iemand ooit één keer een klap heeft gegeven. Was meer iets van toen hij jonger was als gasten onder elkaar tijdens het uitgaan wat verder weinig voorstelde. Hij is verder altijd heel rustig en vind het niet nodig om geweld te gebruiken. Je hebt immers een mond gekregen. Iets waar ik me helemaal in kan vinden.

Gisteravond stond hij opeens voor mijn neus om het goed te maken. Ik gaf aan dat het al goed was. Hij voelde zich nog erg schuldig over zijn gedrag dus wilde me graag verassen. Later zei hij opeens tussen neus en lippen door dat het met mij toch wel makkelijker was. Bij zijn ex heeft hij nog weken zijn best moeten doen. Toen vertelde hij dat ze in het begin van de relatie een keer aan het klussen waren, hij zo geïrriteerd raakte van het trappetje afstapte en haar een kopstoot heeft gegeven. Ik was echt uit het veld geslagen... ik tegen hem.. een kopstoot ?! Hij vond het wel meevallen. Het was 1 keer voorgekomen en daarna nooit meer. Dus ik zei nog van ‘Nou dat snap ik, die dacht daarna wel 2 keer na voordat ze wat zei’.

Ik vind dit een ontzettende afknapper. We zijn al een tijd samen waardoor ik weet hoe leuk en lief hij is. Als ik dit na een week had geweten had het meteen klaar geweest. Ik wil niet iemand zijn die bij de eerstvolgende keer denkt ’laat ik mijn mond maar houden voordat hij boos wordt.’ Zijn er mensen die een keer gigantisch uit hun slof zijn geschoten en het daarna nooit meer hebben gedaan ?
Alle reacties Link kopieren
En hoezo één fout? Hij heeft tijdens de hele doekjes scène al diverse fouten gemaakt. En wie gelooft dat de kopstoot het enige opstootje uit die relatie met zijn ex was?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
14-01-2021 19:53
Ga bij hem weg.
Dit is een mega hellend vlak.

Nu kun je nog weg.
Na een volgende keer lukt het alweer een stukje minder. En dan nog een beetje minder. Echt, nu doen.
Dit!

Uit je OP;
Ik wil niet iemand zijn die bij de eerstvolgende keer denkt ’laat ik mijn mond maar houden voordat hij boos wordt

Dat ben je vanaf nu al. Vanaf nu loop je op je tenen.
Dat wordt een soort van 'normaal' want op een gegeven moment weet je niet beter meer.

Hoezo loopt hij weg, in welke situaties doet hij dat?
Hij loopt weg omdat hij weet dat hij zichzelf niet in de hand heeft.

Stop er mee. Hoop dat de hond van jou is.
Alle reacties Link kopieren
Hij denkt dat hij nu gebakken zit.
Heeft vanavond de try out gedaan.
Heeft wat extra info gekregen over to's trauma.
Heeft daarop ook iets 'gedeeld', waarbij hij weet dat het eigenlijk een dreigement is.
Denkt nu dat hij zonder kopstoten te hoeven uitdelen een makkelijker slachtoffer heeft gevonden.
Levensgevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
-Bruun schreef:
14-01-2021 17:32
Dat is dus ook een beetje mijn dilemma. Ik wil aan de ene kant niet bang moeten zijn om iets te zeggen en aan de andere kant wil ik hem niet op één fout veroordelen.
Je mag hem best op één fout veroordelen hoor. Er is gewoon geen excuus voor zijn gedrag. Ik heb ook veel stress en een pittige baan en mijn partner ook, maar dit soort dingen gebeuren bij ons echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
14-01-2021 19:53
Ga bij hem weg.
Dit is een mega hellend vlak.

Nu kun je nog weg.
Na een volgende keer lukt het alweer een stukje minder. En dan nog een beetje minder. Echt, nu doen.
Ja precies, als je op het punt bent dat je echt niet meer wil dan is het weer: ik heb al die dingen zelf gepikt, ik heb het zelf zo ver laten komen, ik was er zelf bij. En nog meer dingen die je jezelf dan aanpraat die maken dat je denkt dat je niet weg "mag". Zoals je dat nu doet met "ik kan hem niet afrekenen op één fout". Nou, dat kan je dus wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mee eens dat je weg moet wezen. Hij praat te nuchter over die kopstoot, alsof hij daar nog steeds niet de ernst van inziet. En idd, het is misschien wel een verkapt dreigement; jij gaat je gedrag nu toch aanpassen. En als je niet weg bent na dit bericht, is het natuurlijk je eigen schuld als je een keer een klap krijgt "want je wist er van..."
Laat deze ook even op je inwerken...

Ik maakte de tafel naar zijn zin niet goed schoon
Alle reacties Link kopieren
Trouwens nog een rode vlag: hij heeft in het begin van de relatie bewust tegen je gelogen dat hij maar één persoon had geslagen, tijdens een vechtpartij van jongens onder elkaar tijdens het uitgaan. Waarschijnlijk omdat hij ook wel wist dat als hij je toen zou vertellen dat hij zijn ex een kopstoot had gegeven, je weg zou gaan. En nu vind jij dus dat, omdat jullie al langer samen zijn, hij meer credits zou hebben opgebouwd, terwijl de enige reden dat jullie langer samen zijn een leugen is.
De credits die hij volgens jou heeft, heeft hij totaal onterecht gekregen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet iemand die lang boos is dus voor mij was het eigenlijk al wel klaar

En denk over deze ook goed na.
Wegwezen. Echt.
Alle reacties Link kopieren
To, maak dat je weg bent! Een normale man, geeft geen kopstoot aan zijn vriendin, hoe ziek ben je dan!
En nu had hij een doekje in zijn handen, wat als hij iets anders in zijn handen had? Zou hij dan ook gegooid hebben?
Die man is enorm agressief geloof me aub! Zelfs je arm hardhandig vastgrijpen en je wegtrekken is al een rode vlag! Zowel verbaal als fysiek is hij agressief, alleen uit hij zich nog niet volledig! Ik heb zo twee relaties gehad, weet waarover ik praat. Ga weg bij die man, het gaat hier niet bij blijven...
Alle reacties Link kopieren
-Bruun schreef:
14-01-2021 17:32
Dat is dus ook een beetje mijn dilemma. Ik wil aan de ene kant niet bang moeten zijn om iets te zeggen en aan de andere kant wil ik hem niet op één fout veroordelen.
Het is niet één fout, hij heeft dit al eerder bij iemand anders gedaan. Dat maakt het al een patroon. Het kan dus nogmaals gebeuren, en zal dus hoogstwaarschijnlijk nogmaals gebeuren. Hij heeft dit simpelweg in zich. Rennen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-01-2021 20:19
En hoezo één fout? Hij heeft tijdens de hele doekjes scène al diverse fouten gemaakt. En wie gelooft dat de kopstoot het enige opstootje uit die relatie met zijn ex was?
Nou dit dus. Dingen naar je hoofd gooien, uit je handen trekken, je hardhandig aan de kant duwen of trekken en boosheid op je huisdier afreageren zijn ook gewoon vormen van geweld. Ga er maar van uit dat hij nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien en ook niet alles heeft verteld over wat er met zijn ex is voorgevallen.
nvt
anoniem_300949 wijzigde dit bericht op 21-03-2021 21:10
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wegwezen.

Dit is het begin van het eind.
Nu is het wat grof duw, trek en smijtwerk.

Volgende ruzie is het een klap in je gezicht.

De ruzie daarna weer een stukje verder..

Echt. Wegwezen.
Je bent meer waard dan dit.

Sterkte ermee!
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat een loser om het af te reageren op de hond. Bah
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf niet krachtig genoeg bent om weg te gaan bij deze engerd zou dat heel jammer zijn, maar doe me dan 1 groot plezier: begin als-je-blieft niet aan kinderen met deze vent! Kinderen zorgen voor slaapgebrek en stress. Ben nu al bang voor de gevolgen die dat zal hebben!

Je wilt je kind toch niet aandoen wat jou destijds is aangedaan?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe geef je aan dat het, uitgezonderd afgelopen dinsdag, best goed gaat tussen jullie en hij geen agressie toont. Maar jullie wonen niet samen. De kans bestaat dat hij zich daarom nog in kan houden. Maar wat als je samen gaat wonen? Dan lopen de irritaties en spanningen toch wat meer op en kun je je daarna niet (voor een paar dagen) terugtrekken. Ga er maar vanuit dat zijn agressie dan ook vaker te zien is. En dat dat van kwaad tot erger kan worden.

Ik wens je veel sterkte toe met het maken van een keus. Maar ik zou zeggen: run Forest, run!
Beste Bruun een man die een vrouw een kopstoot geeft is een idioot.
Maar dit enkel zijn kant van het verhaal.
De kans dat de andere kant van het verhaal positiever is is vrijwel nul.
Dus jouw lief gaf zijn lief een kopstoot. En de kans is groot dat er meer ellende is gebeurd.

Je hoort niet in deze relatie. Niemand hoort hierin. Maak dat je wegkomt.
En mocht je een kinderwens hebben: krijg je kinderen met hem ben jij (!!) Heel hard verantwoordelijk voor de consequenties.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
TO, je mag van jezelf niet oordelen over een ander, wanneer het over je eigen veiligheid gaat, dan mag je altijd oordelen en handelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat hij in de ruzie boos is over dingen als: je hebt de tussendeur niet goed dicht gedaan, je maakt de tafel niet goed schoon.
Ik ben benieuwd of dat boos zijn om het boos zijn was of dat hij vaker boos is over onbenullige dingen die hij zelf ook kan doen?
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
15-01-2021 07:07
Het valt me op dat hij in de ruzie boos is over dingen als: je hebt de tussendeur niet goed dicht gedaan, je maakt de tafel niet goed schoon.
Ik ben benieuwd of dat boos zijn om het boos zijn was of dat hij vaker boos is over onbenullige dingen die hij zelf ook kan doen?
Het was notabene in zijn huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-01-2021 20:53
Laat deze ook even op je inwerken...:

‘ Ik maakte de tafel naar zijn zin niet goed schoon’

En deze:
om vervolgens nog bozer te worden omdat ik de gangdeur niet had dichtgedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ook iemand die maar één keer per vijf jaar een gewelddadige uitbarsting heeft (met ontzettende spijt daarna; dat is voorspelbaar) is een gewelddadig persoon.

Wat jij wil is dat hij zich inhoudt, want dan is hij niet gewelddadig, maar dat heb je mis. Hij is als een fles limonade die je flink geschud hebt. Zolang de dop er nog opzit ziet de fles er normaal uit; zodra je hem open maakt spuit de boel eruit.

Gun jezelf een evenwichtige man.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
AgirlnamedSue schreef:
14-01-2021 22:41
Beste Bruun een man die een vrouw een kopstoot geeft is een idioot.
Maar dit enkel zijn kant van het verhaal.
De kans dat de andere kant van het verhaal positiever is is vrijwel nul.
Dus jouw lief gaf zijn lief een kopstoot. En de kans is groot dat er meer ellende is gebeurd.

Je hoort niet in deze relatie. Niemand hoort hierin. Maak dat je wegkomt.
En mocht je een kinderwens hebben: krijg je kinderen met hem ben jij (!!) Heel hard verantwoordelijk voor de consequenties.
Succes!
Ga weg nu het ‘nog niet zo erg’ is. Deze man zou zich wat mij betreft sowieso moeten laten steriliseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven