Vriend komt niet op de verjaardag van mijn zoon

11-11-2019 12:50 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even iets van mij afschrijven. Sinds vier jaar heb ik een leuke relatie. We wonen niet samen, maar hebben wel plannen om dat wel te gaan doen in de toekomst.

Ik heb een zoon uit een vorige relatie die van de week jarig is.
Sinds 3 maanden heeft mijn vriend een drukke nieuwe baan. Ik steun hem volledig en we zien elkaar door de drukte iets minder.

Mijn zoon is van de week jarig en hij zegt niet te kunnen komen, ook niet heel even na werk. Hij is overigens wel gek op hem en het klikt heel goed tussen mijn zoon en hem.
Hij heeft geen auto dus moet wel 45 min met het ov. Wel kan hij die dag ( dag van de verjaardag) na zijn werk naar een hele goede vriendin om daar te eten. Ik ben daar absoluut niet jaloers om, maar ik weet niet zo goed wat ik hier dan van moet denken. Hij moet dan 20’min fietsen om naar haar toe te gaan na zijn werk. Ik vind het vooral jammer voor mijn zoon.
Ik gun hem zijn ontspanning en hij kan gewoon daar naartoe gaan, blijkbaar kost hem dat minder energie.
Maar toch steekt het wat.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_128906 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:54
1.39% gewijzigd
TO is dit eigenlijk de eerste keer dat hij zoiets doet of is hij wel vaker zo dat je merkt dat zijn prioriteiten anders liggen dan waar jij behoefte aan hebt?

Zoals je wel merkt vind de een het geen enkel probleem terwijl de ander er wel moeite mee heeft. Wat anderen ervan vinden is ook niet zo boeiend eigenlijk, de vraag is: is deze man een goede match voor jou en jouw zoon? Dt kun je alleen zelf bepalen. Zelfs al vindt iedereen dit normaal gedrag, als jij er (teveel) van baalt, dan boeit dat natuurlijk niks wat wij ervan vinden
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-11-2019 13:16
Hij zit dus liever 20 min op de fiets dan 45 minuten lui in het ov. Liever bij die vriendin dan jou en jouw zoon. Ik zou pissed zijn en hij mocht bij die vriendin blijven van mij.
Tja, mooi samengevat
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het de afgelopen vier jaar?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
SugarCookie schreef:
11-11-2019 13:18
Hoezo dat? Volgens de OP is vriend dol op zoon
Als je echt dol op iemand bent, dan zorg je dat je op zijn verjaardag bent. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:15
Pamelac: mijn zoon vindt het juist erg belangrijk. Hij is hoogbegaafd en erg sensitief. Hij vindt het lastig te begrijpen( waarschijnlijk ook licht autistisch).
Ook toen ik vertelde dat hij een ander keertje zou komen en het dan heel leuk zouden gaan vieren, vond hij het lastig.
Onzin. Sorry hoor maar autisme en "sensitief" er bij halen. Waarom een kind zo een korte verjaardag geven. In het weekend hoeft hij niet vroeg op voor school en kan dus iets later naar bed, is gewoon de hele dag thuis en kan iedereen komen.
Waarom doe je het in hemelsnaam op een schooldag? En dat heeft echt niets met je zoon te maken hoor. Mijn kind is ook autistisch. Op de dag zelf komt oma (soms) en mag hij kiezen wat we eten. Maar het feest doe ik toch echt niet even tussen neus en lippen door na school en voor het eten. Gewoon met toeters en bellen in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:15
Pamelac: mijn zoon vindt het juist erg belangrijk. Hij is hoogbegaafd en erg sensitief. Hij vindt het lastig te begrijpen( waarschijnlijk ook licht autistisch).
Ook toen ik vertelde dat hij een ander keertje zou komen en het dan heel leuk zouden gaan vieren, vond hij het lastig.
Niet alles en iedereen kan zich gaan aanpassen aan jouw zoon.
De vader van jouw zoon en diens familie zijn niet/nauwelijks in beeld begrijp ik??
Projecteer dat a.u.b niet op jouw vriend.
Hij is om te beginnen 'jouw' partner.. en geen surrogaat-pappa die het falen van de biologische vader maar moet compenseren.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-11-2019 13:21
Als je echt dol op iemand bent, dan zorg je dat je op zijn verjaardag bent. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Jij vindt dat vanzelfsprekend
Pindakaasjes schreef:
11-11-2019 13:21
Niet alles en iedereen kan zich gaan aanpassen aan jouw zoon.
De vader van jouw zoon en diens familie zijn niet/nauwelijks in beeld begrijp ik??
Projecteer dat a.u.b niet op jouw vriend.
Hij is om te beginnen 'jouw' partner.. en geen surrogaat-pappa die het falen van de biologische vader maar moet compenseren.

Mens blaat toch niet zo dom.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:05
Jullie kunnen mij jaloers vinden of niet...
Ik denk gewoon even aan mijn zoon en aan wat je voor elkaar over kunt hebben.

Toen hij iets belangrijks had laatst, was ik er na een drukke werkdag ook gewoon.
En nee dat was geen verjaardag, maar ook niet iets leuks of zo.


Wat doet het er toe wat wij vinden? Jij vindt het blijkbaar niet leuk en niet oké. Bespreek het met je vriend. Wij kunnen het gevoel wat jij erover hebt dat hij niet wil komen niet bij je weghalen. Bij alles zeg je ‘ja, maar....’ dus het zit je hoog. Bespreek het dus met je vriend. Dit valt onder de noemer ‘verwachtingen’ als jij ze niet uitspreekt weet de ander niet wat je verwacht in alle relaties zul je hier tegenaan lopen. Je bent nu eenmaal niet het zelfde als hij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lullige harde reacties hier.
Als hij echt niet kan ok maar zo'n verjaardag is wel een must om daarbij te zijn. Een kind van 8 vindt dat heel belangrijk. Dan zet je toch alles aan de kant en koop je een heel gaaf cadeau.
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:19
Alloah66.

Jawel hij sliep hier altijd, maar nu even niet omdat hij net met een hele drukke baan is begonnen en hij eerst gewend wil raken aan het ritme.
Ik krijg alsmaar meer begrip voor je vriend, zonde dat mama er zo'n big deal van maakt dat zoon er door beïnvloed wordt.
Alle reacties Link kopieren
Elke baan is druk. Of je er nu net begint of niet.
Waar het om gaat is dat hij straks echt deel uit gaat maken van jullie gezin.
Je zoon ziet hem als vaderfiguur. Als je vriend zijn hersens gebruikt en jouw zoon een beetje kent dan komt hij op die dag. Want dat zijn juist de dingen die zoon later als herinnering zal koesteren. Dat vriend dat voor hem over heeft. Dat vriend de dag er na gaat eten staat wat mij betreft hier helemaal los van.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-11-2019 13:21
Als je echt dol op iemand bent, dan zorg je dat je op zijn verjaardag bent. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Wat voor verjaardag.. Kind komt om 15 uur uit school, naar huis, ff acclimatiseren en dan een uurtje visite die met mazzel ook nog mee eet en dan weggaat omdat die weer naar huis gaan want werken de volgende dag. Flitsende verjaardag hoor, echt eentje die je niet moet missen.
Alle reacties Link kopieren
SugarCookie schreef:
11-11-2019 13:18
Hoezo dat? Volgens de OP is vriend dol op zoon
Nou ik krijg de indruk dat niet alleen zoon best gevoelig is, maar vriend ook. Het lijkt mij zinnig dat de verwachtingen over en weer duidelijk zijn. Samenwonen in dit geval betekent (als ik TO goed begrijp), dat zoon altijd (of iig vaak) bij TO is. De vriend van TO treedt dan mi in een soort ouderrol. In ieder geval zal vriend dan toch echt rekening met zoon moeten houden. En ik vraag mij af hoe dat zal gaan, als er al onduidelijke verwachtingen zijn over een verjaardag. Dit zijn mi perfecte situaties om eens even een gesprek over verwachtingen te hebben en te checken of ze op 1 lijn zitten.
Ik ben wel blij dat verjaardagen in mijn familie nooit zo’n big deal zijn.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-11-2019 13:21
Als je echt dol op iemand bent, dan zorg je dat je op zijn verjaardag bent. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn staat hier, hoezo? Waarom? In welk boekje kan ik dat lezen?

Niet direct op jou gericht hoor Angelica, maar ik gebruik je post als voorbeeld. Jij vindt het vanzelfsprekend maar ís het ook vanzelfsprekend dit soort dingen zul je toch echt met elkaar moeten bespreken als je in een relatie zit en je denkt niet over alles het zelfde. Verwachtingen uitspreken om teleurstellingen te voorkomen.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:27
5.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-11-2019 13:24
Wat voor verjaardag.. Kind komt om 15 uur uit school, naar huis, ff acclimatiseren en dan een uurtje visite die met mazzel ook nog mee eet en dan weggaat omdat die weer naar huis gaan want werken de volgende dag. Flitsende verjaardag hoor, echt eentje die je niet moet missen.
Wij deden het vroeger ook altijd op de dag zelf. Van 4/half5 tot 8/half 9. Ik wist niet beter en het was die uren volle bak.
Alle reacties Link kopieren
Typisch wel, partner gaat bij een vriendin eten en meteen lijken mensen te weten dat ze 'dus' jaloers is. Had wat mij betreft net zo goed een vriend kunnen zijn.

Sommige mensen stellen er nu eenmaal prijs op dat verjaardagen gevierd worden. Partner zou natuurlijk rekening kunnen houden met wat TO belangrijk vindt al denkt hij daar zelf anders over. Een etentje met een vriend kan op elk willekeurige avond, een kinderverjaardag zou ik niet zomaar verplaatsen omdat het niet past in de agenda van iemand anders. Dan blijf je bezig. Raar dat mensen dat voorstellen.

Ik zou in de toekomst je partner een paar treetjes lager in prioriteit zetten. Ongeveer op dezelfde plek waar jij bij hem staat zeg maar.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
11-11-2019 13:22
Mens blaat toch niet zo dom.

Blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat...
:moon:
Anders nog iets.. Mens??
Alle reacties Link kopieren
ray_41 schreef:
11-11-2019 13:23
Wat een lullige harde reacties hier.
Als hij echt niet kan ok maar zo'n verjaardag is wel een must om daarbij te zijn. Een kind van 8 vindt dat heel belangrijk. Dan zet je toch alles aan de kant en koop je een heel gaaf cadeau.
+1 Jij begrijpt het. Ik vind sommige reacties hier ook echt hard. En dan denk ik als je echt van iemand houdt, dan heb je dat er toch voor over. Maar ja dat denk ik en dat vind ik vanzelfsprekend, blijkbaar niet iedereen hier.
angelica1408 schreef:
11-11-2019 13:21
Als je echt dol op iemand bent, dan zorg je dat je op zijn verjaardag bent. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Niet iedereen is gewend zo over verjaardagen te denken. Misschien komt vriend uit een familie zoals die van mij, en wist hij niet dat verjaardagen voor TO en zoon zo belangrijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-11-2019 13:24
Wat voor verjaardag.. Kind komt om 15 uur uit school, naar huis, ff acclimatiseren en dan een uurtje visite die met mazzel ook nog mee eet en dan weggaat omdat die weer naar huis gaan want werken de volgende dag. Flitsende verjaardag hoor, echt eentje die je niet moet missen.
Ja en? Dat doet er toch niet toe. Je hebt een relatie met een alleenstaande ouder, daar hoort een kind bij. Als je een klein beetje om kinderen geeft, weet je dat ze het heel fijn vinden dat je er dan bent. Ongeacht of dit kort of lang duurt.
Pindakaasjes schreef:
11-11-2019 13:28
Blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat, blaat...
:moon:
Anders nog iets.. Mens??
Nee hoor, zolang jij lekker je mond houd ben ik helemaal tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
11-11-2019 13:28
Typisch wel, partner gaat bij een vriendin eten en meteen lijken mensen te weten dat ze 'dus' jaloers is. Had wat mij betreft net zo goed een vriend kunnen zijn.

Sommige mensen stellen er nu eenmaal prijs op dat verjaardagen gevierd worden. Partner zou natuurlijk rekening kunnen houden met wat TO belangrijk vindt al denkt hij daar zelf anders over. Een etentje met een vriend kan op elk willekeurige avond, een kinderverjaardag zou ik niet zomaar verplaatsen omdat het niet past in de agenda van iemand anders. Dan blijf je bezig. Raar dat mensen dat voorstellen.

Ik zou in de toekomst je partner een paar treetjes lager in prioriteit zetten. Ongeveer op dezelfde plek waar jij bij hem staat zeg maar.
Ze heeft het zelf over jaloers (niet dan), dus logisch dat mensen het daar soms ook over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-11-2019 13:07
Dit. Erg egoistisch van hem, wel eten bij een vriendin maar niet op de verjaardag van de zoon van je vaste relatie willen komen.
Al zou ik 1,5 uur moeten reizen, je doet het voor het kind. Dat is zijn dag.
Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven