Vriend komt niet op de verjaardag van mijn zoon

11-11-2019 12:50 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even iets van mij afschrijven. Sinds vier jaar heb ik een leuke relatie. We wonen niet samen, maar hebben wel plannen om dat wel te gaan doen in de toekomst.

Ik heb een zoon uit een vorige relatie die van de week jarig is.
Sinds 3 maanden heeft mijn vriend een drukke nieuwe baan. Ik steun hem volledig en we zien elkaar door de drukte iets minder.

Mijn zoon is van de week jarig en hij zegt niet te kunnen komen, ook niet heel even na werk. Hij is overigens wel gek op hem en het klikt heel goed tussen mijn zoon en hem.
Hij heeft geen auto dus moet wel 45 min met het ov. Wel kan hij die dag ( dag van de verjaardag) na zijn werk naar een hele goede vriendin om daar te eten. Ik ben daar absoluut niet jaloers om, maar ik weet niet zo goed wat ik hier dan van moet denken. Hij moet dan 20’min fietsen om naar haar toe te gaan na zijn werk. Ik vind het vooral jammer voor mijn zoon.
Ik gun hem zijn ontspanning en hij kan gewoon daar naartoe gaan, blijkbaar kost hem dat minder energie.
Maar toch steekt het wat.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_128906 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:54
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-11-2019 13:27
Wij deden het vroeger ook altijd op de dag zelf. Van 4/half5 tot 8/half 9. Ik wist niet beter en het was die uren volle bak.
Is toch ook lang zat?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-11-2019 13:32
Is toch ook lang zat?
Lijkt mij ook, maar aloha66 schijnt dat maar lullige feestjes te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
11-11-2019 13:26
Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn staat hier, hoezo? Waarom? In welk boekje kan ik dat lezen?

Niet direct op jou gericht hoor Angelica, maar ik gebruik je post als voorbeeld. Jij vindt het vanzelfsprekend maar ís het ook vanzelfsprekend dit soort dingen zul je toch echt met elkaar moeten bespreken als je in een relatie zit en je denkt niet over alles het zelfde. Verwachtingen uitspreken om teleurstellingen te voorkomen.
Ik vind het inderdaad vanzelfsprekend. Dit schaar ik onder houden van, dingen voor elkaar over hebben, prioriteiten stellen. Maar dat doet niet iedereen en dat moet iedereen voor zich weten. Zou dit om mijn eigen verjaardag gaan dan zou dit mij totaal niet boeien. Maar voor een 8 jarig kind vind ik dat je als partner zijnde wel je prioriteiten beter kunt stellen. Dit zou je vooraf inderdaad kunnen bespreken. Eerlijk gezegd heb ik deze situatie nog nooit meegemaakt (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
11-11-2019 13:25
Nou ik krijg de indruk dat niet alleen zoon best gevoelig is, maar vriend ook. Het lijkt mij zinnig dat de verwachtingen over en weer duidelijk zijn. Samenwonen in dit geval betekent (als ik TO goed begrijp), dat zoon altijd (of iig vaak) bij TO is. De vriend van TO treedt dan mi in een soort ouderrol. In ieder geval zal vriend dan toch echt rekening met zoon moeten houden. En ik vraag mij af hoe dat zal gaan, als er al onduidelijke verwachtingen zijn over een verjaardag. Dit zijn mi perfecte situaties om eens even een gesprek over verwachtingen te hebben en te checken of ze op 1 lijn zitten.
Maar dit baseer je alleen op 1 verjaardag waar vriend niet bij zal zijn
En dit is waarom ik nooit heb gedate met moeders.
Alle reacties Link kopieren
flower1987 schreef:
11-11-2019 13:19
Alloah66.

Jawel hij sliep hier altijd, maar nu even niet omdat hij net met een hele drukke baan is begonnen en hij eerst gewend wil raken aan het ritme.

Dit is toch een hele heldere reden, wat begrijp jij hier niet aan TO?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-11-2019 13:33
Lijkt mij ook, maar aloha66 schijnt dat maar lullige feestjes te vinden.
Tja......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
JuriaanB schreef:
11-11-2019 13:33
En dit is waarom ik nooit heb gedate met moeders.
Pluim voor jezelf :cheer2: :thumbsup: :cheer2:
Tęssa44- schreef:
11-11-2019 13:34
Dit is toch een hele heldere reden, wat begrijp jij hier niet aan TO?

Maar blijkbaar geldt dat alleen voor die verjaardag en niet voor het eten met die collega?? Wat klopt hier niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat dit steekt. Hij heeft een nieuwe baan en is daar druk mee, dus lever jij wat in... hij wil daardoor niet blijven slapen doordeweeks, ook heel vervelend maar he begrijpelijk... dan is er kennelijk nog een wekelijkse vriendin en dat was ook prima maar nu gaat die vriendin ineens vóór op jouw zoon. Dat is andere koek. Zelf inleveren steeds is één ding en doe je ook braaf, maar nu je zoon moet inleveren is het niet tof meer. Dat mag je gewoon vinden hoor.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
TO, zou het anders voor je zijn geweest als vriend niet bij die vriendin zou gaan eten?
Want je hebt het over teleurstelling van je zoon, alleen lijkt het vooral aan je te knagen omdat je vriend wel iets anders gaat doen
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
11-11-2019 13:35
Maar blijkbaar geldt dat alleen voor die verjaardag en niet voor het eten met die collega?? Wat klopt hier niet?
Precies, dat is dan ook een kul reden. Logisch dat TO dat op zijn minst apart vindt.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-11-2019 13:19
Mijn eigen ouders hebben er ook weleens door omstandigheden niet bij kunnen zijn op m’n verjaardag. Dat kan toch?
Door omstandigheden..... ik neem aan dat ze, toen jij kind was, niet bij vrienden gingen eten op je verjaardag??
Ik zou dit ook niet tof vinden hoor. Dat je kiest voor een etentje in plaats van een kinderverjaardag begrijp ik. Maar niet als dit het kind is van je vriendin.
Tegenover kind zou ik er geen drama van maken.
angelica1408 schreef:
11-11-2019 13:33
Ik vind het inderdaad vanzelfsprekend. Dit schaar ik onder houden van, dingen voor elkaar over hebben, prioriteiten stellen. Maar dat doet niet iedereen en dat moet iedereen voor zich weten. Zou dit om mijn eigen verjaardag gaan dan zou dit mij totaal niet boeien. Maar voor een 8 jarig kind vind ik dat je als partner zijnde wel je prioriteiten beter kunt stellen. Dit zou je vooraf inderdaad kunnen bespreken. Eerlijk gezegd heb ik deze situatie nog nooit meegemaakt (gelukkig).
Nou ja, het blijkt dus dat je vriend bij de mensen hoort die dit niet vanzelfsprekend vinden. Iedereen heeft een ander referentiekader. Voor hem is zijn nieuwe baan nu belangrijker. Dus dat zul je dan moeten aankaarten en je verwachtingen uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook niet lollig vinden
Hij zou na al die tijd toch moeten weten, dat dit voor JOU belangrijk is. Je doet dat soort vervelende (neem aan, dat hij het vervelend vind) ook gewoon af&toe voor elkaar.

Natuurlijk kun je niks van hem eisen, maar als hij, na mijn uitleg nog voor zichzelf koos, ging ik wel vraagtekens zetten bij het evenwicht in mijn relatie
Alle reacties Link kopieren
Is het niet in een ander vaatje te gieten. Hoe breng je iets..
"Hij komt niet" of: "Hij komt dan, of dan.. dus eigenlijk vieren we het 2x, hoe leuk is dat?"
Ik moet je zeggen, als ik iets doordeweeks vier is de opkomst echt veel kleiner, en iedereen die de andere dag moet werken, wil op tijd weer naar huis.
In de weekenden vind ik het altijd meer ontspannen.. kun je het misschien splitsen?
paggy schreef:
11-11-2019 13:37
Door omstandigheden..... ik neem aan dat ze, toen jij kind was, niet bij vrienden gingen eten op je verjaardag??
Ik zou dit ook niet tof vinden hoor. Dat je kiest voor een etentje in plaats van een kinderverjaardag begrijp ik. Maar niet als dit het kind is van je vriendin.
Tegenover kind zou ik er geen drama van maken.
Ze zijn allebei afzonderlijk weleens op een vakantie met vrienden geweest. Rond mijn verjaardag is het skiseizoen.

Wat ik maar wil zeggen dit soort dingen is niet vanzelfsprekend.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:44
6.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-11-2019 13:33
Ik vind het inderdaad vanzelfsprekend. Dit schaar ik onder houden van, dingen voor elkaar over hebben, prioriteiten stellen. Maar dat doet niet iedereen en dat moet iedereen voor zich weten. Zou dit om mijn eigen verjaardag gaan dan zou dit mij totaal niet boeien. Maar voor een 8 jarig kind vind ik dat je als partner zijnde wel je prioriteiten beter kunt stellen. Dit zou je vooraf inderdaad kunnen bespreken. Eerlijk gezegd heb ik deze situatie nog nooit meegemaakt (gelukkig).

Ik gebruikte jouw post als voorbeeld, wat voor de een vanzelfsprekend is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. In mijn relatie met mijn man liep ik ook tegen onuitgesproken verwachtingen aan, het is niet eerlijk om daar iemand op af te rekenen in het geval van TO zal ze het met haar vriend moeten bespreken wat haar verwachtingen zijn in dit geval. Hij kan het niet ruiken als zij niks zegt.

Het doet er ook niet toe wat ik van deze hele situatie vind of jij of wie dan ook van het forum. Het is TO die eigenlijk verwacht dat vriend komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet normaal. En dat is niet een kwestie van jaloers zijn maar opmerken dat partner niet de juiste prioriteiten stelt.

Heb je hem al op de man af gevraagd waarom je zoons verjaardag minder belangrijk is dan een etentje met een kennis? (Overigens zijn er denk ik weinig goede redenen te verzinnen)
Hij hoeft dus helemaal niet te werken of wat dan ook, nee hij kiest er voor om, ipv de verjaardag van je zoon, te gaan eten bij een vriendin. Dan zou ik ook zeer teleurgesteld zijn. Jouw zoon is maar 1x per jaar jarig, bij z'n vriendin kan hij het hele jaar nog gaan eten. Als hij jou belangrijk vindt, dan doet hij dit simpelweg voor jullie. Ik zou hier wel conclusies uit trekken.
Hij is dus als 'onderdeel van de familie' uitgenodigd en MAG op de dag zelf komen. Hij zou vereerd moeten zijn, beetje omgekeerde wereld.
Stel je je op als een scharrel dan blijf je maar een scharrel en dat samenwonen is dan van de baan.
En blijf verder uit de buurt van mijn kind.
Is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet zomaar om een kinderverjaardag. Het gaat om de verjaardag van de zoon van zijn vriendin. Het kind waar hij stiefvader van wordt.

Bij die verjaardag hoort hij er dus gewoon bij te zijn.

Nee niet alles moet maar wijken voor zo'n verjaardag. Soms zijn er belangrijkere dingen die voorgaan.

Een etentje met een vriendin dat net zo goed een dag eerder of later of een week later kan hoort daar niet bij.

Ik zou ernstig teleurgesteld zijn in vriend. Mij gaan afvragen wat ik en zoon eigenlijk voor hem beteken.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
11-11-2019 13:31
Nee hoor, zolang jij lekker je mond houd ben ik helemaal tevreden.

Dan ga ik je niet tevreden stellen vrees ik.
Je kunt me ook gewoon onder de negeer zetten.
Alle reacties Link kopieren
SugarCookie schreef:
11-11-2019 13:33
Maar dit baseer je alleen op 1 verjaardag waar vriend niet bij zal zijn
Dat klopt, maar met name natuurlijk op de redenen waarom vriend niet wil komen. Dit is wel na een relatie van 4 jaar en hij gaat wel gewoon naar een etentje van een vriendin die hij wekelijks ziet. Als hij nou idd kapot zou zijn en een alternatief zou aangeven dat zou ik dit totaal anders vinden en er echt wel begrip voor hebben.
Heb je hierover gepraat met je vriend TO ? Weet hij hoe naar je zoon en jij deze actie van hem vinden ?

Nodig anders de vriendin ook uit. Win-win :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven