Vriend net iets meer mentaal dan fysiek aangetrokken

07-04-2020 14:52 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Graag wil ik iets met jullie delen. Ik ben al een lange meelezer dus ik weet dat dit soort topics hier eerder geweest zijn. Ik besef dat het op elkaar kan lijken maar ik hoop wel dat jullie echt mijn verhaal als uniek verhaal willen lezen en hopelijk meedenken.

Ik ben nu een paar maanden met mijn vriend samen. Wat begon als iets waarin ik echt hevig verliefd was, is het overgegaan in iets fijns maar ik voel niet meer echt die vonk van het begin. Ook in bed niet. Het is zeker wel fijn, vergis je niet, maar ik mis het absolute vuurwerk wat je soms met bepaalde mannen kan hebben. Ik weet niet aan wie het ligt. Aan mij, of aan hem. Ik besloot er daarom een gesprekje over te voeren met mijn vriend.
Hij zei dat hij nog nooit zo van iemand gehouden had als van mij. Dat hij het heerlijk vind met mij. En dat hij me super aantrekkelijk vindt. Toen noemde hij een aantal dingen van me die hij supermooi vindt, hij noemt me zelfs bloedmooi.
Maar, zo zei hij, doordat hij zo enorm van mijn karakter houdt en daar “op kickt” krijgt het fysieke voor hem minder prioriteit. Terwijl het er wel degelijk is. Hij zei dat als hij de 100% aantrekkingskracht die hij voor me voelt moet verdelen, dit 51% mentaal en 49%fysiek zou zijn.
Sowieso zegt hij dat zijn libido wat lager ligt dan 10 jaar geleden. Dat het hem al een paar jaar verbaast hij weinig hij nog door sex gedreven wordt. Dat hij een wilde tijd achter de rug heeft, maar dat ook maar oppervlakkig vindt en nu op zoek is naar meer stabiliteit en dus die mentale klik. Dat hij gewoon ook minder potent is en eerder moe wordt, maar er alsnog wel enorm van geniet. Hij zegt dat hij onze dynamiek nu eenmaal ‘volwassen’ en respectvol is en daardoor niet meer zo puberaal fysiek als vroeger bij andere vriendinnen of scharrels die hij had. Dat ik uitstraal dat ik “meer dan een lichaam alleen” ben (?) waardoor hij respect heeft, maar dat daardoor tegelijkertijd ook die lust een kleinere positie inneemt en het meer gelijkwaardig is. Dat sommige vrouwen een beetje uitdagend maar ook dommig zijn, waardoor die alleen voor de seks gebruikt worden en dat een man bijvoorbeeld nooit van ze houdt en dat ik juist assertief ben en respect verwacht, waardoor het dus niet die pure lust is, maar veel meer. Hij ziet sex in een (lange) relatie sowieso meer als het liefdevol ‘luizen’ van elkaar zoals apen kunnen dan, dan een stomende aangelegenheid. Omdat je elkaar zo vaak ziet en zo vaak sex hebt is dat volgens hem niet (altijd) haalbaar.
Hij zei ook dat hij niet goed begrijpt waarom ik dit moeilijk vind. Dat hij denkt dat legio vrouwen jaloers zouden zijn als ze een man treffen die ze waardeert om wie ze zijn en niet alleen met het fysieke bezig zijn. Dat is (volgens hem) toch beter dan alleen een stoeipoes zijn waar niet van gehouden wordt?

Ik heb dit nu al een paar keer gelezen van verschillende TO’s, wat is dat toch met mannen? Is dit geloofwaardig voor jullie of klinkt het alsof hij gewoon niet genoeg fysieke aantrekkingskracht ervaart?
anoniem_396771 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 14:55
4.66% gewijzigd
lilalinda schreef:
07-04-2020 15:31
loepen dames, loepen
Pff idd ja 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Is dit die alcoholistische vriend van je? en bedoel je dit met wat je in je andere topic beschrijft als "warrig praten?"

Zoals ik daar ook al zei: je vriend klinkt stom en de seks is kennelijk saai. Wat een onzinverhaal dat hij ophangt zeg... ik dacht bij het lezen dat jullie al minstens 20 jaar samen waren, maar het is een paar maanden dus.

En ook dat hele stuk van hem over die dommige vrouwen en uitdagend zijn. Wat een respectloze eikel zeg. Waarom zou je überhaupt zijn leuter in je willen hangen? Mij niet gezien.

Doe jezelf en ook ons een plezier en maak het uit. Zoek een fatsoenlijke vent die je kan behagen in bed en die niet zo stom lult over andere vrouwen. Ik zou nooit met een man gaan die zo respectloos over andere mensen praat. Heel onaantrekkelijk en inderdaad niet sympathiek.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Hou je die man nu nog steeds aan het lijntje? Het ligt niet aan hem, het ligt aan jou!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook veel respect voor mij en we zijn echt maatjes. Gelukkig vindt hij me ook nog geil en kunnen we echt nog geile seks hebben. Ik snap niet dat het een het ander automatisch uitsluit.
Alle reacties Link kopieren
De seks is geil als de seks er is. Maar ik merk dat het “liever” en vooral rustiger is dan ik gewend ben. En dat zijn uithoudingsvermogen dus inderdaad wat minder is. Soms stopt hij als ik klaargekomen ben en dan hoeft hij niet perse klaar te komen, maar is hij ook gewoon moe omdat hij heel lang moet hijgen en bijkomen. Hij gaf ook toe dat zijn conditie niet is wat het geweest is en soms wordt hij zelfs echt licht in zijn hoofd bij een harde erectie. Dan moet hij even gaan liggen en stoppen.
Hij is inderdaad 40+ en ik weet dus niet of dat het enorme verschil maakt in dat hij zo “ingekakt” lijkt. Onze eerste paar dates waren superleuk en toen nam hij me mee naar allerlei plekken. Nu met de crisis kan dat niet meer. We zien elkaar vaak, echt heel vaak. En daardoor zit je natuurlijk ook meer op elkaars lip, leer je elkaar sneller kennen en gaat de spanning er sneller af.

Ja, er zijn een aantal dingen waar ik een beetje op afknap. Die ‘ouderwetse’ tweedeling in vrouwen die hij hanteert. Ik vind het bizar dat ook hij dus blijkbaar zo’n beeld heeft van vrouwen. En tegelijkertijd ook frusterend, omdat hij je dus al meteen in een soort hokje duwt. Hij is niet echt goed in bed, om heel eerlijk te zijn. Dat bedoel ik niet vervelend, want ik wil ook niet zeggen dat ik een godin ben. Maar de gewone ‘basic’ dingen lijken niet helemaal goed te gaan. Soms pijn doen bij het vingeren, net de verkeerde kant op vingeren zeg maar. Bij orale seks net op het verkeerde plekje zitten (ik geef hem wel aanwijzingen). En dat, terwijl hij dus wel ervaren is op seksueel gebied. Hij is met zo’n 25 vrouwen naar bed geweest dus zeker geen groentje. Hij presenteerde zichzelf een beetje als een jongen die handig met de vrouwen was. Geen player, maar wel ruim zijn sporen verdient bij de vrouwen. Nu jullie dit zo zeggen, dat het wellicht niet aan mij ligt maar aan zijn lage(re) libido en geringe bedprestaties ga ik het ineens anders bekijken.
Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Misschien niet aantrekkelijk genoeg, niet vurig genoeg etc. Maar ik heb tot nu toe eigenlijk altijd wel goede seks gehad en ook goede “feedback”. Ik dacht ook: misschien is er gebrek aan chemistry tussen ons. Maar dat lijkt het ook niet helemaal te zijn. Hij wordt supersnel opgewonden (dat zie ik ook echt in zijn ogen) maar daarna gebeurd er vaak iets waardoor het niet “afgemaakt” kan worden. Of hij verliest zijn erectie, of hij is moe, of er gebeurt een “ongelukje” dat zijn penis eruit glipt en dubbel knakt etc. Missionaris doet hij niet lang, zo is hij ook nog nooit klaargekomen.

Maar toch, toch geef ik al ontzettend veel om deze man en wil ik echt dat het gaat werken..
Zulke gesprekken met heel veel woorden die zo nietszeggend zijn als wat, en dat dan allebei 'een goed gesprek met diepgang' vinden, dat vind ik pas een libidokiller.

Wat een bullshit. Of zo u wilt, onsamenhangend semi-intellectueel gewauwel. Je vindt elkaar leuk en lekker. Of niet.
Alle reacties Link kopieren
Al zijn lulverhalen daargelaten, vind je hem zelf eigenlijk wel aantrekkelijk genoeg?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
TO maak het toch uit. Ook gezien je vorige topic. Waarom doe je zo moeilijk? Oprechte vraag.
Alle reacties Link kopieren
Naja goed het is mij een raadsel waarom je wilt dat dit werkt.. zoals je zelf zei drinkt hij veel en praat hij warrig. Als cherry on top is hij dus ook niet goed in bed.

Ik vraag mij ernstig af of er een verband bestaat tussen mannen die zeggen hun sporen verdiend te hebben bij vrouwen en goed zijn in bed. Dat is toch een beetje triest om dat te zeggen? Persoonlijk heb ik niks met zulke opschepperige mannen + dan verwacht ik er een hoop van en zoals je ziet kan hij het niet waar maken.

En ook: seks hebben met 25 vrouwen en bij orale seks op het verkeerde plekje zitten? Pijn bij het vingeren? Nou sorry hoor.. ik ken jongens van in de 20 die beter weten dan dat. Wat een afknapper als je 40 bent en zogenaamd zo ervaren bent.

Sorry, maar ik snap echt niet waarom je wil dat dit werkt... waarom wil je nou zo graag een relatie? Wat is er leuk aan hem?
skadí wijzigde dit bericht op 07-04-2020 16:17
0.17% gewijzigd
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat soort mensen niet. Wees blij dat je zo'n vriend hebt en sex is ook niet alles. Het is wel belangrijk, en je moet elkaar wel aantrekkelijk vinden, maar ik begrijp niet uit je verhaal dat dat niet zo is. Nee geen stomende of kinky sex, maar dat is het, lijkt mij bij de meeste lange relaties niet. Wil je dat wel, kun je beter geen vaste relatie beginnen maar als vrijgezel rond gaan langs verschillende mannen. Tegenwoordig moet alles 100% zijn, we zijn veel te verwend, maar dat kan in de praktijk eenmaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom draait die hele relatie om wat hij wil en voelt?

Ik had in je vorige topic al zoiets van: waarom????

Daarbij speelt de drank mogelijk ook een rol in relatie tot het feit dat de seks zo gezapig is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh, is dit die gast die zoveel drinkt?

Dan heb je daar je antwoord: hij is impotent of kan geen erectie houden omdat ie teveel zuipt en heeft daardoor ook een slechte conditie.

Laat die man toch gaan joh, dat wordt helemaal niks met dit tranendal. Je hóeft geen relatie he.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het is toch ook ubertriest om je eigen impotentie en gebrek aan seksskills goed te praten met slap geouwehoer over dat je "iets meer mentaal dan fysiek" op iemand valt.

Echt, wat een sneuneus.
Am Yisrael Chai!
Thelmalouiz85 schreef:
07-04-2020 16:02
Ik dacht ook: misschien is er gebrek aan chemistry tussen ons. Maar dat lijkt het ook niet helemaal te zijn. Hij wordt supersnel opgewonden (dat zie ik ook echt in zijn ogen) maar daarna gebeurd er vaak iets waardoor het niet “afgemaakt” kan worden. Of hij verliest zijn erectie, of hij is moe, of er gebeurt een “ongelukje” dat zijn penis eruit glipt en dubbel knakt etc. Missionaris doet hij niet lang, zo is hij ook nog nooit klaargekomen.
Hij wordt snel opgewonden, dus de gedachte aan seks maakt hem wel degelijk geil. Maar dan gaan jullie seksen en dan kakt het in. Dus hij wordt/blijft blijkbaar niet wezenlijk opgewonden van jou. Dat kan de wederzijdse ongrijpbare "chemie" zijn, maar ook heel praktisch gezien verschillende manieren en voorkeuren van seksen, of een gebrek aan seksuele kwaliteiten aan je eigen kant. Want je moppert wel dat hij je niet goed/lekker stimuleert, maar misschien is dat (ook) wederzijds en verliest hij daardoor de opwinding. Dat kan ook nog he.

Zijn eigen verklaring komt op mij over als een lulverhaal. No pun intended.
Timetraveler schreef:
07-04-2020 15:07
Ik weet niet, ik zou vooral afknappen op de manier waarop hij over vrouwen praat geloof ik. Nogal stigmatiserend/generaliserend. Ik zou dat niet zo aantrekkelijk vinden.
Nou dit, wat een blabla.
Hij moet wat meer neuken en wat minder praten. Ik wil graag passie en liefde en dat kan heel makkelijk naast of met elkaar bestaan zonder dat het een borderline relatie is hoor.
fashionvictim schreef:
07-04-2020 16:21
Oh, is dit die gast die zoveel drinkt?

Dan heb je daar je antwoord: hij is impotent of kan geen erectie houden omdat ie teveel zuipt en heeft daardoor ook een slechte conditie.

Laat die man toch gaan joh, dat wordt helemaal niks met dit tranendal. Je hóeft geen relatie he.
Oh, loepen dus :facepalm:
Thelmalouiz85 schreef:
07-04-2020 16:02
De seks is geil als de seks er is. Maar ik merk dat het “liever” en vooral rustiger is dan ik gewend ben. En dat zijn uithoudingsvermogen dus inderdaad wat minder is. Soms stopt hij als ik klaargekomen ben en dan hoeft hij niet perse klaar te komen, maar is hij ook gewoon moe omdat hij heel lang moet hijgen en bijkomen.
Vreemd hoe hij enerzijds schijnt te zeggen verliefd te zijn op je, maar anderzijds geen moeite stopt in seks samen. Je kan toch best wat meer verwachten van jullie seksleven, in plaats van dit loze gedoe. Ik vrees dat je hier weinig verandering in krijgt als hij zoiets zelf niet aanvoelt.
Een man die zo over vrouwen praat is zeer onaantrekkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je in vredesnaam zo graag een relatie? Zeker met een man die teveel drinkt, warrig praat en waar je in bed niet blij van wordt.

Bespaar je zelf en je dochter dit gedoe.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Je hóeft geen relatie hè TO..
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt een buik en wordt kaal en jij zakt ook uit met de jaren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
07-04-2020 16:21
Oh, is dit die gast die zoveel drinkt?

Dan heb je daar je antwoord: hij is impotent of kan geen erectie houden omdat ie teveel zuipt en heeft daardoor ook een slechte conditie.

Laat die man toch gaan joh, dat wordt helemaal niks met dit tranendal. Je hóeft geen relatie he.
Oké, blijkbaar drinkt hij veel. In dat geval ben ik het eens met dit.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-04-2020 17:32
Hij krijgt een buik en wordt kaal en jij zakt ook uit met de jaren.
Ja, en aan het einde gaan we allemaal dood. Leg de lat maar lekker laag, dan hoef je nooit naar iets beters op zoek.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
madonna hoer syndroom
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-04-2020 20:32
madonna hoer syndroom
Dat hadden we in het vorige topic ook al geconcludeerd volgens mij maar TO wil er graag nog een paar meer topics over openen. :roll:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven