Vriend net iets meer mentaal dan fysiek aangetrokken

07-04-2020 14:52 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Graag wil ik iets met jullie delen. Ik ben al een lange meelezer dus ik weet dat dit soort topics hier eerder geweest zijn. Ik besef dat het op elkaar kan lijken maar ik hoop wel dat jullie echt mijn verhaal als uniek verhaal willen lezen en hopelijk meedenken.

Ik ben nu een paar maanden met mijn vriend samen. Wat begon als iets waarin ik echt hevig verliefd was, is het overgegaan in iets fijns maar ik voel niet meer echt die vonk van het begin. Ook in bed niet. Het is zeker wel fijn, vergis je niet, maar ik mis het absolute vuurwerk wat je soms met bepaalde mannen kan hebben. Ik weet niet aan wie het ligt. Aan mij, of aan hem. Ik besloot er daarom een gesprekje over te voeren met mijn vriend.
Hij zei dat hij nog nooit zo van iemand gehouden had als van mij. Dat hij het heerlijk vind met mij. En dat hij me super aantrekkelijk vindt. Toen noemde hij een aantal dingen van me die hij supermooi vindt, hij noemt me zelfs bloedmooi.
Maar, zo zei hij, doordat hij zo enorm van mijn karakter houdt en daar “op kickt” krijgt het fysieke voor hem minder prioriteit. Terwijl het er wel degelijk is. Hij zei dat als hij de 100% aantrekkingskracht die hij voor me voelt moet verdelen, dit 51% mentaal en 49%fysiek zou zijn.
Sowieso zegt hij dat zijn libido wat lager ligt dan 10 jaar geleden. Dat het hem al een paar jaar verbaast hij weinig hij nog door sex gedreven wordt. Dat hij een wilde tijd achter de rug heeft, maar dat ook maar oppervlakkig vindt en nu op zoek is naar meer stabiliteit en dus die mentale klik. Dat hij gewoon ook minder potent is en eerder moe wordt, maar er alsnog wel enorm van geniet. Hij zegt dat hij onze dynamiek nu eenmaal ‘volwassen’ en respectvol is en daardoor niet meer zo puberaal fysiek als vroeger bij andere vriendinnen of scharrels die hij had. Dat ik uitstraal dat ik “meer dan een lichaam alleen” ben (?) waardoor hij respect heeft, maar dat daardoor tegelijkertijd ook die lust een kleinere positie inneemt en het meer gelijkwaardig is. Dat sommige vrouwen een beetje uitdagend maar ook dommig zijn, waardoor die alleen voor de seks gebruikt worden en dat een man bijvoorbeeld nooit van ze houdt en dat ik juist assertief ben en respect verwacht, waardoor het dus niet die pure lust is, maar veel meer. Hij ziet sex in een (lange) relatie sowieso meer als het liefdevol ‘luizen’ van elkaar zoals apen kunnen dan, dan een stomende aangelegenheid. Omdat je elkaar zo vaak ziet en zo vaak sex hebt is dat volgens hem niet (altijd) haalbaar.
Hij zei ook dat hij niet goed begrijpt waarom ik dit moeilijk vind. Dat hij denkt dat legio vrouwen jaloers zouden zijn als ze een man treffen die ze waardeert om wie ze zijn en niet alleen met het fysieke bezig zijn. Dat is (volgens hem) toch beter dan alleen een stoeipoes zijn waar niet van gehouden wordt?

Ik heb dit nu al een paar keer gelezen van verschillende TO’s, wat is dat toch met mannen? Is dit geloofwaardig voor jullie of klinkt het alsof hij gewoon niet genoeg fysieke aantrekkingskracht ervaart?
anoniem_396771 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 14:55
4.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is inmiddels het vermoeden.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
07-04-2020 15:29
Ik vind dat je vriend een hoop onzin verkoopt met als doel z’n lage libido, slecht uithoudingsvermogen en matige bedprestaties goed te praten.
Ik zou enorm op hem afknappen door hoe hij denkt over vrouwen.

Kort en krachtig omschreven dit.
En ik denk dat je gelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heeft hij gewoon geen hoog libido, of erectieproblemen en probeert je dan zo met dat mentale praatje te paaien.
Ik vind het wel knap van je dat je alles wat hij gezegd heeft zo goed onthouden heb en hier precies neer kan typen.
Ik zou na 2 minuten van die uitspraken al afgehaakt zijn en niet meer geluisterd hebben.
Selina0102 schreef:
07-04-2020 22:25
Waarschijnlijk heeft hij gewoon geen hoog libido, of erectieproblemen en probeert je dan zo met dat mentale praatje te paaien.
Ik vind het wel knap van je dat je alles wat hij gezegd heeft zo goed onthouden heb en hier precies neer kan typen.
Ik zou na 2 minuten van die uitspraken al afgehaakt zijn en niet meer geluisterd hebben.
Oh nee ik onthou dat wel, goeie anekdote om met een bepaalde vriend door te nemen. Eerst voeren om te kijken hoever de gekkigheid reikt.
Ik zie dit soort druiloren echt als een kans mijn komisch talent te oefenen, niet dat zo'n man het snapt maar een goed verhaal achteraf.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-04-2020 20:32
madonna hoer syndroom

Yep hier moest ik ook gelijk aan denken.

Hoe dan ook, de manier waarop hij over vrouwen praat klinkt m.i. zeer onaantrekkelijk. Een hoop poeha en zogenaamd intelligent-doenerij om via een omweg kenbaar te maken hoe hij over vrouwen denkt. Ja, vrouwen trappen daarin, helaas.
idd_ wijzigde dit bericht op 07-04-2020 23:19
5.10% gewijzigd
Selina0102 schreef:
07-04-2020 22:25
Waarschijnlijk heeft hij gewoon geen hoog libido, of erectieproblemen en probeert je dan zo met dat mentale praatje te paaien.
Ik vind het wel knap van je dat je alles wat hij gezegd heeft zo goed onthouden heb en hier precies neer kan typen.
Ik zou na 2 minuten van die uitspraken al afgehaakt zijn en niet meer geluisterd hebben.
Nou dit idd zeg.
Toen ik je topic titel las dacht ik, wees blij. Maar nu ik je verhaal heb gelezen plus de aanvullende info over een eerder topic denk ik; er zijn méér en léukere mannen op aarde. Echt. Heel erg veel.
Ik zou deze laten gaan. Ik geloof niet dat het een langdurig fijne relatie is of kan zijn als ik je zo lees, helaas.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
07-04-2020 15:09
Het klinkt als een hele hoop bullshit waarvan hij denkt dat jij het wil horen.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
07-04-2020 16:17
Ik snap dat soort mensen niet. Wees blij dat je zo'n vriend hebt en sex is ook niet alles. Het is wel belangrijk, en je moet elkaar wel aantrekkelijk vinden, maar ik begrijp niet uit je verhaal dat dat niet zo is. Nee geen stomende of kinky sex, maar dat is het, lijkt mij bij de meeste lange relaties niet. Wil je dat wel, kun je beter geen vaste relatie beginnen maar als vrijgezel rond gaan langs verschillende mannen. Tegenwoordig moet alles 100% zijn, we zijn veel te verwend, maar dat kan in de praktijk eenmaal niet.
Nou, seks vind ik persoonlijk wel belangrijk. En dat soort lulverhalen uit de jaren 50, nee bedankt
To, het klinkt vooral alsof jullie geen match zijn in bed.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is waarom je dit hele verhaal op jezelf betrekt.

De man drinkt teveel en heeft waarschijnlijk als gevolg daarvan potentieproblemen. Bovendien is hij - waarschijnlijk ook door het drinken - nogal lomp door dat hele lulverhaal over fysieke en mentale aantrekkelijkheid erbij te halen.

Ik lees hier in 2 zinnen 3 redenen om het uit te maken. Of eigenlijk maar 1: DRANK
En nee, dat maakt jou niet overdreven kritisch.
Alle reacties Link kopieren
Even van de andere kant: ik vind mijn man ook meer leuk dan knap. En onze sex was ook even wennen in het begin.

Maar ik heb het nooit in mijn hoofd gehaald om die 2 aan elkaar te verbinden, laat staan dat ik dit ooit tegen hem zou zeggen. We zijn gezellig aan de slag gegaan om het voor ons allebei even leuk te maken. En door het totaalpakket van de man die hij is, vind ik hem gewoon woest aantrekkelijk. Punt.
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
08-04-2020 11:39
Even van een andere kant bezien: ik vind mijn man ook meer leuk dan knap. En onze sex was ook even wennen in het begin.

Maar ik heb het nooit in mijn hoofd gehaald om die 2 aan elkaar te verbinden, laat staan dat ik dit ooit tegen hem zou zeggen. We zijn gezellig aan de slag gegaan om het voor ons allebei even leuk te maken. En door het totaalpakket van de man die hij is, vind ik hem gewoon woest aantrekkelijk. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties.. Heb er veel aan!

Zijn ‘potentie’ lijkt ook wat te wisselen. Nu, met die coronacrisis etc en veel binnen zitten gaat het eigenlijk ietsje beter, maar het valt me ook op dat hij nu dus amper drinkt. Het is geen alcoholist ofzo, maar hij houdt wel nogal van drank.
In januari dronk hij een aantal weken niet (met die challenge) en toen ging het wat beter en laatste weken dus ook. Komt dan sneller klaar ook. Er waren momenten dat hij dus ook gewoon helemaal niet klaar kwam. Zelfs als hij dan zichzelf aftrok duurde het echt heel lang (half uur bijna..) voordat hij klaarkwam. Of gewoon helemaal niet uiteindelijk. Kan het uiteindelijk door teveel alcohol zijn dat je zoveel moeite hebt om ‘daar’ te komen? Terwijl het soms ook als we seks hebben (vooral sochtends) echt binnen 10 minuten gedaan is en hij wel komt? Ik kan er moeilijk een peil op trekken. Wel weet ik dat het heel anders is dan bij andere bedpartners. Die hielden continue een stijve en kwamen binnen afzienbare tijd wel klaar. Door te neuken, of orale en aftrekken. Ik begin dus steeds minder aan mijn ‘skills’ te twijfelen, maar denk nu dus inderdaad steeds meer dat het bij hem ligt. Eerst dacht ik nog dat we een slechte match waren, maar hij is dus supertevreden. Vindt dat ik een mooi lichaam heb, dat hij continue zo’n stijve heeft bij mij en dat het ‘echt wel goed zit’ allemaal, dat ik alle andere vrouwen ‘wegblaas’ met hoe opgewonden ik hem maak. En dan denk ik ‘huh, hebben we het over hetzelfde hier?’
anoniem_396771 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 11:43
4.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar kom je nog even terug op het feit, dat je op hem uitgekeken bent?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2020 11:42
Maar kom je nog even terug op het feit, dat je op hem uitgekeken bent?
Ja natuurlijk. Ik weet niet goed of dat nou echt zo is of niet. Enerzijds wel, anderzijds ben ik dus al enorm veel om hem gaan geven.. Ik vind hem nog steeds heel aantrekkelijk, knuffel graag met hem. Ik kan erg met hem lachen, hij voelt als mn maatje.
Ik had hem eerst gewoon heel hoog zitten. Nu blijkt hij gewoon toch iets anders te zijn dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Thelmalouiz85 schreef:
08-04-2020 11:45
Ja natuurlijk. Ik weet niet goed of dat nou echt zo is of niet. Enerzijds wel, anderzijds ben ik dus al enorm veel om hem gaan geven..
Ik had hem eerst gewoon heel hoog zitten. Nu blijkt hij gewoon toch iets anders te zijn dan ik dacht
tja, je bent door de verliefdheidsfase heen (best snel al) en nu blijkt er geen nieuwe fase te ontstaan.
Het is jammer, maar er zit geen toekomst in
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2020 11:46
tja, je bent door de verliefdheidsfase heen (best snel al) en nu blijkt er geen nieuwe fase te ontstaan.
Het is jammer, maar er zit geen toekomst in
Dit vind ik dus een lastige, want ik voel wel dat ik van hem hou en ik wil eigenlijk ook niet graag zonder hem.
maar het is allemaal een beetje mellow geworden.

Overigens zegt hij me wel heel vaak dat hij me supermooi vindt, en vrienden zeiden ook dat hij tegen ze gezegd had dat ik bloedmooi ben. Dus ik denk dat het misschien ook een soort onbewuste projectie van mijn gevoelens is? Ik weet het allemaal niet..lastig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het idee dat jij veel met hem hebt en ook niet dat je verliefd bent. Hij streelt je ego maar hoe lang blijft dat leuk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja, hij denkt natuurlijk ik geef haar af en toe een compliment en ze is weer blij.
Oh en zijn opmerkingen over vrouwen zouden voor mij zo'n afknapper zijn. Flapdrol.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij tevreden is met de seks hoor, maar ik vraag je het nog maar een keer, ben jij ook tevreden? Ik vraag het me af.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
08-04-2020 12:09
Fijn dat hij tevreden is met de seks hoor, maar ik vraag je het nog maar een keer, ben jij ook tevreden? Ik vraag het me af.
hoef je je niet af te vragen hoor, gewoon even loepen
:)
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
08-04-2020 12:09
Fijn dat hij tevreden is met de seks hoor, maar ik vraag je het nog maar een keer, ben jij ook tevreden? Ik vraag het me af.
Waar het op neer komt is eigenlijk nee, niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Thelmalouiz85 schreef:
08-04-2020 11:49
Dit vind ik dus een lastige, want ik voel wel dat ik van hem hou en ik wil eigenlijk ook niet graag zonder hem.
maar het is allemaal een beetje mellow geworden.

Overigens zegt hij me wel heel vaak dat hij me supermooi vindt, en vrienden zeiden ook dat hij tegen ze gezegd had dat ik bloedmooi ben. Dus ik denk dat het misschien ook een soort onbewuste projectie van mijn gevoelens is? Ik weet het allemaal niet..lastig
Soms is houden van gewoon niet genoeg voor een relatie. Vergeet niet dat het voor een deel ook bestaat uit gewenning om iemand om je heen te hebben. Houden van elkaar betekent niet altijd dat je dan maar bij elkaar moet blijven. Zeker als belangrijke wensen/verlangens gewoon niet matchen.

Complimentjes zijn altijd fijn, maar om daarvoor in een relatie te blijven? Maar als je het nu al te mellow vindt, dat gaat over het algemeen echt niet beter worden in de toekomst. Dan zit je steeds op de bank te denken; is dit alles? En zit je jezelf op te vreten omdat je leven als zo gezapig alsof je oud en bejaard bent. En die tijd komt ook nog!

Het bekende opgeven is altijd eng en spannend, en misschien denk je, het gras bij de buren lijkt altijd groener. Maar soms is het dat ook of heb je in ieder geval de keuze of je er wel een hangmat neerzet of niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Thelmalouiz85 schreef:
08-04-2020 12:12
Waar het op neer komt is eigenlijk nee, niet helemaal.
Dan boeit het toch niet zo heel veel wat voor lulverhalen híj allemaal ophangt en dat híj tevreden is met je seksleven?
Jij bent het niet.
Kijk, als je al tijden samen bent en je wordt een beetje minder tevreden, dan snap ik best dat je 'daaraan gaat werken' en zo. Maar jullie zijn nog maar een paar maanden bij elkaar en jij bent eigenlijk niet happy met hem. Waarom ga je dan met hem door?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven