Vriend ontmoet via Tinder, nu ouders vertellen.

14-07-2018 09:44 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja de titel spreekt voor zich.
Ik heb een jongen ontmoet via Tinder, we hebben 3 maanden gedate en nu zijn we samen. Hij is al een paar keer blijven slapen toen ik alleen thuis was.
Maar nu moet ik het mijn ouders gaan vertellen. Opzich is dat niet zo'n probleem. Maar ik heb mijn ex ook via Tinder leren kennen en dat ging na 4 jaar relatie heel kut uit. (Ik heb het toen een beetje in het midden gelaten waar ik hem ontmoet had, ik heb gezegd dat ik hem 'via internet' kende) Mijn moeder heeft nooit onder banken of stoelen geschoven dat ze geen voorstander was van het ontmoeten via internet. Ook toen het uit ging, zei ze van zo zoek nu maar iemand in het echte leven.
Zijn ouders weten dat hij op Tinder zat en ze weten vrij veel over ons. Dus we kunnen ook niet iets anders meer verzinnen, want stel dat ik mijn ouders zou vertellen dat we elkaar via via kennen en zijn ouders zeggen opeens van he leuk he dat ze elkaar via internet kennen, dan breekt de hel los thuis.

Ik heb dus struggles... Ik ben benieuwd of iemand de goude tip heeft :p
anoniem_372895 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 09:47
2.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=ZeldasFortress post_id=28753654 time=1531554297 user_id=372895]
Nouja de titel spreekt voor zich.
Ik heb een jongen ontmoet via Tinder, we hebben 3 maanden gedate en nu heeft hij mij gevraagd en ik heb ja gezegd.

Wow. Hoezo hij heeft je gevraagd? Wat gevraagd? Ten huwelijk gevraagd? Dan maak je borst maar nat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er meer zorgen om maken wat er gebeurt als ze er achter komen dat jij iemand in hun huis hebt laten slapen, zonder overleg, toen zij er niet waren.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, deels quoten ging niet helemaal goed.
Even aannemend dat het níét om een huwelijk gaat....hoe oud ben je? Waarom is het zo belangrijk wat je ouders vinden van hoe je hem hebt leren kennen?
Hoe oud ben je dat je je hier zo druk over maakt?
Alle reacties Link kopieren
Dus een relatie van vier jaar (!!) gaat op een gegeven moment uit en dan "komt dat doordat jullie elkaar via internet hebben leren kennen"?

Hoe oud ben je, TO?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-07-2018 09:48
Sorry, deels quoten ging niet helemaal goed.
Even aannemend dat het níét om een huwelijk gaat....hoe oud ben je? Waarom is het zo belangrijk wat je ouders vinden van hoe je hem hebt leren kennen?
22... En I know, stel je niet zo aan.
Maar ik vond het zo naar hoe m'n moeder de vorige keer reageerde, dus ben nu een beetje bang om te vertellen dat ik hem via internet ken.
Alle reacties Link kopieren
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:44
Mijn moeder heeft nooit onder banken of stoelen geschoven dat ze geen voorstander was van het ontmoeten via internet. Ook toen het uit ging, zei ze van zo zoek nu maar iemand in het echte leven.
Supergrappig, je moeder moet met haar tijd mee gaan.... ik heb mijn man ook ontmoet via internet, inmiddels zijn we 15 jaar samen en hebben 3 mooie kinderen en nog altijd heel gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:51
dus ben nu een beetje bang om te vertellen dat ik hem via internet ken.
Ligt er helemaal aan hoe je de boodschap brengt en hoe jij op eventuele afkeuring reageert. Jouw moeder is echt ouderwets op dit gebied, lees hier maar eens: https://www.metronieuws.nl/nieuws/dossi ... a-internet
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:51
22... En I know, stel je niet zo aan.
Maar ik vond het zo naar hoe m'n moeder de vorige keer reageerde, dus ben nu een beetje bang om te vertellen dat ik hem via internet ken.
Dan ben je toch oud genoeg om je eigen keuzes te maken. Dat zou ik dan ook zeggen als ze commentaar hebben en daarnaast dat het ook geen garantie op een gelukkige relatie is als je elkaar in café, sportclub, school o.d. hebt leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Als je kan daten en n relatie aangaan dan ben je ook volwassen genoeg om dat tegen je ouders te zeggen. En we leven niet in 1950 he
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:51
22... En I know, stel je niet zo aan.
Maar ik vond het zo naar hoe m'n moeder de vorige keer reageerde, dus ben nu een beetje bang om te vertellen dat ik hem via internet ken.
Maar wat heeft hij nu gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-07-2018 09:57
Maar wat heeft hij nu gevraagd?
Fukkering gok ik
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-07-2018 09:57
Maar wat heeft hij nu gevraagd?
Hij had me gevraagd voor een relatie :p Nog geen aanzoek, beetje snel na 3 maanden :rofl:
Alle reacties Link kopieren
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:59
Hij had me gevraagd voor een relatie :p Nog geen aanzoek, beetje snel na 3 maanden :rofl:
Oh, goddank.
Alle reacties Link kopieren
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:44
Maar nu moet ik het mijn ouders gaan vertellen. Opzich is dat niet zo'n probleem. Maar ik heb mijn ex ook via Tinder leren kennen en dat ging na 4 jaar relatie heel kut uit.

8-.

Als je iemand in een bar had ontmoet die later toch een enorme klootzak bleek, zijn alle mannen in barren dan klootzakken? Of beoordeel je toch liever iedereen op zichzelf?

Dus je relatie ging 4 jaar goed, maar dat het vervelend uit ging ligt aan het feit dat je hem via internet hebt leren kennen? Stel je niet zo aan. Daar zit geen verbinding tussen. Mooi moment om volwassenheid te oefenen en hier geen big deal van te maken bij je ouders.

Iemand in hun huis laten slapen als ze er niet zijn, vind ik wel not done.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, dit is Kees, we hebben elkaar leren kennen via Tinder.
ik geef mn bek ook maar een douw
patchouli_ schreef:
14-07-2018 09:47
Ik zou me er meer zorgen om maken wat er gebeurt als ze er achter komen dat jij iemand in hun huis hebt laten slapen, zonder overleg, toen zij er niet waren.
Dat hoeft ze toch niet te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen. Wat maakt het uit of je iemand via tinder kent? Het is 2018. Ook irl kun je slechte mannen treffen.

Ik vind je ouders een beetje bekrompen.
Je bent 22. Kom op.
Ik ben overigens wel verbaasd dat een 22-jarige moet internetdaten. Ik ben blij dat dat er nog niet was toen ik 22 was.

Niets tegen internetdaten (wel tegen Tinder, maar da’s echt waardeloos in mijn leeftijdsklasse), maar ik vind het nog steeds leuker om mensen in real life te ontmoeten. Op mijn leeftijd ontkom je er niet aan, maar je zou zeggen dat je op je 22e nog niet zo dringend op zoek bent naar een relatie en dus meer tijd hebt om gewoon te zien wie je tegenkomt op school/studie/werk/feestjes. Maar ik zal wel hopeloos ouderwets zijn.

Het grote nadeel van het internet is dat het veel langer duurt voor je iemands omgeving en vrienden leert kennen en hoe iemand zich dan gedraagt.
Op internet zit 75% van wat er in de kroeg zit. Voor beide is wat te zeggen. Zeg gewoon: pa, ma: dit is Kees. Als ze vragen waar ken je hem van. Zeg jij Tinder. Stel je niet zo aan. Lekker belangrijk wat zij van Tinder vinden. Er is niet 1 soort man op tinder. Of in de kroeg. Of op werk. Als jij hem leuk vind, is het ok. Klaar.
ZeldasFortress schreef:
14-07-2018 09:51
22... En I know, stel je niet zo aan.
Maar ik vond het zo naar hoe m'n moeder de vorige keer reageerde, dus ben nu een beetje bang om te vertellen dat ik hem via internet ken.
Ga je het nou jezelf zo moeilijk maken om een reactie van je moeder te vermijden? Als je relatie na 4 jaar (!) uitgaat komt dat echt niet doordat jullie elkaar ooit op internet hebben leren kennen. Je bent jong, ja een relatie gaat wel eens uit. En nee, je weet niet of dit de ware is. Het hoort bij het leven. Wees niet bang voor je moeder, maar durf voor jezelf en je eigen keuzes te staan. Je hoeft haar ook niet te overtuigen, prima als zij denkt dat Tinder niks is. Jullie vinden elkaar leuk en zijn een relatie begonnen. Punt.

Misschien helpt het om lekker het huis uit te gaan, hoeft hij ook niet stiekem te blijven slapen.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
14-07-2018 10:24
Op mijn leeftijd ontkom je er niet aan, maar je zou zeggen dat je op je 22e nog niet zo dringend op zoek bent naar een relatie en dus meer tijd hebt om gewoon te zien wie je tegenkomt op school/studie/werk/feestjes.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt op elke leeftijd 'gewoon' iemand tegenkomen hoor. En op welke leeftijd ben je wél dringend op zoek naar een relatie?
Gewoon eerlijk zijn, door de zure appel bijten en klaar.
Ze zal misschien even morren maar zo erg dat ze je op straat gaat zetten is dit nieuws nu ook weer niet.
Veel plezier samen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven