vriend vraagt om geld te lenen

24-10-2020 22:10 472 berichten
sinds iets langer dan een jaar een nieuwe relatie. even een fast forward. wonen niet samen, relatie gaat redelijk.
gister vroeg hij mij of ik hem geld kon lenen voor boodschappen en tanken.

Is het raar dat ik van hem ben afgeknapt nu.
Klopt dat is het ook, maar het heeft mij wel rustiger gemaakt.

Maar bedankt!
kendra74 schreef:
27-10-2020 18:35
Nee heb aangegeven dat ik de relatie beëindig

Dan staat die morgen voor je deur, MET een bloemetje :P
Sterkte :rose:
In het begin was ik het helemaal niet echt enorm met je eens TO. Maar naar mate je meer geschreven hebt over hoe de vork in de steel zat, snap ik het helemaal! Succes met de break!
@no seven, het is niet dat ik mijn gelijk ben komen halen bij het forum. Ik probeerde de situatie gewoon te begrijpen voor mezelf , en geloof mij als het mijn verhaal niet was geweest had ik misschien sommige reacties ook gegeven .....totdat het je eigen verhaal is en dan vraag je je af of het wel goed loopt in je boven kamer. Heb absoluut geen hekel aan hem, we matchen op een aantal essentiële zaken niet en dit is er 1 van, en tot nu heb ik het vol kunnen houden maar de vraag maar helemaal omdat het voor eten werd gevraagd heeft mij zo geraakt want net wat iemand al eerder zei, als iemand je vraagt om eten verkapt of niet wordt je eigenlijk klem gezet, en dat neem ik hem wel kwalijk al heb ik het zelf toegelaten. En dan kan er wel hard geroepen worden kom je daar nu pas achter, nee dat kom ik niet maar je geeft om iemand en dan ben je echt niet beroerd een etentje een bioscoop je of wat dan ook te betalen totdat je door hebt wat er gebeurd en dan denk je serieus wordt ik nu in de maling genomen. Maar goed ik pak mijn rust weer terug en ben voor de komende jaren wel genezen , ik richt mijn aandacht op mijn kind dat lijkt mij voor nu verstandiger. Beetje klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ie geniet van zijn wasmachine.

Vorige week geen geld voor eten en deze week een wasmachine kunnen kopen ... straffe dingen.


En dan op 10 november zijn geld weer op, zeker?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Sterkte, maar dit is de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
En zo scharrelt hij overal wat weg. Niet jouw type. Goed gedaan. Sterkte!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Kendra. Even slikken en weer doorgaan. Het zou zonde zijn als je hierdoor alle mannen voor lange tijd buitenspel zet. Je hebt iemand genoeg te bieden, en er lopen veel mannen rond die net zo in het leven staan als jij. Je moet ze alleen leren herkennen. Ze lijken waarschijnlijk totaal niet op je ex(en). Wat je wil is echt niet extreem. Doe jezelf een dagboek kado om van je af te schrijven en om van hem los te komen. Kan helend werken, ruimt ook lekker op in je hoofd.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Enige juiste beslissing hoor, je komt heus wel een leuker exemplaar tegen
Dank je dames, ik voel mij nu ook rustiger, er is even een blok van mij afgevallen, mis hem ergens wel, maar voel mij nu wel beter, vervelend om te zeggen maar wel waar
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan sterke vrouw!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
kendra74 schreef:
27-10-2020 22:40
Dank je dames, ik voel mij nu ook rustiger, er is even een blok van mij afgevallen, mis hem ergens wel, maar voel mij nu wel beter, vervelend om te zeggen maar wel waar
Dan weet je dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
27-10-2020 23:16
Dan weet je dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Dit idd.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Volgens de emanciepatienormen moet dit gewoon kunnen hoor!

Maarja, op dit gebied zijn we dan weer niet zo geëmancipeerd

Ik ben het helemaal met je eens hoor TO.

Goed gedaan dat je die loser aan de kant zet!
Ik vind het wel een watje als hij een vouw om geld bedeld. Hij moet juist een beetje voor jou zorgen als alleenstaande moeder

Ik ben niet geëmancipeerd. Gewoon een echte kerel en niet zo'n watje.
Het voelt niet als een overwinning ofzo hoor, tuurlijk baal ik ook, maar als ik aan de afgelopen week denk nee, dan ben ik gelijk weer nuchter. En echt hij heeft super goede kanten jammer dT die de boven toon niet hadden
Gelukkig. En fijn dat je nu gelijk al wat rust ervaart.

Hoe heb je dat gedaan, het beeindigen? Afgesproken en het gezegd en dan een omhelzing oid ? En hoe reageerde hij?
kendra74 schreef:
27-10-2020 20:07
@no seven, het is niet dat ik mijn gelijk ben komen halen bij het forum. Ik probeerde de situatie gewoon te begrijpen voor mezelf , en geloof mij als het mijn verhaal niet was geweest had ik misschien sommige reacties ook gegeven .....totdat het je eigen verhaal is en dan vraag je je af of het wel goed loopt in je boven kamer. Heb absoluut geen hekel aan hem, we matchen op een aantal essentiële zaken niet en dit is er 1 van, en tot nu heb ik het vol kunnen houden maar de vraag maar helemaal omdat het voor eten werd gevraagd heeft mij zo geraakt want net wat iemand al eerder zei, als iemand je vraagt om eten verkapt of niet wordt je eigenlijk klem gezet, en dat neem ik hem wel kwalijk al heb ik het zelf toegelaten. En dan kan er wel hard geroepen worden kom je daar nu pas achter, nee dat kom ik niet maar je geeft om iemand en dan ben je echt niet beroerd een etentje een bioscoop je of wat dan ook te betalen totdat je door hebt wat er gebeurd en dan denk je serieus wordt ik nu in de maling genomen. Maar goed ik pak mijn rust weer terug en ben voor de komende jaren wel genezen , ik richt mijn aandacht op mijn kind dat lijkt mij voor nu verstandiger. Beetje klaar mee.
Ik denk ook niet dat je je gelijk kwam halen. Wel dat het besef dat jullie relatie in dit gedeelte wat scheef zat mede door dit topic, is gekomen. Dat het geholpen heeft om het voor jezelf op een rijtje te zeggen. Ik denk ook niet dat je een hekel aan hem hebt. En een einde aan een relatie maken is nooit gemakkelijk.
Ik denk goeie beslissing.

Wat heb je als reden gegeven? En wat was zijn reactie?

Niet verplicht hierop te antwoorden uiteraard.
Het is allemaal telefonisch gegaan, heel "volwassen" ik heb aangegeven dat onze levensstijlen niet passen, hij was het er niet mee eens. Ik heb zelf aangegeven geen contact te willen, dus ook niks meer vernomen
En ik merk dat ik vandaag heel erg aan hem denk dus geen contact is beter.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kendra,

goede beslissing... iemand die de ene week geld moet lenen voor het eten en benzine, en vervolgens als het salaris gestort is direct naar de winkel huppelt om een wasmachine te kopen heeft zijn zaken niet op orde.
Het kan altijd gebeuren dat je eens een tegenvallende maand hebt, onverwachte uitgaven hebt, of het spaarpotje nog niet genoeg gevuld hebt als een apparaat stuk gaat. Maar geld dat je niet hebt kun je niet uitgeven, en je eerste levensbehoefte is niet een wasmachine.
Als hij bij je was gekomen met "mag ik mijn was even een tijdje hier wassen, totdat ik genoeg gespaard heb voor een WM" dan was dat heel anders over gekomen dan nu....

En liefde gaat natuurlijk niet over materiele zaken, maar wel over levenshouding.

Succes met het verwerken van dit einde. Het is fijn om te horen dat het je rust geeft... een goede beslissing dus
Ik vind het absoluut niet raar. Jij kan het geld ook heel goed gebruiken, ik lees dat je alleenstaande moeder bent. Persoonlijk zou ik ook afgeknapt zijn.
kendra74 schreef:
28-10-2020 11:37
Het is allemaal telefonisch gegaan, heel "volwassen" ik heb aangegeven dat onze levensstijlen niet passen, hij was het er niet mee eens. Ik heb zelf aangegeven geen contact te willen, dus ook niks meer vernomen
Mijn reactie is mosterd, goede beslissing en sterkte met de breuk!
Alle reacties Link kopieren
kendra74 schreef:
27-10-2020 08:20
Dus omdat ik heb gezegd ik leen niet maar ik geef het, want ik ben geen bank, vinden jullie dat de kous daarmee af is en ik eigenlijk mijn mond moet houden.

Dus er is niemand die het dan vreemd vind dat hij dan geen bljjk van dankbaarheid toont maar in plaats daarvan een nieuwe wasmachine koopt.

Dan moet ik echt bij mezelf te rade gaan dan
Helaas zijn dat soort mannen zo simpel.

Waar ik niemand over hoor is dat deze man ook kinderen heeft en zelfs co-ouderschap. Fijn zo’n vader die niet voor zijn kinderen kan zorgen.

Ik denk toch echt dat deze man een suikertante in jou heeft gevonden.

Als je iets geeft ipv leent dan moet je inderdaad niets terugverwachten.

Ik zou het uitmaken en de volgende keer een relatie aangaan als er sprake is van financiële gelijkheid.

Ik ben ook regelmatig in deze valkuil gestapt, TO dit komt niet meer goed eenmaal afgeknapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven