vriend vraagt om geld te lenen

24-10-2020 22:10 472 berichten
sinds iets langer dan een jaar een nieuwe relatie. even een fast forward. wonen niet samen, relatie gaat redelijk.
gister vroeg hij mij of ik hem geld kon lenen voor boodschappen en tanken.

Is het raar dat ik van hem ben afgeknapt nu.
Ja dat is raar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind ik wel raar als je het zo stelt zonder achtergrondinformatie.

Hoe komt het dat hij nu niet voldoende geld heeft?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan waarom hij geen geld heeft.
Pinpas vergeten of blut?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor
Alle reacties Link kopieren
Nee. ik zou ook afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er maar aan ; is hij bijv zijn baan kwijtgeraakt, of heeft hij zijn geld vergokt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sorry dames, omdat ik weet dat elle lange verhalen niet op prijs worden gesteld, dacht ik maak het niet te lang.

nee niet pin pas kwijt.

Heeft niet veel te besteden, maar dat vond/vind ik in het beginsel niet zo een ramp je woont niet samen, dus heb ik zoiets van ieder moet in zijn/haar eigen onderhoud voorzien.

nu weet ik dat hij in de min staat, geld zal niet meer worden en vraag ik mij af of ik zo een soort leven wil leiden.
Ik kan wel voor mezelf en kind zorgen, maar moet ik dan omdat ik een relatie met een man aan ga hem ook verzorgen???
Alle reacties Link kopieren
Is het een tijdelijk acuut probleem, zitten jullie altijd bij hem en betaalt hij alles, kan hij niet met geld omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je uitleg TO. Nu denk ik er toch wel anders over. Iemand die al standaard rood staat, nee zou ik geen behoefte aan hebben. Zeker niet als alleenstaande moeder dan heb je juist iemand nodig die rust toevoegt aan je leven en stabiliteit.

Wel bleef ik van mening dat geld lenen normaal gesproken gewoon moet kunnen. Of het nu van de vrouw naar de man gaat of andersom.
crazy74 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 22:19
Reden: Zie nu pas reactie van TO
68.12% gewijzigd
nee dat is het hem ook juist, we zitten altijd bij mij , doen ook niet zoveel( omdat hij dis niet veel geld heeft) ik betaal meestal en hij soms, hij is wel heel erg lief en als ik iets vraag doet hij het ook gelijk, maar ik zit in dubio ik weet niet of dat genoeg is voor mij
Alle reacties Link kopieren
Tanken? Als je al zo weinig geld hebt, zou ik die auto wegdoen en gaan fietsen.
Niks lenen. Gewoon geven, je krijgt het toch nooit terug.
ik geef mn bek ook maar een douw
@crazy74, maar dat is het, ermee stoppen lijkt dus ok zo kort door de bocht. Geld moet echt geen graadmeter zijn voor een relatie. maar je wilt toch ook iets opbouwen met iemand.

en ik heb het gevoel dat ik niet vooruit ga komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen zin in hebben. Als 74 je geboortejaar is ben je toch te oud om als een soort veredelde student met een of ander armoedzaaierig vriendje op een sinaasappelkistje te gaan zitten rummikuppen omdat je nergens anders geld voor hebt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet veel te besteden heeft en dat betekent dat hij geen geld voor boodschappen heeft dan kan ik mij jouw vraagtekens wel voorstellen.

In combinatie met “ de relatie gaat redelijk” misschien nog een keer nadenken of dit wel de juiste relatie is?

Als iemand tijdelijk geen geld zou hebben dan zou ik er overigens geen moeite mee hebben. Dit lijkt meer een structureel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Werkt hij niet?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij schulden?
Am Yisrael Chai!
@fashionvictim, en dat bedoel ik dus, veel zal ik niet gaan ondernemen, met hem dan, maar denk ik dus ook at is de meerwaarde van de relatie als ik het niet samen met mijn partner kan doen
hij verdient gewoon niet zoveel tov zijn maandelijkse kosten, maar ik zou dan denken , dat zoek ik er een extra baantje bij
Alle reacties Link kopieren
Wanneer krijgt hij zijn inkomen? De 20e zijn de toeslagen gestort. Vrijdag de UWV uitkeringen. Maandag denk ik de salarissen en eind deze week de uitkeringen van de meeste gemeenten.

Hoeveel geld heeft hij nodig en wanneer komt het terug?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dat geld ga je sowieso niet terugzien, want volgende maand komt hij weer geld tekort.

Ik zou er denk ik voor passen, juist als je ook een kind te onderhouden hebt. Straks moet je je kind dingen ontzeggen omdat je geld naar hem toe gaat, of je schuldig voelen voor elk extraatje dat je je kind gunt terwijl hij om geld zeurt omdat hij niet kan tanken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nee.
En al helemaal niet als je een kind moet onderhouden. Laat hem lekker bij zijn ouders of zijn broer,zus, familie of de bank lenen.

Echt niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk overigens dat het een dealbreaker voor jou mag zijn.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
ik voelde mij zo rot/beledigd, zeker omdat hij en vaak bij mij is, ik ook vaak dingen betaal en ik totaal niet veeleisend naar hem ben omdat ik weet dat hij niet veel te besteden heeft , en ik ook een alleenstaande moeder ben.

ik heb aangegeven het niet te lenen want ik ben geen bank, ik heb het gegeven.

in mijn achterhoofd denk en dacht ik , als je een echte vent bent , geef je het hoe dan ook terug.

Had ik in ieder geval wel gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven