Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
05-08-2019 20:13
De andere spullen kon ik niet meenemen, heb wel wat dingen nog van opa's en oma's, m'n ouders daar zit natuurlijk wel emotionele waarde aan. Die spullen wil ik terug hebben en verder mag hij de boel houden. Zit soort van smet op ofzo :biggrin:

Ik zit volop in de hulpverlening en we gaan straks ook aan mij werken. Vind het zelf ook wel spannend om nieuwe contacten te leggen maar dat komt straks wel. Zijn tot nu bezig geweest om rust te creëren, de eerste stappen naar scheiding en andere zakelijke dingen regelen. Als m'n ex straks terug komt dan heb ik al het 1 en ander gedaan.
Morgen heb ik weer afspraak met de advocaat en moet dat nog even voorbereiden, maar waar moet ik overal aan denken, onbekend terrein voor me
Klinkt allemaal goed. Ik denk dat je veel aan je advocaat zult hebben. Deze kan je namelijk vertellen wat je wel en niet mag en kunt doen en ook wat hij mag en kan doen en dat zorgt ervoor dat je niet zoveel hoeft mee te gaan in zijn gedreig en gedoe. Als hij dreigt met dingen weet je meteen wat je eraan kan doen. Zo'n advocaat heeft dit al duizend keer eerder gezien en houdt het overzicht voor je.

Jammer dat er toch nog wat spullen met (emotionele) waarde bij hem liggen. Kun je die nog ophalen tijdens zijn afwezigheid?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik kan niks meer ophalen, m'n schoonouders zijn in het huis bezig met klussen en schoonmaken. Ze praten niet meer tegen me, vragen ook niet naar de kinderen en als ik bel of app komt er ook geen reactie. Niet dat ik onlangs nog gebeld heb maar afgelopen week nog wel foto's gestuurd over de kinderen.

Ik moet de advocaat alles zeggen over het dreigen en z'n lelijke appjes, de verwijten en het gemanipuleer, ze had gevraagd om app geschiedenis en dat heb ik. Maar ik hoor m'n ex in m'n achterhoofd dat ik hem veraad en achterbaks ben als ik zeg wat er is gebeurd, alsof ik met modder ga gooien door eerlijk te zijn tegen vreemden. Tel m'n stress en slaaptekort erbij en ik voel me aardig onzeker
Alle reacties Link kopieren
Sowieso gaat m'n ex vol in de verdediging, gaat alles omdraaien wat ik zeg en mensen geloven hem omdat hij zo'n open uitstraling lijkt te hebben. M'n psycholoog prikt daar wel doorheen maar gaat zijn advocaat dat ook doen? En mijn advocaat heeft meer vrouwen in mijn situatie geholpen dus die is ook niet helemaal dom.. toch heb ik het gevoel/ angst dat ik aan het kortste eind trek..
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
06-08-2019 10:49
Sowieso gaat m'n ex vol in de verdediging, gaat alles omdraaien wat ik zeg en mensen geloven hem omdat hij zo'n open uitstraling lijkt te hebben. M'n psycholoog prikt daar wel doorheen maar gaat zijn advocaat dat ook doen? En mijn advocaat heeft meer vrouwen in mijn situatie geholpen dus die is ook niet helemaal dom.. toch heb ik het gevoel/ angst dat ik aan het kortste eind trek..
Daarom is het belangrijk dat je je app geschiedenis en ander bewijs kan overleggen. Als je wilt weten hoe echt verraad en achterbaksheid eruitziet, hoef je alleen maar naar je ex te kijken.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
06-08-2019 10:43
...
Maar ik hoor m'n ex in m'n achterhoofd dat ik hem veraad en achterbaks ben als ik zeg wat er is gebeurd, alsof ik met modder ga gooien door eerlijk te zijn tegen vreemden.
...
Dat doet dit soort mannen omdat ze geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun eigen gedrag. Mijn ex was zelfs boos op me als ik de politie belde en vond dan dat ik het gedaan had. Niet zijn dreigementen, daden en gedrag waren het probleem, maar dat ik "uit de school klapte".

Mijn punt is dat je moet gaan leren om dit van je af te laten glijden. Zijn perspectief is niet meer leidend voor jou. Jij bent jaren meegegaan met wat hij vond en dacht en nu moet je dat afleren. Dat gaat tijd kosten en wat je ervoor nodig hebt is afstand. Vandaar ook dat hij steeds contact zoekt met jou, want dan zit je weer in zijn sfeer en ga je het je aantrekken.

Lukt het om alle communicatie via een tussenpersoon te laten verlopen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een doodzonde in zijn ogen om te praten, ik had ook altijd dagenlang ruzie als ik bij m'n familie was geweest.

De communicatie verloopt momenteel grotendeels via mij, het is vakantietijd dus alles loopt hier nu even anders. Maar als hij zo doorgaat dan blokkeer ik hem definitief. Hij komt volgende week alweer terug, eerder dan verwacht en appte me dat hij vanaf Schiphol gelijk naar ons toe komt, hij heeft ons gemist en wil ons graag zien, ja ook mij.. Ik antwoordde dat ik een afspraak heb op zijn geplande tijd dus dat we die dag contact hebben. Toen ging hij weer helemaal los. Ik ben zover dat hij de kinderen mag zien maar zonder mij, ik wil hem niet eerder zien dan wanneer er een gesprek plaats vindt. Maar weer dreigen naar mij en bepaalde familieleden.

Gesprek met de advocaat ging niet door vanmiddag, zitting was uitgelopen dus nu morgen. Maar ik heb het gevoel totaal niet voorbereid te zijn, ik val weer terug in m'n oude patroon en weet gewoon niet wat ik moet zeggen of vragen. M'n hoofd is leeg en warrig
Cookie jouw advocaat is er voor de behartiging van jouw belang. Ze is geen rechter, dus ze zal niet kiezen tussen jou en je ex. Jij bent haar cliënt, niet hij.

Zeg tegen haar wat je hier schrijft. Dat je hoofd even vol zit en dat je niet weet waar je moet beginnen. Ze heeft dit vaker gedaan en je bent echt niet de eerste die in de war en overstuur bij haar op kantoor zit.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
06-08-2019 20:20
... Hij komt volgende week alweer terug, eerder dan verwacht en appte me dat hij vanaf Schiphol gelijk naar ons toe komt, hij heeft ons gemist en wil ons graag zien, ja ook mij.. Ik antwoordde dat ik een afspraak heb op zijn geplande tijd dus dat we die dag contact hebben. ...
Hartstikke goed. En op een gegeven moment ben je zover dat je gewoon "nee" zegt, niet omdat je een afspraak hebt, maar omdat je niet wilt. Meer is er niet nodig. Hij bepaalt niet wat jouw planning is, zoals hij nu probeert.

Zijn reactie is ook tekenend voor een hele controlerende man die de controle verliest. Denk eraan dat dit het gevaarlijkste moment is voor vrouwen, de fase waarin ze de relatie verbroken hebben maar het nog niet allemaal afgehandeld is. Hij zal namelijk in totale verwarring en razernij blijven verkeren totdat hij moet accepteren dat hij de controle over jou kwijt is. Denk dus aan je veiligheid.

Wat betreft de advocaat heeft YagaBaba gelijk: die heeft al veel vaker met dit bijltje gehakt, schrikt echt niet van jouw verwarring en emoties. Dat is juist haar werk: in een chaotische situatie orde aanbrengen met behulp van de regeltjes van het familierecht, zodat de situatie snel helder is voor iedereen.

Let er wel op dat met die regeltjes en bijvoorbeeld een ouderschapsplan/gerechtelijke uitspraak het nog niet af is. Dat is maar papier. Uiteindelijk zul je zelf de grenzen moeten optrekken en dat is lastig want jarenlange patronen van de lieve vrede en elke actie moeten afwegen zijn niet zomaar af te leren. Zorg dus dat je sterker in je schoenen komt te staan d.m.v. bijvoorbeeld therapie, veel sociale interactie met normale mensen, een cursus zelfverdediging voor vrouwen, door goed voor jezelf te zorgen, te sporten/wandelen, noem maar op. Je moet jezelf weer van de grond af opbouwen en de advocaat kan daarbij de eerste rust brengen voor jou zodat jij op adem kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Cookie,
Dat is het hersenspoelen wat er nog altijd is.
Hij heeft je gehersenspoelt. Hij heeft je verteld wat en hoe jij je moet gedragen, zodat hij door kon gaan met zijn gedrag.

Jij doorbreekt dat nu en dat is heel moeilijk, want zijn hersenspoeling is niet meteen weg. Daar gaat (heel veel) tijd overheen. Je moet weer helemaal alle gedachtengangen die je hebt, alle handelingen, opnieuw ijken. Opnieuw bij nadenken of JIJ dat wilt of dat HIJ dat wilde. En dat het helemaal niet gek is om dat te doen. Je moet weer leren spontaan dingen te kunnen doen en dat het geen consequenties meer heeft. En dat duurt echt heel lang, want patronen zijn er zo onbewust ingesleten dat het bijna verboden voelt om het anders te doen.

Als voorbeeld vanuit mezelf: ik hang nog altijd ( 13 jaar na dato) de kleding van mijn man (welke dus zeker niet mijn ex is) op de beste plek op de droogmolen. Want mij is verteld dat de beste plek moet zijn voor de kostwinner. Het is te gek voor woorden dat dit soort kleine dingen nog altijd spelen.

Laat hem maar praten. Wie hem geloven wil, gelooft hem. Die weten niet beter. Degenen die straks zeggen: ik wist het wel, ik kon je niet helpen, ik dacht al dat er wat was en kom hier, ik sta achter je, zijn er straks veel meer. Bouw je netwerk weer op, haal de banden aan en leer: nooit meer zal ik me door 1 persoon laten isoleren. Nooit meer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Cookie?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor m'n late reactie, ik ben erg druk maar het gaat wel goed. Veel wat geregeld moet worden, ex die niet altijd meewerkt, was ik ook niet vanuit gegaan maar toch is het lastig. Het ouderschapsplan ligt bij mijn advocaat en dan is het straks aan ex om daarop te reageren.

Ik ben een maand geleden verhuisd naar een groter appartement, hier is al meer rust voor de kinderen en mezelf. Tegen het einde van het jaar wil ik m'n urgentie gaan aanvragen.

De kinderen gaan sinds kort naar een reguliere peuterschool, die school is zo geweldig! Ze gaan er met plezier heen en willen liefst blijven ipv mee terug naar huis, dan weet je dat het goed is he.

En ikzelf, het wisselt wat, zit in een best wel turbulente tijd en dat merk je. Ik ben heel veel afgevallen, slaap met periodes slecht en heb last van haaruitval, m'n conditie en afweersysteem is nihil dus constant verkouden. Soms is het even pittig alle ballen in de lucht te houden en ook nog aan jezelf denken qua ontspanning etc.
Ik kan heel veel vertellen maar m'n hoofd werkt niet altijd even goed, zoals vandaag :facepalm: maar ik moest toch ff een berichtje plaatsen voor jullie ;-)
Alle reacties Link kopieren
:hug: dank je wel!
:thumbsup:
Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Is er hier iemand die verstand heeft van financiën? Denk aan scheiding, alimentatie, uitkering, toeslagen en weer gaan werken. En mag ik dan via pb wat vragen stellen? Te privé voor op het forum..

Vandaag bericht gekregen waarvan ik niet goed weet wat ik ermee moet en degene die ik het kan vragen is er dinsdag pas weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet. Maar wil je wel even veel sterkte wensen. Lijkt me een erg pittige tijd waar je nu inzit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je dat niet aan je advocaat Cookie? Staat MW je niet meer bij?
Ik ben zelf nooit gescheiden dus kan je njet helpen daarmee. Hoop dat iemand anders zich meldt.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een bericht van m'n advocaat. Ik heb haar gemaild maar geen reactie teruggekregen, nu is het ook nog weekend dus kan nergens terecht.
MW staat me niet meer bij omdat ik nu in een andere plaats woon. Hier is alle hulpverlening. Maar niet in het weekend :whip:
Alle reacties Link kopieren
Dank je bk! Idd vrij pittig.. En er staat me nog wel wat te wachten :$
Alle reacties Link kopieren
ik ken je topic nog niet maar misschien kan ik of een vriendin helpen. Stuur me maar een PB
Ik ben 2jr geleden gescheiden (vriendschappelijk) maar in een groepje mama's die ik ken van hier zitten er (helaas) ook met andere ervaringen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed cookie, je komt er wel! Zorg inderdaad goed voor jezelf :hug:
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
07-08-2019 10:06
Hartstikke goed. En op een gegeven moment ben je zover dat je gewoon "nee" zegt, niet omdat je een afspraak hebt, maar omdat je niet wilt. Meer is er niet nodig. Hij bepaalt niet wat jouw planning is, zoals hij nu probeert.

Zijn reactie is ook tekenend voor een hele controlerende man die de controle verliest. Denk eraan dat dit het gevaarlijkste moment is voor vrouwen, de fase waarin ze de relatie verbroken hebben maar het nog niet allemaal afgehandeld is. Hij zal namelijk in totale verwarring en razernij blijven verkeren totdat hij moet accepteren dat hij de controle over jou kwijt is. Denk dus aan je veiligheid.

Wat betreft de advocaat heeft YagaBaba gelijk: die heeft al veel vaker met dit bijltje gehakt, schrikt echt niet van jouw verwarring en emoties. Dat is juist haar werk: in een chaotische situatie orde aanbrengen met behulp van de regeltjes van het familierecht, zodat de situatie snel helder is voor iedereen.

Let er wel op dat met die regeltjes en bijvoorbeeld een ouderschapsplan/gerechtelijke uitspraak het nog niet af is. Dat is maar papier. Uiteindelijk zul je zelf de grenzen moeten optrekken en dat is lastig want jarenlange patronen van de lieve vrede en elke actie moeten afwegen zijn niet zomaar af te leren. Zorg dus dat je sterker in je schoenen komt te staan d.m.v. bijvoorbeeld therapie, veel sociale interactie met normale mensen, een cursus zelfverdediging voor vrouwen, door goed voor jezelf te zorgen, te sporten/wandelen, noem maar op. Je moet jezelf weer van de grond af opbouwen en de advocaat kan daarbij de eerste rust brengen voor jou zodat jij op adem kan komen.

Ik pak deze er nog even uit omdat dit nu precies is waar ik sta. Leren om m'n eigen grenzen aan te geven bij hem, nee durven zeggen als het niet is wat ik wil. Nu zijn we 5 maanden verder en door alle stappen die ik gezet heb qua advocaat en alles begint het echt tot hem door te dringen dat het definitief is en ik echt niet meer terug kom.

Het is best lastig om mee om te gaan, jarenlang heb je zo gedacht en gedaan en nu hoeft dat niet meer. Even omschakelen.
De afgelopen weken ben ik veel bezig geweest met wat ik wil, wat ik leuk vind en graag doe.
Ik heb het sporten weer opgepakt, ben met m'n kledingkeuze aan het spelen, ben veel buitenshuis met de kinderen, ben erg bezig met gezond eten omdat ik gezondheid belangrijk vind, voor het afvallen hoeft het niet meer.

Ex toont weinig initiatief qua kinderen, wil wel mij zien maar de kinderen vind hij moeilijk. Hij is paar dagen terug thuis gekomen en is al wel voor de kinderen geweest maar dat was weer een half uurtje. Erg jammer voor de kinderen want die hebben hem ook gemist die werkweken van hem. Volgende keer dat hij komt ben ik er dus bij, dan hebben de kinderen hopelijk wat meer quality time met hem. Hoe dat voor mij gaat zijn, geen idee, maar daar moet ik toch een keer achter komen. Over een poosje heb ik m'n eigen woning weer en dan is er geen'bescherming' meer vanuit hier.

Ik kan nog heel veel meer vertellen maar ivm herkenning hou ik het wat oppervlakkig.
Ik weet wel dat dit alles me eigenlijk nog sterker maakt dan ik al was en dat geeft ook een boost.
Hoor van veel vrouwen dat ze het zwaar vinden om ineens alles alleen te moeten doen, dat heb ik niet, tegengestelde eigenlijk, ik heb het altijd al alleen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat wel grappig is dat met de meest gekke dingen ik ineens denk 'dat is leuk, dat kan/ mag ik nu wel doen'
Waar ex altijd overal commentaar op had mag ik nu zelf beslissingen nemen zonder me te hoeven verantwoorden.
En dat gaat van de meest malle dingen, van kleding tot uitjes en van praten met mensen tot tv kijken
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer dat hij komt, zit je moeder/tante/ beste vriend/ wie dan ook op de bank.
Niet jij. Dat gaat gewoon niet. Geloof me maar.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk is dat he? Zonder commentaar. Geniet er van.

Hoe is t gegaan met je advokaat na je vorige posts?

Ik vind t pijnlijk te lezen dat hij zo weinig energie steekt in t contact met de kinderen. Treurig voor hen.
Regel idd dat hij contact heeft met hen zonder dat jij er bij hoeft te zijn. Voor jou hoeft hij niet meer te komen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
05-11-2019 20:48
Volgende keer dat hij komt, zit je moeder/tante/ beste vriend/ wie dan ook op de bank.
Niet jij. Dat gaat gewoon niet. Geloof me maar.
Volgens mij ben ik moe, hoe bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
05-11-2019 20:50
Heerlijk is dat he? Zonder commentaar. Geniet er van.

Hoe is t gegaan met je advokaat na je vorige posts?

Ik vind t pijnlijk te lezen dat hij zo weinig energie steekt in t contact met de kinderen. Treurig voor hen.
Regel idd dat hij contact heeft met hen zonder dat jij er bij hoeft te zijn. Voor jou hoeft hij niet meer te komen.

Ja dat vind ik ook jammer, vooral omdat ze hem wel missen hoe klein ze ook zijn en ook al zijn ze het gewend om hem niet vaak of lang te zien..
Ik weet even niet hoe ik de omgang zo kan vormen dat hij er langer is zonder dat ik erbij ben. Voor de kinderen moet ik investeren maar wel zo dat ik niet over m'n grenzen ga wat betreft hem.
Dat is ff een dingetje dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven