Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-01-2020 19:02
Goed bezig.

Dank je :rose:
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
13-01-2020 09:38
Ik irriteer me mateloos aan hem ja, krijg de kriebels als ik hem hoor of zie tijdens facetimen met de kinderen. Naar hem terug gaan zal nooit gebeuren, daar was ik gelijk al zeker van. Ben me elke dag bewust dat ik de juiste keuze gemaakt heb :lol:

Zijn appjes lezen, automatisch laat je je oog erover vallen dus krijg elke keer wel wat mee maar het is same old same old. Ik heb geen zin meer om m'n energie daaraan kwijt te zijn, op welke manier dan ook. Het interesseert me steeds minder
Hele erg goed bezig. Dit is de sterke Cookie die het echt gaat redden! :cheer: 2020 wordt jouw jaar!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Cookie. Mee eens met Doreia 2020 wordt jouw jaar :redrose:
Alle reacties Link kopieren
En daar is de spanning en stress omtrent het osp.
Hoe ik het in m'n hoofd haal om dit alles uit m'n toetsenbord te krijgen en naar de advocaat te sturen, waar ik het lef vandaan haal om de vuile was buiten te hangen nadat ik op zo'n laffe manier ben vertrokken.
Je begrijpt dat m'n telefoon nu helemaal uit staat tot hij weer terug is.

Ik ben even op, gewoon echt op. Kinderen zijn op de psz en ik lig met natte haren in bed een verdwaalde kerstman op te eten. Niet het beste qua voedingsstoffen maar had na het douchen geen fut om iets gezonds klaar te maken.
Lichamelijk is er ook nog zoveel stress, ik heb geen weegschaal maar ik blijf afvallen, ben zo moe dat het zou lijken of ik dronken ben. En nee ik drink absoluut geen alcohol. Probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen maar alles wat ik nu doe lijkt in een put te belanden.
Het ziek zijn van de kinderen en daarmee het niet slapen vergt ook erg veel. M'n zoontje is sowieso regelmatig wakker snachts.
Gelukkig wordt er nu gekeken waar ik extra ondersteuning kan krijgen, even paar uurtjes afwachten.
Nu eerst even m'n ogen dicht voor ik de kinderen kan ophalen.

En ik wilde zo graag even naar de stad mezelf trakteren op een nieuwe jas en laarzen. Rust is toch even belangrijker!
Alle reacties Link kopieren
Dit is weer de trigger. Je doet iets wat 'niet mag'. En je bent zo geconditioneerd om hem niet kwaad te maken en hem geen strobreed in de weg te leggen dat je daarom nu deze paniek reactie voelt en krijgt. Want hier is het gedonder wat je altijd moest voorkomen, kostte wat kost. Je hebt hem ontgriefd.
En verstándelijk weet je dat je veilig bent en dat het goed is wat je doet, maar de jarenlange relatie en het op je inpraten komt nu zich uit alle macht verzetten en doet je letterlijk wankelen en neergaan.

Je maakt fantastische stappen! Je luistert niet, je zet de telefoon uit. Je wil niet meer luisteren naar hem!

Je doet het goed. Kijk wat je nu nodig hebt. Een slaap, een logeerpartij voor je kinderen, een winkelmiddag later in de week.

Je doet het goed!!!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik zit gewoon even in een dipje, niet dat ik me depressief voel, ik heb zeker elke dag mooie dingen wat me een goed gevoel geeft of waarvan ik kan denken dat ik me echt gelukkig voel. Kan ook echt genieten van de kleine 'onbelangrijke' dingen.
Maar ik voel me soms een slechte moeder, uitgeblust en daardoor een korter lontje waardoor ik bang ben m'n kinderen te beschadigen. Ik ben uit een bepaalde situatie weggegaan maar nog steeds is er stress. Ook veel rust, absoluut, stabiliteit en veiligheid. Maar ik ben nog steeds niet vrij van de stress. Ik weet dat ik goed bezig ben, dat er zeker wel groei is zowel bij mij als bij de kinderen. Toch ook zoveel onzekerheid, angst en ja inderdaad die stress.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-01-2020 10:44
Dit is weer de trigger. Je doet iets wat 'niet mag'. En je bent zo geconditioneerd om hem niet kwaad te maken en hem geen strobreed in de weg te leggen dat je daarom nu deze paniek reactie voelt en krijgt. Want hier is het gedonder wat je altijd moest voorkomen, kostte wat kost. Je hebt hem ontgriefd.
En verstándelijk weet je dat je veilig bent en dat het goed is wat je doet, maar de jarenlange relatie en het op je inpraten komt nu zich uit alle macht verzetten en doet je letterlijk wankelen en neergaan.

Je maakt fantastische stappen! Je luistert niet, je zet de telefoon uit. Je wil niet meer luisteren naar hem!

Je doet het goed. Kijk wat je nu nodig hebt. Een slaap, een logeerpartij voor je kinderen, een winkelmiddag later in de week.

Je doet het goed!!!
Je verwoord het telkens perfect. Precies hoe ik het voel.

Ik ben zo bang voor zijn reactie. Ik weet idd ook dat ik het goed doe maar lig nu te janken in bed.
Ben boos op mezelf, hoe heb ik dit kunnen laten gebeuren, wat heb ik m'n kinderen aangedaan door hem als vader te kiezen voor ze. M'n zoontje mist hem en dat snijdt m'n hart, had ze zo graag een perfect gezin gegund met 2 lieve stabiele ouders.

Ik heb het gevoel dat ik wartaal praat inmiddels, m'n hoofd zit zo vol.. of het is in m'n hoofd iig wartaal
Ik ga ff half uurtje powernap voor de kinderen kan ophalen
cookie84 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 11:00
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk.
Heel menselijk.
Je bent ook maar een mens. Die ook maar probeert om alle ballen zo goed mogelijk hoog te houden. En dat lukt op sommige momenten nou eenmaal beter dan op andere momenten.

Soms is een dag alleen maar ademhalen al een succesdag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
22-01-2020 10:59
Je verwoord het telkens perfect. Precies hoe ik het voel.

Ik ben zo bang voor zijn reactie. Ik weet idd ook dat ik het goed doe maar lig nu te janken in bed.
Ben boos op mezelf, hoe heb ik dit kunnen laten gebeuren, wat heb ik m'n kinderen aangedaan door hem als vader te kiezen voor ze. M'n zoontje mist hem en dat snijdt m'n hart, had ze zo graag een perfect gezin gegund met 2 lieve stabiele ouders.

Ik heb het gevoel dat ik wartaal praat inmiddels, m'n hoofd zit zo vol.. of het is in m'n hoofd iig wartaal
Ik ga ff half uurtje powernap voor de kinderen kan ophalen
Been there, done that, got the t-shirt.

Omdat, mijn lieve Cookie, jij het beste in de mens ziet. jij stelt het geluk van de ander voor op dat van jezelf. Jij vind het fijn om een ander gelukkig te zien. Je geeft graag en veel. Dat geeft jou een goed gevoel. Je wil mensen verder helpen in de wereld en hen de beste versie van zichzelf laten worden.

Helaas heb je bij deze man niet tijdig gemerkt dat al je geven en helpen en aanpassen en verbeteren juist ging zorgen dat jij de slechtste versie van jezelf begon te worden en hij een bodemloze put bleek te zijn voor wat betreft, geven, aanpassen en helpen.

Wees niet boos op jezelf voor het geprobeerd te hebben.
Wees ook niet boos dat het lang heeft geduurd.

Wees pas boos als je besluit terug te gaan naar hem. Wees pas boos wanneer je bij een volgende relatie weer in deze valkuil trapt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-01-2020 11:05
Been there, done that, got the t-shirt.

Omdat, mijn lieve Cookie, jij het beste in de mens ziet. jij stelt het geluk van de ander voor op dat van jezelf. Jij vind het fijn om een ander gelukkig te zien. Je geeft graag en veel. Dat geeft jou een goed gevoel. Je wil mensen verder helpen in de wereld en hen de beste versie van zichzelf laten worden.

Helaas heb je bij deze man niet tijdig gemerkt dat al je geven en helpen en aanpassen en verbeteren juist ging zorgen dat jij de slechtste versie van jezelf begon te worden en hij een bodemloze put bleek te zijn voor wat betreft, geven, aanpassen en helpen.

Wees niet boos op jezelf voor het geprobeerd te hebben.
Wees ook niet boos dat het lang heeft geduurd.

Wees pas boos als je besluit terug te gaan naar hem. Wees pas boos wanneer je bij een volgende relatie weer in deze valkuil trapt.

Ik ben idd de slechtste versie van mezelf leren kennen. Nu hard aan het werk om de beste versie van mezelf te worden.
Naar hem teruggaan zal niet gebeuren, dat boek is gesloten, is teveel gebeurt en ik ben die oogkleppen kwijt die ik in m'n huwelijk nog op had.
Een volgende relatie, ik kan me er geen voorstelling van maken dat ik dat ooit nog aandurf :byee:

De 2uurtjes vanmorgen in bed was heerlijk trouwens, ook al heb ik niet geslapen, ik hoefde even helemaal niks, geen peuterruzie sussen of mammaaa'. Ik hoop dat de kinderen vannacht slapen, dan kan ik hopelijk ook ff goed slapen en morgen weer een nieuwe dag. Ik lig er iig al lekker in!
Alle reacties Link kopieren
Probeer meer van die niets-moet momenten te pakken. Voor je het weet, sta je altijd 'aan' en is zelfs slapen een klusje op je lijst geworden. Breid je netwerk uit en maak gebruik van je netwerk om je her en der te ontlasten, zodat jij tijd hebt om op te laden.
Vraag een oppas om in de avond2 uur op te passen, zodat jij even eruit kan, iets doen voor jezélf. Alleen zo hou je het vol tot je kinderen wat groter zijn :smooch:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Pff had ik paar dagen terug alleen nog stress en spanning rond het osp en m'n ex, zit ik nu intiem te wezen met het toilet.
Ex is terug en heeft de kinderen gezegd ze mee te nemen naar monkey town. Nu heb ik gezegd dat ik ze breng en weer kom ophalen. Dit is afgesproken ivm zijn verslavingen.
Hij woest natuurlijk, of ik denk dat hij niet nuchter met de kinderen is, nou ja, bedenk maar wat zijn reactie is..

En ik heb weer die paniek reactie, nog steeds het gevoel in een slechte Bfilm te zijn beland. Doe ik het wel goed allemaal?
Ik wil hem heus vrijheid geven in z'n rol als vader maar die verslavingen is hij nooit eerlijk over geweest. Ik moet voor de veiligheid van de kinderen zorgen en wil dat best bespreken in een 3gesprek maar hij ziet overal vanaf.

Ik moet zoveel doen en kom nergens aan toe, m'n hoofd doet het niet meer,zie alleen maar doemscenario's voor me. Ik ben sterk en probeer het te blijven maar sommige momenten voel ik me zo klein..
Alle reacties Link kopieren
Goed zo.
Jullie zijn beide niet gewend dat hij naar jou moet luisteren. Het was altijd volledig andersom. Zijn wil geschiedde. En dat is niet meer.
En hij flipt en jij panikeert. Omdat jullie allebei in de verkeerde rol zitten voor je gevoel.

Je gaat terecht tegen hem in. De oplossing is fantastisch. Hij stilt er maar in met zijn kleuter driftbui en meteen weer proberen jou als de idioot weg te zetten.

Volgende keer laat je een vriendin de overdracht doen, qua halen en brengen. Dan hoef je je niet staande te houden. Ik denk dat dit gewoon nog net te vroeg is.

Geniet van het ontworstelen van jezelf aan zijn juk. Je bent er!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Haha, genieten van het ontworstelen had ik niet echt vanavond, innig omringd met het toilet :proud:
Maar verder ben ik heel blij dat ik nu hier op dit punt ben waarin ik durf in mezelf te geloven, op mezelf te vertrouwen en te handelen in het belang van de kinderen en mezelf.

Zijn wil geschiede, zeker waar
Kleuterdriftbui, net zo waar.
Ik ben de idioot in zijn ogen, ik ben verantwoordelijk voor alles wat er mis is gegaan, voor de verloren (familie) contacten en vrienden ect. Ja je moet iemand de schuld geven als je niet in de spiegel durft te kijken. Dat is nog letterlijk ook.

Ik heb net een uur alles van me af zitten schrijven. Alles wat ik hem eigenlijk wil zeggen. Dat lucht op, stress is minder, ben bij het toilet weg en ga zo lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker, stoere dappere Cookie . Lees vooral graag even de toon in je eigen post. Geïrriteerd, meewarig, hoofdschuddend... Over zijn gedrag. En niet langer over wat jij moet doen om dat te verhelpen :yes:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Lieve Doreia, wat fijn dat jij hier van die opbeurende en helpende woorden blijft schrijven naar Cookie!
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
26-01-2020 12:37
Lieve Doreia, wat fijn dat jij hier van die opbeurende en helpende woorden blijft schrijven naar Cookie!
+1!

Je doet het zo goed, Cookie!
Houden zo!
Het zal echt wel even duren voordat je die stress van járen echt kwijt bent uit je lijf en mind, maar je bent zóoo goed op weg nu je iig uit die situatie bent en je je op je eigen gesteldheid kunt gaan richten!

Nu manieren zoeken waarop je iig de fysieke stresshormonen te lijf kunt gaan, en dat kan (naast van je af schrijven en afleiding zoeken om niet de héle (vrije) tijd ermee bezig te hoeven zijn) gek genoeg juist door wat inspanning, bijv overdag gewoon een dagelijkse wandeling in eigen wijk en overal naar de tuinen of naar binnen kijken oid kan al verschil maken.

Op eoa manier je lijf (spieren, zintuigen) aanspreken, maar ook een warm bad (als je die hebt), een (spannend?) boek waarin je even in een andere wereld bent, van ontspant (na inspanning ontspant je lichaam iig), midddagje wellness/sauna (er zijn vaak aanbiedingen)..
Vergis je niet hoeveel van die stress een fysiek component heeft (gekregen) in de loop van de tijd, dus vanalles waardoor je "relaxte" stoffen aanmaakt zal je goed doen.
Ff echt spannende films en series (zelfs misschien actualiteiten) een tijdje vermijden en bijv koffie beperken, vanalles wat (vaak onbewust en ongemerkt) fysiek stressverhogend is, want fysiek beinvloedt je mind en andersom.

Veel sterkte, je zult je elke dag die volgt steeds een stukje beter en krachtiger voelen!
:yes: :redrose:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Oh dames, wat voelt dit goed! Ex is weer terug en waar ik voorgaande keren me weer klein en onzeker voelde stond ik afgelopen week voor hem met beide voeten op de grond, rug recht en hoofd omhoog.
Zijn stemming kwam niet bij me binnen. De kinderen hebben het leuk gehad met hem en prima, punt.
Op de app is hij nog steeds een lul, maar het lukt me om de appjes alleen te beantwoorden waar ik iets mee moet. Daar reageer ik ook alleen op, niet op z'n gesneer, gescheld en sarcasme. Gaat hij m'n grens over gaat de wifi weer uit. Grenzen accepteert hij natuurlijk nog niet.
En ik voel me heus nog redelijk gestresst als hij weer lelijk is op de app, irriteer me mateloos aan hem maar ik kijk op de telefoon als de kinderen slapen en ik hoef niet gelijk te reageren.

Verder, ik heb m'n urgentie!! :yes:
Heb ook al gereageerd op een woning, sta bovenaan de top 10 maar geeft weer nieuwe dromen!

Suzy65 ik ben de afgelopen maanden veel bezig geweest met anti stress, sport veel en ben met echt goede voeding bezig. Drink geen koffie meer maar thee en water, niet meer zomaar wat snaaien maar een handje noten bv. Balans houden, dus zorgen dat ik voor mezelf ook de grenzen bewaak.
Ben veel met de kinderen bezig, op de fiets stappen en de stad verkennen, of dichterbij huis en dan spelen met ze. Ze hebben zo'n leuke leeftijd dat ze alles leuk vinden.

Spannende series of films kijk ik al niet meer, het nieuws gaat voor 95% aan me voorbij, zelfs dat soort dingen is stress verhogend :facepalm:
Je beseft het nooit maar is nu wel duidelijk wat stress met je doet.
1 van de hulpverleners zei eens tegen me dat ik zoveel stress klachten heb, zelf ben je het als normaal gaan beschouwen. Toen ging ik het dagelijks bijhouden en schrok ik er zelf van..
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
26-01-2020 12:37
Lieve Doreia, wat fijn dat jij hier van die opbeurende en helpende woorden blijft schrijven naar Cookie!

Ja, dank je wel doreia!! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch dat je dat zo goed merkt bij jezelf. Dat je hem nu kan zien zoals hij werkelijk is: de stampvoetende dreigende kleuter die, als hij het niet kan winnen, de intimiderende persoon uithangt. En natuurlijk alleen tegen de mensen tegen wie hij dat kan maken. Want stel je voor dat hij het onderspit delft.

Maar dat is hij nu bij jou wel aan het doen. Want het raakt je minder en minder. Je doet het fantastisch! Ga zo door. Straks een eigen woning, helemaal naar je eigen smaak inrichten, de kinderkamers zoals zij het willen hebben, in hun eigen kleuren. Zonder over hem en zijn mening na te hoeven denken.

Lekker dromen over de toekomst Cookie! Het is je gegund!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Mooi zo Cookie, goed gedaan .

Heb je de Whatsapp van je ex op stil gezet? Dat heb ik gedaan met de Whatsapp van mijn ex. Hij doet overigens niet heel lelijk maar ik heb gewoon niet altijd zin in hem.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad dé manier.
Super Cookie :cheer2:
Laat hem zijn frustraties maar lekker zelf houden :-D
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! :bigkiss:
Het voelt goed, heb ook eindelijk het gevoel sterker te worden en dan op een blijvende manier. Niet je even sterk te voelen om vervolgens weer een stap terug te doen omdat ik me weer liet beïnvloeden door hem en z'n gedrag.
Of hij nu wel of niet bij de volgende afspraak voor 3gesprek komt, ik heb m'n zegje gedaan, m'n grenzen aangegeven.

Ik heb zin in m'n nieuwe huis, de kinderkamers, mijn slaapkamer, m'n eigen gekozen nieuwe spullen.

Yagababa; ik heb m'n oude telefoon altijd op stil staan. Als we afspraak hebben voor facetimen dan zet ik 10 minuten van tevoren het geluid aan en naderhand gaat ie weer uit. Als ik een appje verwacht kijk ik soms op de telefoon als de kinderen slapen, maar steeds vaker laat ik het voor wat het is.
:puh:
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat je nooit meer overkomen :smooch:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven