Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
Wat een needy, creeperige claimert is dat zeg. Dat zou een vriendin mij écht niet moeten flikken... dan is gelijk exit.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Jij haalt zijn kind op? 600 km?? Waarom? Waarom doet hij het zelf niet? En dan 'moet' je ook nog mee met terugbrengen? 300 is trouwens Groningen- Limburg, maar het gaat niet om de precieze afstand, maar hoe het kan dat jij het wel alleen moet doen en hij het niet kan. Er zijn geen excuses voor zijn gedrag, geen excuses om bij hem te blijven. Deze relatie is heeeeeel ongezond.
.
Hoeveel gesprekken je ook met hem gaat voeren en hoeveel beterschap hij ook gaat beloven dit gaat nooit over.

Ga weg bij die man.
Alle reacties Link kopieren
quote; maar ik ga hier echt wel even mijn poot op stijf houden, ik ga mijn telefoon veranderen van wachtwoord en eis in ieder geval mijn privé leven terug. Vanavond ga ik een gesprek met hem aan. Ik wil dit niet zo, ik wil dit ook niet voor de kinderen.


dat kan alleen zonder hem...
Alle reacties Link kopieren
wat een sukkel, wedden dat hij lullig gaat doen over je geheim wanneer je het uitmaakt

wat ik overigens vandaag nog zou doen als ik jou was
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt geen dom kind, als je alleen al op het Vivaforum leest dan zie je al dat je echt niet de eerste en de enige bent die in een giftige relatie verzeild raakt. Maar het is wel wat het is: een giftige relatie. Je kunt je privacy terugeisen, je wachtwoorden veranderen, je grenzen stellen, maar hou er ernstig rekening mee dat hij zijn gedrag niet gaat veranderen en dat hij gewoon op een andere manier gaat trekken en zuigen. Subtieler, dwingender, dreigender, hij bedenkt wel wat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het gaat zo geleidelijk, dat heb je niet meteen door. Niks doms aan.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
20-02-2019 13:54
wat een sukkel, wedden dat hij lullig gaat doen over je geheim wanneer je het uitmaakt
O ja, de kans is heel groot dat dat een keer gaat komen. Dat hij in het heetst van de strijd op zoek gaat naar datgene waar hij haar het meeste mee kan kwetsen en dan inderdaad daarmee komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar accepteer je dit gedrag al 3 jaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_383036 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 10:05
99.29% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
Naast een slet te lopen?

Ik sta even paf.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 14:00
Het is er inderdaad ingeslopen, met als klap op de vuurpijl toen we samen zijn gaan wonen, het was alsof ineens de schakelaar om is gegaan bij hem, nu snap ik het wel, het is logisch ook, nu we samenwonen denkt hij vast dat ik nu vastzit aan hem. Maar hij vergeet voor het gemak dat ik nog steeds genoeg verstand heb om weg te gaan, ik heb hem net een bericht gestuurd dat ik vanavond met hem wil praten, hij reageert hier nu redelijk panisch op met de vraag of ik bij hem weg wil, ik heb gezegd dat ik dit niet zo over de App ga doen maar dat ik wil praten. Wellicht nu heel lullig van mij maar laat hem maar even in zijn eigen sop gaar koken. Ik ben zo blij dat ik hier gepost heb, en dat jullie mij toch in hebben laten zien dat dit geen normaal gedrag is. En ja, ik heb niet ook schuld aan want ik heb het zelf ook zo ver laten komen als dat het nu is, hij was eerder niet zo en dit kan hij zichzelf ook weer heel rap afleren als het aan mij ligt.

Iemand nog tips hoe ik dit gesprek verder op kan pakken vanavond? Ik heb al het een en ander gelezen aan tips maar alles is welkom!

Iedereen nogmaals heel erg bedankt!
Tip:

Partner,

Ik heb een zitten denken en ik irriteer me mateloos aan jouw controlerende gedrag. Waar komt dat vandaan?

En de rest van het gesprek je niet mee laten voeren in gezwam.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je insteek voor vanavond?

Als je het uit gaat maken: bereid je er maar op voor dat hij minimaal gaat smeken en op je in gaat praten om te blijven.

Kun je ergens naartoe? Ik zou in elk geval vast de belangrijkste spullen veilig stellen en ik zou ook iemand op de hoogte stellen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 14:00
Het is er inderdaad ingeslopen, met als klap op de vuurpijl toen we samen zijn gaan wonen, het was alsof ineens de schakelaar om is gegaan bij hem, nu snap ik het wel, het is logisch ook, nu we samenwonen denkt hij vast dat ik nu vastzit aan hem. Maar hij vergeet voor het gemak dat ik nog steeds genoeg verstand heb om weg te gaan, ik heb hem net een bericht gestuurd dat ik vanavond met hem wil praten, hij reageert hier nu redelijk panisch op met de vraag of ik bij hem weg wil, ik heb gezegd dat ik dit niet zo over de App ga doen maar dat ik wil praten. Wellicht nu heel lullig van mij maar laat hem maar even in zijn eigen sop gaar koken. Ik ben zo blij dat ik hier gepost heb, en dat jullie mij toch in hebben laten zien dat dit geen normaal gedrag is. En ja, ik heb niet ook schuld aan want ik heb het zelf ook zo ver laten komen als dat het nu is, hij was eerder niet zo en dit kan hij zichzelf ook weer heel rap afleren als het aan mij ligt.

Iemand nog tips hoe ik dit gesprek verder op kan pakken vanavond? Ik heb al het een en ander gelezen aan tips maar alles is welkom!

Iedereen nogmaals heel erg bedankt!
Ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Of net als je denkt dat hij wél begrepen heeft dat dit zo echt niet kan, hij z'n gemak een poosje houdt en jij weer in slaap gesust bent, sluipt het er gewoon weer in.
Aard van het beestje vrees ik, en dat kun je niet veranderen.

Succes vanavond!

Bedenk tevoren wat je wil uit dit gesprek: wil je de relatie beëindigen of wil je dat hij verandert?

Als je de relatie wilt beëindigen, dan kun je maar beter voorbereid zijn op wat er komen gaat. Misschien handig om zelf eerst een exitplan te maken voor je met hem overlegd daarover.

Wil je het nog een kans geven, dan is het zaak om te weten wat je niet meer wilt. Bijvoorbeeld dat hij je ondervraagt (je bent geen verdachte), je geen normale-mensen empathie geeft (hallo, je vertelt dat je bent aangerand als jonge puber!), kritiek hebt op je vriendschappen (daar ga jij over, niet hij) en dat je in het algemeen niet gecontroleerd hoeft te worden.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:32
Als extra toevoeging, zijn ex heeft hem. Wel (meerdere keren) belazerd, wellicht is dit ook een rede dat hij nu zo krampachtig is,

Wat andere vrouwen gedaan zouden hebben, zou nooit jouw probleem moeten zijn. Dat is toch niet eerlijk? Altijd zo met die vrouwen, accepteren ze het kutgedrag van hun partners, omdat hij zo gekwetst is door anderen en zij hem wel gaan repareren. Is hij na 3 jaar nog niet gerepareerd? Hij maakt nu jou het leven zuur, omdat hij niet over iets heen kan komen wat zijn ex heeft gedaan, terwijl jij al 3 jaar smetteloos trouw bent aan hem. Dit gaat nooit beter worden

dan wil hij de dag dat we hem terug brengen perse dat ik mee ga want zo'n rit is voor hem te zwaar zegt hij.
En jouw kinderen dan? Die zitten dus om het weekend onwijs lang alleen omdat hij de rit niet aan kan? Heeft hij een ziekte of iets als excuus?
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:45
Ik schrik hier echt van, en ik weet dat als dit een vriendin van mij betrof ik haar absoluut het advies zou geven om eens goed na te denken over zo'n relatie, ik voel mijzelf nu echt een dom kind op dit moment. Hij probeert mij inderdaad wel te isoleren, ik heb met veel mensen nu ook geen contact meer in ieder geval, mijn ouders zijn het ook al opgevallen. De kinderen hebben hier (tot nu toe) gelukkig niets van meegekregen omdat ze altijd wel erg waren (buiten spelen, logeren bij opa en oma) maar ik ga hier echt wel even mijn poot op stijf houden, ik ga mijn telefoon veranderen van wachtwoord en eis in ieder geval mijn privé leven terug. Vanavond ga ik een gesprek met hem aan. Ik wil dit niet zo, ik wil dit ook niet voor de kinderen. Ik zit er ook serieus aan te denken om met zijn ex in gesprek te gaan om te vragen of dit gedrag voor haar ook herkenbaar is.

Ik heb echt een steen in mijn maag nu, ik ben eigenlijk best wel een spontaan en vrolijk persoon maar ik herken mijzelf hier niet meer in terug.

Je hoeft je echt niet dom te voelen, als je ergens midden in zit, zie je het gewoon niet zo helder als een buitenstaander, zeker niet als je ook nog verliefd bent. En zoiets gaat geleidelijk, als ie zo meteen was begonnen, was je waarschijnlijk meteen op de vlucht geslagen. Maar denk niet dat je kinderen hier niks van mee krijgen, kinderen zijn niet gek.

Licht alvast je ouders in als je dit gesprek aangaat, het kan weleens niet
zo prettig gaan verlopen. Verander je wachtwoorden nu alvast, kan je niet snel genoeg mee beginnen en je hebt er absoluut geen toestemming voor nodig of goedkeuring.
anoniem_367663 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:13
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-02-2019 13:46
O, en reken maar dat - hoe vaak hij nu ook zegt dat hij niets verkeerd doet en dat het allemaal aan jou ligt - hij wel opeens tot heldere inzichten komt als je eindelijk zo ver bent dat je het uitmaakt. Dan kan hij opeens wel veranderen, dan ziet hij in dat hij fout zat. Reken ook maar dat je dan door moet zetten.
Nee hij zegt dan dat hij gaat veranderen. En heeft iedere keer een smoesje waarom het even niet lukte: Ja maar jij.... Als jij niet dat....
@ TO heeft hij gelijk overgestoken en jou ook zijn diepste geheim verteld?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24
Dank jullie wel voor de reacties,

Is het niet raar van mij dat ik niet alles wil vertellen van vroeger? Ik heb gisteren ook gezegd dat dit alles alleen maar te maken heeft met zijn ego, hij is bang dat hij naast een "slet" loopt. Omdat ik destijds niet verteld heb dat de vriend van mijn vriendin een exvriendje is geweest (eerlijk gezegd ook totaal niet meer bij stilgestaan) nu vertrouwd bij mij niet meer omdat ik volgens hem gelogen zou hebben. Volgens hem is dit geen jaloezie of onzekerheid, puur mijn gedrag. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik eigenlijk ook niets meer tegen hem durf te vertellen, bang om weer ruzie te krijgen...

En jij bent zeker de eerste met wie hij seks heeft?
En het is wel jaloezie en onzekerheid, anders zou hij zich er niet druk over maken.

Ik hoef ook niet alles te weten van mijn vriend, zo oninteressant. En hij ook niet van, want zo oninteressant.
Daarnaast ga ik hem ook niet alles vertellen, nee ik heb geen geheimen, maar sommige dingen gaan hem gewoon niet aan. Halló, privacy! Niet alleen van mij, maar ook van de mensen waar ik mee praat/app/mail enz.

To, hij manipuleert je. Hij doet net of jouw gedrag de oorzaak is van zijn woede. Want als jij je gewoon braaf gedraagt hoeft hij niet boos te worden. Nu wordt hij alleen nog maar normaal boos, een stapje verder is dat hij je duwt, nog een stapje verder en hij slaat of meer. Nu alleen nog bij jou, maar ook bij de kinderen.

Hij is nu gewoon stelselmatig bezig om jouw zelfvertrouwen te ondermijnen totdat je een hoopje ellende bent die niet meer bij hem weg durft te gaan. Want een vrouw die voor zichzelf opkomt, een eigen leven heeft, dat kan hij niet aan, want misschien wil zij dat hij dan anders wordt. Dan moet hij zijn eigen angsten en onzekerheden onder ogen zien en er aan gaan werken. Het is makkelijker om jou de schuld te geven, dan aan zichzelf te werken. En door jou zo bovenmatig te controleren, probeert hij het jou zo moeilijk mogelijk te maken, want stiekem dingen om weg te gaan, is dan ook lastig.

Moppie, je verdient echt veel beter. En man die jou en jouw 'verleden' accepteert en vooral respecteert. Die mannen zijn er meer dan genoeg.
dianaf wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:13
0.73% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ai jouw kinderen wonen ook met hem? Dat is ruk.
Dit is niet gezond. Je kan het beste tegen hem zeggen dat je het niet meer pikt. Nee hij mag niet alles lezen en je uithoren over vroeger en dat tegen je gebruiken. Bizar dat hij zo reageerde op je geheim! Dat alleen al is niet normaal!
Dat je mee moet 300 km is ook onzin. Het is een gezonde volwassen man. Je gaat niet meer heen en terug! Dat ophalen is al kansloos! Zover om. Doet hij dat ook voor jouw kinderen? Dus je moet heen en terug en mag geen koffie doen want zijn ex is niet jouw vriendinnetje?? Hij is denk bang dat je iets teveel hoort. Sterkter nog, ik denk als je het haar vraagt hij ook niet echt zuiver op de graad was. Zulke jaloerse nare types hebben meestal zelf wat te verbergen.
-jolijn- schreef:
20-02-2019 14:07
Bedenk tevoren wat je wil uit dit gesprek: wil je de relatie beëindigen of wil je dat hij verandert?

Als je de relatie wilt beëindigen, dan kun je maar beter voorbereid zijn op wat er komen gaat. Misschien handig om zelf eerst een exitplan te maken voor je met hem overlegd daarover.

Wil je het nog een kans geven, dan is het zaak om te weten wat je niet meer wilt. Bijvoorbeeld dat hij je ondervraagt (je bent geen verdachte), je geen normale-mensen empathie geeft (hallo, je vertelt dat je bent aangerand als jonge puber!), kritiek hebt op je vriendschappen (daar ga jij over, niet hij) en dat je in het algemeen niet gecontroleerd hoeft te worden.
Hier ben ik wel mee eens! En TO goed dat je voor jezelf opkomt, succes met het gesprek vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
20-02-2019 13:45
Projectie inderdaad
En gaslighting

En het grappige is, dat jij hem nooit zou bedriegen, maar de kans is veel groter dat hij dat ooit doet (schat ik zo in, kan het mis hebben).

Geen gezonde relatie, geen goede vader (wanneer je ooit kinderen zou willen).

Nog een voorspelling: dat is dan haar schuld want zij doet 'stiekum en achterbaks' dus is hij maar vreemdgegaan want dat doet zij vast ook. Ook weer haar schuld dan.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat je gaat praten.
Ik zou zeggen dat je zijn jaloerse en claimerige gedrag zat bent. Je laat je niet langer controleren. Dat het niet aan jou, maar aan zijn ziekelijke jaloezie ligt. Dat dat niet normaal is. Dat hij je moet vertrouwen. En als hij jou niet vertrouwt, dat een relatie dan geen zin heeft en jullie beter kunnen stoppen.
Dat hij hulp moet zoeken omdat hij niemand vertrouwd en overal kwade bedoelingen ziet. Dat er echt iets mis is bij hem.
Dat je je niet veilig bij hem voelt, omdat als je iets intiems over jezelf vertelt hij je daarop probeert te pakken ipv empathie en medeleven toont. Dat hii zich uberhaupt niet in jou kan verplaatsen.
En wat ie eigenlijk zelf van zijn gedrag vindt!?
Als hij het normaal vindt en niet wil veranderen kan je je conclusie trekken.
appelientjex wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:15
10.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je halen uit het gesprek?
Dat hij als een schakelaar weer omslaat en opeens de vriend is die jij wenst?
Want dat gaat niet gebeuren.

Hij komt vanavond om te beginnen al stampend binnen waar jij het gore lef vandaan haalt om zo'n bom neer te leggen die dag. En dat als jij je niet rap verantwoord, hij je bij kop en kont uit zijn huis gooit en je spullen erachteraan. Dus?! Nou?! Wat wil je me zeggen he?!

Kortom, je gaat niet krijgen wat je wilt, want het draait bij hem alleen maar om de macht in jullie relatie. Meer niet. En die pakt hij zometeen gewoon weer terug.

Zorg dat je nu je spullen pakt en naar je moeder gaat. Voor altijd bij hem weg.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 14:00
, ik heb hem net een bericht gestuurd dat ik vanavond met hem wil praten, hij reageert hier nu redelijk panisch op met de vraag of ik bij hem weg wil,
Hij kan zich dus wel inleven in een ander en hij weet dat hij heel ver over grenzen gaat.
Anders is dit een hele rare reactie.

Heb jij je ooit afgevraagd waarom hij geen voorstander is van een goed contact tussen jou en zijn ex?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven