Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
Alleen je OP gelezen.....


Run
Forrest
Run
!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
20-02-2019 14:14
Wat wil je halen uit het gesprek?
Dat hij als een schakelaar weer omslaat en opeens de vriend is die jij wenst?
Want dat gaat niet gebeuren.

Hij komt vanavond om te beginnen al stampend binnen waar jij het gore lef vandaan haalt om zo'n bom neer te leggen die dag. En dat als jij je niet rap verantwoord, hij je bij kop en kont uit zijn huis gooit en je spullen erachteraan. Dus?! Nou?! Wat wil je me zeggen he?!

Kortom, je gaat niet krijgen wat je wilt, want het draait bij hem alleen maar om de macht in jullie relatie. Meer niet. En die pakt hij zometeen gewoon weer terug.

Zorg dat je nu je spullen pakt en naar je moeder gaat. Voor altijd bij hem weg.
Dit lijkt me inderdaad het beste advies. Kinderen ophalen, belangrijkste spullen inpakken en weggaan - en hem dan vanaf daar vertellen dat het over is. De rest van de spullen halen zou ik bij voorkeur niet zelf doen, en zeker niet alleen. Als je het dan nog dingen uit wil praten zou ik het op een openbare plek doen met iemand in de buurt die je kan inseinen als het gesprek de verkeerde kant op gaat.

Ik zou er ook niet op gokken dat het vanavond leuk verloopt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
20-02-2019 14:15
Hij kan zich dus wel inleven in een ander en hij weet dat hij heel ver over grenzen gaat.
Anders is dit een hele rare reactie.

Heb jij je ooit afgevraagd waarom hij geen voorstander is van een goed contact tussen jou en zijn ex?
Nee dat is omdat hij overal het slechtste van denkt en niemand vertrouwd. Hij is achterdochtig, altijd en overal.
Een paranoïde persoonlijkheid, wat ik je brom.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:45
Ik schrik hier echt van, en ik weet dat als dit een vriendin van mij betrof ik haar absoluut het advies zou geven om eens goed na te denken over zo'n relatie, ik voel mijzelf nu echt een dom kind op dit moment. Hij probeert mij inderdaad wel te isoleren, ik heb met veel mensen nu ook geen contact meer in ieder geval, mijn ouders zijn het ook al opgevallen. De kinderen hebben hier (tot nu toe) gelukkig niets van meegekregen omdat ze altijd wel erg waren (buiten spelen, logeren bij opa en oma) maar ik ga hier echt wel even mijn poot op stijf houden, ik ga mijn telefoon veranderen van wachtwoord en eis in ieder geval mijn privé leven terug. Vanavond ga ik een gesprek met hem aan. Ik wil dit niet zo, ik wil dit ook niet voor de kinderen. Ik zit er ook serieus aan te denken om met zijn ex in gesprek te gaan om te vragen of dit gedrag voor haar ook herkenbaar is.

Ik heb echt een steen in mijn maag nu, ik ben eigenlijk best wel een spontaan en vrolijk persoon maar ik herken mijzelf hier niet meer in terug.

Hij is eng. Heel heel erg eng en je moet echt heel snel weg bij zo iemand. Heel veel sterkte. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Indigoviva schreef:
20-02-2019 14:00
En ja, ik heb niet ook schuld aan want ik heb het zelf ook zo ver laten komen als dat het nu is, hij was eerder niet zo en dit kan hij zichzelf ook weer heel rap afleren als het aan mij ligt.
.
Nee, jij hebt hier geen schuld aan. Dit is zijn gedrag en doet hij zelf vanuit zijn eigen onzekerheid zonder dat jij daar aanleiding toe hebt gegeven.

Ervaring uit het verleden leert dat dit soort gedrag erg moeilijk af te leren is dus maak je geen illusies over een stressvrije toekomst. Als je kiest om bij hem te blijven dan betekent dat dat hij je steeds verder zal willen controleren en isoleren.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:26
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat als hij agressief wordt to? Hij klinkt niet als het meest stabiele type. Kun je dan meteen weg met je kinderen? Denk wel aan jullie veiligheid. Misschien iemand die erbij kan zijn? Zijn zus ofzo. Iemand die hij vertrouwt, maar jou steunt.
Alle reacties Link kopieren
En niets hiervan is jouw schuld. Absoluut niets. Knoop dat goed in je oren!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O en nog een tip, mocht je eraan toe zijn om het uit te maken: regel z.s.m. een andere telefoon met ander nummer. Dat oude nummer gebruik je dan nog even om de zaken met hem af te handelen en tussendoor zet je die telefoon uit, zodat hij je niet de hele dag kan bellen en als het afgerond is zeg je het helemaal op. Dat geeft heel veel rust.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
20-02-2019 14:19
.
Nee, jij hebt hier geen schuld aan. Dit is zijn gedrag en doet hij zelf vanuit zijn eigen onzekerheid zonder dat jij daar aanleiding toe hebt gegeven.

Ervaring uit het verleden leert dat dit soort gedrag erg mogelijk af te leren is dus maak je geen illusies over een stressvrije toekomst. Als je kiest om bij hem te blijven dan betekent dat dat hij je steeds verder zal willen controleren en isoleren.
Precies.
Dit gesprek vertaald hij naar: jij wil de baas over mij spelen? Ammenooitniet!!! Ik zal jou wel krijgen. Vanaf nu gaat alles zoals ik het wil!

Echt hoor. Wegwezen. Je zit nu in een kritieke en instabiele fase. Je weet niet wie je straks aantreft voor de deur.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
20-02-2019 14:19
.
Nee, jij hebt hier geen schuld aan. Dit is zijn gedrag en doet hij zelf vanuit zijn eigen onzekerheid zonder dat jij daar aanleiding toe hebt gegeven.
Precies. Hij kiest ervoor om zich zo te gedragen. Dat jij het tot nu toe hebt toegelaten, pleit hem niet vrij, hij had het niet hoeven doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-02-2019 13:58
O ja, de kans is heel groot dat dat een keer gaat komen. Dat hij in het heetst van de strijd op zoek gaat naar datgene waar hij haar het meeste mee kan kwetsen en dan inderdaad daarmee komt.
Je zult het weten wanneer je een narcist verlaat...
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee dat mensen die dit soort gedrag binnen relaties vertonen, vaak overgaan tot stalking wanneer ze verlaten worden. Zo kunnen de “liefste” mannen ineens, heel onberekenbaar, veranderen in enge creeps.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:45
Ik schrik hier echt van, en ik weet dat als dit een vriendin van mij betrof ik haar absoluut het advies zou geven om eens goed na te denken over zo'n relatie, ik voel mijzelf nu echt een dom kind op dit moment. Hij probeert mij inderdaad wel te isoleren, ik heb met veel mensen nu ook geen contact meer in ieder geval, mijn ouders zijn het ook al opgevallen. De kinderen hebben hier (tot nu toe) gelukkig niets van meegekregen omdat ze altijd wel erg waren (buiten spelen, logeren bij opa en oma) maar ik ga hier echt wel even mijn poot op stijf houden, ik ga mijn telefoon veranderen van wachtwoord en eis in ieder geval mijn privé leven terug. Vanavond ga ik een gesprek met hem aan. Ik wil dit niet zo, ik wil dit ook niet voor de kinderen. Ik zit er ook serieus aan te denken om met zijn ex in gesprek te gaan om te vragen of dit gedrag voor haar ook herkenbaar is.

Ik heb echt een steen in mijn maag nu, ik ben eigenlijk best wel een spontaan en vrolijk persoon maar ik herken mijzelf hier niet meer in terug.
Dit zal als een rode lap op een stier werken, maar ik geef je helemaal gelijk.
Ik vind het een behoorlijk heftig verhaal. Ben je ook zo naar hem toe geweest?

Heel veel succes vanavond, zoals anderen ook al aangeven, houd je poot stijf, laat je niet manipuleren, maak duidelijk afspraken.
Komt hij deze niet na.... Is het tijd dat je voor jezelf kiest!
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
20-02-2019 14:23
Hou er wel rekening mee dat mensen die dit soort gedrag binnen relaties vertonen, vaak overgaan tot stalking wanneer ze verlaten worden. Zo kunnen de “liefste” mannen ineens, heel onberekenbaar, veranderen in enge creeps.
Of de liefste mannen van de wereld. Gouden Bergen, Bossen Bloemen en Puppy ogen.
Alles om je weer binnen te hengelen.

Alwaar het masker weer af gaat en zijn normale controlerende, manipulatieve aard weer boven komt.

Je weet toch wel dat dit huiselijk geweld is waar jij slachtoffer van bent he TO? En dat dit gewoon het klassieke proces volgt. En je er echt niet zomaar uit komt.

Jij wil hem helpen.
Hij wil macht.
Jij denkt dat als je hem maar goed genoeg helpt, hij wel lief gaat doen en zorgt dat hij de vriend is die je nodig hebt.
Hij heeft een vrouw nodig om te kunnen domineren.

Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
En hier ga je al 3 jaar mee, zou echt weggaan nu het nog kan....
Ga eens met zijn ex praten, hij is niet voor niks bang dat jij goed contact krijgt met haar.
Ik heb zo het vermoeden dat je van haar een compleet ander verhaal te horen krijgt dan hij jou wijs maakt.
Alle reacties Link kopieren
Bereid je voor op beschuldigingen (het ligt aan jou), verklaringen (het ligt aan ex, hij doet het uit liefde), beloftes en manipulatie (spelen op je schuldgevoel, liefde, loyaliteit).

Denk goed na over wat je boodschap is en laat je niet verleiden tot een discussie. Vraag je bij wat hij zegt steeds af: doet het ertoe?
"Mijn ex heeft me belazerd, dus logisch dat ik graag wil weten wat je precies doet" > doet er niet toe, jij bent zijn ex niet en je mag een privéleven hebben.
"Ik geef gewoon om je en wil niet dat iemand tussen ons komt" > doet er niet toe, want hij gaat over jouw grenzen en dat laat duidelijk zien dat het niet om jou gaat maar om hem.
"Je gooit een geweldige relatie weg alleen maar omdat je geheimen voor me hebt" > doet er niet toe, want jij hebt aangegeven iets niet te willen en dat zou genoeg moeten zijn.

Hij zal vast van je houden, of dat in elk geval zelf geloven. En jij houdt van hem, anders was dit makkelijk. Maar liefde is niet genoeg voor een goede relatie, respect en vertrouwen horen daar ook bij. En dat laat je zien met gedrag. Hij kan je niet met woorden overtuigen, maar hij gaat dat vast proberen. Kun je gelijk zien wat hij echt doet: luisteren en begrijpen wat je zegt, of zichzelf verdedigen en uithalen naar alles en iedereen, vooral naar jou.
What a nuanced anxiety
Al eerder genoemd. Maar echt run! Of zorg dat hij in therapie gaat. Dit word niet beter, alleen erger.
Alle reacties Link kopieren
Houd er ook maar vast rekening mee dat hij zich achter zijn "nare jeugd of verleden" zal verschuilen om medelijden bij jou te wekken (= manipulatie; trap er niet in. Hard zijn. Beter nu dan straks spijt dat je het over een jaar alsnog moet uitmaken, maar dan in een compleet gebroken staat...). Gebruik het beetje kracht dat je nu nog wel lijkt te hebben om door te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je lieve mensen om je heen bij wie je terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
Van iemand die 3 jaar met een psychopaat is geweest; ren!


Of je moet er op kicken mishandeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
20-02-2019 14:23
Hou er wel rekening mee dat mensen die dit soort gedrag binnen relaties vertonen, vaak overgaan tot stalking wanneer ze verlaten worden. Zo kunnen de “liefste” mannen ineens, heel onberekenbaar, veranderen in enge creeps.
Jij zegt het, ik dacht het. Dan is hij de controle over jou kwijt. En dat mag niet. Want wie denk je wel niet wie je bent? Dat jij Hem verlaat?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
De eerste klap komt waarschijnlijk vanavond, want je bent nu openlijk tegen hem ingegaan. En het is vast de schuld van die en die, want diegene heegt op je ingepraat. Heb je niet toevallig een affaire met diegene. Jij hoer! Nee, je moet nu echt zijn vertrouwen terug gaan winnen, anders is het klaar. Of toch niet? Wil je ons echt zo snel opgeven? Ik wist wel dat je vreemdging!

Moet ik mijn ex nog vaker quoten?
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24

hij is bang dat hij naast een "slet" loopt.
elke zichzelf respecterende slet zou zich te goed voelen voor deze mafkees
Lorem Ipsum
Anders dan wat sommigen aanraden, zou ik eigenlijk niet eens ruimte geven voor afspraken of beloftes of wat ook. Hij zal waarschijnlijk als een hyena in deze ruimte springen om jou als zijn bezit te kunnen houden. Maar hij lijkt me te ver heen om dit echt op korte termijn te veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven