Vriend wil ineens (waarschijnlijk) geen kinderen meer

11-07-2019 13:36 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik het verhaal even van mij afschrijven en jullie advies. Ik heb ongeveer 10 maanden een relatie met een hele leuke man. Al op de eerste date besproken dat ik ooit graag kinderen wil, hij vroeg daar toen naar. Hij heeft toen ook aangegeven dit te willen. De laatste weken twijfelt hij alleen ineens of hij wel echt kinderen wil en het neigt steeds meer naar nee. Deze twijfel bij hem brengt bij ons allebei veel spanning op dit moment. Ik weet al sinds dat ik heel jong ben dat ik ontzettend graag kinderen wil.

We zijn allebei in de dertig, dus ik wil ook niet jaren wachten als hij zeker weet dat hij geen kinderen wilt. Over een aantal weken gaan we op vakantie, maar ik weet niet of dat slim is. Hij wil op de vakantie uitzoeken of zijn nee mogelijk toch nog kan verschuiven naar een ja. Als we meer samen zijn en het er wat rustiger over kunnen hebben.

Het geeft op dit moment bij beiden zoveel druk omdat hij er continu nu mee bezig is en mij zo snel mogelijk een antwoord wil geven. Ik heb het idee dat dit ook een onderwerp is wat je soms even moet laten rusten. We zijn nog niet heel erg lang samen en het lijkt mij ook iets waar je naar toe moet groeien samen (of niet).

Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten? Of die iets van advies kunnen geven?
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
20-08-2019 08:04
+1 Maar iemand zonder kinderen weet niet hoe sterk die liefde is, dus als je dan ook nog eens weinig inlevingsvermogen hebt..
Klopt
1 op de 3 mensen scheidt van hun partner, maar weinig mensen willen echt van hun kinderen af ;)
Het is echt onvergelijkbaar

Ik denk wel, dat het wijs is, dat mensen met weinig inlevingsvermogen geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 08:08
Klopt
1 op de 3 mensen scheidt van hun partner, maar weinig mensen willen echt van hun kinderen af ;)
Het is echt onvergelijkbaar

Ik denk wel, dat het wijs is, dat mensen met weinig inlevingsvermogen geen kinderen krijgen

Dat laatste had ik toevallig weer weggehaald uit mijn laatste post omdat het een beetje gemeen klonk haha, maar eens dus!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
20-08-2019 08:10
Dat laatste had ik toevallig weer weggehaald uit mijn laatste post omdat het een beetje gemeen klonk haha, maar eens dus!
Ik denk wel, dat daar een natuurlijke selectie in zit
En dat sommige mensen echt beter geen kinderen kunnen krijgen, gelukkig komt een deel daar achter voor ze kinderen krijgt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 08:13
Ik denk wel, dat daar een natuurlijke selectie in zit
En dat sommige mensen echt beter geen kinderen kunnen krijgen, gelukkig komt een deel daar achter voor ze kinderen krijgt

Denk het ook. Wat ik wel sneu vind is dat er een deel blijft die ze krijgt en maar niet (genoeg) van ze houdt terwijl er ook mensen zijn die fantastische ouders zouden zijn, maar ze niet kúnnen krijgen.

Maar goed, ik dwaal af :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Nog een laatste update: we zijn uit elkaar. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is.
Alle reacties Link kopieren
Veel geluk en plezier voor de toekomst.
Vlinder133 schreef:
21-08-2019 23:32
Nog een laatste update: we zijn uit elkaar. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is.
Ik vind het een heel dapper besluit. Het is verschrikkelijk lastig afscheid te nemen van een partner waar je heel veel voor voelt, gelukkig mee bent, maar anders naar de (oh zo vage en onvoorspelbare) toekomst kijkt. Wetende dat de kans groot is dat die wil voor de toekomst tussen jullie in gaat staan. Heel veel sterkte komende tijd, fijn dat je hier een update gegeven hebt en ik hoop je te blijven lezen! Wie weet waar je over een paar jaar staat.
Sterkte, ik denk wel de beste keuze.
Vlinder133 schreef:
21-08-2019 23:32
Nog een laatste update: we zijn uit elkaar. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is.
Sterkte TO. Het zal geen makkelijke keuze geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO, ik hoop dat je iemand vindt waar je net zo gek op bent en die niets liever wil dan baby’s maken met jou! :hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Vlinder133 schreef:
21-08-2019 23:32
Nog een laatste update: we zijn uit elkaar. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is.
Als jij alsnog kinderen krijgt, zeker! Want daar zul je dan geen spijt van krijgen.
Sterkte. Ik weet hoe moeilijk dit is, ik heb dat ook meegemaakt en je kunt er heel veel verdriet van hebben en het zal ook nog wel effe duren voordat je daar overheen komt.

Maar geloof me, je kómt hier écht overheen!
Sterkte vlinder, naar om op deze manier uit elkaar te gaan, maar heelgoed dat je je hart volgt!
Alle reacties Link kopieren
Dapper besluit Vlinder!!!!
Vlinder133 schreef:
21-08-2019 23:32
Nog een laatste update: we zijn uit elkaar. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is.
Knap van jou Vlinder. Ik vind je op basis van jouw reacties een sterke vrouw. De tijd zal het uitwijzen, maar je bent nu in ieder geval vrij om weer een nieuw leven op te bouwen en je doelen na te streven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve reacties! Momenteel ben ik ontzettend aan het twijfelen of het wel de juiste keuze is. Ben bang dat het straks de verkeerde keuze blijkt maar dat het dan te laat is. Dat hij dan al weer verder is gegaan met zijn leven. Terwijl ik ook wel weet dat dit waarschijnlijk voor mij de beste keuze is. Je weet alleen niet wat de toekomst gaat brengen en dat maakt het zo lastig. Ik zie nu vooral wat ik allemaal kwijt ben en vraag ik mij toch af of het niet is dat hij kinderen met mij niet zag zitten.
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
21-08-2019 23:44
Ik vind het een heel dapper besluit. Het is verschrikkelijk lastig afscheid te nemen van een partner waar je heel veel voor voelt, gelukkig mee bent, maar anders naar de (oh zo vage en onvoorspelbare) toekomst kijkt. Wetende dat de kans groot is dat die wil voor de toekomst tussen jullie in gaat staan. Heel veel sterkte komende tijd, fijn dat je hier een update gegeven hebt en ik hoop je te blijven lezen! Wie weet waar je over een paar jaar staat.
Lief bedankt, het is zeker lastig om afscheid te nemen.
Vlinder133 schreef:
23-08-2019 12:48
Bedankt voor alle lieve reacties! Momenteel ben ik ontzettend aan het twijfelen of het wel de juiste keuze is. Ben bang dat het straks de verkeerde keuze blijkt maar dat het dan te laat is. Dat hij dan al weer verder is gegaan met zijn leven. Terwijl ik ook wel weet dat dit waarschijnlijk voor mij de beste keuze is. Je weet alleen niet wat de toekomst gaat brengen en dat maakt het zo lastig. Ik zie nu vooral wat ik allemaal kwijt ben en vraag ik mij toch af of het niet is dat hij kinderen met mij niet zag zitten.

Heel begrijpelijk dat je nu deze gedachtes hebt, het is nog zo vers. Je weet ook niet wat de toekomst brengt, mss vindt hij idd snel een andere vrouw waarmee hij gelukkig is, mss ook niet. Of vindt jij een andere man die wel hetzelfde toekomstbeeld heeft als jij, maar er is ook een kans dat je hem niet tegenkomt en over een aantal jaar nog steeds alleen bent.

Het enige wat zeker is is dat je vriend geen kinderen (met jou?) wilt! Dat is de enige zekerheid die je nu hebt en daarop is jouw keuze gebaseerd. Stel dat je nooit moeder zult worden, omdat je ‘hém’ niet (bijtijds) bent tegengekomen, dan heb je het toch geprobeerd. Ik denk dat daar beter mee te leven valt dan in een relatie blijven zitten met een man die ze sowieso niet wilde.
Vlinder133 schreef:
21-08-2019 23:32
Nog een laatste update: we zijn uit elkaar. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is.
Sterkte Vlinder, geen leuke tijd! Wens je veel geluk en wijsheid! :hug:
Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt, sterkte het zal niet makkelijk zijn :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Vlinder133 schreef:
23-08-2019 12:48
Bedankt voor alle lieve reacties! Momenteel ben ik ontzettend aan het twijfelen of het wel de juiste keuze is. Ben bang dat het straks de verkeerde keuze blijkt maar dat het dan te laat is. Dat hij dan al weer verder is gegaan met zijn leven. Terwijl ik ook wel weet dat dit waarschijnlijk voor mij de beste keuze is. Je weet alleen niet wat de toekomst gaat brengen en dat maakt het zo lastig. Ik zie nu vooral wat ik allemaal kwijt ben en vraag ik mij toch af of het niet is dat hij kinderen met mij niet zag zitten.
Ik schreef het al aan het begin van dit topic.
Een prachtige, lekkere, fijne vriend had ik. alles was perfect, we hadden lol samen, het klikte immens, respectvol, gelijkwaardig, ik zag mezelf al oud worden met hem.
Maar..... hij wilde absoluut, pertinent, geen haar op zijn hoofd, kinderen. En ik wel.

Dus zijn we uit elkaar gegaan. Verdriet gehad, getwijfeld, getwijfeld en verdriet gehad. Wat nu als ik onvruchtbaar zou zijn? Dan liet ik hem nu lopen voor iets wat niet eens kon!

Niet heel lang daarna leerde ik iemand kennen. Het klikte, het was leuk. Lief, respectvol, gelijkwaardig, schaapjes op het droge en... hij wilde kinderen. Samenwonen. Trouwen. Ik ook. En dat is de man waarmee ik nu al heel erg lang gelukkig mee ben, getrouwd en 2 prachtjongens heb. En die ex? Die heeft een vriendin en géén kinderen. En beide zijn we gelukkig in onze levens. En zijn nog altijd bevriend en gunnen elkaar het beste.

Ik hoop dat dit je helpt om te weten dat je echt een goede keuze hebt gemaakt. Geef het tijd.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
23-08-2019 13:22
Ik schreef het al aan het begin van dit topic.
Een prachtige, lekkere, fijne vriend had ik. alles was perfect, we hadden lol samen, het klikte immens, respectvol, gelijkwaardig, ik zag mezelf al oud worden met hem.
Maar..... hij wilde absoluut, pertinent, geen haar op zijn hoofd, kinderen. En ik wel.

Ik hoop dat dit je helpt om te weten dat je echt een goede keuze hebt gemaakt. Geef het tijd.
Bedankt voor het delen van je verhaal! Dat geeft wel hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Super moeilijk om dit besluit te nemen, maar ik denk inderdaad wel het beste. Een kinderwens is zo iets groots, dat moet je niet voor een ander opzij schuiven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven