Vriend wil minder vaak afspreken dan ik

08-08-2020 15:38 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik zit ergens mee. Volgens mij maak ik het in mijn hoofd veel erger dan het is (althan, ddat hoop ik), maar het lukt me niet om te stoppen met malen dus misschien helpt het als ik het opschrijf. En misschien heeft iemand nog tips.

Ik heb een paar weken vakantie. Mijn vriend is net zijn baan kwijt. Nu is hij erg druk met solliciteren. We wonen niet samen en hij wil de komende weken alles op alles zetten om weer een nieuwe baan te vinden en dat begrijp ik natuurlijk heel goed. We zien elkaar doorgaans 1x per week en nu wil hij dat tijdelijk terugschroeven naar 1x per 2 weken. Dit omdat we niet heel dicht bij elkaar wonen (1,5 uur met de auto enkele reis, voor mij geen probleem, zeker niet in vakantie).
Omdat we eerder hadden afgesproken om juist in mijn vakantie wat meer tijd samen door te brengen, vind ik dit erg jammer. Meer dan ik zou willen toegeven.

Vorig jaar hebben we ook al heel weinig tijd samen gehad tijdens de zomer. We kenden elkaar toen net en hij had al vakantie geboekt met zijn familie. Toen hij terugkwam, begon hij na ca 1,5 week met zijn (toen) nieuwe baan en in de tussentijd had hij ook geen tijd meer om dingen samen te ondernemen. Toen vond ik dat jammer, maar begreep het nog wel en we kenden elkaar ook nog niet zo lang.

Rond de kerst hadden we tegelijk bijna 2 weken vrij, maar ook toen vond hij het in eerste instantie te zwaar om vaker dan 1x iets samen te doen. Hij was erg moe en wilde vooral uitrusten. Pas toen hij besefte dat we elkaar dan 3 weken niet zouden zien (ivm buitenlandse reis voor mijn werk week daarop), wilde hij wel nog een keer afspreken.

In april zouden we een paar dagen samen weggaan, maar door corona is dat er niet van gekomen.

Misschien goed om te vermelden, zonder daar verder op in te willen gaan, dat mijn vorige relatie niet goed verliep (misbruik, liegen, emotionele chantage etc.).
Bij mijn huidige vriend heb ik nooit dit soort vermoedens gehad en voelt het wel echt goed als we samen zijn, bellen (gemiddeld 1x per week) of tussendoor contact hebben via WhatsApp. Heb ook absoluut niet het idee dat hij niet voor mij zou gaan of me gebruikt oid., maar eerder dat het soort van onhandigheid is of niet goed tijd kunnen inschatten.
Alleen spelen bij mij nu de onzekerheid en negatieve gedachten weer op en ik weet niet hoe dit te stoppen...

Ik weet niet zo goed hoe ik dit met hem zou kunnen bespreken, maar zit er wel echt mee. Vooral dat ik hem nu zo weinig zie/spreek maakt dit lastig en is eigenlijk ook iets dat ik graag anders zou zien. Maar hoe begin ik hierover?

Alle tips zijn welkom :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier niet blij van worden. Je hebt een relatie omdat je elkaar leuk vindt en het lijkt erop dat hij het vooral maar zwaar vindt.

Ik zeg dit eigenlijk nooit, maar ik zou op zoek gaan naar een leukere vriend die wel samen wil zijn.
Ik denk niet dat je dit wil horen maar dit klinkt niet als een verliefde man.
Alle reacties Link kopieren
1 keer per twee weken terwijl jij vakantie hebt en hij geen werk heeft ? Wat een gekkie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn idee van het hebben van een relatie is dat je liever met dan zonder elkaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Samenwonen en kinderen kun je met deze attitude sowieso vergeten denk ik
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen behoefte aan jouw aanwezigheid?
Je mag echt meer van een relatie verwachten/eisen dan dit TO! Het klinkt in ieder geval alsof hij niet zo dol op je is als jij op hem. Zeg hem dit. Sterkte! :there:
1x per week elkaar zien en 1x per week bellen, en dat zien nu wegens solliciteren terugschroeven naar eens per 2 weken? Het zou mijn relatie niet zijn, ik begrijp je teleurstelling heel goed.
Wegen die spaarzame momenten dat je samen bent echt op tegen de hoeveelheid tijd zonder elkaar? Is het echt zo ontzettend leuk met hem?
Hoe oud zijn jullie? Woont hij ook zelfstandig?

ik vind het ook bizar weinig, je kan toch door de week full time solliciteren en dan zeker in het weekend elkaar zien?
Volgens mij wil hij niet erg graag en gebruikt hij het solliciteren als smoes. Gezien jullie voorgeschiedenis. Waarom heeft hij een relatie? Dit klinkt eerder als een scharrel. Wel de lusten als hij zin heeft, maar hij lijkt niet graag bij je te zijn. Leg de lat maar wat hoger want dit is niks.
Ik begon met lezen. Toen je zei dat hij alles op alles wil zetten om nieuwe baan te vinden, dacht ik 'ja logisch'. Toen je echter begon over die 1x/2w dacht ik 'dat is wel bitter weinig, zóveel tijd heb je nu ook weer niet nodig om te solliciteren'. Klinkt inderdaad alsof hij niet geniet van de tijd met jou. Of althans, niet méér dan van de tijden zonder jou.
anoniem_6465f722b85eb wijzigde dit bericht op 08-08-2020 15:54
Reden: Dikke vingers.
2.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ziet hij wel vaak familie/vrienden, of is hij heel introvert?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe! Dit vermoedde ik al wel, maar toch confronterend om zwart op wit te zien.

Ik wil het er wel graag met hem over hebben, maar weet niet zo goed hoe en vind het steeds moeilijker worden om te wachten tot ik hem weer zie (waarschijnlijk eind van de week). Wanneer zouden jullie dit doen en hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben jullie een relatie?
ik zou hem gelijk bellen.

Gewoon zeggen dat je je afvraagt of hij je nog wel graag ziet, dat je dat in ieder geval niet merkt.
En solliciteren kan zelfs naast een baan in de avonduren. Hij besteedt 7 dagen per week, alle uren daar aan? Dat geloof ik niet. Maar voorheen wilde hij ook al niet graag dus het is een smoes. Hierna heeft hij een baan waardoor hij geen tijd of zin heeft.

Is het een einzelganger?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
08-08-2020 15:51
1x per week elkaar zien en 1x per week bellen, en dat zien nu wegens solliciteren terugschroeven naar eens per 2 weken? Het zou mijn relatie niet zijn, ik begrijp je teleurstelling heel goed.
Wegen die spaarzame momenten dat je samen bent echt op tegen de hoeveelheid tijd zonder elkaar? Is het echt zo ontzettend leuk met hem?
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Eerst dacht ik absoluut wel, maar twijfel wordt steeds groter. Ben ook bang dat ik door de geringe tijd die we samen zijn (en mijn levendige fantasie ;-)) een verkeerd beeld ga vormen ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Van die viva dames hier heb ik geleerd:

If you are not a priority than dont be an option
gizzmo-returns schreef:
08-08-2020 15:55
ik zou hem gelijk bellen.

Gewoon zeggen dat je je afvraagt of hij je nog wel graag ziet, dat je dat in ieder geval niet merkt.
Dit is ook mijn advies.
Dubbel...
Alle reacties Link kopieren
If you are not a priority, don't be an option.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-08-2020 15:53
Hoe oud zijn jullie? Woont hij ook zelfstandig?

ik vind het ook bizar weinig, je kan toch door de week full time solliciteren en dan zeker in het weekend elkaar zien?
Beiden 26. En ja, we wonen allebei zelfstandig al ben ik nu in de vakantie wat meer bij mijn ouders gezien de mooie omgeving hier. Hij is nu ook bij zijn ouders, vanwege de hitte.


En ja, eens, ik begin nu ook wel in te zien dat het erg weinig is...
Alle reacties Link kopieren
LuckyDucky_001 schreef:
08-08-2020 15:54
Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe! Dit vermoedde ik al wel, maar toch confronterend om zwart op wit te zien.

Ik wil het er wel graag met hem over hebben, maar weet niet zo goed hoe en vind het steeds moeilijker worden om te wachten tot ik hem weer zie (waarschijnlijk eind van de week). Wanneer zouden jullie dit doen en hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?
Ik zou hem opbellen. Hij heeft toch geen reet te doen.
“ ik heb eens na zitten denken ; ik vind hoe onze relatie nu gaat eigenlijk niet leuk. Ik vind dat we elkaar te weinig zien. Als dit het is, dan wil ik er mee stoppen “.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je meer commitment van iemand wil, waarom heb je dan een vriend die zo ver woont en die je alleen maar minder wil zien als er meer tijd is?

Solliciteren vind ik een vreemd excuus. Daar is hij meer dan fulltime mee bezig? Kan me niet voorstellen dat een gesprek veel te weeg brengt. Hij weet ook wel hoe veel/weinig jullie elkaar zien.

Heb je wel eens duidelijk gezegd hoe jij het graag zou willen? Je komt zo voorzichtig over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven