Vriend wil trouwen, iemand ervaring met islamitisch huwelijk

19-01-2018 13:04 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies,
Ik ben nieuw hier op het forum, zag nergens een voorsteltopic, dus maar eventjes tegelijkertijd :hello:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met een Egyptische man die hier al 3 jaar woont en om alvast even duidelijk te zijn, zijn papieren al helemaal in orde heeft ( incl. Nederlands paspoort). Ik ken de vooroordelen, dus haal ik die maar gelijk eventjes onderuit ;)

We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven. We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn. Als we daar over beginnen te praten zijn we voor we het door hebben alweer uren verder, maar dat hebben we altijd als we praten hahaha! Een van ons moet dan echt afkappen omdat we anders niet aan slaap toekomen. :hihi:

De laatste week had ik een vreemd gevoel, alsof hij zich terugtrok van me. Ik ben hoog sensitief en had daar veel moeite mee, ondanks dat hij zei dat er niks aan de hand was. Gisteravond hadden we een van onze lange telefoongesprekken en ik heb toen mijn gevoel uitgesproken, dat ik wist dat er iets was veranderd en me daar een beetje zorgen om maakte. Hij stelde me gerust dat er niets aan zijn gevoel voor mij was veranderd, maar dat hij dichter bij God wilde zijn.
Ik begreep niet helemaal wat hij daarmee bedoelde, maar hij heeft me uitgelegd dat hij er moeite mee heeft om een sexuele relatie met me te hebben zonder dat we getrouwd zijn. Dat is niets dat met mij te maken heeft, maar hij voelt zich schuldig nadat we intiem zijn geweest. Hij was bang dat ik hem niet zou begrijpen en we daar ruzie over zouden krijgen, daarom wachtte hij tot het juiste moment om daar over te beginnen.
En ik me maar zorgen maken over eventuele verminderde gevoelens en allerlei andere zorgen.....
En toen was daar ineens een gesprek over trouwen. Hij wil met me trouwen!
Dat zag ik totaal niet aankomen, ook al hebben we eerder gesproken over het huwelijk in onze culturen en religies. Hij weet hoe belangrijk het voor me is om maar 1 keer te trouwen. Hij is eerder getrouwd geweest en gescheiden. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was! Hij sprak zelfs over een ring, omdat ik hele kleine handen en vingers heb weet hij niet of hij een ring kan vinden in mijn maat haha.

Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Het uitstellen van sexuele dingen vind ik uiteraard lastig, maar dat hij zich achteraf schuldig voelt vind ik veel erger. Sex is voor mij heel belangrijk in een relatie, maar niet als dat een naar gevoel voor een van ons beiden veroorzaakt. De relatie en de liefde zelf zijn veel belangrijker voor mij. We zijn ook geen pubers meer, ik ben 39 en hij is 30. We weten beiden het verschil tussen lust en liefde.

Ik weet zelf niet veel over een islamitisch huwelijk, zijn er ladies hier die daar ervaring mee hebben? Hij heeft me nog niet gevraagd, maar zei wel dat hij iets gaat regelen om het speciaal voor me te maken. T is een echte man die niet bekend is met romantische dingen, dus ik ben reuze benieuwd wat hij gaat verzinnen haha.

Heb al het een en ander op internet gelezen over de islamitische verloving etc, maar zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.

Liefs! -X-!
*Have a heart that never hardens*
En je weet, dat je Allah als enige god moet erkennen en het ook praktisch moet belijden, als je islamitisch trouwt?
Dus shahada doen?
Alle reacties Link kopieren
Los van welk 'type' huwelijksbevestiging je kiest, lijkt me 4 maanden nou niet bepaald een termijn waarin je goed kunt bepalen of iemand daadwerkelijk je 'man voor altijd' zal zijn.
En nee geen enkele termijn geeft garanties, maar 4 maanden is wel héél erg kort...

Waarom zou het een islamitische bruiloft moeten worden? Wil je dat überhaupt en heb je enig idee wat dat voor de rest van je leven betekent?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2018 13:15
Natuurlijk ga je niet na 4 maanden al trouwen. Kulreden ook nog een keer. Jullie hadden toch al seks, nou dan. Als hij er zoveel moeite mee heeft stel dan eens voor om het voorlopig niet meer te doen en daarna verder te kijken. Benieuwd hoe hij dan reageert.
Nou, dit dus! Ik vind het een beetje raar dat hij in nu eens zo principieel gaat lopen doen. Wel seks hebben en het dan later ineens niet meer oké vinden? Daarbij, hij is gescheiden, dus maagd het huwelijk in was hem sowieso niet geworden.
Ik zou het eerst maar eens even rustig aan doen, kom op zeg. Je gaat toch niet na vier maanden al een huwelijk in!?
Alle reacties Link kopieren
Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Na 16 weken? Je kent hem amper. Ga eerst over een tijdje maar eens samenwonen, kijk eerst eens hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een snelle reacties! Thanks!

We gaan ook niet morgen al trouwen, haha! Dat zou inderdaad veel te snel zijn.
Samenwonen willen we beide niet zonder getrouwd te zijn.
Voelen we ons beide niet goed bij, dus dat gaat 'm niet worden ;)

We hebben al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen.
Er is ook nog helemaal geen sprake van een datum, alleen de intentie om dat te willen. Hij heeft me nog niet correct gevraagd he ;)

Trouwen in de kerk vind ik niet zo belangrijk, ik ben zelf niet verbonden aan een kerk in Nederland en vind het voldoende om voor de wet te trouwen en voor het oog van God in de moskee.

Dat er reserveringen zijn vanwege de korte tijd dat we samen zijn is niet zo gek, maar soms weet je het gewoon zeker: op hem heb ik al die jaren gewacht ;)
*Have a heart that never hardens*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel te snel. Hoe goed ken je hem nu echt? Heb je zijn familie al ontmoet en zijn vrienden? Een familie speelt meestal een grotere rol bij islamitische mannen dan bij ongelovigen.

Daarbij vind ik het vreemd dat hij nu opeens wilt trouwen omdat jullie haram voor elkaar zijn. Eerst was het toch ook geen probleem om een relatie met je aan te gaan? Als hij echt zo gelovig was dan was hij geen relatie met je aan te gaan. Want ieder contact met een vreemde vrouw is verboden volgens de islam.

De nikah betekent voor hem heel veel maar voor jou hier in Nederland heel weinig want het is niet rechtsgeldig. Het is zelfs verboden om een religieus huwelijk af te sluiten voor het burgerlijke huwelijk. En ik neem aan dat jullie hier trouwen en niet in Egypte? In Egypte is het wel rechtsgeldig en daar zou ik het Niet doen. Je hebt daar als vrouw zijnde veel minder rechten.
We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven.

In welk opzicht zijn jullie aan elkaar gewaagd? Qua opleidingsniveau, inkomen, verstandhouding met vrienden en familie?
Qua normen en waarden: Denken jullie hetzelfde over kinderen krijgen en opvoeden? Dopen, catechese, besnijdenis, een openbare school of een christelijke of een islamitische? Over doorstuderen voor jongens en voor meisjes?
Hebben jullie dezelfde mening over fulltime of parttime werken of niet werken als getrouwde partner en moeder/vader?
Over geld uitgeven of geld sparen? Over geld schenken aan goede doelen en hoeveel dan en welke goede doelen?
Over een huis kopen of een huis huren, en in welke plaats en wat voor huis?
Over alcoholgebruik en tabak en verdovende middelen?
Over bloedtransfusies en inentingen?
Over omgang met andere mensen? Over zorgen voor je ouders, ze evt bij je in huis nemen? Over met vrienden afspreken zonder je partner? Over mensen bij je thuis uitnodigen?

Hebben jullie al deze zaken en al die andere belangrijke zaken in het leven echt al helemaal doorgesproken?
Ja trouwen, leuk! :cheer: En dan begint het, heel langzaam, dat je steeds meer naar zijn pijpen moet dansen, je moet verantwoorden waar je bent, je niet meer uit mag zonder hem, misschien mag je ook niet meer buitenshuis werken.
En vergeet al het geld niet dat er maandelijks naar zijn familie gestuurd moet worden.
Op vakantie gaan jullie alleen nog naar Egypte, waar jij 4 weken bij zijn familie binnen mag zitten. Je moet koken wat hij wil, en er wordt meegedaan aan de ramadan, of je dat nu wilt of niet.
(Mn zus was getrouwd met een Egyptenaar).
Overigens zou ik het overgrote deel van die berg vragen stellen aan iedereen die na vier maanden al denkt aan trouwen, ook aan 2 atheisten of 2 mensen met hetzelfde geloof.
Sensitiva schreef:
19-01-2018 13:33

We hebben al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen.


Jeetje zeg. Ik ken mijn vriend bijna 4 jaar en wij hebben nog geen enkel conflict gehad, laat staan een heftige ruzie. Voor mij zijn meerdere heftige ruzies in zo'n korte tijd ondenkbaar...
Sensitiva schreef:
19-01-2018 13:33
We hebben al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen.

En dat allemaal binnen vier maanden. Het klinkt echt als een toprelatie. :nooo:
Sensitiva schreef:
19-01-2018 13:33
Wat een snelle reacties! Thanks!

We gaan ook niet morgen al trouwen, haha! Dat zou inderdaad veel te snel zijn.
Samenwonen willen we beide niet zonder getrouwd te zijn.
Voelen we ons beide niet goed bij, dus dat gaat 'm niet worden ;)

We hebben al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen.
Er is ook nog helemaal geen sprake van een datum, alleen de intentie om dat te willen. Hij heeft me nog niet correct gevraagd he ;)

Trouwen in de kerk vind ik niet zo belangrijk, ik ben zelf niet verbonden aan een kerk in Nederland en vind het voldoende om voor de wet te trouwen en voor het oog van God in de moskee.

Dat er reserveringen zijn vanwege de korte tijd dat we samen zijn is niet zo gek, maar soms weet je het gewoon zeker: op hem heb ik al die jaren gewacht ;)
Ehhhh... jullie hebben nog maar 16 weken iets met elkaar.
Sterker ergens uitkomen is niet mijn beleving in combinatie met heftige ruzies.
Met mijn man heb ik in 9 jaar misschien 1 heftige ruzie gehad. En zelfs dat was nog niet eens met stemverheffing van zijn kant of slaan met deuren.

Leer elkaar eerst eens beter kennen en stop eens met ruzie te maken en start met leren praten over verschil van mening/opvatting.
Marana-- schreef:
19-01-2018 13:34
We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven.

In welk opzicht zijn jullie aan elkaar gewaagd? Qua opleidingsniveau, inkomen, verstandhouding met vrienden en familie?
Qua normen en waarden: Denken jullie hetzelfde over kinderen krijgen en opvoeden? Dopen, catechese, besnijdenis, een openbare school of een christelijke of een islamitische? Over doorstuderen voor jongens en voor meisjes?
Hebben jullie dezelfde mening over fulltime of parttime werken of niet werken als getrouwde partner en moeder/vader?
Over geld uitgeven of geld sparen? Over geld schenken aan goede doelen en hoeveel dan en welke goede doelen?
Over een huis kopen of een huis huren, en in welke plaats en wat voor huis?
Over alcoholgebruik en tabak en verdovende middelen?
Over bloedtransfusies en inentingen?
Over omgang met andere mensen? Over zorgen voor je ouders, ze evt bij je in huis nemen? Over met vrienden afspreken zonder je partner? Over mensen bij je thuis uitnodigen?

Hebben jullie al deze zaken en al die andere belangrijke zaken in het leven echt al helemaal doorgesproken?
Natuurlijk joh. Ze zijn al 4 maanden samen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Maar binnen vier maanden al behoorlijk heftige ruzies is toch ook niet normaal?

Jij wil maar 1 keer trouwen, wacht er dan een paar jaar mee. Bekijk eerst alle punten bij deze man. Zodat je alles van hem weet, en kies dan.
Alle reacties Link kopieren
Goed lijstje Marana. Ben benieuwd TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb je zijn nederlandse paspoort gezien? Hij kan namelijk nooit pas 3 jaar in NL zijn en dan al een NL paspoort hebben.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Na al maar liefst 4 maanden, nog heerlijk in de verliefdheid zijnde, hoppetee trouwen! Er helemaal voor gaan! En gauw zwanger worden hoor, zodat hij je niet te oud gaat vinden.
Laten we wel wezen, je gaat hier waarschijnlijk zeggen dat je het toch gaat doen, je niks gaat aantrekken van wat hier gezegd wordt....Nou lekker gaan trouwen dan, al heel snel.
Niet hier later weer een topic openen hè, als je van de roze wolk afgedonderd bent en hard weer op aarde bent beland en met de ellende zit..... :facepalm:
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk heftige ruzies gehad bij een relatie van 4 maanden, klinkt als een waar cadeau, die relatie.

Ik zeg: topidee, doen hoor :thumbsup:
Ga eens praten met zn ex.
Alle reacties Link kopieren
"al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen." Zo zo. In 4 maanden, zeker heel uniek, jullie relatie. Zo één vind je er niet gauw nee..... - vraagt om nog èèn faceslapsmiley, komt 'ie: :facepalm:
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Sensitiva schreef:
19-01-2018 13:33
Wat een snelle reacties! Thanks!

We gaan ook niet morgen al trouwen, haha! Dat zou inderdaad veel te snel zijn.
Samenwonen willen we beide niet zonder getrouwd te zijn.
Voelen we ons beide niet goed bij, dus dat gaat 'm niet worden ;)

We hebben al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen.
Er is ook nog helemaal geen sprake van een datum, alleen de intentie om dat te willen. Hij heeft me nog niet correct gevraagd he ;)

Trouwen in de kerk vind ik niet zo belangrijk, ik ben zelf niet verbonden aan een kerk in Nederland en vind het voldoende om voor de wet te trouwen en voor het oog van God in de moskee.

Dat er reserveringen zijn vanwege de korte tijd dat we samen zijn is niet zo gek, maar soms weet je het gewoon zeker: op hem heb ik al die jaren gewacht ;)
Koekoek O_o

Je hebt 4 mnd een relatie dan hoor je nog geen ruzie te maken en heb je t wel dan is dit niet de juiste man.

Of ben je meer het drama type die denkt “zonder wrijving geen glans”.
Alle reacties Link kopieren
Na 3 jaar een paspoort?

Lees beide onderstaande link eens:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... der-worden
Sensitiva schreef:
19-01-2018 13:33
Wat een snelle reacties! Thanks!

We gaan ook niet morgen al trouwen, haha! Dat zou inderdaad veel te snel zijn.
Samenwonen willen we beide niet zonder getrouwd te zijn.
Voelen we ons beide niet goed bij, dus dat gaat 'm niet worden ;)

We hebben al behoorlijk wat met elkaar meegemaakt en ook behoorlijk heftige ruzies gehad, waar we altijd sterker uit zijn gekomen.
Er is ook nog helemaal geen sprake van een datum, alleen de intentie om dat te willen. Hij heeft me nog niet correct gevraagd he ;)

Trouwen in de kerk vind ik niet zo belangrijk, ik ben zelf niet verbonden aan een kerk in Nederland en vind het voldoende om voor de wet te trouwen en voor het oog van God in de moskee.

Dat er reserveringen zijn vanwege de korte tijd dat we samen zijn is niet zo gek, maar soms weet je het gewoon zeker: op hem heb ik al die jaren gewacht ;)
Waar? Bij de Italiaan om de hoek?
Zeg, TO, is Nederlands wel je moedertaal?
Pluisi schreef:
19-01-2018 13:40
Ga eens praten met zn ex.


Goeie tip inderdaad, zou ik echt proberen te doen TO. Was zijn ex islamitisch? Egyptisch?
Trouwens, ik zou dit iedereen afraden na 4 maanden verkering, niet alleen egyptenaren.
Zeg dat je het met hem eens bent wat betreft de seks, kijken hoe hij dan reageert....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven