Vriend wilt op vakantie met “een vriendin”

04-03-2018 18:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je vriendje die vakantie gaat met een vriendin terwijl zij zwanger is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oké, het is dus niet een goede vriendin die hij al jaren kent. Maar zijn date/scharrel van afgelopen zomer?
Zou ik ook niet blij van worden. Zeker in dit toch al heftige stadium van jullie relatie. Zwangerschap in een prille relatie is al pittig zat. Overigens zou ik toch serieus gaan twijfelen over deze zwangerschap als hij nu al niet bereid is om concessies te doen en jou te verkiezen boven zijn ex-scharrel. Ik zou er overigens ook niet op zitten te wachten om mee te gaan
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
04-03-2018 18:48
Met tien weken zwangerschap kun je nog steeds prima vliegen hoor, waarom ga je niet mee?
Dit vind ik ook apart ja. Wanneer gaan ze? Hoe ver ben je dan? Als je nog geen zeven maanden bent, kun je prima vliegen. Bovendien ben jij pas vijf maanden in beeld, dus dat hij plannen heeft gemaakt voor een vakantie zonder jou....ja, dat kan.
Ik vind het een beetje onredelijk dat je niet wil dat hij gaat, maar dat je ook niet mee wil als hij dat aanbiedt.
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
04-03-2018 19:07
Zijn de schoolvakanties al voorbij by the way ?
Morgen ;) Want?
Je waardeert pas wat je hebt, tot je het mist, zoals toiletpapier.
Natuurlijk gaat een man niet vreemd als zijn vrouw zwanger is. Hallo.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-03-2018 19:13
Dit vind ik ook apart ja. Wanneer gaan ze? Hoe ver ben je dan? Als je nog geen zeven maanden bent, kun je prima vliegen. Bovendien ben jij pas vijf maanden in beeld, dus dat hij plannen heeft gemaakt voor een vakantie zonder jou....ja, dat kan.
Ik vind het een beetje onredelijk dat je niet wil dat hij gaat, maar dat je ook niet mee wil als hij dat aanbiedt.
Oh. Sorry. Best veel mosterd.
Ana_Isabel2 schreef:
04-03-2018 18:50
Ik ben niet zwanger en ik vind haar niet onredelijk.
Ik ook niet :D x2

Wat me wel echt opvalt is hoe je praat over je zwangerschap, of het niks is en doodnormaal om door een 'misstapje', wat is dat, je bent volwassen leg eens uit hoe je zwanger kon worden en niet meteen een overtijdbehandeling hebt laten doen.

Je kende hem 2 maanden toen én je ziet nu al dat je hem helemaal niet kent, hij anders over zaken denkt als jij.
Je wil niet mee: nou ik zou toch liever gewoon meegaan zodat jij degene bent die naast hem slaapt, dit is inderdaad wel de kat op het spek binden.
Als hij haar eerder leuk genoeg vond om sex mee te hebben en dan een week samen omdat jij niet mee wil (wel kan! kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen) is de kans bijzonder groot dat ze weer sex gaan hebben. Kijk eens naar programma's als Temptation Island, en dan weten ze nog dat ze gefilmd worden terwijl ze een ander neuken....

Straks volgt er een vervolgtopic: ik ben zwanger, mijn vriend heeft nu ook een andere vrouw door een 'misstapje' zwanger gemaakt: wat nu?
Hij heeft ons beiden laten zitten nu, heeft bij nader inzien geen zin in een relatie of vader worden...

Grappige is dat een exvriendinnetje kaarten had besteld voor iets leuks in zomer '18.
Ik zei nee, niet bestellen hoor. Waarom niet?
Ja hallo, dat is pas volgende zomer en eerlijk is eerlijk: ik weet niet of we dan nog samenzijn laten we tegen die tijd evt. op Ticketswap of zo kijken of er nog kaarten zijn. Nee, nu tickets kopen en ze bestelde én kocht ze meteen.

Ik zei dat ze echt zelf een ander moest zoeken als het over was tussen ons tegen die tijd en geen geld ging geven voor dat kaartje: ik had duidelijk NEE gezegd. Nog niet, te pril allemaal.
Het is helemaal niks geworden. Nog niet eens gelukkig nieuwjaar gewenst of zo, het was allang over en uit. Kwam op zoek naar wat anders dat mailtje tegen en dacht o ja..... Ik zou zelfs kunnen gaan op haar kosten maar no way dat ik dat doe.

Omdat het over en uit is. En een aardige meid waar ik duidelijk van merkte dat ze goede hoop had dat het weer wat zou worden, dat het te snel ging voor mij o.i.d. Nee hoor, gewoon mijn type niet merkte ik na een paar weken al. Nou is jouw vriend mij niet maar als ik a.s. zomer een vriendin zou hebben die nog zwanger van me is ook ga ik écht niet met een ex op vakantie en zeggen: maar je mag toch mee??

Ze moet zelf maar een ander zoeken en mocht ze nog contact opnemen tegen die tijd ga ik er niet over in discussie. Kan ze niet gewoon een ander zoeken om met haar mee te gaan, en ga jij braaf wachten tot de vader van je kind terugkomt van een week vakantie met een ander :-?

Zou ik echt niet doen. En meegaan ook niet, waarom kan jij niet met hem gaan eigenlijk dat kan ook nog.
Beetje als derde wiel aan de wagen hangen.. je kan trouwens best naar een festival als je zwanger bent hoor tenzij je het geen feest vind zonder drank/drugs enz.

Hoe reageerde hij op je zwangerschap?
Niet zwanger en ook niet ongesteld, maar het zou niet waar zijn hier. Hij annuleert maar mooi. (En dat zou ik, zwanger of niet, op de spits durven drijven.)
Het is een ex scharreltje die hij nog maar een paar maanden kent en hij vertelt het jou pas nadat jullie al een tijdje met elkaar gaan.

Ik vind dit nergens op slaan. Dat hij er nog behoefte aan heeft. Heeft hij geen vrienden of vriendinnen (echte vriendinnen, geen half geslaagde neukies) waarmee hij kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
Knaplastig schreef:
04-03-2018 18:45
Ik heb eerlijk aangegeven dat ik het niet leuk vind en het er moeilijk vind om hem met een vrouw (van ook nog eens 37 jaar oud) waar hij eerder intiem mee is geweest op vakantie te laten gaan. Ze gaan ook nog eens voor een hele week.
Wat vinden jullie? Ben ik onredelijk?
Dat je aangeeft dat je er moeite mee hebt, vind ik al reden genoeg om, als hij jullie relatie serieus neemt, het op z’n minst in overweging te nemen. Of je nou zwanger bent of niet.
Maar met 6 maanden ga je niet lekker een week in de bagger op een festival zitten. Althans, ik had er niet aan moeten DENKEN.
Misschien denkt hij niet voldoende vooruit wat je zwangerschap aangaat? Misschien dat hij de komende maanden nog van mening/plan verandert..?

De vraag is alleen wat de stand van zaken in juli is v.w.b. jullie relatie. Ik wil je niet ongerust maken, maar het kan zo zijn dat hij zich dat ook afvraagt. Feit blijft wel dat jullie net met elkaar zijn.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
badmeester schreef:
04-03-2018 19:17
Natuurlijk gaat een man niet vreemd als zijn vrouw zwanger is. Hallo.
Statistisch gezien veel meer helaas.
Maar je gaat hem niet dwingen. Als hij het zelf niet snapt dan moet je met zon “ weggewaaid dakraam” helemaal niks willen, die man moet “ in het kanaal” .
Je bent erg duidelijk. Netjes hoor.
Sereia schreef:
04-03-2018 19:01
Ze vraagt inderdaad geen advies over haar zwangerschap. Iedereen kan daar van vinden wat ze willen, maar ze gaat de zwangerschap heus niet afbreken terwijl ze er blij mee is, omdat een paar viva vrouwtjes dat een beter plan vinden. Het is niet het topic. Ze heeft het ergens anders over.

Ze heeft het erover dat ze haar vriend niet vertrouwt. Als ze hem zou vertrouwen zou ze het namelijk geen enkel probleem vinden als hij zijn eerder geplande tripje door zou laten gaan. Lekkere basis om zonder ook maar enig vertrouwen wel samen een kind op de wereld te zetten. :nooo:
Arm kind...
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
04-03-2018 19:22
Statistisch gezien veel meer helaas.
Dit was sarcastisch denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk controversieel onderwerp weer van een nieuwe TO.

De vakantie was al geboekt voordat jullie iets kregen; dus ik vind dat je zeurt.
Hij verkoopt zijn ticket maar aan een ander.

Langs de andere kant ... Ik geef jullie relatie sowieso weinig kans op slagen.
Na 2 maanden en met duidelijk andere ideeën over bepaalde zaken al zwanger ... dat wordt niks.
Geen enkele basis opgebouwd voor je - oops, door de pil heen hoop ik - zwanger raakte.

Voor 't zelfde geld halen jullie de zomer dus niet eens samen.
Zelfs zonder dat hij ligt te rollebollen met zijn ex.
Tr0tter schreef:
04-03-2018 19:25
Ze heeft het erover dat ze haar vriend niet vertrouwt. Als ze hem zou vertrouwen zou ze het namelijk geen enkel probleem vinden als hij zijn eerder geplande tripje door zou laten gaan. Lekkere basis om zonder ook maar enig vertrouwen wel samen een kind op de wereld te zetten. :nooo:
Arm kind...
Ik vind vertrouwen niet zo zwart wit als de meeste hier geloof ik. Vreemdgaan kan iedereen gebeuren en hier zijn de risico's gewoon hoger. Zou zelf niet gaan met een man waar ik al mee gescharreld heb, mezelf in zo'n positie zetten. En ik ga hoe dan ook niet oordelen over de zwangerschap. Of dat wantrouwen (in deze situatie) zoveel zeggend is voor 'dat arme kind' en diens opvoeding. Daar vraagt ze ook geen advies over ook niet.
beetjegek schreef:
04-03-2018 19:29
Dit was sarcastisch denk ik...
Beetjegek heeft heelerggelijk
Jufjoke schreef:
04-03-2018 19:13
Dit vind ik ook apart ja. Wanneer gaan ze? Hoe ver ben je dan? Als je nog geen zeven maanden bent, kun je prima vliegen. Bovendien ben jij pas vijf maanden in beeld, dus dat hij plannen heeft gemaakt voor een vakantie zonder jou....ja, dat kan.
Ik vind het een beetje onredelijk dat je niet wil dat hij gaat, maar dat je ook niet mee wil als hij dat aanbiedt.
Om een vakantie door te brengen met een tien jaar oudere sexscharrel, zonde van mijn geld en vrije dagen zou ik denken.
Ik zou hier ook niet blij mee zijn.
Toen we net bij elkaar waren ging mijn vriend ook weg met een jarenlange goede vriendin om iets wat ze gezamenlijk hadden verwerkt af te sluiten.
Nou prima, maar zo klinkt dit niet.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal aandachtszoekerig van vriend van to, en dan ook nog to proberen aan te praten dat ze bekrompen/jaloers is, ja doei.
Hoezo heb je hier nog behoefte aan als aanstaande vader, ga dan met je vrienden wat doen ofzo.
Sereia schreef:
04-03-2018 19:41
Ik vind vertrouwen niet zo zwart wit als de meeste hier geloof ik. Vreemdgaan kan iedereen gebeuren en hier zijn de risico's gewoon hoger.



Onzin, je vertrouwt iemand of je vertrouwt 'm niet. Als je bang bent dat hij seks heeft met die voormalige scharrel is er dus geen vertrouwen. En dan ben je in mijn ogen een ongelooflijk domme doos gewoon niet zo slim als je wel een kind van hem wil.

En ik ga hoe dan ook niet oordelen over de zwangerschap. Of dat wantrouwen (in deze situatie) zoveel zeggend is voor 'dat arme kind' en diens opvoeding. Daar vraagt ze ook geen advies over ook niet.

Ik oordeel daar wel over. Ik gun elk kind een goede start en een stabiele jeugd. Daarvan is geen sprake als het geboren wordt in een relatie die voor de geboorte al gedoemd is om te mislukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet raar.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten (zonder zwangerschap) en voelde me ook zo, maar luisterde niet naar mijn onderbuik, en hij ging met zijn 'zogenaamde beste vriendin'.

Ik geloof hem wel dat er niks is gebeurd. Heel raar. Maar de relatie is vervolgens op de klippen gelopen omdat ze wel zéker een aantrekkingskracht met elkaar hadden die niet onder stoelen en banken te schuiven was en ik continu het 3de wiel was in haar aanwezigheid.. 3x raden bij wie hij is gaan slapen toen ik het uitmaakte.. :-?

Hij had gewoon niet moeten gaan óf totaal met haar moeten gaan. Je bind geen kat op het spek. Samen een week zuipen en in één bed slapen zonder te seksen terwijl je dat al eerder hebt gedaan? Dat kan. Maar je maakt het jezelf niet makkelijk om het niet te doen.
Hij had dit ook tegen zijn 37-jarige vriendin kunnen vertellen; ik kan niet mee, ik vind jou aantrekkelijk en ik wil voor mijn zwangere vriendin gaan en ik wil geen kat op het spek binden.

En B. Waarom the hell gaat hij leuk op vakantie en feesten op een moment dat jij het niet kan omdat jij ZIJN kind draagt. Ik vind het een droeftoeter die enkel aan zijn eigen plezier denkt en niet aan gevolgen en verantwoordelijkheden.
Exact waarom moet hij met die ex-scharrel op vakantie? 'is al afgesproken'. Dat is geen contract waar je niet onder uit kan... hij vind zijn eigen plezier gewoon belangrijker.

Ik hoop dat hij nog bijdraait voor jullie kind. Maar hij klinkt helaas als iemand die beter vervangen kan worden door een lief vaderfiguur voor jullie kind...

Soms kan je even niet alle dingen doen die je wilt omdat het je zint, wanneer je bijvoorbeeld onveilig gevreeën hebt waardoor je vader wordt.. het is mogelijk niet wat hij had geplanned, maar hij zal er toch mee moeten dealen. Festivals zijn er elk jaar nog.. :-?
anoniem_356396 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 19:52
7.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alsof die vrouw van 37 een hele goede vriendin is die hij al jaren kent. Dit is iemand met wie hij een keer geneukt heeft en net een paar maanden kent.
Ik zou hier ook niet blij mee zijn. Dan maar 'jaloers'.

Overigens is iemand van 37 geen 'meisje' meer, TO. Klinkt wel wat denigrerend naar haar toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind die dame er van om met een man op vakantie te gaan die een ongeruste zwangere vriendin thuis heeft zitten? Neem anders eens contact met haar op en drink een kop thee met haar in de stad. Je moet dan toch wel behoorlijk schaamteloos zijn om er nog mee door te gaan. Wees aardig, zeg wie je bent en vertel over je zwangerschap en hoe leuk jij en je vriend het samen hebben. Zeg dan: ik wou je graag eens ontmoeten en onder 4 ogen spreken gezien jullie vakantieplannen. Volgens mij hoef je het haar niet eens te verbieden gewoon strak blijven aankijken, stilte laten vallen en hoe ongemakkelijker het wordt vooral niet je mond open doen. Wedden dat die dame eieren voor haar geld kiest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-03-2018 18:47
Je gaat toch geen kind op de wereld zetten van iemand waar je nog geen half jaar wat mee hebt? Dat kun je nog geen relatie noemen. Hij ziet het blijkbaar ook niet zo dat hij gewoon nog met 'n ex-scharrel op vakantie gaat. Zou die zwangerschap maar snel afbreken nu het nog kan.
Ze is al 10 weken zwanger dus technisch gezien kende ze elkaar net 6 weken toen ze zwanger van hem raakte....echt RB je weet ik ben het niet vaak met je eens maar in deze wel, dit is gewoon met open ogen je ongeluk tegemoet gaan.
Een paar maanden geleden was hier een soort gelijk topic en to werd afgefakkeld, door velen, kwestie van vertrouwen bla, bla, bla.
Die to kwam later terug met het verhaal dat haar partner en diegene met wie hij op vakantie zou gaan een relatie hadden en met elkaar verder gingen.

Je moet geen kat op het spek binden hoe zeer je je partner ook vertrouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven