Vriend wilt op vakantie met “een vriendin”

04-03-2018 18:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je vriendje die vakantie gaat met een vriendin terwijl zij zwanger is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.66% gewijzigd
Welke kerel boekt nou een vakantie voor het jaar erop met een scharrel van een festival?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet accepteren. Reken maar dat ze nog flink afscheid gaan nemen, wat een geweldige vader heb je aan de haak geslagen.
Nou als je hem niet kwijt wilt dan laat je ze maar gaan en wens je ze veel plezier. Misschien komt het daarna wel goed tussen jullie. Je heel erg druk maken en hem toch niet dumpen omdat je dan alleen een kind kan opvoeden maakt je vast ook niet blij. Denk maar zo het is helemaal niet raar, maar heel bijzonder.
Saai maar spannend
badmeester schreef:
04-03-2018 19:17
Natuurlijk gaat een man niet vreemd als zijn vrouw zwanger is. Hallo.
Er zijn er genoeg die dat wel doen Badmeester. Je wilt niet weten hoeveel.
Tja deze vakantie is voor jouw tijd geboekt. Erg vervelend natuurlijk maar om dat nu ineens te gaan annuleren als dat al kosteloos kan? Nee, tenzij hij het zelf wil annuleren. In plaats daarvan vraagt hij of je mee gaat en dat wil je niet. Dus wat verwacht je? Je kunt hem niet dwingen te annuleren.
viva-amber schreef:
04-03-2018 19:54
Wat vind die dame er van om met een man op vakantie te gaan die een ongeruste zwangere vriendin thuis heeft zitten? Neem anders eens contact met haar op en drink een kop thee met haar in de stad. Je moet dan toch wel behoorlijk schaamteloos zijn om er nog mee door te gaan. Wees aardig, zeg wie je bent en vertel over je zwangerschap en hoe leuk jij en je vriend het samen hebben. Zeg dan: ik wou je graag eens ontmoeten en onder 4 ogen spreken gezien jullie vakantieplannen. Volgens mij hoef je het haar niet eens te verbieden gewoon strak blijven aankijken, stilte laten vallen en hoe ongemakkelijker het wordt vooral niet je mond open doen. Wedden dat die dame eieren voor haar geld kiest.
Slim.
Maar sommige mensen zijn heel hypocriet of onbeschaamd. Die heb je hier niet mee. Maar dan weet je dat ook weer.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-03-2018 19:58
Welke kerel boekt nou een vakantie voor het jaar erop met een scharrel van een festival?
Erg vaag inderdaad.
Je bent een paar maanden samen en probeert nu al zijn doen en laten te bepalen. Hij heeft je nog meegevraagd ook. Hij is haar wellicht gewoon als een leuke vriendin gaan zien, terwijl hij jou als zijn partner ziet waarmee hij neukt. Gun hem een leuke vakantie.
MarindaH schreef:
04-03-2018 19:58
Welke kerel boekt nou een vakantie voor het jaar erop met een scharrel van een festival?
Ook dit. Ik zou voor je weer uit de panty gaat even vragen hoe concreet dit plan is. Hebben ze al tickets, slaapplek etc.
Tr0tter schreef:
04-03-2018 19:49
Onzin, je vertrouwt iemand of je vertrouwt 'm niet. Als je bang bent dat hij seks heeft met die voormalige scharrel is er dus geen vertrouwen. En dan ben je in mijn ogen een ongelooflijk domme doos gewoon niet zo slim als je wel een kind van hem wil.





Ik oordeel daar wel over. Ik gun elk kind een goede start en een stabiele jeugd. Daarvan is geen sprake als het geboren wordt in een relatie die voor de geboorte al gedoemd is om te mislukken.
Aha. Oké, nou dat is dan duidelijk. TO, praat nog even met je vriend, zonder boos te worden. Leg uit waarom je je zorgen maakt, zonder verwijten te maken. Hou het dicht bij jezelf. Als je echt niet mee wil, dan ga je niet mee. Maar je kan iemand (een partner) dit niet verbieden, dat zorgt ook niet voor meer harmonie in de relatie. Je zal toch moeten loslaten, iets anders zit er niet op. En vermijd zoveel mogelijk stress ivm je kindje.. Probeer je toch een beetje te ontspannen en het leuk te hebben met je vriend nu. Je kwetsbaar opstellen (niet doordrammen, niet boos worden, niet negeren) en eerlijk zijn over angsten en gevoelens lijkt mij altijd het beste. 'Ik weet dat ik je hoor te vertrouwen, en ergens doe ik dat ook wel, maar ik kan het niet helpen dat ik me toch zorgen maak. Ik wil niet dat het misloopt tussen ons.' Ruzie sfeertjes zijn zo makkelijk gecreëerd en dan zijn normale gesprekken vaak al niet meer mogelijk. Iemand kan boos worden wanneer die persoon zich wantrouwt voelt, maar wanneer je het bij jezelf houdt (mijn wantrouwen is gebaseerd op angst, niet een reflectie van hoe jij je gedraagt) kan hij zich misschien wat beter voorstellen hoe dit voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
04-03-2018 20:00
Slim.
Maar sommige mensen zijn heel hypocriet of onbeschaamd. Die heb je hier niet mee. Maar dan weet je dat ook weer.
Ach dan stook je gewoon lekker door. Vriend in de avond thuis: zag je vriendin nog in de stad..even samen thee gedaan. Leuk gesprek gehad, aardige dame ...volgens mij vindt zij het toch wel lastig om met een bezette man op vakantie te gaan...ik heb het niet verboden hoor alleen vertelt dat ik zwanger ben en hoe leuk wij het samen hebben....

De omstandigheden kunnen altijd veranderen wanneer je de boel een zetje geeft. Profileer jezelf TO. Laat je niet in een hoekje duwen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 04-03-2018 20:12
0.15% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
badmeester schreef:
04-03-2018 19:42
Beetjegek heeft heelerggelijk
Sorry, had het niet begrepen. Jij had toch pas zelf een baby gekregen? Ik dacht nog een roze babywolk. Mea culpa :-)
xWatermeloenx schreef:
04-03-2018 19:03
Ik vind jou denkwijze zeer krom. Ze is zwanger. Ja so what dat het snel is. Hoeft niemand over te oordelen. Ik zou het ook zeer zeker niet chill vinden als mijn vriend met zijn vorige bedpartner op vakantie zou gaan....Als er verder niks meer was voor elkaar, waarom moeten ze dan wel met elkaar op vakantie nog😂? Bestaat ook zoiets als annuleren😬

Ja ik vind haar zeer redelijk. Ze verwacht een kleine met hem, is een toekomst met hem aan het opbouwen en hij gaat dan maar met een andere vrouw op vakantie.

Laat ik het zo zeggen. Zou jij het prima vinden als je relatie zo pril is?
Waar denk ik krom dan?

A. Ik heb niets over de zwangerschap gezegd.
B. Omdat ze goed bevriend zijn en schijnbaar van dezelfde festivals houden.
C. Waarom zou hij iets wat hij heel leuk vindt af moeten zeggen?
Tr0tter schreef:
04-03-2018 19:49
Onzin, je vertrouwt iemand of je vertrouwt 'm niet. Als je bang bent dat hij seks heeft met die voormalige scharrel is er dus geen vertrouwen. En dan ben je in mijn ogen een ongelooflijk domme doos gewoon niet zo slim als je wel een kind van hem wil.
Dan zal ik wel een wantrouwende ziel zijn, maar ook de mannen waar ik onder normale omstandigheden mijn hand voor in het vuur steek, zou ik bijvoorbeeld niet op temptation island durven zetten. Testosteron is een raar iets.

En dan is dit een dame waarvan je al weet dat er minstens fysieke aantrekkingskracht is tussen die twee! Festival, lekker los, zomerzon, beetje alcohol, week geen seks met eigen vriendin, misschien minder positief beeld door veranderd lichaam / hormonale onredelijkheid / misschien ook al even geen seks gewild of gekund..

Ik zou het niet aandurven, met geen enkele man.
Nou TO, wat vind je ervan nu je alle reacties hebt gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Dus je vriend heeft afgelopen zomer een vrouw ontmoet en met haar gescharreld. De serieuze interesse was vanuit beide kanten snel verdwenen, maar er is wel een gezamenlijke vakantie geboekt voor een jaar (!) later. Vervolgens krijgt hij zo'n 2 maanden later een relatie met jou en pas na 2 maanden vond hij deze serieus genoeg om je te vertellen over de geboekte vakantie met zijn ex-seksmaatje. En ongeveer op hetzelfde moment maakt hij jou per ongeluk zwanger en besluiten jullie het kind te houden. Maar de geboekte vakantie met zijn ex-seksmaatje wil hij niet cancelen en hij nodigt je uit om mee te gaan. Want een weekje vakantie (Sziget-festival?) met zijn dan 7 maanden zwangere vriendin vol hormonen en zijn ex-seksmaatje lijkt hem een heel goed idee?

Normaal gesproken ben ik van mening dat je de ander moet vertrouwen en elkaar ook de ruimte moet geven om met vrienden op vakantie te gaan. Maar in dit geval vind ik het discutabel. Het kan prima dat een ex-scharrel een goede vriendin wordt. Maar in dit geval kent hij haar nauwelijks langer dan TO. Bovendien krijgt hij samen met TO een kind en ik ga er vanuit dat de beslissing om het kind te houden gezamenlijk genomen is. Dan vind ik dat hij best even een pas op de plaats kan doen en kan investeren in zijn relatie met TO, zodat hij er alles aan gedaan heeft om er voor te zorgen dat het kind in een stabiele relatie geboren wordt. Dat betekent dat hij TO's mening en gevoel serieus moet nemen en moet overwegen om een weekje leuk naar een festival en in 1 hotelkamer slapen met zijn goede vriendin/ex-seksmaatje - zo'n 2 maanden voordat zijn kind geboren wordt - te annuleren. Hij wordt vader, dus hij kan niet meer alleen aan zichzelf denken.
anoniem_214249 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 20:33
2.00% gewijzigd
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Als de scharrel van TO, van wie zij een kind verwacht, vreemd wil gaan dan heeft jij daar geen ex-scharrel, festival of vakantie voor nodig :lightbulb:

Je kent hem na vier maanden natuurlijk nog helemaal niet. Vandaar dat je geen idee hebt of hij betrouwbaar is of niet. Maar dat hij je mee vraagt is een indicatie. Hoe vroeg hij het TO ? Oprecht of was het een “moetje” ?

Laat toch gaan. Denken dat je hem onder controle kunt houden is een illusie.

Oh, en trouwens, als het een popfestival betreft : dat kun je bij mijn weten niet een jaar van tevoren boeken. Maar pas een maand of vier van tevoren of nog korter.
tarataz schreef:
04-03-2018 20:31
Als de scharrel van TO, van wie zij een kind verwacht, vreemd wil gaan dan heeft jij daar geen ex-scharrel, festival of vakantie voor nodig :lightbulb:

Je kent hem na vier maanden natuurlijk nog helemaal niet. Vandaar dat je geen idee hebt of hij betrouwbaar is of niet. Maar dat hij je mee vraagt is een indicatie. Hoe vroeg hij het TO ? Oprecht of was het een “moetje” ?

Laat toch gaan. Denken dat je hem onder controle kunt houden is een illusie.

Oh, en trouwens, als het een popfestival betreft : dat kun je bij mijn weten niet een jaar van tevoren boeken. Maar pas een maand of vier van tevoren of nog korter.
Je bedoelt een kaartje kopen? Dat kan zeker een half jaar of langer van te voren al hoor. En bij Ziget en andersoort gelijks is het boeken van een slaapplek ect ook niet raar.

Het is wel raar als je dat gaat doen met een zomerscharrel voor een jaar later.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 20:48
9.81% gewijzigd
plumplum schreef:
04-03-2018 20:29
Dus je vriend heeft afgelopen zomer een vrouw ontmoet en met haar gescharreld. De serieuze interesse was vanuit beide kanten snel verdwenen, maar er is wel een gezamenlijke vakantie geboekt voor een jaar (!) later. Vervolgens krijgt hij zo'n 2 maanden later een relatie met jou en pas na 2 maanden vond hij deze serieus genoeg om je te vertellen over de geboekte vakantie met zijn ex-seksmaatje. En ongeveer op hetzelfde moment maakt hij jou per ongeluk zwanger en besluiten jullie het kind te houden. Maar de geboekte vakantie met zijn ex-seksmaatje wil hij niet cancelen en hij nodigt je uit om mee te gaan. Want een weekje vakantie (Sziget-festival?) met zijn dan 7 maanden zwangere vriendin vol hormonen en zijn ex-seksmaatje lijkt hem een heel goed idee?

Normaal gesproken ben ik van mening dat je de ander moet vertrouwen en elkaar ook de ruimte moet geven om met vrienden op vakantie te gaan. Maar in dit geval vind ik het discutabel. Het kan prima dat een ex-scharrel een goede vriendin wordt. Maar in dit geval kent hij haar nauwelijks langer dan TO. Bovendien krijgt hij samen met TO een kind en ik ga er vanuit dat de beslissing om het kind te houden gezamenlijk genomen is. Dan vind ik dat hij best even een pas op de plaats kan doen en kan investeren in zijn relatie met TO, zodat hij er alles aan gedaan heeft om er voor te zorgen dat het kind in een stabiele relatie geboren wordt. Dat betekent dat hij TO's mening en gevoel serieus moet nemen en moet overwegen om een weekje leuk naar een festival en in 1 hotelkamer slapen met zijn goede vriendin/ex-seksmaatje - zo'n 2 maanden voordat zijn kind geboren wordt - te annuleren. Hij wordt vader, dus hij kan niet meer alleen aan zichzelf denken.
Dit. Het hele stuk maar vooral het dikgedrukte.

En dat hij dit zelf niet kan bedenken zegt mij al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet leuk vinden als mijn vriend tijdens de zwangerschap niet bij mij in de buurt is
Helemaal niet als je dan hoogzwanger ben dat is onzetten egoïstisch om de vakantie door te laten gaan
Ook al heeft hij eerder geboekt
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
04-03-2018 20:15
Dan zal ik wel een wantrouwende ziel zijn, maar ook de mannen waar ik onder normale omstandigheden mijn hand voor in het vuur steek, zou ik bijvoorbeeld niet op temptation island durven zetten. Testosteron is een raar iets.

En dan is dit een dame waarvan je al weet dat er minstens fysieke aantrekkingskracht is tussen die twee! Festival, lekker los, zomerzon, beetje alcohol, week geen seks met eigen vriendin, misschien minder positief beeld door veranderd lichaam / hormonale onredelijkheid / misschien ook al even geen seks gewild of gekund..

Ik zou het niet aandurven, met geen enkele man.
Toen ik met mijn ex aan het daten was en het al duidelijk serieuzer tussen ons aan het worden was, had hij ook al een vakantie (die was 2 ca. maanden later) geboekt met vrienden waaronder zijn ex. Hij is gewoon op vakantie gegaan; ik vond dat niet leuk maar vond dat het moest kunnen en vertrouwde hem. Pas later ben ik er achter gekomen dat hij tijdens die vakantie meermalen seks met zijn ex heeft gehad (en zijn vrienden wisten dat). Ik - toentertijd nog geen 20, enigszins naïef en verliefd - heb dat toen geaccepteerd, maar dat zou ik dus nu nooit meer doen. Er zit een verschil tussen gewone vrienden en vrienden tot wie je je seksueel aangetrokken voelt (en waarvan je weet dat dit wederzijds is, omdat je er zelfs al seks mee hebt gehad). Er is geen vakantie nodig om vreemd te gaan, maar het maakt het wel makkelijker.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Lucifermiauww schreef:
04-03-2018 20:42
Dit. Het hele stuk maar vooral het dikgedrukte.

En dat hij dit zelf niet kan bedenken zegt mij al genoeg.
Dit. Niet de vakantie maar dat rare gedrag, ik zou er geen zin in hebben. Bam moeder is ook een optie.
Ik zou geen relatie willen met een man die met zijn ex-neukert op vakantie zou WILLEN. Zwanger of niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een blijvertje hoor, echt Met zo'n start móét het wel de relatie van de eeuw worden Na 2 maanden zwanger en hij met zijn ex op zuipvakantie.


Waarom heb je niets gedaan na het "misstapje" je kende hem net aan 2 maanden!
Je kan van hem niets eisen eigenlijk en je mag mee..
Het is een sprookje dat na de mededeling dat je zwanger bent een vent op zijn knieën gaat en eeuwige trouw zweert en voortaan dé perfecte huisvader en kostwinner is.
Alle reacties Link kopieren
Je kan blijven speculeren of hij wel/niet gaat, wel/niet iets voor haar voelt of kan gaan voelen. Ik gebruik zelf vaak de gedachte: wat is het ergste wat er kan gebeuren? En hoe zou ik daar dan mee omgaan?
Op het ergste voorbereid zijn lijkt me geen verkeerd idee wanneer je jullie kind wil gaan opvoeden. Stel dat hij na deze vakantie jullie relatie afkapt omdat hij verder wil met deze vriendin, zou je dit kind dan nog steeds willen? Ik denk dat dit de vraag is die je je vooral moet stellen, de rest komt later.

Sidenote: Heb een beetje vertrouwen. Als hij je vertrouwen schaadt ligt 't niet aan jou. Wees niet naïef, maar laat je ook niet zo onzeker maken.
anoniem_365464 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 21:01
12.54% gewijzigd
Moiren’ schreef:
04-03-2018 18:55
Ah, geen vertrouwen dus.

Op het werk wordt het meeste vreemdgegaan. Je man mag dan ook niet meer werken?
Zo kun je natuurlijk overal een weerwoord voor vinden. Het is natuurlijk prima als jij wél jouw huidige vriend met een ex op vakantie zou laten gaan. Ik zou dat niet oké vinden.
Van collega's is niet gezegd dat hij sex met hen heeft gehad. Van deze ex wel. Er blind op vertrouwen dat er niks zal gebeuren, vind ik naïef. Je kunt immers niet zeggen dat dit nooit zal gebeuren. Het is nl al eens voorgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven