Vriend ziek tijdens vakantie, wil niet betalen (Geen OP)

11-11-2019 13:45 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2019 10:31
Reden: OP verwijderd
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die kan zo in het topic met gierige verhalen......
Wat een loser, als hij niet het risico wil lopen te moeten betalen voor een niet genoten vakantie had hij een annuleringsverzekering moeten sluiten. Niet jou maar met de kosten laten zitten.....

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en de relatie verbreken. Als hij nu al zo met je omgaat.....
Alle reacties Link kopieren
Dan had hij een annuleringsverzelering af moeten sluiten. Wat een lul om jou dan maar te laten betalen. Het is toch ook niet jouw keuze dat hij ziek wordt?
Hij klinkt als een vrek. Vind je dat aantrekkelijk? Weegt het op tegen zijn goede kanten? Het zal niet snel veranderen, lijkt me.

Zelf vind ik dat heel onaantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo niet aantrekkelijk dit gedrag. Ik zou afgeknapt zijn en zeker niet voor annuleringsverzekering spelen
Je weet genoeg, dure les.
Je kunt nog proberen er dringend om te vragen en hem op jouw problemen die zijn veroorzaakt door zijn niet betalen te wijzen.
Maar ik vrees dat dit gewoon niet een erg leuke man is.
Als hij erg lekker is in bed kan hij dat doel verder nog even dienen terwijl jij verder rondkijkt, maar ik zou er geen emoties of verwachtingen meer bij hebben.
Dit is geen relatie, hij heeft je laten zitten en ik vind dit wel erg asociaal om je dan ook nog voor de kosten op te laten draaien.
Alle reacties Link kopieren
jij kan er toch ook al helemaal niks aan doen dat híj ziek is geworden? dat zou ik terug sturen in ieder geval en met een tikkie erbij

en natuurlijk is de relatie uit, maar dat geld zou ik dus toch wel even willen vangen voor ik hem mededeel dat hij een zielige sukkel is
turquasi wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:58
0.18% gewijzigd
Lorem Ipsum
Wat een idioot!

Ik zou hem eerst de helft laten betalen. En zodra je het geld binnen hebt dan maak je het uit.
Wat een sneuneus.

Hij laat jou opdraaien voor zijn deel.
Het zou zijn verlies moeten zijn, maar hij maakt er jouw verlies van.
Hij kan wel erg goed voor zichzelf zorgen hè?

* Je kan, als je bij hem bent, zijn Rolex en laptop als onderpand meenemen, in afwachting van zijn betaling. (Oei, nu word ik gestaft wegens het aanzetten tot strafbare handelingen.)
* Je kan het vragen: "Wat als het andersom was geweest? Had jij dan in je eentje de volle mep voor je rekening genomen?"
* Of je kan kappen met dit heerschap.
* Of je kan de komende vijf jaar hopen dat hij verandert. Als een eindeloos project, waarin hij vooral profiteert en jij vooral hoop houdt en aan jezelf twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Waukje schreef:
11-11-2019 13:45

Na deze dagen heb ik hem gevraagd om zijn aandeel in de betaling, maar hij vond dit wat gek en wilde liever niet betalen "want hij kan er niets aan doen dat hij ziek is geworden".


Wow. En jij kan er wel wat aan doen dat-ie ziek is geworden?
Ik zou het logisch vinden als hij zou aanbieden om alles te betalen... Dat jij er alsnog naartoe bent gegaan is omdat het geld al betaald was, maar het is natuurlijk niet zo leuk om in je eentje een weekendje weg te gaan, terwijl je je verheugt op een weekendje samen!
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle bovenstaande.
Belachelijk zeg! Daar zijn inderdaad annuleringsverzekeringen voor. Hij kan er niets aan doen, maar dat is toch geen argument? Jij toch ook niet? Echt, wtf! Ik zou niet kunnen leven met iemand die zo met geld en met mij om zou gaan.
Zo kan je alles wel recht praten wat krom is.
Waukje schreef:
11-11-2019 13:45
Goedemiddag,


Ik ben daar nogal ontdaan over, de betaling slaat een groot gat in mijn budget deze maand en bovendien hebben we deze afspraak samen gemaakt en kan ik er ook weinig aan doen dat hij ziek is geworden. Geld speelt vaker een niet zo'n beste rol in onze relatie. Hij koopt nooit een cadeautje voor me, betaalt nergens aan mee, hij vraagt me zelfs nog als we samen ergens koffie drinken, om daar de helft van te betalen.
Ik voel me een zakelijke transactie en niet de liefde van zijn leven zoals hij claimt.
Om deze reden zou ik hem héél snel dumpen. Zie het als een les.
Alle reacties Link kopieren
Deze test heeft hij dus mooi niet gehaald.

Niet mee verder gaan. Dit verlies als leergeld gebruiken en op zoek naar een ander. Dit is geen leuke vent.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
11-11-2019 13:57
* Of je kan de komende vijf jaar hopen dat hij verandert. Als een eindeloos project, waarin hij vooral profiteert en jij vooral hoop houdt en aan jezelf twijfelt.
Het wordt vast deze. Want verder is hij echt heel lief en passen ze heel goed bij elkaar enzo.
Verlies nemen en dumpen.
En weet je zeker dat hij ziek was? Ik geloof er namelijk helemaal niks van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel. Daar was ik wel klaar mee..Net of jij er wat aan kunt doen dat hij ziek is geworden.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
11-11-2019 13:57
Wat een sneuneus.

Hij laat jou opdraaien voor zijn deel.
Het zou zijn verlies moeten zijn, maar hij maakt er jouw verlies van.
Hij kan wel erg goed voor zichzelf zorgen hè?

* Je kan, als je bij hem bent, zijn Rolex en laptop als onderpand meenemen, in afwachting van zijn betaling. (Oei, nu word ik gestaft wegens het aanzetten tot strafbare handelingen.)
* Je kan het vragen: "Wat als het andersom was geweest? Had jij dan in je eentje de volle mep voor je rekening genomen?"
* Of je kan kappen met dit heerschap.
* Of je kan de komende vijf jaar hopen dat hij verandert. Als een eindeloos project, waarin hij vooral profiteert en jij vooral hoop houdt en aan jezelf twijfelt.
Vetgedrukte vraag vind ik een goede, maar hij ziet de bui vast hangen en zal 'Ja' antwoorden.

Hoe leuk hij verder ook zal zijn, dit zou mij enorm tegen gaan staan, op den duur.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
TO wat ontzettend lullig voor je. Mijn mening? Dit is gewoon geen aardige man. Vanzelfsprekend dat hij gewoon zijn deel moet betalen, als je door ziekte niet kan dan komen de kosten voor afmelden simpelweg voor degenen die ziek is. Ik zou mij trouwens in zijn positie ook schuldig voelen dat jij moet betalen voor jouw deel nu het leuke gezamenlijke weekend door mijn ziekte in het water is gevallen. Dit is echt te erg! Ik zou echt deze relatie afkappen, ik kan mij echt niet voorstellen wat leuk kan zijn aan iemand die dit zijn geliefde (!) flikt.
Alle reacties Link kopieren
Het zou hem sieren om gewoon de helft aan je terug te geven,
Alle reacties Link kopieren
Dat is een bijzondere redenering. Hij kan er wellicht niets aan doen dat hij ziek geworden is, maar daarom hoef jij nu niet voor de kosten op te draaien..? Waarom zou ZIJN ZIEK zijn jou financieel moeten raken..?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
:lol: Wat een kneus.
Waukje schreef:
11-11-2019 13:45
Ik voel me een zakelijke transactie en niet de liefde van zijn leven zoals hij claimt.

Hij is zelf de liefde van zijn leven.

Google eens op: gaslighting.
Een man die je wil doen geloven dat jij gek bent, is niet o.k.!
Geloof me maar, Waukje, ik spreek uit ervaring.
Been there, done that, got the t-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zie hoe gierig hij al is geweest, zou het me niet verbazen als het een soort schoolziek was. Eigenlijk geen zin om geld uit te geven (was de weersvoorspelling erg slecht?) en het dan maar zo "oplossen".
Als je toch besluit samen te blijven zorg dan dat je eerst zijn deel van de betaling binnen hebt voor je boekt. Hier moet je geen 2de keer intrappen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je het zo'n lastig onderwerp? Weet je echt niet wat je er zelf van vindt? Je wil graag nog vijf/tien/twintig/dertig jaar zo doormodderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven