Vriend zoekt contact met ex wanneer wij ruzie hebben

25-02-2021 20:05 170 berichten
Zie hierboven. Ik wil graag weten of ik overdrijf. Mijn vriend (niet samenwonend, wel de helft van de maand 24/7 bij elkaar gemiddeld) kent zijn ex al 5 jaar. Wij zijn net één jaar samen. Hij deed vorige week op app heel raar en vervelend, waardoor ik hem één dag blokkeerde, zodat hij af zou koelen. Op die dag zocht hij weer contact met zijn ex. Toen wij niet zolang samen waren zag ik een gesprek tussen ze, vrij intieme gesprekken. Daarop vroeg ik hem geen contact meer met haar op te nemen, dat was akkoord én dat typte hij ook naar haar. Nu heeft hij dus zelf weer contact gezocht, waarop zij zelfs zei: '' Is je relatie uit dan''. De inhoud van het gesprek was dat hij vaak terugdenkt aan de mooie tijden die ze hadden én dat hij om haar geeft. Hij sloot het af met '' we praten nog wel bij''. Zijn telefoon stond open en ik zag haar naam en vroeg door, vandaar dat ik dit weet. Ik was een paar uur boos en gekwetst, daarna vroeg ik of hij haar kan verwijderen. Dat was goed, vandaag wil hij dat niet meer. Hij heeft beloofd niet meer contact op te nemen en daar moet ik genoegen mee nemen. Onze relatie is verder goed.

Genoegen nemen met zijn belofte of blijven bij mijn standpunt?
Alle reacties Link kopieren
Niet te vertrouwen en ontzettend gemeen.

En zo goed is jullie relatie niet want anders had hij wel meer respect voor jou.

Uit ervaring zou ik zeggen uitmaken.
Hij gaat over jouw grenzen heen en jij wil je grenzen al verleggen. En voordat je het weet ben jij jezelf kwijt.
05-2019 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 20:10
74.60% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?

Ik vind ik blokkeerde hem zodat hij af kon koelen behoorlijk puberaal. En eigenlijk de hele op wel.

Jij bepaalt toch niet met wie hij contact heeft, maar hij zou zelf als hij goede relatie heeft geen intieme gesprekken meer met mijn ex moeten willen hebben lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Iemand blokkeren vind ik nog al kinderachtig. Dit deed ik vroeger op MSN, iemand blokkeren. Ik neem aan dat jullie volwassen mensen zijn?
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Klinkt erg onvolwassen, zowel het blokkeren als het appen met ex. Hoe oud zijn jullie?
Ahhh heerlijk de jeugd van tegenwoordig elkaar direct op de blok gooit bij een meningsverschil. Volwassen de dialoog met elkaar aangaan is zeker niet meer van deze tijd?
anoniem_370175 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 20:15
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie is verder goed.... hahaha

Als mijn vriend mij zou blokkeren zou hij gelijk zijn spullen kunnen pakken. Leer communiceren. Op deze manier is je relatie kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend blokkeren is ontzettend kinderachtig.
Je kan geen goede relatie hebben als je zo slecht communiceert.

Zijn ex appen als jullie ruzie hebben is ook not done.

Jullie zullen beter moeten leren communiceren anders is jullie relatie gedoemd te mislukken.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, elkaar geboden en verboden op te leggen.
Gelukkig is het niet mijn relatie.
Stop er maar mee, jullie matchen niet met elkaar. Jullie halen niet het beste in elkaar naar boven en zijn niet elkaars cheerleader om de wereld leuker te maken.
Jij blokkeert hem voor een dag om hem een lesje te leren, hij doet hetzelfde door naar zijn ex te rennen.

Ga weg, allebei, gun elkaar en jullie zelf een leuke lieverd.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik vind blokkeren vrij onhandig en direct contact zoeken met ex. Beide klinkt als een soort straf voor de ander. En ook wel manipulatief: je mag niet boos worden want dan blokkeer ik je/ want dan ga ik naar m’n ex. Klinkt ongezond..
05-2019 schreef:
25-02-2021 20:07
Niet te vertrouwen en ontzettend gemeen.

En zo goed is jullie relatie niet want anders had hij wel meer respect voor jou.

Uit ervaring zou ik zeggen uitmaken.
Hij gaat over jouw grenzen heen en jij wil je grenzen al verleggen. En voordat je het weet ben jij jezelf kwijt.
Precies, zo voelt het ook. Ik heb de neiging om mezelf voorbij te gaan. Hij heeft inmiddels 1000x gezegd dat hij van me houdt, dat hij boos was toen ik heb blokkeerde en het daarom deed. '' Ik wilde gewoon met iemand praten en zij was online ''. Het voelt heel vreemd wanneer je weet dat je grenzen worden verlegd, maar je toch denkt dat je wellicht overdrijft.
Jullie zijn 14 ofzo? Wat een kinderachtig gedoe.
Je hoeft geen relatie he?
Oke even dimmen iedereen. Ik blokkeerde hem nadat hij ontzettend irritant was op Whatsapp, héél irritant. Ruzie willen zoeken en maar doorgaan. Wanneer je je telefoon moet gebruiken en je krijgt constant meldingen, notificaties en belletjes, is het op gegeven moment klaar.
Luci_Mster2 schreef:
25-02-2021 20:17
Je hoeft geen relatie he?
Je hoeft geen inhoudloze reacties te plaatsen op het Viva Forum he?
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren mag dan wel kinderachtig zijn, maar we weten natuurlijk niet hoe hij zich gedroeg op de app, ik maak er een beetje uit op dat hij op oorlogspad was en maar door bleef gaan met vervelende berichtjes sturen, dan kan ik me best voorstellen dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent. Ik vind het wat voorbarig om te roepen dat zíj kinderachtig is geweest.

Bottom line is wel dat dit niet klinkt als een gezonde relatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
To. Leg even uit waarom je hem hebt geblokkeerd. Werd je gebombardeerd door appjes en werd je er helemaal gek van?
Kreeg je een naar gevoel erbij en wilde je daar even van verlost zijn?

Ik praat het totaal niet goed maar ik weet uit ervaring dat ik knettergek van mijn ex werd en zelf begon over te geven en hyperventileren. Blokkeren deed ik niet want daar zaten consequenties aan vast.

Maar ik kan wel begrijpen dat het je gek maakt bijvoorbeeld.
Blijf in jezelf geloven !
Bladiebladiebla2016 schreef:
25-02-2021 20:14
Onze relatie is verder goed.... hahaha

Als mijn vriend mij zou blokkeren zou hij gelijk zijn spullen kunnen pakken. Leer communiceren. Op deze manier is je relatie kansloos.
Ik had ook even geen geduld meer, wanneer iemand opzettelijk zit te etteren is dat de enige oplossing op dat moment.
Hoofdstuk2021 schreef:
25-02-2021 20:18
Oke even dimmen iedereen. Ik blokkeerde hem nadat hij ontzettend irritant was op Whatsapp, héél irritant. Ruzie willen zoeken en maar doorgaan. Wanneer je je telefoon moet gebruiken en je krijgt constant meldingen, notificaties en belletjes, is het op gegeven moment klaar.
Je weet dat er een stil knop op zit he?
Hoofdstuk2021 schreef:
25-02-2021 20:18
Oke even dimmen iedereen. Ik blokkeerde hem nadat hij ontzettend irritant was op Whatsapp, héél irritant. Ruzie willen zoeken en maar doorgaan. Wanneer je je telefoon moet gebruiken en je krijgt constant meldingen, notificaties en belletjes, is het op gegeven moment klaar.
Alsnog een absurde situatie. Zelfs dempen heb ik nog nooit gedaan.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 20:23
4.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-02-2021 20:18
Oke even dimmen iedereen. Ik blokkeerde hem nadat hij ontzettend irritant was op Whatsapp, héél irritant. Ruzie willen zoeken en maar doorgaan. Wanneer je je telefoon moet gebruiken en je krijgt constant meldingen, notificaties en belletjes, is het op gegeven moment klaar.
Zo, jij bent wel een katje he?

Als hij zo irritant is op whatts app, kun je ook:
1. stoppen met appen.
2. hem bellen ( dat is dat groene knopje op je telefoon)

Je telefoon wegleggen kan ook, of zit hij al vastgegroeid aan je hand :there:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
05-2019 schreef:
25-02-2021 20:20
To. Leg even uit waarom je hem hebt geblokkeerd. Werd je gebombardeerd door appjes en werd je er helemaal gek van?
Kreeg je een naar gevoel erbij en wilde je daar even van verlost zijn?

Ik praat het totaal niet goed maar ik weet uit ervaring dat ik knettergek van mijn ex werd en zelf begon over te geven en hyperventileren. Blokkeren deed ik niet want daar zaten consequenties aan vast.

Maar ik kan wel begrijpen dat het je gek maakt bijvoorbeeld.
Ik was weer thuis en hij vond dat ik langer bij hem moest blijven. Hij had zijn dag niet (veel stress) en ging helemaal los op Whatsapp. Gewoon constant '' hallo, reageer'' sturen, achter elkaar. Je telefoon gaat dan op gegeven moment trippen. Negeren werkte dus niet, en hij kon geen normaal gesprek voeren. Daarom zei ik, ik blokkeer je nu even want ik kan er niet meer tegen. Dit vond ik al heeel raar gedrag, nooit eerder voorgekomen. Toen ik hem belde de dag erna, was ik ook boos vanwege zijn vreemde gedrag. Daar heeft hij toen sorry voor gezegd en dat was toen '' klaar''.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
25-02-2021 20:21
Je weet dat er een stil knop op zit he?
Je krijgt het dan alsnog binnen en gaat het toch lezen. En als daar echt de heletijd mer gemene dingen word gegooid en waar je ontzettend onzeker van word is de stil knop niet genoeg.
Blijf in jezelf geloven !
Doreia* schreef:
25-02-2021 20:22
Zo, jij bent wel een katje he?

Als hij zo irritant is op whatts app, kun je ook:
1. stoppen met appen.
2. hem bellen ( dat is dat groene knopje op je telefoon)

Je telefoon wegleggen kan ook, of zit hij al vastgegroeid aan je hand :there:
Bellen? Wat zeg jij nou? De jeugd van tegenwoordig heeft allemaal bel-angst. stel je voor dat iemand opneemt en je moet praten.
Alle reacties Link kopieren
Hè bah.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven