vrienden blijven met ex van dochter

27-02-2020 12:21 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik lees al een tijdje mee, maar dit is de eerste keer dat ik een account heb gemaakt, dit komt omdat ik een probleem heb.

Mijn dochter heeft na 3 jaar lang haar relatie beëindigd met een hele leuke knul. Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Mijn dochter is begin 30 dus ik had verwacht dat dit haar toekomstige man zal worden en de toekomstige vader van mijn kleinkinderen. Ik zag deze jongen dan ook al als een zoon. Het was een erg aardige jonge man en wij deelde ook een aantal hobby's met elkaar. Ik heb echt een band met hem opgebouwd. Nu mijn dochter het zo abrupt geëindigd heeft, voel ik mij erg verdrietig. Mijn dochter gaf als reden dat ze zich verveelde in de relatie.
Daarnaast zei mijn dochter tegen mij dat ik ook niet met hem om mocht gaan, omdat ze dat niet vond kunnen. Hierdoor raak een maatje kwijt en ik weet niet wat te doen. Ik stel het contact met deze jongen zeer op prijs, maar ik wil ook mijn dochter niet voor het hoofd stoten. Wat is wijsheid? Ik wil het liefst dat mijn dochter de verkering weer aanmaakt. Het is een goede jongen en ik denk echt dat het een lot uit de loterij is. Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
27-02-2020 13:55
Doen, hebben mijn ouders en zusjes ook gedaan. De man heeft me een PTSS-je opgeleverd 18 jaar geleden en ik heb dus geen enkel contact meer met mijn eigen familie hierdoor. Hooguit in noodgevallen met mijn ouders. Hij eet er gezellig twee keer per week. Gaat met ze mee op vakanties en naar de sauna etc. etc. Ik heb me nog nooit zo 'vervangen' gevoeld.
Poeh wat akelig :(
Peponi schreef:
27-02-2020 13:55
Doen, hebben mijn ouders en zusjes ook gedaan. De man heeft me een PTSS-je opgeleverd 18 jaar geleden en ik heb dus geen enkel contact meer met mijn eigen familie hierdoor. Hooguit in noodgevallen met mijn ouders. Hij eet er gezellig twee keer per week. Gaat met ze mee op vakanties en naar de sauna etc. etc. Ik heb me nog nooit zo 'vervangen' gevoeld.
Gadverdamme. :hug:
Je maatje? Jeetje. Je mag het best jammer vinden maar verder moet je de wens van je dochter respecteren.
Contact beperken tot een kerstkaart dus.
ken je positie, jij hebt geen relatie met deze jongen maar je dochter en het is nu uit dus hij is niks meer van je. Beetje raar gedrag hoor
lilalinda schreef:
27-02-2020 14:18
Neem zelf verkering met hem! Cougar zijn hot
Ja, precies. Ik wilde al vragen of hij op rijpere vrouwen valt. Lijkt me de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
val je op hem?
Beter een half motto....
Ik snap de reacties niet zo. Ik ga echt niet iemand jarenlang in mijn armen sluiten, in mijn huis verwelkomen en feestdagen mee vieren. Om het contact abrupt te verbreken als de relatie uit gaat.

Natuurlijk ligt je loyaliteit bij je eigen familielid. Maar het contact moeten verbreken nadat de relatie uitgaat vind ik onnodig. Dan had ze haar vriendje op afstand moeten houden totdat ze zeker genoeg was.

En uiteraard heb ik het niet over mensen die mishandelt werden of langdurig bedrogen werden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar topic weer. Waarom zou je dochter uit zichzelf tegen jou zeggen dat je niet met hem om mag gaan? :-?
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
27-02-2020 15:14
Ik snap de reacties niet zo. Ik ga echt niet iemand jarenlang in mijn armen sluiten, in mijn huis verwelkomen en feestdagen mee vieren. Om het contact abrupt te verbreken als de relatie uit gaat.

Natuurlijk ligt je loyaliteit bij je eigen familielid. Maar het contact moeten verbreken nadat de relatie uitgaat vind ik onnodig. Dan had ze haar vriendje op afstand moeten houden totdat ze zeker genoeg was.

En uiteraard heb ik het niet over mensen die mishandelt werden of langdurig bedrogen werden.
Je kunt het jammer vinden en balen als iemand uit je leven vertrekt en dat zelfs tegen die persoon vertellen maar dan stopt het ook, anders ligt je loyaliteit helemaal niet bij je familielid.
JenBarber schreef:
27-02-2020 15:14
Ik snap de reacties niet zo. Ik ga echt niet iemand jarenlang in mijn armen sluiten, in mijn huis verwelkomen en feestdagen mee vieren. Om het contact abrupt te verbreken als de relatie uit gaat.

Natuurlijk ligt je loyaliteit bij je eigen familielid. Maar het contact moeten verbreken nadat de relatie uitgaat vind ik onnodig. Dan had ze haar vriendje op afstand moeten houden totdat ze zeker genoeg was.

En uiteraard heb ik het niet over mensen die mishandelt werden of langdurig bedrogen werden.
Dat zou ik alleen iets minder raar vinden als je al die tijd al één op één tijd met schoonzoon had doorgebracht.
Alle reacties Link kopieren
Of je dochter heeft je niet alles verteld, dat kan natuurlijk ook. Misschien is er wel iets voorgevallen wat ze niet met jou wil delen.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan een exvriendin van mijn neef, het ging na 7 jaar uit en ze bleef nog 1,5 jaar plakken. Mijn oma bleef haar uitnodigen voor verjaardagen en daardoor ook andere familieleden. Mn neef vond het hoogst ongemakkelijk en durfde na 1 jaar niet zijn nieuwe vriendin mee te nemen omdat ex er nog rondliep maar familie maling had aan zijn mening.

Oftewel: hoe jammer ook, het is uit en daarmee verdwijnt hij ook uit jouw leven. Zou je dochters wens respecteren.
Je kies uiteraard voor je dochter. Daar zou je niet over moeten twijfelen. En je weet niet waarom het uit is. Het kan zomaar zijn dat er meer speelde, maar als ze het niet meer voelt dan is dat ook genoeg.
Kies voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
De behoefte van mijn ouders om partij te kiezen voor mijn ex heeft de relatie met mijn ouders behoorlijk verknald. Ik voel amper nog een band. Bedenk dit als je contact blijft aanhouden met de ex van je dochter. Ik ben zelf moeder en kan me niet voorstellen dat mijn loyaliteit niet bij mijn kinderen zou zijn. Hoe jammer ook, maar een breuk tussen mijn kinderen en partners zal betekenen dat ik moet weten waar mijn prioriteiten liggen en die liggen zeker weten altijd bij mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
27-02-2020 13:47
Jullie hadden een hobby gemeen als in; we konden er samen over praten of doen jullie ook echt dingen samen. Kijk dat je elkaar bijvoorbeeld nog volgt op Strava als je hardloopt ed vind ik niet gek. Ook niet als je bijvoorbeeld samen nog zou gaan hardlopen.

Maar verder...
Daarnaast je weet gewoon niet hoe de relatie/chemie tussen hem en jouw dochter was. Objectief kan iemand best een lot uit de loterij zijn, maar dan hoeft hij nog niet bij haar te passen. En zeker niet hinten dat het zo jammer is dat het uit is of (nog erger) dat ze nooit beter gaat krijgen of zo.
Alle reacties Link kopieren
"Een maatje kwijtraken" Daar had ik overheen gelezen.
Maar als ik een vriend gehad zou hebben en mijn moeder had dat haar maatje genoemd, had ik het meteen uitgemaakt.
Noemde jij je dochter ik je grootste vriendin, en pikte jij vroeger de vriendjes van je vriendinnen in?
Ik kom zo langzamerhand toch in kamp dochter terecht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
27-02-2020 15:35
Je kunt het jammer vinden en balen als iemand uit je leven vertrekt en dat zelfs tegen die persoon vertellen maar dan stopt het ook, anders ligt je loyaliteit helemaal niet bij je familielid.
Eens. Dat je tot die tijd iemand hebt verwelkomd in je huis, tja, jammer, die dingen gebeuren. Zo gaat dat toch nou eenmaal als iemand een relatie heeft? Wat een nonsens dat ze hem dan maar buiten de deur had moeten houden. Als een familielid met een vriend of vriendin aankomt lijkt het me niet meer dan logisch dat die persoon welkom is, en als het dan weer uit is dan ben je er voor je familielid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
27-02-2020 15:24
Wat een raar topic weer. Waarom zou je dochter uit zichzelf tegen jou zeggen dat je niet met hem om mag gaan? :-?
Dat is toch duidelijk. Dochter "vond hem saai" , wat zoiets betekent als; Dochter wil liever nog een tijdje rondscharrelen met allerlei types. En aangezien dochter het heeft uitgemaakt is dat waarschijnlijk dus ook omdat dochter al wat anders geproefd heeft. En ze wil niet dat ze in haar scharrelfase het risico loopt om thuis te komen en daar een goeie gedegen eerlijke nette jongen tegen te komen welke ze heeft afgedankt.

Dat moeders het met die jongen kan vinden is natuurlijk al helemaal niet goed.

Dus aan Moeders om het contact terug te brengen naar een niveau waarbij eventueel onderling contact zich beperkt tot wat voor een gemeenschappelijke hobby tussen vage kennissen gebruikelijk is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Tja niemand kan je verbieden om niet met hem om te gaan...

Maar 3 jaar is nou ook weer geen heeeele lange relatie hè? En je ex schoonzoon je maatje noemen... dat vind ik ronduit awkward. Heb je verder geen eigen sociaal netwerk?

En jij kan het wel zo graag willen maar wil die beste jongen dat zelf ook en is dat wel goed voor hem?? Lijkt mij alleen maar pijnlijk als je ex schoonmoeder zo 'desperate' het contact wil onderhouden in de hoop dat het weer 'aangaat'.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
27-02-2020 15:14
Ik snap de reacties niet zo. Ik ga echt niet iemand jarenlang in mijn armen sluiten, in mijn huis verwelkomen en feestdagen mee vieren. Om het contact abrupt te verbreken als de relatie uit gaat.
In je armen sluiten? De partner van je kind vind je leuk of minder leuk maar als een soort verloren lam binnenhalen en willen houden ook al is de hele relatie voorbij vind ik echt vreemd.
Als je door (klein) kinderen aan elkaar verbonden bent snap ik het nog, maar ook dan zou ik het zwaarte punt van het contact bij mij eigen kind leggen en niet via de ex.

Ik weet uit ervaring dat sommige moeders daar anders in zijn. Er speelt dan meestal meer, en de ex partner krijgt vooral de mooi weer kant van de ouder te zien terwijl het eigen kind weet dat het ook héél anders kan. Die moeders worden gewoon niet graag geconfronteerd met hun minder fraaie kanten.

Hoe zit dat bij jou TO?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
JenBarber schreef:
27-02-2020 15:14
Natuurlijk ligt je loyaliteit bij je eigen familielid. Maar het contact moeten verbreken nadat de relatie uitgaat vind ik onnodig. Dan had ze haar vriendje op afstand moeten houden totdat ze zeker genoeg was.

Nou, reken maar dat de dochter van TO en ook jouw eigen dochter dat voortaan doen.

Eerst vijf jaar daten, latten, kamperen (uitieme relatietest: tent opzetten in het donker en in de regen in Frankrijk), op wereldreis gaan, samen salsales volgen, maar vooral niet voorstellen aan familie, niet meenemen met Kerst. Want stel dat mams een aanhankelijkheid ontwikkelt naar de schoonzoon toe.

Houd toch op.
Alle reacties Link kopieren
Tuu'lk
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Jammer maar helaas. Respecteer de wens van je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Je maatje kwijt :facepalm:

Nou To kom je nog terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven