Vriendin confronteren in haar kraamtijd?

02-01-2019 00:12 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen om helderder te maken wat ik het beste kan doen.

Ik heb namelijk het vermoeden dat een goede vriendin onze vriendschap laat doodbloeden. Ze neemt vaak niet op als ik bel, belt niet terug, negeert vaak apjes (wordt steeds meer) en zegt afspraken meestal af. Er zijn nog wel wat meer kleine dingen gebeurt die ik wegens herkenbaarheid hier even achterwege laat.

Lang verhaal kort doet haar gedrag mij behoorlijk pijn en ik wil daarom dat deze situatie eindigt.

Er zijn alleen wat lastige dingen:

Zo is mijn vriendin echt net bevallen en zit ze op dit moment midden in haar kraamtijd. Niet echt het beste moment om een pijnlijk geprek met elkaar aan te gaan. Omdat ze ook veel kwalen had tijdens haar zwangerschap heb ik haar eerder ook niet geconfronteerd. (Zwangerschap/baby is overigens geen reden van geen contact, ze deed het ervoor ook al en ik weet dat ze ondanks de zwangerschap/baby voor anderen wel moeite wil doen en terug reageert)

Daarnaast weet ik niet helemaal zeker of dat het haar bedoeling is om de vriendschap dood te laten bloeden: als ik haar wel eens een keer ergens zie, doet ze op dat moment alsof we nog steeds goede vrienden zijn en zeurt ze er soms over dat ik zo weinig contact met haar zoek. (Dit klopt wel. Al komt al ons contact best al een tijd enkel uit mij en dat ik telkens hierin de deksel op mijn neus krijg helpt niet echt mee). Ze heeft mij een kerstkaart gestuurd (niet zoals normaal met een persoonlijk berichtje maar met alleen de naam van haar en haar vriend) en heeft ze met een andere vriendin afgesproken dat we naar haar baby komen kijken.

Met deze andere vriendin hebben we best een tijd een drie-eenheid gevormd.
Deze vriendin vind ons beiden nog wel aardig en ik wil haar niet het gevoel geven dat ze tussen mij en die andere vriendin wordt getrokken.

Maar kan je uit het genegeerd worden door iemand concluderen dat deze persoon geen vrienden met jou meer wilt zijn? En wat kan ik nou het beste doen? Het gedrag van mijn vriendin negeren? Wel aangeven dat haar gedrag mij kwetst? (uit eerdere ervaringen met wat kritiek/ negatieve feedback weet ik dat dit absoluut geen fijn gesprek zal zijn)
De derde vriendin vragen of dat zij weet wat er tussen mij en de goede vriendin speelt? Mee gaan met de derde vriendin om de baby te gaan bekijken?

Zoals eerder gezegd wil ik deze situatie beëindigen en weet ik het gewoon niet meer. Hoop dat jullie mij hierin willen adviseren.

Liefs
Haar gedrag zegt genoeg, denk ik. Ze heeft op dit moment even minder behoefte aan jouw gezelschap.

Wat moet die confrontatie opleveren? Dat jullie vriendschap weer wordt als vanouds? Waarom zou die confrontatie ervoor zorgen dat ze ineens wel vaker contact zoekt? Omdat ze dan het licht ziet?


Laat het los. Als je zin hebt in contact kan je het proberen, als je het vervelend vindt op deze manier, laat dan het initiatief bij haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven