Vriendin heeft erg veel contact met ex

13-10-2019 13:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_391544 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 15:57
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Appen en daten met een ex terwijl je weer in een relatie zit, vind ik te ver gaan. Het gaat je denk ik niet helpen om het haar te verbieden. Dus mijn tip is: maak voor jezelf de keus of je op deze manier een relatie wilt hebben, accepteer het of maak het uit.
Dagelijks contact met een ex vind ik ook erg veel. Teveel, vooral als je een relatie hebt met samenwoonplannen. Het lijkt mij dat ze elkaar ( emotioneel) niet goed kunnen loslaten.
Zij moet een emotionele band met jou opbouwen. Heb je het al eens besproken en ook je grenzen goed aangegeven? Het is aan jou of je haar over je grens heen laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je vriendin elke dag contact zou hebben met haar beste vriendin, zou je dat ook storen?

Ik vraag dat omdat ik me afvraag: gaat het je om het intensieve contact met iemand anders, buiten de relatie om, of gaat het je om het feit dat het een ex is?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
@makreel
Het gaat me niet zozeer om het intensieve contact met andere mensen. Ze zit best veel op haar telefoon en appt intensief met haar vrienden. Dat moet ze helemaal zelf weten. Het gaat mij om het feit dat het haar ex is waar ze zo veel contact mee heeft, iemand waarmee ze het bed heeft gedeeld en waarbij ik mij afvraag of ze nog gevoelens voor elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zou je dat niet met haar kunnen bespreken?
Dat je bang bent dat ze nog gevoelens voor haar ex heeft? Omdat ze nog zoveel contact met elkaar hebben en dat ze het ook best lastig leek te hebben toen ex een date had?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
@makreel
Daar heb ik het ook met haar over gehad. Ze vertelde me dat ze gewoon vrienden zijn. Ik heb daar soms mijn twijfels over omdat ze nog zo intensief contact hebben met elkaar en - zoals ik eerder beschreef - ze het moeilijk had toen haar ex weer een date had. Die twee 1 op 1 uit eten zien gaan kan ik ook niet echt waarderen. Misschien heb ik er zo veel moeite mee omdat ik dat zelf niet zou doen met een ex uit respect voor mijn huidige relatie. Mijn beste vrienden vertellen mij ook dat ze het raar vinden, maar ik wil mijn vriendin ook weer niet kwijt. Ik weet me op dit moment geen raad met de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, toch maar weer in gesprek dan.
Jij vindt dit lastig. Jij ziet dit niet zitten. Dat moet zij natuurlijk weten. Kunnen jullie samen bedenken hoe je dat kunt oplossen.

Het is niet zo dat je er niet meer over kunt praten als je er al een keer een gesprek over hebt gehad, he.
Wat eten we vanavond?
Mannen en vrouwen (m/v) en gewoon vrienden zijn.
Het is altijd wachten tot het moment zich voordoet dat er meer gaat gebeuren.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 14:35
Reden: inclusiviteit!
2.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blankepit, ik had juist het idee dat het hier om twee vrouwen gaat.

Willemijn, of je hier oké mee bent of niet is volledig aan jou. Ik zou hier niet mee kunnen leven en de relatie desnoods verbreken. Maar ik ben dan ook een wantrouwig en jaloers type, dus een ander vindt het misschien wel weer prima.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je extreem jaloers bent of projecteert vanuit een vorige relatie is je buikgevoel vaak correct.
Ik zou zeker nog het gesprek hierover aan gaan.
En of jij je aanstelt of niet doet er niet toe. Het voelt niet goed voor je, klaar.
Ik hoef ook geen partner die nog contact heeft met exen, en zeker niet zo intensief. Ik vind het ook vreemd.
Tegen je vriendin zeggen dat ze moet minderen met contact anders raakt ze jou kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lesbische vrouwen.. hebben vaker nog contact met hun ex! Dit omdat de relatie vaak eindigt in alleen nog een vriendschap.. dus dat er geen seksuele spanning of iets meer is.

Ben zelf ook getrouwd met een vrouw.. en heb inderdaad ook nog contact met meerdere exen haha.. die ook allemaal al weer getrouwd zijn en ook kids hebben.. gaat allemaal erg leuk en goed!
Alle reacties Link kopieren
Om de situatie te verduidelijken, we zijn inderdaad twee vrouwen samen. We zijn biseksueel. De ex waar ik het hier over heb is een man. Misschien helpt dit nog bij het beoordelen van de situatie?
Dank in ieder geval voor al jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
13-10-2019 14:24
Ja, toch maar weer in gesprek dan.
Jij vindt dit lastig. Jij ziet dit niet zitten. Dat moet zij natuurlijk weten. Kunnen jullie samen bedenken hoe je dat kunt oplossen.

Het is niet zo dat je er niet meer over kunt praten als je er al een keer een gesprek over hebt gehad, he.

Nee maar op een gegeven moment moet die vriendin van ts dat toch zelf ook wel snappen dat dit niet echt handig is.
Heremtijd, waarom moet ts dat iedere keer blijven aangeven.?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties. Het lijkt erop dat ze voornamelijk nog veel aan het appen zijn. Ondanks dat ik mijn zorgen bij haar duidelijk heb gemaakt, lijkt ze er niets mee te doen. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben en mezelf allerlei scenario's in mijn hoofd haal over wat er allemaal (mogelijk) zou kunnen gebeuren. Ik zit erover te denken het uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven