Vriendin is vreemdgegaan, relatietherapie en hoe verder?

19-02-2021 21:10 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
........
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2021 09:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:12
96.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:12
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:12
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:12
98.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JvD94 schreef:
19-02-2021 22:00
Omdat als ik mijn best deed, dit waarschijnlijk nooit gebeurd was...
Hij is niet bepaald moeders mooiste, niet om mijzelf de hemel in te prijzen...
(Ze heeft wel eens gezegd; zijn kinderen zijn echt lelijk.) dus snap het gewoonweg niet...
Dat liegt ze, je moet niet geloven wat zij over hem zegt.
En ze had t waarschijnlijk ook gedaan als jij wel een goede partner was geweest
Je moet jezelf niet zo als voetveeg opstellen

Als vrouw met een klein zoontje van 2 zwanger worden van een andere vent. Kom nou toch, dat kan je toch niet maken
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:12
97.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:12
98.66% gewijzigd
JvD94 schreef:
20-02-2021 04:59
Ik ben heel erg bang om alleen achter te blijven. En mijn zoontje nooit meer te zien... Normaal ben ik helemaal niet zo met mijn emoties in de war, en zo ziek, zwak en misselijk... Bah!

Moet ik dalijk nog betalen omdat zij haar benen niet bij elkaar kon houden... Gewoon echt een rotzooi!
Waarom zou je alleen blijven?
Waarom zou je je zoon niet meer mogen zien?
Alimentatie kan. Maar ja, om nou bij iemand te blijven om alimentatie te sparen is ook zoiets.

Niets overhaast doen, maar als je je relatie wil redden, hou dan juist ook open dat je uit elkaar gaat. Een relatie die per se moet slagen is al mislukt.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:13
99.62% gewijzigd
Waarom zet je haar niet buiten?
Ik vind het maar een raar verhaal. Waarom heeft ze abortus gepleegd? Ze had toch met condooms sex gehad of liegt ze daar ook over.

Ik denk dat je nog niet alles weet. Daarbij ga je gedragen als een volwassen man en laat een SOA test doen. Je komt nu over als een slappe vaatdoek.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt niet stabiel. Ook niet raar na alles wat er is gebeurd in de laatste week. Ik heb het gevoel dat je in de actiemodus zit. Relatietherapie al ingepland, eisen gesteld aan haar, eisen gesteld aan jezelf, alles aan je schoonouders verteld. Volgens mij kan je beter even stilstaan. Je emotionele achtbaan aanvaarden en tot rust laten komen. Ja, dat doen pijn en je angsten zullen in alle hevigheid naar boven komen maar dat is wat nodig is. Rust om helder te denken ipv handelen vanuit emotie. Je denkt nu niet helder. Neem ajb even tijd voor jezelf en neem afstand. Vraag haar om naar haar ouders te gaan. Adem in, adem uit. Natuurlijk maakt dat je bang want misschien gaat ze wel naar hem. Alleen jij hebt daar geen controle over. Als ze wil gaat ze, waar ze ook is. Jij hebt wel controle over jezelf en je eigen handelen. Leef en kies niet vanuit angst. Sta even stil nu en voel alleen. Wat je nu doet, helpt niet. De vraag is wat jij wil, niet wat zij wil. Dat is haar vraag. En als je 2 jaar lang kennelijk niks doet, dan ga je als partner niet vreemd maar dan ga je als in gesprek met elkaar, zeker met een kleine. Kom op, kerel, sta voor jezelf.
anjer84 wijzigde dit bericht op 20-02-2021 07:34
12.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:13
97.26% gewijzigd
JvD94 schreef:
20-02-2021 07:32
Omdat ik liever mijn relatie red, dan weer te vluchten... Maar alleen als zij ook oprecht wilt vechten!
Ik denk niet dat hier nog iets aan te redden valt.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:13
98.08% gewijzigd
Ik zou even afstand nemen van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:13
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JvD94 schreef:
20-02-2021 07:50
Ik ga haar vandaag vertellen dat ze beter bij haar ouders de komende week kan blijven met de kleine... Goed idee!

Dat ze goed moet praten met haar collega en haarzelf de vraag stellen wat zij wilt! En dan zal ik ook over deze vraag nadenken...

Dat wij de komende week een brief opstellen naar elkaar, en hierin al onze gevoelens voor elkaar uiten, en oprecht erin zetten waar je naar verlangt en of je wilt bereid bent “echt” te vechten voor deze relatie.

Wat ik wil is dat mijn relatie weer goed kan gaan, dat wil ik al best wel heel lang... Nu alleen met emoties komen er vlagen van loslaten...

We hebben vaak zat gesprekken gevoerd, ik verval elke keer in oude gewoontes... Nu pas (eigenlijk veel te laat.) ga ik mij beseffen wat ik verknalt heb... Haar moeder gaf wel aan dat ik er de laatste 2 jaar niet echt voor haar of onze zoontje er was, ze keurt het totaal niet goed... Maar ze schreeuwde om aandacht! Spijtig genoeg nooit opgemerkt :(
Waarom kan de kleine niet bij jou blijven? Het is voor je kind toch fijner om in zijn/haar eigen huis te blijven? Laat je gelijk zien dat je er voor je kind wilt zijn. Evt kan je een week vakantie nemen van je werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw vriendin nogal een t#fuswijf is.
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:14
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:14
95.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AgirlnamedSue schreef:
19-02-2021 23:06
Een vader die zijn dochter een hoer noemt?
Een man die bedonderd word maar zichzelf de schuld geeft?
Met condoom zwanger worden?
Partner gaat vreemd maar je bent niet bang voor een geslachtsziekte?
En een man die vind dat de vaatwasser uitpakken een verwennerij is voor zijn vrouw?

Ik vind jullie leven echt bizar. Ik vind het moeilijk te geloven dat dit echt is, dat er mensen zo zijn..
Ik denk dat relatietherapie een goede stap is maar ik denk dat een individuele therapeut ook nodig is. Voor beiden.

Ik ben normaal heel positief maat jeu wat komt dit over als een asociaal Jerry Springer zooitje.. :(
Amen, precies dit inderdaad!
staples399 schreef:
19-02-2021 21:54
"Ik heb van alles enorme spijt en heb haar vandaag lekker in de watten gelegd.
Heb de was gedaan, de droger meerdere keren aangezet, de vaatwasser in en uitgeruimd, een uurtje buiten met mijn zoontje gewandeld en Quality time doorgebracht en onze zoon bezig gehouden en naar bed gebracht."

Als dit is wat je onder "lekker in de watten gelegd" verstaat....volgens mij is dit gewoon standard operation. De droger meerdere keren aangezet...nou nou...pas op dat je niet te moe wordt hoor. Denk om je gezondheid. En aandacht voor je zoontje, doe je dat normaal niet ofzo....raarrrrr
Nou echt. Dit is wat je elke dag zou moeten doen en niet wat onder ‘in de watten leggen’ valt.

En verder: ik zou een onbedoelde zwangerschap en abortus nog wel iets heftiger vinden dan alleen vreemdgaan. Zij is net zo schuldig
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
20-02-2021 08:46
Nou echt. Dit is wat je elke dag zou moeten doen en niet wat onder ‘in de watten leggen’ valt.

En verder: ik zou een onbedoelde zwangerschap en abortus nog wel iets heftiger vinden dan alleen vreemdgaan. Zij is net zo schuldig
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
20-02-2021 08:46
Nou echt. Dit is wat je elke dag zou moeten doen en niet wat onder ‘in de watten leggen’ valt.

En verder: ik zou een onbedoelde zwangerschap en abortus nog wel iets heftiger vinden dan alleen vreemdgaan. Zij is net zo schuldig

Wel weer helemaal viva style om zo over die droger opmerking te struikelen.
Wordt weer eens iets enorm groots van gemaakt.
Ik interpreteerde het eerder dat hij haar gewoon een dag helemaal vrijaf wilde geven, haar alles uit handen wilde nemen.
"In de watten leggen" is misschien niet de meest passende benaming daarbij, maar om dan de duidelijk goed bedoelde intenties meteen weer zo af te fakkelen!!!
Verder verbaasd het mij ook wel van to hoe hij het hele abortusverhaal haast als een soort bijzaakje beschrijft.. terwijl het van hem kon zijn?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven