Vriendin is vreemdgegaan, relatietherapie en hoe verder?

19-02-2021 21:10 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
........
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2021 09:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-02-2021 14:43
Dat is geen eerlijke vergelijking en heeft in mijn ogen niet zo veel met man versus vrouw te maken. In dít topic is het overduidelijk dat de to grote steken heeft laten vallen in zijn relatie. Daar zijn de reacties dan ook op gebaseerd. Dat is in dat andere topic gewoon een andere situatie.

Lees je eens wat beter in in oudere topics. Er is bijna niks voor nodig om hier 'te adviseren' dat de stekker uit een relatie moet worden getrokken, mits het om de man gaat.
JvD94 schreef:
23-02-2021 12:45
Vreemdgaan is je problemen ook ontvluchten, ik heb mijzelf daarvan weerhouden, kon het niet... Ooit 1x gedaan in een vorige relatie omdat zij vreemdging, ik werd er niet beter op! Verbazend dat sommige dit kunnen, geeft mij geen fijn gevoel!

Ik snap dat de meeste mij hier ook proberen te beschermen tegen nogmaals teleurstelling, maar dan ga ik gewoon rustig op m’n gemakje weer verder kijken...

Ik baal wel enorm van het feit dat er dit jaar een dakopbouw komt etc. Allemaal financiële kosten welke ik met dit geweten op hold had gezet.
Dakopbouw had ik vooral gedaan voor een toekomstige 2e. Deze zal er nu ook niet meer komen...
Vreemdgaan kan ook nog hele andere oorzaken hebben die ze je niet vertelt. Nu komt het mij een beetje over als een goedkoop excuus. We groeiden een beetje uit elkaar, jij deed niet je klusjes in huis en daarom kwam van het één het ander. Maar goed, jullie gaan het proberen met elkaar en hopelijk gaat het nu wel goed.

Gaat dat 2e kind er niet meer komen omdat je het toch niet helemaal vertrouwd?

Die dakopbouw levert het huis ook meerwaarde op als je het zou moeten verkopen dus daar zou ik me niet zo zorgen om maken.
JvD94 schreef:
23-02-2021 12:50
+ We hebben gelijk samengewoond, huisje verbouwd, kindje gekregen, tot zwangerschap, ze was er zelfs bijna niet meer door een hele heftige borstontsteking waar ze te laat aan toegaf... Vervolgens was ons sexleven kapot, vervolgens begon ik steeds minder te doen... Vervolgens zijn we nu hier uiteindelijk beland...

Best veel ellende in 5 jaar tijd.
Zo'n ontsteking is inderdaad ellende. Seksleven kapot doordat jullie beiden geen zin meer hadden? Haar seksleven was nog in orde zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:22
98.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:22
99.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:23
97.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JvD94 schreef:
23-02-2021 12:50
Ik was in het begin anders dan na de zwangerschap, ze wilt de oude ik terug.

+ We hebben gelijk samengewoond, huisje verbouwd, kindje gekregen, tot zwangerschap, ze was er zelfs bijna niet meer door een hele heftige borstontsteking waar ze te laat aan toegaf... Vervolgens was ons sexleven kapot, vervolgens begon ik steeds minder te doen... Vervolgens zijn we nu hier uiteindelijk beland...

Best veel ellende in 5 jaar tijd.
De enige ellende die ik lees is een verwaarloosde borstontsteking. Verder is het misschien wat snel gegaan, ja, dat kan ik me voorstellen, maar ik zou het geen ellende willen noemen. Was de zwangerschap van jullie kindje gepland?
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:23
98.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:23
99.21% gewijzigd
Grow a pair... ik begrijp echt wel dat zij jou vreselijk gekwetst heeft met haar vreemdgaan, en dat er iets in jullie relatie niet lekker loopt. Echter de manier waarop je communiceert kom je nogal slapjes over. Recht je rug. Eis dat zij stopt met samenwerken met die minnaar van haar. Eis dat ze stopt met vreemdgaan. Doe een soa test en ga in relatietherapie.

Maak een ouderschapsplan en ga rechtop staan en houd je hoofd omhoog. Echt hoor! Man up!

Ze is niet de enige vrouw op aarde, en jij moet stoppen met je zo te laten behandelen! Je ben haar speelbal en je neemt voor ALLES de schuld op je!! Belachelijk.

Het wordt tijd dat zij ook eens in de spiegel gaat kijken. Jeuk krijg ik hiervan, en niet op een goede manier!!

Succes met alles en kweek wat haar op je tanden for godssake
JvD94 schreef:
24-02-2021 19:14
Vandaag eerste gesprek gehad in Relatietherapie,

Wij hebben hier beide een fijn gevoel bij, op veel punten zoeken wij hetzelfde in onze relatie. We hebben in ieder geval in hoofdlijnen nu een idee waarin onze problemen liggen en waaraan we moeten werken.

Ook doen we nu meer dingen samen en beginnen we eindelijk te overleggen.

Ook de therapeut heeft hierbij een fijn gevoel, en ziet dat wij beide hiervoor willen gaan.
Ook de manier hoe mijn vriendin reageert geeft duidelijk het idee dat ook zij voor onze relatie wilt vechten.
Ze gaf na afloop aan dat ze het mooi vond hoe ik ermee om kon gaan... (Vriendin was even naar de toilet toe...)

Ik voel me na vandaag in ieder geval enorm ontspannen...

Communicatie nu al is velen malen beter dan de afgelopen 2 jaar.
Mooi dat je je ontspannen voelt en beter communiceert met je vrouw.

En nu stoppen met die klusjes doen in huis. Ten eerste hou je dat nooit vol en ten tweede gaat dat er niet voor zorgen dat ze je aantrekkelijk blijft vinden.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:25
98.75% gewijzigd
JvD94 schreef:
26-02-2021 19:14
We doen nu gewoon allebei 50-50 van het huishouden, ene keer ik wat meer, de andere keer zij wat meer...

Ik ga het gewoon 1 jaar aankijken...

Hopelijk komen haar gevoelens weer terug, anders eerlijk gesprek aangaan wat wij zoeken in onze relatie.
Er is nog nooit een vrouw geweest die door de hoeveelheid klusjes die haar vriend doet, zich meer aangetrokken voelt tot hem.

Hoeveel klusjes deed die collega ook al weer?
Alle reacties Link kopieren
.....
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:25
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
28-02-2021 10:26
Er is nog nooit een vrouw geweest die door de hoeveelheid klusjes die haar vriend doet, zich meer aangetrokken voelt tot hem.

Hoeveel klusjes deed die collega ook al weer?
Een eerlijke verdeling van gezamenlijk huishouden is wel vrij normaal hoor!!
Hij doet zo te lezen nu gewoon zijn deel en daar is niks mis mee, had allang gemoeten. Is dus alleen maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig TO, hopelijk blijft de stijgende lijn erin en gaan jullie het redden samen.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:25
98.56% gewijzigd
Wat is voor jou belangrijk in de relatie JvD94?
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
28-02-2021 10:26
Er is nog nooit een vrouw geweest die door de hoeveelheid klusjes die haar vriend doet, zich meer aangetrokken voelt tot hem.

Er zijn daarentegen vele vrouwen die zich door het gebrek aan klussen dat hun vriend doet, níet meer tot hem aangetrokken voelen.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
05-03-2021 02:47
Er zijn daarentegen vele vrouwen die zich door het gebrek aan klussen dat hun vriend doet, níet meer tot hem aangetrokken voelen.
Precies.
Blankepit schreef:
28-02-2021 10:26
Er is nog nooit een vrouw geweest die door de hoeveelheid klusjes die haar vriend doet, zich meer aangetrokken voelt tot hem.

Hoeveel klusjes deed die collega ook al weer?
Je geliefd voelen kan door meer dan intimiteit en complimentjes. Zoals attent zijn voor elkaars behoeftes en elkaars lasten verlichten. Zeker als je een huishouden samen hebt is dat belangrijk. Zoals ik lees doet TO met z'n vriendin afwisselend de helft, dat vindt jij al te veel van het goede?
Blankepit schreef:
28-02-2021 10:26
Er is nog nooit een vrouw geweest die door de hoeveelheid klusjes die haar vriend doet, zich meer aangetrokken voelt tot hem.
Er zijn zat vrouwen die zich aangetrokken voelen tot mannen die wel hun gehele eerlijke deel binnen hun gezin doen. Aandacht hebben voor andermans behoeftes.


En zat vrouwen die afknappen van mannen die zich drukken. Dus totale lulkoek dit.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is? Als een man helemaal niets bijdraagt in het gezinsleven, dan doet hij er niet toe. Dat is zo'n man irrelevant. Hij is zinloos. Dan kan een vrouw beter zonder zo'n man zijn, want dat scheelt een hoop tijd en energie. Nee, vreemdgaan is oplossing, maar dat een relatie stukloopt wanneer een man besluit niet meer mee te doen in zijn eigen gezin, is heel begrijpelijk. Dus TO, goed dat je het tij aan het keren bent en ik hoop dat jullie hier samen uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
......
jvd94 wijzigde dit bericht op 13-03-2021 21:25
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De welbekende ups and downs hé. Dat is logisch na zulk bedrog. Maar, betrek dit niet op je kind. Niet door hem ineens een overvloed aan emotionele aandacht te geven want hoe jong een kind ook is, dat voelen ze. Richt je aandacht ook op jezelf. Spreek met vrienden af, ga (meer) bewegen, doe iets met en voor jezelf en alleen voor jezelf. Neem een weekje rust in een park of laat haar dat doen.

Maar blijf niet hangen in die negatieve energie, daar heeft helemaal niemand iets aan. Ook roepen dat je er aan onderdoor gaat niet. Schouders eronder en gáán, niet verzwelgen in zelfmedelijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven