Vriendin met overgewicht

18-02-2021 04:21 166 berichten
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom maar ik zit er wel echt mee. En anders hoor ik het wel.

Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ze is echt een lieve leuke meid en ik vind haar ook aantrekkelijk, maar wat ik echt minder vind is: haar buik. Ze is wat voller, het is niet dat ze echt dik is maar ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.

Als ze daar nou niks aan kon doen, had ik er nog niet zoveel problemen mee. Maar wat me stoort is dat ze er ook helemaal niks aan doet. Ze sport niet, doet alles met de auto (maar dat is ook wel de cultuur daar) en eet ook onwijs veel suiker, frisdrank, snoep en troep.

Zelf ben ik best wel fit en daar zorg ik ook voor, ik let op wat ik eet, doe alles op de fiets en sport 4x per week intensief. Wel houd ik veel van chocola maar dat doseer ik en compenseer ik met sporten, terwijl zij rustig 3x zoveel snoep weg-eet. Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Ik heb wel eens opgemerkt dat ze veel snoept maar zij wuift dit weg met: "ik vind het toch lekker". En verder vind ik het lastig om over te beginnen.

Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?
Ai. Ik heb geloept en je komt in jouw vorige post nogal egocentrisch over..
Ook geef je daar aan ernstige psychische problemen te hebben.
Geen idee of dit verhaal waar is maar deze situatie lijkt me het laatste wat je kunt gebruiken en dat geld ook voor deze arme vrouw.
AgirlnamedSue schreef:
18-02-2021 09:25
Ai. Ik heb geloept en je komt in jouw vorige post nogal egocentrisch over..
Ook geef je daar aan ernstige psychische problemen te hebben.
Geen idee of dit verhaal waar is maar deze situatie lijkt me het laatste wat je kunt gebruiken en dat geld ook voor deze arme vrouw.
Leuk leven staat die vrouw te wachten...
JackyBee schreef:
18-02-2021 09:29
Leuk leven staat die vrouw te wachten...


Daar is ze zelf natuurlijk ook bij. Je hoeft niet per se een paardenlul te nemen als vriend.
Dit is haar figuur. Een appel-vorm. Vrouwen komen in allerlei modellen en vormen voor, en jouw vriendin heeft deze bouw.

So be it.

Maar het gaat niet helemaal over haar figuur.
Jij wil haar niet zoals ze is. De reden daarvan is helemaal niet belangrijk, maar doe haar dit niet aan!
Alle reacties Link kopieren
Dit wist je toch van te voren?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 18-02-2021 09:37
99.61% gewijzigd
In_Tenebris schreef:
18-02-2021 09:31
Daar is ze zelf natuurlijk ook bij. Je hoeft niet per se een paardenlul te nemen als vriend.
Ik denk niet dat zij op de hoogte is van TO's twijfels, en wellicht ook niet van zijn psychische toestand?
Erik84 schreef:
18-02-2021 04:21
om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.
Deze stelling vond ik machtig (en hilarisch)!

Ik zie het al voor me: een stevige Amerikaanse die samen met haar vriend uit een klein autootje stapt; voor de deur waar een vriend woont en waar nog andere vrienden zijn samen gekomen. Want Erik84 komt zijn geliefde voorstellen. En dan kunnen die vrienden eindelijk de deur open doen en staat daar een vrouw ...........
in bikini. :-o :rofl: :rofl:
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 18-02-2021 09:38
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To laat je behandelaar dit topic lezen en bespreek het idee van deze relatie daar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bespaar haar de reis naar Nederland.
Ze geeft alles op voor jou en komt definitief naar nederland maar jij "klaagt" over haar buik.
Wees eens eerlijk naar jezelf toe en na haar.
05-2019 wijzigde dit bericht op 18-02-2021 09:43
0.56% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
18-02-2021 09:36
Deze stelling vond ik machtig (en hilarisch)!

Ik zie het al voor me: een stevige Amerikaanse die samen met haar vriend uit een klein autootje stapt; voor de deur waar een vriend woont en waar nog andere vrienden zijn samen gekomen. Want Erik84 komt zijn geliefde voorstellen. En dan kunnen die vrienden eindelijk de deur open doen en staat daar een vrouw ...........
in bikini. :-o :rofl: :rofl:
Hahaha daar had ik helemaal overheen gelezen. Ik zou het dan voor de beeldvorming leuk vinden als het -15 is buiten. Sta je daar te klappertanden in je bikini.
JackyBee schreef:
18-02-2021 09:34
Ik denk niet dat zij op de hoogte is van TO's twijfels, en wellicht ook niet van zijn psychische toestand?


Als ze dan wel gaat emigreren is haar geestelijke toestand ook niet al te best? Dat doe je als je iemand goed kent. Ik vind dit ook best wel haar eigen schuld.
Eric is een script aan het schrijven voor een nieuw TLC programma. :-P
In_Tenebris schreef:
18-02-2021 09:43
Als ze dan wel gaat emigreren is haar geestelijke toestand ook niet al te best? Dat doe je als je iemand goed kent. Ik vind dit ook best wel haar eigen schuld.
Ja het is inderdaad wel erg snel. En meestal trekken labiele mensen ook niet hele stabiele mensen aan. Misschien dat ze straks afknapt op het feit dat TO vier keer per week in de sportschool staat en meer aandacht heeft voor zijn sixpack dan voor haar?
anoniem_63ff409a1944d wijzigde dit bericht op 18-02-2021 09:47
Reden: Spelfout
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je komt niet over als een l*l, maar als iemand met psychische problemen. Het klinkt alsof je obsessief bezig bent met uiterlijk en voeding en je klinkt erg onzeker.

Je vriendin komt juist zelfverzekerd over. Heerlijk toch dat ze van het leven geniet en daadwerkelijk leeft!
Alle reacties Link kopieren
Prima als jij op een ander uiterlijk vertoon valt, bespreek het met haar, wil ze er niks mee doen, dan passen jullie niet bij elkaar.

Wees dan wel een vent en laat het haar even weten dat het niks gaat worden voordat ze definitief deze kant op komt. Dat is wel zo netjes.
Roseaux schreef:
18-02-2021 08:54
Welke users stellen dat het niet oké is om zo'n voorkeur te hebben? Daar lees ik dan overheen.

Ik vind het iig niet per se oké om voor anderen te bepalen dat ze een bepaalde voorkeur niet mogen hebben als ze daar niemand kwaad mee doen.
Ah. Dan begreep ik je eerdere post verkeerd. :-D
Maar volgens mij vindt iedereen het hier toch prima dat iemand een voorkeur heeft?
Of heb ik dan de post of posts gemist waar iemand zegt dat een andere user vindt dat ze die bepaalde voorkeur niet mogen hebben terwijl dat niet zo gezegd is? Het wordt steeds lastiger. :-P
Alle reacties Link kopieren
Je vindt haar niet aantrekkelijk. Nu al niet, en het is nog maar net aan. Bovendien vind je haar levensstijl ook niet oké.

Ik bedoel, 1 en 1 is 2?
Kon je niks anders verzinnen?
K0koro schreef:
18-02-2021 06:24
Helemaal eens met Zowizo. Ze is het niet voor jou en dat kun je beter z.s.m. uitspreken. Ik vind het niet oppervlakkig. Het is niet alleen de buik die je stoort, het is het gedrag. Haar leefstijl die zo anders is dan die van jou. Jullie zijn gewoon niet compatibel.
Dit. Het is niet alleen die buik, want als dat een medisch probleem was geweest, dan zou je er waarschijnlijk minder moeite mee hebben. Het is haar hele leefstijl: passief, ongezond, onfit, ongeïnteresseerd die je waarschijnlijk nog het meest storen. Die buik is dan slechts een symptoom en de kans dat haar lichaam verder achteruit gaat is groot aanwezig.

Dit is niet een vrouw waarmee je lekkere toertochtjes per fiets mee gaat maken of flinke boswandelingen. Ik zou haar laten gaan (en al helemaal niet laten emigreren).
Solomio schreef:
18-02-2021 07:52
Dit.

Of een Lees-Ook-opzetje.
Zou me niks verbazen
OhDeer schreef:
18-02-2021 09:59
Je komt niet over als een l*l, maar als iemand met psychische problemen. Het klinkt alsof je obsessief bezig bent met uiterlijk en voeding en je klinkt erg onzeker.

Je vriendin komt juist zelfverzekerd over. Heerlijk toch dat ze van het leven geniet en daadwerkelijk leeft!
Gebaseerd op wat? Ik heb in mijn omgeving erg veel mensen die zo vaak sporten en gezonde voeding belangrijk vinden. Ik sport zelf niet zo vaak, maar hecht ook waarde aan een fitte levensstijl en zou doodongelukkig worden van een partner die elke avond bankhangend en chipsvretend zijn avond doorbrengt. Ik geniet van (samen) een gezonde maaltijd op tafel te zetten, regelmatig te fietsen met elkaar of flinke wandelingen te maken. Als een vent dan alleen geïnteresseerd is om zich te verplaatsen met een auto, dan kan ik daar niks mee. Ook niet als hij het lijf van een god heeft. Want je maakt mij niet wijs dat dat met xo'n levensstijl van binnen niet ongezond is. Maar ik zou me nóg meer storen aan een dik lijf, omdat ik niet kan begrijpen waarom iemand zo slecht voor zichzelf zorgt. Dan heb je alle zichtbare tekenen en dan nog ga je door met vreten en niet bewegen. Waarom? Dat is niet obsessief. Dat heet waarde hechten aan je eigen gezondheid en het belangrijk vinden dat je fit bent. Dat je met je eigen kinderen kunt spelen, dat je een stukje kunt rennen om de trein te pakken, dat je soepel bent, zodat je op je zestigste nog je eigen tenen kunt aanraken.
Led-lampje schreef:
18-02-2021 09:46
Eric is een script aan het schrijven voor een nieuw TLC programma. :-P
Dat programma bestaat al: Hot & Heavy
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
18-02-2021 10:20
Ah. Dan begreep ik je eerdere post verkeerd. :-D
Maar volgens mij vindt iedereen het hier toch prima dat iemand een voorkeur heeft?
Of heb ik dan de post of posts gemist waar iemand zegt dat een andere user vindt dat ze die bepaalde voorkeur niet mogen hebben terwijl dat niet zo gezegd is? Het wordt steeds lastiger. :-P
Het gaat mij er dus om dat sommigen anderen de woorden in de mond willen lijken te leggen dat een bepaalde voorkeur hebben niet oké is. Bijv.:
Zowizo schreef:
18-02-2021 07:13
He bah wat een kortzichtige opmerking. Omdat TO nu eenmaal niet van vollere dames houdt is hij ineens een slappe lul?
Terwijl het slappe lul deel sloeg op het zich schamen voor zijn vrienden en toch zijn vriendin aan het lijntje houden. En:
Pink-nails schreef:
18-02-2021 08:14
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Je mag dat best vinden hoor, ieder zijn/haar smaak.
Maar dan moet je haar aan je laten voorbij gaan, voordat zij onzeker wordt door jou.
Zoek een vriendin zonder 'bierbuik'. Dan wel goed in de gaten houden of het mogelijk is dat ze in de toekomst misschien ook een buikje gaat ontwikkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven