Vriendin neemt nooit de telefoon op.

02-09-2020 22:36 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,
Ik ben nogal nieuw in het prille relatie verhaal. Ik was jaren samen met mijn exvrouw, er was toen geen WhatsApp en ik had ook geen sociaal media. Ik weet dus niet wat vandaag de dag normaal is.
Het volgende :
Ik heb sinds 3 maanden een vriendin (exclusiviteit is uitgesproken, dat wilde zij en ik natuurlijk ook, anders ging ik niet akkoord).
Alles gaat goed wanneer we elkaar zien, we wonen zo'n 2 uur bij elkaar vandaan. We hebben elkaar echter nu een paar weken niet gezien ivm ziekte (ik moest in quarantaine). Maar daar gaat het niet om.
Vanaf het begin heb ik haar nooit kunnen bereiken als ik haar bel, ze neemt nooit op. Als we samen iets gaan doen laat ze meestal ook haar telefoon thuis liggen (als ze bij mij is bij mij dus). Soms neemt ze hem wel mee.
Ik vind het toch wel erg eigenaardig dat ze nooit de telefoon opneemt. Dit is dus niet opeens, maar al vanaf het begin.
Zij belt ook nooit terug. Vanavond wilde ik haar bellen, maar ze nam weer niet op. Toen ik op whatsapp keek, om haar dan maar een bericht te sturen kwam ze opeens online, dus ik dacht ik bel nog even.. Ze nam dit keer voor het eerst op, maar ze was aan het autorijden en zei dat ze zich moest concentreren op het autorijden, en ze zei dat ze straks wel terug zou bellen.. Dit is nu 3 uur geleden..
Nu ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met dat bellen, en ik ga haar nu niet meer bellen. Ik vind het zeer eigenaardig. Het is niet zo dat we kinderen zijn. We zijn beiden 39 jaar. Ik krijg steeds meer het idee dat zij nog een telefoon heeft (weet niet waarom ik dat denk, maar dat gevoel heb ik).
Ze reageert ook heel traag op appjes, soms helemaal niet, soms een dag later. Terwijl zij wel altijd als eerste mij bericht. Ze leest vaak de appjes wel, maar reageert dan niet.
Bericht moest eerst goedgekeurd worden, inmiddels heeft ze gebeld.. Nog geen 5 minuten omdat ze zegt dat ze bij een vriendin voor het huis staat een daar even mee zou drinken.. En toen hing ze abrubt de telefoon op en klonk geërgerd 😵 ik heb haar gestuurd dat ik daar niet van gediend ben, dat zij zomaar de telefoon ophangt. Vind het nogal onbeschoft.

Door dat gedrag ga ik twijfelen aan haar verhaal, gaat ze wel naar een vriendin? Of misschien heeft ze nog meer mannen? Ik ben totaal niet jaloers, maar hier klopt gewoon iets niet.

De bedoeling was om haar te bellen om dit weekend af te spreken, maar dat heb ik dus niet kunnen doen. En ik heb er nu eerlijk gezegd ook geen zin meer in. Ik ga nu wel wat anders plannen, heb nu wel genoeg geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar bellen om mee te delen dat je voor het weekend wel iets anders plant. Moet ze alleen wel opnemen....
Een app voldoet dan ook.

Zonder verwijten en twijfels of echt wel naar een vriendin is uiteraard!
En misschien he......denkt zij nog helemaal niet aan het weekend omdat het pas donderdagochtend is?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Bespreek het een keer op een rustig moment, waarom ze niet opneemt en niet terugbelt.

Heb je verder het idee dat als jullie afspreken, het vooral van jouw kant komt?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit zou ik ook echt niet trekken. Ik heb het al bij een gewone vriendin die wel de hele dag door berichtjes kan sturen maar nooit opneemt als je belt, daar heb ik laatst al tegen gezegd dat ze dan maar een dagboek moet kopen als het zulk eenrichtingsverkeer is. Laat staan dat een partner zo zou doen.

Voor mij zou het serieus reden zijn om de prille relatie aan de wilgen te hangen, want dat zou een steeds groter irritatiepunt worden.
Am Yisrael Chai!
Tja, sommigen mensen houden niet van bellen. Of een telefoon overal heen slepen. Als je mij belt is de kans dat ik niet opneem ook groot. Ik ben bezig en heb geen behoefte aan een gesprek of ik ben gewoon te laat bij de telefoon want ligt ergens waar ik niet ben. En echt heel vaak ook.

Je zegt dat als ze bij jou is ook niet altijd de telefoon word meegenomen.

Ik snap probleem niet zo, waarom moet een volwassen vrouw per se bereikbaar zijn elk uur van de dag?

En geergerd zijn als ze ophangt als ze wel terug belt maar de deur gaat opendoen voor haar vriendin?

Ben je echt bang dat er een ander is? Dan maakt je het uit.

Of wil je controle over haar en haar tijd en wat zij wel en niet mag doen met haar telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Misschien, maar ik roep ik maar wat, zou je haar kunnen vragen waarom ze de telefoon nooit opneemt en nooit terugbelt.
Sommige mensen hebben telefoonangst, andere mensen worden helemaal gek van het altijd maar bereikbaar moeten zijn.
In een relatie zou je dat soort dingen moeten kunnen bespreken...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet echt leuk.
Maar hoe hebben jullie elkaar dan leren kennen als ze geen telefoon opneemt en amper reageert op appjes? En hoe spreken jullie dan af? Via e-mail of zo?
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat dit vervelend voor je is.
Zelf ben ik ook geen beller; laat staan een kletser.
Communiceer liever ook via whatsapp oid.
Ben hierin soms wellicht ook wat gemakzuchtig..
Debora schreef:
03-09-2020 09:33
Misschien, maar ik roep ik maar wat, zou je haar kunnen vragen waarom ze de telefoon nooit opneemt en nooit terugbelt.
Sommige mensen hebben telefoonangst, andere mensen worden helemaal gek van het altijd maar bereikbaar moeten zijn.
In een relatie zou je dat soort dingen moeten kunnen bespreken...
En dan ook echt luisteren. Als iemand aangeeft dat er niks spannends is verder maar gewoon slecht is met bellen of de telefoon. Accepteer dat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
03-09-2020 09:33
Misschien, maar ik roep ik maar wat, zou je haar kunnen vragen waarom ze de telefoon nooit opneemt en nooit terugbelt.
Sommige mensen hebben telefoonangst, andere mensen worden helemaal gek van het altijd maar bereikbaar moeten zijn.
In een relatie zou je dat soort dingen moeten kunnen bespreken...
Maar je hoeft toch ook niet altijd bereikbaar te zijn? Het gaat er om dat de ander ziet dat je hem/haar probeert te bereiken en niet het fatsoen heeft om terug te bellen. Als je een gelijkwaardige relatie met elkaar hebt en om elkaar geeft dan zou het feit dat iemand contact zoekt iets moeten betekenen. Wellicht is er iets gebeurd, heeft de ander je nodig, is er iets dringends, you name it. Door en niet op te nemen en niet terug te bellen laat je zien dat je schijt aan de ander hebt en totaal geen interesse hebt in waarom diegene überhaupt contact zoekt.
Am Yisrael Chai!
Terugbellen is wel zo netjes. Maar doet ze dat niet of niet snel genoeg volgens TO?
Alle reacties Link kopieren
ik neem eigenlijk nooit de telefoon op, hooguit als 1 van mijn pubers me belt.
En mensen weten dat, dus die appen.
Heb het geluid uitstaan, dus als telefoon niet recht voor me ligt, merk ik ook niet, dat hij gaat. Mijn pubers bel ik dan even terug.
Mochten mijn ouders me bellen, dan die ook wel.

Als man en ik elkaar even willen spreken, dan appen we: Bel ff
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-09-2020 09:55
ik neem eigenlijk nooit de telefoon op, hooguit als 1 van mijn pubers me belt.
En mensen weten dat, dus die appen.
Heb het geluid uitstaan, dus als telefoon niet recht voor me ligt, merk ik ook niet, dat hij gaat. Mijn pubers bel ik dan even terug.
Mochten mijn ouders me bellen, dan die ook wel.

Als man en ik elkaar even willen spreken, dan appen we: Bel ff

Haha, hier precies hetzelfde, inclusief bel ff naar man appen. Mijn man belt soms, als het dringend is, naar het vaste nummer van mijn werkplek.
fashionvictim schreef:
03-09-2020 09:51
Maar je hoeft toch ook niet altijd bereikbaar te zijn? Het gaat er om dat de ander ziet dat je hem/haar probeert te bereiken en niet het fatsoen heeft om terug te bellen. Als je een gelijkwaardige relatie met elkaar hebt en om elkaar geeft dan zou het feit dat iemand contact zoekt iets moeten betekenen. Wellicht is er iets gebeurd, heeft de ander je nodig, is er iets dringends, you name it. Door en niet op te nemen en niet terug te bellen laat je zien dat je schijt aan de ander hebt en totaal geen interesse hebt in waarom diegene überhaupt contact zoekt.
niet opnemen gebrek aan interesse ??Ik heb mijn telefoon niet eens altijd bij. Ik ga er ook niet van uit dat het dringend is als ik gebeld word, en indien wel, dat men dan even een berichtje stuurt of ik snel contact kan opnemen. Werkt hier prima.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-09-2020 10:09
niet opnemen gebrek aan interesse ??Ik heb mijn telefoon niet eens altijd bij. Ik ga er ook niet van uit dat het dringend is als ik gebeld word, en indien wel, dat men dan even een berichtje stuurt of ik snel contact kan opnemen. Werkt hier prima.
Nee, niet opnemen en ook niet terugbellen als je ziet dat iemand waar je een intieme relatie mee hebt gebeld heeft. Dat wijst op een enorm gebrek aan interesse in de ander.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een enorme hekel aan bellen. Soms kom ik er niet onderuit, maar gelukkig weet bijna iedereen wel dat mijn voorkeur echt bij appen ligt. Maar als de vriendin van TO dat óók niet of nauwelijks doet vind ik het wel heel magertjes hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook heel raar om er standaard vanuit te gaan dat het niet dringend of niet belangrijk is als iemand je belt. Duh, waarom denk je dat diegene je belt? Omdat ie je wil spreken natuurlijk.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
03-09-2020 10:17
Ik heb ook een enorme hekel aan bellen. Soms kom ik er niet onderuit, maar gelukkig weet bijna iedereen wel dat mijn voorkeur echt bij appen ligt. Maar als de vriendin van TO dat óók niet of nauwelijks doet vind ik het wel heel magertjes hoor.
Echt uit nieuwsgierigheid: kun je dat uitleggen? Want als ik iets een irritant medium vind om een fatsoenlijk gesprek te voeren is het wel whatsapp. Hoe komt het dat jij daaraan de voorkeur geeft?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
03-09-2020 09:27
Bespreek het een keer op een rustig moment, waarom ze niet opneemt en niet terugbelt.

Heb je verder het idee dat als jullie afspreken, het vooral van jouw kant komt?
Nee, zij neemt heel vaak het initiatief. Ik heb haar vorige maand gevraagd om niet zo hard van stapel te lopen. En heb haar ook verteld waarom. Ik ben na mijn exvrouw eerst jaren alleen gebleven (bewuste keuze van mijn kant). Nu merk ik dat ik heel erg moet wennen aan een relatie en "verplichtingen". Plannen ben ik totaal niet van een in mijn vrije tijd doe ik vrijwel alles spontaan.
Ze heeft mij dan ook al enkele keren verweten dat alles van haar kant moet komen (dat is niet waar).
anoniem_400569 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 10:56
Reden: Miste een woord
0.41% gewijzigd
fashionvictim schreef:
03-09-2020 10:19
Echt uit nieuwsgierigheid: kun je dat uitleggen? Want als ik iets een irritant medium vind om een fatsoenlijk gesprek te voeren is het wel whatsapp. Hoe komt het dat jij daaraan de voorkeur geeft?
Fatsoenlijke gesprekken kan je ook gewoon heerlijk face to face doen. Ik vind bellen en appen iets wat ik doe om informatie uit te wisselen die op dat moment belangrijk zijn. Soms een grapje of een wissewasje maar dat gebelom niets en dan 'fatsoenlijke' gesprekken moeten hebben, dat vind ik dan weer irritant. Dat doe ik wel live.


En als de ander er zoveel negatieve waarde aanhangt als jij of TO, dan pas je dus niet bij iemand die daar anders over denkt.
RickyL schreef:
03-09-2020 10:21
Nee, zij neemt heel en het initiatief. Ik heb haar vorige maand gevraagd om niet zo hard van stapel te lopen. En heb haar ook verteld waarom. Ik ben na mijn exvrouw eerst jaren alleen gebleven (bewuste keuze van mijn kant). Nu merk ik dat ik heel erg moet wennen aan een relatie en "verplichtingen". Plannen ben ik totaal niet van een in mijn vrije tijd doe ik vrijwel alles spontaan.
Ze heeft mij dan ook al enkele keren verweten dat alles van haar kant moet komen (dat is niet waar).
Ik snap echt niet wat het probleem dan precies is? Ze belt en apt niet snel genoeg terug naar je zin nu?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 10:23
Fatsoenlijke gesprekken kan je ook gewoon heerlijk face to face doen. Ik vind bellen en appen iets wat ik doe om informatie uit te wisselen die op dat moment belangrijk zijn. Soms een grapje of een wissewasje maar dat gebelom niets en dan 'fatsoenlijke' gesprekken moeten hebben, dat vind ik dan weer irritant. Dat doe ik wel live.


En als de ander er zoveel negatieve waarde aanhangt als jij of TO, dan pas je dus niet bij iemand die daar anders over denkt.
Nou, ook een gesprek over waar we afspreken of hoe we een activiteit gaan invullen of wie wat meeneemt voor het eten gaat allemaal vele malen sneller en efficiënter als je gewoon even met elkaar práát ipv om de beurt een zin tikt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
03-09-2020 10:18
Ik vind het trouwens ook heel raar om er standaard vanuit te gaan dat het niet dringend of niet belangrijk is als iemand je belt. Duh, waarom denk je dat diegene je belt? Omdat ie je wil spreken natuurlijk.
En hoe dikwijls is het dan dringend als men jou belt ? Meeste telefoontjes die ik krijg zijn toch gewoon om iets te vertellen of om een afspraak te maken of iets dergelijks. En de zeldzame keer dat er wel iets dringend is sturen wij dus even een berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 10:23



En als de ander er zoveel negatieve waarde aanhangt als jij of TO, dan pas je dus niet bij iemand die daar anders over denkt.
Ik vind inderdaad de meeste mensen inmiddels echt volkomen contactgestoord. Dat je niet eens even 5 minuten met elkaar kunt praten omdat je daar "stress" van krijgt of "niet van praten houdt" , ik vind het echt een vorm van geestelijke armoede.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven