Vriendin neemt nooit de telefoon op.

02-09-2020 22:36 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,
Ik ben nogal nieuw in het prille relatie verhaal. Ik was jaren samen met mijn exvrouw, er was toen geen WhatsApp en ik had ook geen sociaal media. Ik weet dus niet wat vandaag de dag normaal is.
Het volgende :
Ik heb sinds 3 maanden een vriendin (exclusiviteit is uitgesproken, dat wilde zij en ik natuurlijk ook, anders ging ik niet akkoord).
Alles gaat goed wanneer we elkaar zien, we wonen zo'n 2 uur bij elkaar vandaan. We hebben elkaar echter nu een paar weken niet gezien ivm ziekte (ik moest in quarantaine). Maar daar gaat het niet om.
Vanaf het begin heb ik haar nooit kunnen bereiken als ik haar bel, ze neemt nooit op. Als we samen iets gaan doen laat ze meestal ook haar telefoon thuis liggen (als ze bij mij is bij mij dus). Soms neemt ze hem wel mee.
Ik vind het toch wel erg eigenaardig dat ze nooit de telefoon opneemt. Dit is dus niet opeens, maar al vanaf het begin.
Zij belt ook nooit terug. Vanavond wilde ik haar bellen, maar ze nam weer niet op. Toen ik op whatsapp keek, om haar dan maar een bericht te sturen kwam ze opeens online, dus ik dacht ik bel nog even.. Ze nam dit keer voor het eerst op, maar ze was aan het autorijden en zei dat ze zich moest concentreren op het autorijden, en ze zei dat ze straks wel terug zou bellen.. Dit is nu 3 uur geleden..
Nu ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met dat bellen, en ik ga haar nu niet meer bellen. Ik vind het zeer eigenaardig. Het is niet zo dat we kinderen zijn. We zijn beiden 39 jaar. Ik krijg steeds meer het idee dat zij nog een telefoon heeft (weet niet waarom ik dat denk, maar dat gevoel heb ik).
Ze reageert ook heel traag op appjes, soms helemaal niet, soms een dag later. Terwijl zij wel altijd als eerste mij bericht. Ze leest vaak de appjes wel, maar reageert dan niet.
Bericht moest eerst goedgekeurd worden, inmiddels heeft ze gebeld.. Nog geen 5 minuten omdat ze zegt dat ze bij een vriendin voor het huis staat een daar even mee zou drinken.. En toen hing ze abrubt de telefoon op en klonk geërgerd 😵 ik heb haar gestuurd dat ik daar niet van gediend ben, dat zij zomaar de telefoon ophangt. Vind het nogal onbeschoft.

Door dat gedrag ga ik twijfelen aan haar verhaal, gaat ze wel naar een vriendin? Of misschien heeft ze nog meer mannen? Ik ben totaal niet jaloers, maar hier klopt gewoon iets niet.

De bedoeling was om haar te bellen om dit weekend af te spreken, maar dat heb ik dus niet kunnen doen. En ik heb er nu eerlijk gezegd ook geen zin meer in. Ik ga nu wel wat anders plannen, heb nu wel genoeg geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
03-09-2020 09:23
Ik zou haar bellen om mee te delen dat je voor het weekend wel iets anders plant. Moet ze alleen wel opnemen....
Een app voldoet dan ook.

Zonder verwijten en twijfels of echt wel naar een vriendin is uiteraard!
En misschien he......denkt zij nog helemaal niet aan het weekend omdat het pas donderdagochtend is?
Ik heb haar niet kunnen vragen, ze hing namelijk op. Ze heeft van de week nog bericht dat ze mij graag weer wil zien.
Ik heb niks gezegd over of ze wel of niet bij een vriendin is uiteraard.
Ze heeft een zeer druk sociaal leven en is vrijwel altijd wel elders.
Mijn sociale leven is meer in het weekend.
fashionvictim schreef:
03-09-2020 10:17
Nee, niet opnemen en ook niet terugbellen als je ziet dat iemand waar je een intieme relatie mee hebt gebeld heeft. Dat wijst op een enorm gebrek aan interesse in de ander.
Als je van het negatieve wil uitgaan misschien wel ja. Maar dat doen mijn vrienden en familie dus niet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-09-2020 10:19
Echt uit nieuwsgierigheid: kun je dat uitleggen? Want als ik iets een irritant medium vind om een fatsoenlijk gesprek te voeren is het wel whatsapp. Hoe komt het dat jij daaraan de voorkeur geeft?
Ik word vaak nerveus aan de telefoon, ik ga dan stotteren of "ehhh.. eehhhm.." zeggen, raak de draad kwijt etc.
Via tekst kan ik me makkelijker uitdrukken.
Soms moet ik wel, en ik bel ook wel eens (lang) met familie of vrienden, maar zij houden dan rekening met mijn gestotter en "ge-eeeehhhm."
Officiële telefoontjes, met instanties bijvoorbeeld, laat ik ook het liefs mijn man afhandelen als dit enigszins mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-09-2020 10:26
En hoe dikwijls is het dan dringend als men jou belt ? Meeste telefoontjes die ik krijg zijn toch gewoon om iets te vertellen of om een afspraak te maken of iets dergelijks. En de zeldzame keer dat er wel iets dringend is sturen wij dus even een berichtje.
Prive word ik eigenlijk alleen gebeld door mensen met wie ik een intieme band heb en zij zijn dus voor mij altijd dringend, en voor de rest word ik veel zakelijk gebeld en dat is uiteraard sowieso altijd dringend want daar krijg ik voor betaald.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-09-2020 10:28
Als je van het negatieve wil uitgaan misschien wel ja. Maar dat doen mijn vrienden en familie dus niet.
Wat kan er ooit positief zijn aan het feit dat je iemand vier keer belt en diegene neemt en niet op en belt niet terug?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-09-2020 09:29
Oh, dit zou ik ook echt niet trekken. Ik heb het al bij een gewone vriendin die wel de hele dag door berichtjes kan sturen maar nooit opneemt als je belt, daar heb ik laatst al tegen gezegd dat ze dan maar een dagboek moet kopen als het zulk eenrichtingsverkeer is. Laat staan dat een partner zo zou doen.

Voor mij zou het serieus reden zijn om de prille relatie aan de wilgen te hangen, want dat zou een steeds groter irritatiepunt worden.
Het contract komt 80% van haar kant. Het vreemde er aan vind ik, is dat wanneer ik op haar reageer dat er dan uren later, of soms helemaal geen reactie op komt. Ook een vraag terug wordt wel gelezen maar genegeert of heel laat op gereageerd (tot 10 a 12 uur later).
Als voorbeeld, ze vraagt hoe mijn dag was. Ik reageer dan, vertel dingen en vraag hoe haar dag was. Daarop komt soms geen antwoord of 10 uur later een reactie, en soms sneller, bijvoorbeeld 4 uur later. Daarom probeer ik elke keer te bellen, maar dat gaat dus niet.
Ugh, ik neem ook haast nooit op als ik gebeld word. Maar ik heb dan ook bel angst en ik haat mijn telefoon zo langzamerhand. Laatst nog gedroomd dat ik m in het kanaal had geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 10:31
Het contract komt 80% van haar kant. Het vreemde er aan vind ik, is dat wanneer ik op haar reageer dat er dan uren later, of soms helemaal geen reactie op komt. Ook een vraag terug wordt wel gelezen maar genegeert of heel laat op gereageerd (tot 10 a 12 uur later).
Als voorbeeld, ze vraagt hoe mijn dag was. Ik reageer dan, vertel dingen en vraag hoe haar dag was. Daarop komt soms geen antwoord of 10 uur later een reactie, en soms sneller, bijvoorbeeld 4 uur later. Daarom probeer ik elke keer te bellen, maar dat gaat dus niet.
Dan vind ik het helemaal raar, als het contact meestal door haar geïnitieerd word. Ik zou echt denken dat iemand enorme issues heeft ofzo, en mijn geduld zou echt heel snel op zijn. Ik vind mensen met wie contact zo moeizaam en ingewikkeld is meestal vooral irritant.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 10:31
Het contract komt 80% van haar kant. Het vreemde er aan vind ik, is dat wanneer ik op haar reageer dat er dan uren later, of soms helemaal geen reactie op komt. Ook een vraag terug wordt wel gelezen maar genegeert of heel laat op gereageerd (tot 10 a 12 uur later).
Als voorbeeld, ze vraagt hoe mijn dag was. Ik reageer dan, vertel dingen en vraag hoe haar dag was. Daarop komt soms geen antwoord of 10 uur later een reactie, en soms sneller, bijvoorbeeld 4 uur later. Daarom probeer ik elke keer te bellen, maar dat gaat dus niet.
“Waanzin is telkens weer hetzelfde proberen en iedere keer iets anders verwachten”

bespreek gewoon eens, wat zij een prettige manier van communiceren vindt
RickyL schreef:
03-09-2020 10:31
Het contract komt 80% van haar kant. Het vreemde er aan vind ik, is dat wanneer ik op haar reageer dat er dan uren later, of soms helemaal geen reactie op komt. Ook een vraag terug wordt wel gelezen maar genegeert of heel laat op gereageerd (tot 10 a 12 uur later).
Als voorbeeld, ze vraagt hoe mijn dag was. Ik reageer dan, vertel dingen en vraag hoe haar dag was. Daarop komt soms geen antwoord of 10 uur later een reactie, en soms sneller, bijvoorbeeld 4 uur later. Daarom probeer ik elke keer te bellen, maar dat gaat dus niet.

Of te wel, je vind dat ze niet snel genoeg en op de juiste ( lees jouw manier) manier reageert.
Alle initatief komt van haar, jij vond het te snel gaan en nu is ze niet snel genoeg met appen en bellen. Zo zijn bepaalde mensen nu eenmaal gewoon. Accepteer dat. Ga dan ook niet nog 3x bellen. :roll:



Ik zou als ik jou was dat laten varen. Als je bij mij zou komen met dit soort geneuzel dan denk ik dat ik er snel klaar mee ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net als jouw vriendin. Mijn telefoon slingert altijd wel ergens bij mij in de buurt, maar ik mis regelmatig telefoontjes of appjes. Ik ben gewoon niet zo gefocust op dat ding. Ik kan makkelijk pas een dag of soms twee dagen later reageren op appjes. Bellen doen nog maar heel weinig mensen. Het is wat het is.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
fashionvictim schreef:
03-09-2020 10:30
Wat kan er ooit positief zijn aan het feit dat je iemand vier keer belt en diegene neemt en niet op en belt niet terug?
Ik denk dan gewoon dat diegene het druk heeft en verbind daar dan ook geen negatieve oordelen aan.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 10:23
Fatsoenlijke gesprekken kan je ook gewoon heerlijk face to face doen. Ik vind bellen en appen iets wat ik doe om informatie uit te wisselen die op dat moment belangrijk zijn. Soms een grapje of een wissewasje maar dat gebelom niets en dan 'fatsoenlijke' gesprekken moeten hebben, dat vind ik dan weer irritant. Dat doe ik wel live.
En dit ook trouwens.
Alleen heb ik ook familie en vrienden die ik niet vaak zie, omdat ze ver weg wonen bijvoorbeeld, en daar communiceer ik dan liever via WhatsApp mee dan via de telefoon.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 03-09-2020 10:42
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 09:33
Tja, sommigen mensen houden niet van bellen. Of een telefoon overal heen slepen. Als je mij belt is de kans dat ik niet opneem ook groot. Ik ben bezig en heb geen behoefte aan een gesprek of ik ben gewoon te laat bij de telefoon want ligt ergens waar ik niet ben. En echt heel vaak ook.

Je zegt dat als ze bij jou is ook niet altijd de telefoon word meegenomen.

Ik snap probleem niet zo, waarom moet een volwassen vrouw per se bereikbaar zijn elk uur van de dag?

En geergerd zijn als ze ophangt als ze wel terug belt maar de deur gaat opendoen voor haar vriendin?

Ben je echt bang dat er een ander is? Dan maakt je het uit.

Of wil je controle over haar en haar tijd en wat zij wel en niet mag doen met haar telefoon?
Nee dat niet. Maar er vallen mij dingen op. Ze reageert dus amper. Maar verandert dagelijks haar profielfoto. Echter moet ik uren wachten op een reply. Overdag ben ik zelf ook aan het werk dus verwacht ook helemaal niet dat zij dan bericht of belt of wat dan ook.
Maar na haar werk kan ik haar nooit bereiken, eind van de middag, in de vroege avond, midden op de avond, eind van de avond. Het lukt niet, nog nooit gelukt. Wel verandert in die tijd wel haar foto, etc.

Ik ben ik van leven en laat leven. Maar de communicatie verloopt nu erg stroef. Het is lastig contact te leggen.
En nee, ze belde mij uiteindelijk 3,5 uur later terug. Ze zei dat ze op dat moment in de auto zat voor de deur van een vriendin. Waar ze dus 11 uur savonds voor de deur staat. Terwijl ze in dat zelfde gesprek zegt dat "een normaal mens vroeg moet slapen omdat deze dan aan het werk moet".
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 10:40
Nee dat niet. Maar er vallen mij dingen op. Ze reageert dus amper. Maar verandert dagelijks haar profielfoto. Echter moet ik uren wachten op een reply. Overdag ben ik zelf ook aan het werk dus verwacht ook helemaal niet dat zij dan bericht of belt of wat dan ook.
Maar na haar werk kan ik haar nooit bereiken, eind van de middag, in de vroege avond, midden op de avond, eind van de avond. Het lukt niet, nog nooit gelukt. Wel verandert in die tijd wel haar foto, etc.

Ik ben ik van leven en laat leven. Maar de communicatie verloopt nu erg stroef. Het is lastig contact te leggen.
En nee, ze belde mij uiteindelijk 3,5 uur later terug. Ze zei dat ze op dat moment in de auto zat voor de deur van een vriendin. Waar ze dus 11 uur savonds voor de deur staat. Terwijl ze in dat zelfde gesprek zegt dat "een normaal mens vroeg moet slapen omdat deze dan aan het werk moet".
wie dwong jou, tot het hebben en houden van verkering met haar?
het hoeft niet he?

Maar stel, dat je haar best leuk vindt, bespreek het dan gewoon eens.
Gewoon met haar, niet op een forum
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
03-09-2020 09:33
Misschien, maar ik roep ik maar wat, zou je haar kunnen vragen waarom ze de telefoon nooit opneemt en nooit terugbelt.
Sommige mensen hebben telefoonangst, andere mensen worden helemaal gek van het altijd maar bereikbaar moeten zijn.
In een relatie zou je dat soort dingen moeten kunnen bespreken...
Dat vroeg ik gisteren ook. En ze heeft toen uiteindelijk geërgerd opgehangen. Ze zei dat ze moe is na haar werk en dat ze vroeg moet slapen. Maar ondertussen om 11 uur sinds bij een vriendin voor de deur staat (zegt ze). Ze hing op toen ik zei oke, maar ik bel je bijv om 17:30,19:00,20:00,21:00,etc (ja niet op 1 dag natuurlijk, maar in de loop der maanden heb ik bewijzen van spreken alle tijden werk eens geprobeerd).
Ze leidt een dubbelleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet zo van bellen, ik neem de telefoon dus ook niet altijd op en ik moet mijzelf dwingen om die telefoon mee te nemen als ik wegga. Ik hem hem ook niet altijd mee, ik ben dus ook niet zo telefonerig.

een vriendin van mij zet haar telefoon na het eten ook altijd op stil, dan is ze gewoon niet bereikbaar, ik weet dat een andere vriendin van ons dat heel vervelend vind. Ik ben wel bereikbaar voor appjes, maar reageer selectief direct of later.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 09:53
Terugbellen is wel zo netjes. Maar doet ze dat niet of niet snel genoeg volgens TO?
Ze heeft nog nooit terug gebeld wanneer ik haar gebeld heb. Gister voor het eerst, all w dat 3, 5 uur later een kon ze eigenlijk ook niet spreken omdat ze bij een vriendin in de auto voor de deur stond, en heeft toen ik gewoon opgehangen en we dus vrijwel geen gesprek geven gevoerd en we niet hebben kunnen afspreken.
Afspreken wil ik niet via app. Dit omdat het uren duurt voordat ze reageert op een appje (ook al stuurt ze mij een bericht en ik ben toevallig online en ik reageer direct, vaak leest ze het dan wel direct, maar een reactie komt uren later of blijft geheel uit). Erg lastig om dan iets af te spreken, want ik heb zelf ook een sociaal leven en ga niet eindeloos wachten en dagen over een "gesprek om af te spreken" te doen. Iets wat normaal hooguit een paar minuten zou moeten kosten.
RickyL schreef:
03-09-2020 10:40
Nee dat niet. Maar er vallen mij dingen op. Ze reageert dus amper. Maar verandert dagelijks haar profielfoto. Echter moet ik uren wachten op een reply. Overdag ben ik zelf ook aan het werk dus verwacht ook helemaal niet dat zij dan bericht of belt of wat dan ook.
Maar na haar werk kan ik haar nooit bereiken, eind van de middag, in de vroege avond, midden op de avond, eind van de avond. Het lukt niet, nog nooit gelukt. Wel verandert in die tijd wel haar foto, etc.

Ik ben ik van leven en laat leven. Maar de communicatie verloopt nu erg stroef. Het is lastig contact te leggen.
En nee, ze belde mij uiteindelijk 3,5 uur later terug. Ze zei dat ze op dat moment in de auto zat voor de deur van een vriendin. Waar ze dus 11 uur savonds voor de deur staat. Terwijl ze in dat zelfde gesprek zegt dat "een normaal mens vroeg moet slapen omdat deze dan aan het werk moet".
Dus je vertrouwd haar niet?
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-09-2020 10:09
niet opnemen gebrek aan interesse ??Ik heb mijn telefoon niet eens altijd bij. Ik ga er ook niet van uit dat het dringend is als ik gebeld word, en indien wel, dat men dan even een berichtje stuurt of ik snel contact kan opnemen. Werkt hier prima.
Een bericht sturen helpt niet. Ze belt dan nog niet terug en of er komt totaal geen reactie op. Is ze stuurt 5 uur later "waarom heb je gebeld?".
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 10:50
Ze heeft nog nooit terug gebeld wanneer ik haar gebeld heb. Gister voor het eerst, all w dat 3, 5 uur later een kon ze eigenlijk ook niet spreken omdat ze bij een vriendin in de auto voor de deur stond, en heeft toen ik gewoon opgehangen en we dus vrijwel geen gesprek geven gevoerd en we niet hebben kunnen afspreken.
Afspreken wil ik niet via app. Dit omdat het uren duurt voordat ze reageert op een appje (ook al stuurt ze mij een bericht en ik ben toevallig online en ik reageer direct, vaak leest ze het dan wel direct, maar een reactie komt uren later of blijft geheel uit). Erg lastig om dan iets af te spreken, want ik heb zelf ook een sociaal leven en ga niet eindeloos wachten en dagen over een "gesprek om af te spreken" te doen. Iets wat normaal hooguit een paar minuten zou moeten kosten.
Misschien appt ze wel sneller terug bij iets concreets? Zoals 'wanneer zullen we afspreken?'

Ik hou ook niet van bellen. Ik zou eerlijk gezegd gek worden van iemand die me steeds tot bellen probeerde te bewegen.
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 10:53
Een bericht sturen helpt niet. Ze belt dan nog niet terug en of er komt totaal geen reactie op. Is ze stuurt 5 uur later "waarom heb je gebeld?".
wat wil je nou met dit topic?????
RickyL schreef:
03-09-2020 10:53
Een bericht sturen helpt niet. Ze belt dan nog niet terug en of er komt totaal geen reactie op. Is ze stuurt 5 uur later "waarom heb je gebeld?".
Ja, kan ik ook zomaar doen.

En ik ben niet de enige. Als je haar verder vertrouwd en wel leuk vind, zal je het er mee moeten doen. Echt stop met bellen en appen als er niks spannends is. Meeste initatief ( bijna alles) komt van haar dus dan hoor of zie je haar snel genoeg.

App en bel haar niet meer over wissewasjes maar over afspreken en tijden enz. En bespreek de rest verder als je haar ziet.

Als je haar niet vertrouwd, maak het uit of geef aan bij haar waarom je denkt dat ze een extra telefoon heeft/een ander erbij.
Maar denk dat je dan nog wel eens de deksel op je neus kan krijgen.

Ik krijg uit je posts al onwijze jeuk van je. Gok zij ook als er verder niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar lekker dumpen. Word je toch gestoord van, zo iemand met wie afspreken om wat te gaan eten al een drama in 24 delen is? Precies wat je zegt, dat zou een kwestie van 5 minuten moeten zijn, in plaats daarvan moet dat allemaal langdradig en ingewikkeld via appjes die dan niet beantwoord worden.

Ik zou denken: doei, ik heb betere dingen te doen met mijn tijd, succes met je leven.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven