Vriendin neemt nooit de telefoon op.

02-09-2020 22:36 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,
Ik ben nogal nieuw in het prille relatie verhaal. Ik was jaren samen met mijn exvrouw, er was toen geen WhatsApp en ik had ook geen sociaal media. Ik weet dus niet wat vandaag de dag normaal is.
Het volgende :
Ik heb sinds 3 maanden een vriendin (exclusiviteit is uitgesproken, dat wilde zij en ik natuurlijk ook, anders ging ik niet akkoord).
Alles gaat goed wanneer we elkaar zien, we wonen zo'n 2 uur bij elkaar vandaan. We hebben elkaar echter nu een paar weken niet gezien ivm ziekte (ik moest in quarantaine). Maar daar gaat het niet om.
Vanaf het begin heb ik haar nooit kunnen bereiken als ik haar bel, ze neemt nooit op. Als we samen iets gaan doen laat ze meestal ook haar telefoon thuis liggen (als ze bij mij is bij mij dus). Soms neemt ze hem wel mee.
Ik vind het toch wel erg eigenaardig dat ze nooit de telefoon opneemt. Dit is dus niet opeens, maar al vanaf het begin.
Zij belt ook nooit terug. Vanavond wilde ik haar bellen, maar ze nam weer niet op. Toen ik op whatsapp keek, om haar dan maar een bericht te sturen kwam ze opeens online, dus ik dacht ik bel nog even.. Ze nam dit keer voor het eerst op, maar ze was aan het autorijden en zei dat ze zich moest concentreren op het autorijden, en ze zei dat ze straks wel terug zou bellen.. Dit is nu 3 uur geleden..
Nu ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met dat bellen, en ik ga haar nu niet meer bellen. Ik vind het zeer eigenaardig. Het is niet zo dat we kinderen zijn. We zijn beiden 39 jaar. Ik krijg steeds meer het idee dat zij nog een telefoon heeft (weet niet waarom ik dat denk, maar dat gevoel heb ik).
Ze reageert ook heel traag op appjes, soms helemaal niet, soms een dag later. Terwijl zij wel altijd als eerste mij bericht. Ze leest vaak de appjes wel, maar reageert dan niet.
Bericht moest eerst goedgekeurd worden, inmiddels heeft ze gebeld.. Nog geen 5 minuten omdat ze zegt dat ze bij een vriendin voor het huis staat een daar even mee zou drinken.. En toen hing ze abrubt de telefoon op en klonk geërgerd 😵 ik heb haar gestuurd dat ik daar niet van gediend ben, dat zij zomaar de telefoon ophangt. Vind het nogal onbeschoft.

Door dat gedrag ga ik twijfelen aan haar verhaal, gaat ze wel naar een vriendin? Of misschien heeft ze nog meer mannen? Ik ben totaal niet jaloers, maar hier klopt gewoon iets niet.

De bedoeling was om haar te bellen om dit weekend af te spreken, maar dat heb ik dus niet kunnen doen. En ik heb er nu eerlijk gezegd ook geen zin meer in. Ik ga nu wel wat anders plannen, heb nu wel genoeg geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-09-2020 10:34
“Waanzin is telkens weer hetzelfde proberen en iedere keer iets anders verwachten”

bespreek gewoon eens, wat zij een prettige manier van communiceren vindt
Elke keer is niet dat ik dagelijks 10 keer bel of zo. Vanaf zaterdag tm gister heb ik haar 3 keer gebeld. Om dus even met haar te spreken en af te spreken, aangezien we niet om de hoek wonen.
Via app iets af spreken vind ik langdradig, 5 appjes gaat dagen duren en dan heb ik al wat anders met vrienden afgesproken. Ik ga natuurlijk niet eindeloos op iemand zitten wachten. Tijd is maar 1 keer in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 11:07
Elke keer is niet dat ik dagelijks 10 keer bel of zo. Vanaf zaterdag tm gister heb ik haar 3 keer gebeld. Om dus even met haar te spreken en af te spreken, aangezien we niet om de hoek wonen.
Via app iets af spreken vind ik langdradig, 5 appjes gaat dagen duren en dan heb ik al wat anders met vrienden afgesproken. Ik ga natuurlijk niet eindeloos op iemand zitten wachten. Tijd is maar 1 keer in te vullen.
Nou, dat klinkt ook niet alsof je vriendin heel bijzonder voor je is, eigenlijk. Als ze niet snel genoeg reageert spreek jij al met iemand anders af.
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
03-09-2020 09:33
Misschien, maar ik roep ik maar wat, zou je haar kunnen vragen waarom ze de telefoon nooit opneemt en nooit terugbelt.
Sommige mensen hebben telefoonangst, andere mensen worden helemaal gek van het altijd maar bereikbaar moeten zijn.
In een relatie zou je dat soort dingen moeten kunnen bespreken...
Dit. Ik heb echt een hekel aan bellen. En appen eigenlijk ook. Doe mij maar gewoon live contact.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
03-09-2020 11:11
Nou, dat klinkt ook niet alsof je vriendin heel bijzonder voor je is, eigenlijk. Als ze niet snel genoeg reageert spreek jij al met iemand anders af.
Jij gaat bijna een week wachten op iemand om er achter te komen of die persoon misschien kan afspreken?
Nee dat doe ik voor niemand. Ik vind mijn tijd kostbaar.
Heeft niks te maken of ze wel of niet bijzonder voor mij is.
Ik heb zelf ook een leven, net als zij.
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
03-09-2020 11:12
Dit. Ik heb echt een hekel aan bellen. En appen eigenlijk ook. Doe mij maar gewoon live contact.
Ja ik het liefste ook face to face. Probleem is, dan moet je wel face to face komen. Ik kan niet even bij haar langs wippen, ten eerste is de nooit thuis (druk sociaal leven), ten tweede woont ze niet om de hoek. Ten derde vind ik het raar om onaangekondigd bij iemand voor de deur te staan.
anoniem_400569 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 11:17
Reden: Auto-correctie ongein
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 11:13
Jij gaat bijna een week wachten op iemand om er achter te komen of die persoon misschien kan afspreken?
Nee dat doe ik voor niemand. Ik vind mijn tijd kostbaar.
Heeft niks te maken of ze wel of niet bijzonder voor mij is.
Ik heb zelf ook een leven, net als zij.
O, dan hadden wij vast geen leven toen we nog niet samenwoonden, want toen was het vanzelfsprekend dat de een naar de ander zou toekomen in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Eens met fashionvictim. Ik zou er horendol van worden.
Veritas vos liberabit
RickyL schreef:
03-09-2020 11:16
Ja ik het liefste ook face to face. Probleem is, dan moet je wel face to face komen. Ik kan niet even bij haar langs wippen, ten eerste is de nooit thuis (druk sociaal leven), ten tweede woont ze niet om de hoek. Ten derde vind ik het raar om onaangekondigd bij iemand voor de deur te staan.
Dus 80% van initatief komt van haar kant... Maar ze belt nooit en de reageert nooit ( of niet snel genoeg) en nu zeg je dat jullie elkaar ook niet zien.... heb je wel een relatie? En wat valt dan onder intitatief?
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
03-09-2020 11:18
O, dan hadden wij vast geen leven toen we nog niet samenwoonden, want toen was het vanzelfsprekend dat de een naar de ander zou toekomen in het weekend.
We hebben elkaar al een paar weken niet gezien (zie topic).
Het is niet vanzelfsprekend dat we elkaar ieder weekend zien. Ik moet regelmatig ook in het weekend werken en zij heeft regelmatig andere dingen in het weekend. Door de week is zij moe na het werk vertelde ze mij en kan dan niet afspreken met mij. Gek genoeg wel met vrienden, zoals gisteren bleek. Allemaal niet erg ieder heeft een leven, maar vind het wel wat eigenaardig.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-09-2020 11:25
Dus 80% van initatief komt van haar kant... Maar ze belt nooit en de reageert nooit ( of niet snel genoeg) en nu zeg je dat jullie elkaar ook niet zien.... heb je wel een relatie? En wat valt dan onder intitatief?
Ik moest in quarantaine, dus hebben we elkaar niet kunnen zien in die tijd.
80% komt van haar in de zin van. Zij bericht mij, ik reageer maar dan negeert ze mijn vraag en antwoord. Dan krijg ik de dag erna een bericht met bijv "hey schatje wat ben je aan het doen?" als ik dan reageer en zeg wat ik doe en vraag wat zij aan het doen is krijg ik soms midden in de nacht ( 6 a 10 uur later) dat ze is gaan slapen. Of ik krijg helemaal geen reactie.
Soms stuurt ze alleen "schatje". Maar meestal vraagt ze wat ik aan het doen ben.
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 11:26
Door de week is zij moe na het werk vertelde ze mij en kan dan niet afspreken met mij. Gek genoeg wel met vrienden, zoals gisteren bleek. Allemaal niet erg ieder heeft een leven, maar vind het wel wat eigenaardig.
Dat is op zich niet zo gek, denk ik, als je 2 uur uit elkaar woont. Een van de twee moet dan 2 uur reizen en dan nog gezellig doen, en misschien de volgende ochtend weer idioot vroeg op. Een vriendin in de buurt kost minder tijd.

Maar ik denk dat ze je gewoon niet meer zo leuk vindt als ze ook niet in het weekend wil.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
03-09-2020 10:46
Ze leidt een dubbelleven.
Dit denk ik dus ook.

Voor mij is dit heel herkenbaar.

TO ik zou toch heel duidelijk naar haar toe zijn. Niet ellendig lange gesprekken over voeren maar kort en krachtig laten weten hoe je erover denkt. En dan ook vragen aan haar of dit beter kan.
Blijf in jezelf geloven !
lilalinda schreef:
03-09-2020 09:55
ik neem eigenlijk nooit de telefoon op, hooguit als 1 van mijn pubers me belt.
En mensen weten dat, dus die appen.
Heb het geluid uitstaan, dus als telefoon niet recht voor me ligt, merk ik ook niet, dat hij gaat. Mijn pubers bel ik dan even terug.
Mochten mijn ouders me bellen, dan die ook wel.

Als man en ik elkaar even willen spreken, dan appen we: Bel ff

Zo gaat dat hier exact hetzelfde.
Ik heb een enorm hekel aan bellen. En dat is altijd al zo geweest. Ik ben er gewoon niet goed in. Mijn vrienden en familie weten dit van mij dus ik word ook amper gebeld. Mijn telefoon staat altijd op stil.

Daarentegen probeer ik altijd wel vrij snel te reageren op appjes. Het is ook irritant dat je lang moet wachten op antwoord. Ik vind het gewoonweg onbeschoft en het toont weinig interesse in jou.

Als ik aan daten ben dan geef ik ook aan dat ik een hekel heb aan bellen. Ze hoeven van mij dus ook geen telefoontje te verwachten. Terwijl ik best sociaal en een makkelijke prater ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n ex. Die appte en belde als ze me nodig had, maar als ik haar iets vroeg via de app reageerde ze rustig de hele dag niet (terwijl ze wel online was) en als ik belde nam ze niet op.

Daar werd ik helemaal gek van, en dat heeft dus niet heel lang geduurd.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
03-09-2020 12:40
Ik heb zo'n ex. Die appte en belde als ze me nodig had, maar als ik haar iets vroeg via de app reageerde ze rustig de hele dag niet (terwijl ze wel online was) en als ik belde nam ze niet op.

Daar werd ik helemaal gek van, en dat heeft dus niet heel lang geduurd.
Ja het begint mij nu ook te ergeren. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen antwoord op mijn vraag van 2 dagen terug.
Dat ze een dubbelleven leidt zit ik ook sterk aan te denken. Ze zit altijd in de auto (ja ook voor haar werk, ze is vertegenwoordiger). Als ze een voice clip stuurt is dit ook altijd vanuit de auto, ook al is het savonds laat, of snachts. De keren dat ik haar via de telefoon heb gesproken zit ze ook altijd in de auto.

Ik ben nog nooit bij haar thuis geweest. Al heeft ze mij wel gevraagd om bij haar thuis te komen, heb ik nog nooit een adres van haar gekregen, ook haar achternaam heb ik nooit gekregen. Ik heb alleen een auto van mijn werk en maak hier geen privé ritten mee, aangezien dat mij jaren terug voor wat problemen heeft gezorgd.
Zo ver ik weet is er geen trein /bus verbinding naar haar (ja dan zou ik meer dan een uur moeten lopen). Echter klopt haar opgegeven woonplaats volgens mij niet. Een vriend van mij kwam haar namelijk tegen op een dating site (een maand geleden of zo) en daar stond een andere woonplaats.
Ik heb haar daar natuurlijk even over gevraagd maar haar antwoord is dat ze mij meermaals uitgenodigd heeft om bij haar langs te komen en dat ik niet langs kom (nee, hoe dan? Ik weet geen adres, niks.) adres geeft ze niet, ook haar achternaam niet. Als ik hier in vraag begint ze direct met verwijten, zoals boven genoemd (ik heb je uitgenodigd).
Kortom behoorlijk veel rode vlaggen.

Face to face is ze heel anders. Oogt en doet heel erg verliefd, meedenkend, medelevend, super lief en veel affectie. Hand in hand lopen, constant willen zoenen en knuffelen. En vertellen hoe geweldig ze mij vindt..
Alle reacties Link kopieren
Wacht even.. je kent haar achternaam niet??
Alle reacties Link kopieren
nogmaals: wat wil je met dit topic??
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 13:00

Ik ben nog nooit bij haar thuis geweest. Al heeft ze mij wel gevraagd om bij haar thuis te komen, heb ik nog nooit een adres van haar gekregen, ook haar achternaam heb ik nooit gekregen. Ik heb alleen een auto van mijn werk en maak hier geen privé ritten mee, aangezien dat mij jaren terug voor wat problemen heeft gezorgd.
Zo ver ik weet is er geen trein /bus verbinding naar haar (ja dan zou ik meer dan een uur moeten lopen). Echter klopt haar opgegeven woonplaats volgens mij niet. Een vriend van mij kwam haar namelijk tegen op een dating site (een maand geleden of zo) en daar stond een andere woonplaats.
Ik heb haar daar natuurlijk even over gevraagd maar haar antwoord is dat ze mij meermaals uitgenodigd heeft om bij haar langs te komen en dat ik niet langs kom (nee, hoe dan? Ik weet geen adres, niks.) adres geeft ze niet, ook haar achternaam niet. Als ik hier in vraag begint ze direct met verwijten, zoals boven genoemd (ik heb je uitgenodigd).
Kortom behoorlijk veel rode vlaggen.

Face to face is ze heel anders. Oogt en doet heel erg verliefd, meedenkend, medelevend, super lief en veel affectie. Hand in hand lopen, constant willen zoenen en knuffelen. En vertellen hoe geweldig ze mij vindt..
Ik vraag mij af waarom dit niet in het hoofdtopic staat. Dit gaat veel verder dan alleen niet de telefoon opnemen en traag reageren op berichtjes. Dit is gewoon niet best.
Alle reacties Link kopieren
Na je laatste post ben ik het met je eens qua rode vlaggen. Ik denk dat ik het niet terugbellen 1 van de minder belangrijke dingen vind. Dat ze nog op een datingsite staat, zou ik persoonlijk vervelender vinden. En dat je haar achternaam niet kent... huh? En wil ze je die achternaam en adres ook niet geven?
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
03-09-2020 13:09
Ik vraag mij af waarom dit niet in het hoofdtopic staat. Dit gaat veel verder dan alleen niet de telefoon opnemen en traag reageren op berichtjes. Dit is gewoon niet best.

Inderdaad
Alle reacties Link kopieren
RickyL schreef:
03-09-2020 13:00

Face to face is ze heel anders. Oogt en doet heel erg verliefd, meedenkend, medelevend, super lief en veel affectie. Hand in hand lopen, constant willen zoenen en knuffelen. En vertellen hoe geweldig ze mij vindt..

Dat doen vreemdgangers natuurlijk (bijna) altijd. Ze zal je ook best leuk vinden, alleen mag haar man niet van je weten.

Maar ook als ze geen andere partner heeft moet je je afvragen wat jij hier uithaalt, behalve onrust en onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Elkaar nauwelijks 'spreken', elkaar weken niet gezien en haar achternaam en adres niet weten. Dat is geen relatie hoor. Ik zou haar lekker laten gaan.

Maar reageer eens op de vraag wat jij 80% initiatief noemt?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
03-09-2020 13:15
Dat doen vreemdgangers natuurlijk (bijna) altijd. Ze zal je ook best leuk vinden, alleen mag haar man niet van je weten.

Maar ook als ze geen andere partner heeft moet je je afvragen wat jij hier uithaalt, behalve onrust en onzekerheid.
Dit denk ik ook ja.
Ow, een twist/ nieuwe informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven