vriendin niet open over haar leven

23-02-2020 21:06 212 berichten
Beste allen,

Na een hele lange pauze van het forum, weer terug....ik wou jullie iets voorleggen, waar ik nog heel verbaasd over ben.
Een vriendin van me liegt al een jaar tegen me over iets basaals (werk, wonen, vriend, dat is redelijk basaal), maar als we hier over praten doet ze alsof.

**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:04
79.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je geeft haar niet echt het voordeel van de twijfel..

Misschien is ze wel helemaal niet happy met haar job en durft ze dat niet te uitten. Wij weten het niet. Jij ook niet. Zou niet al te snel oordelen als je het verhaal niet kent.
Alle reacties Link kopieren
wanneer zie je haar weer ?
Misschien heb je je onbewust wel iets meer met haar bemoeid dan zij prettig vond? Je zegt dat je vooral met oplossingen en vacatures kwam. Ik zou daar eerlijk gezegd ook een beetje kriebelig van worden als je gewoon even een vriendin wil waarbij je even je ei kwijt kan.

Dingen als gewicht/gezondheid, baan, huishouden, etc: zodra je ongevraagd advies geeft, kan het overkomen alsof je neerkijkt op hoe ze nu zijn.

Als iemand al een beetje aan zichzelf twijfelt, kan dat onderwerp-vermijdend gedrag opleveren.

Misschien heb je dat ook een beetje gedaan, zonder dat je het zelf door hebt? Geen idee natuurlijk, maar dat kan het verklaren. Niet chique om het zo op te lossen van je vriendin, maar ik begrijp wel waarom mensen in sommige gevallen zo'n keuze kunnen maken.
anoniem_642d99d61de7f wijzigde dit bericht op 24-02-2020 16:43
Reden: Was toch een beetje teveel info inderdaad. Drastisch ingekort.
63.55% gewijzigd
Jeetje Miep, heb je tijd teveel?
Ja, onzekerheid of ergernis, het kan allemaal. Maar dan hoef je nog niet te gaan zitten liegen. Dan kun je ook zeggen; Swifty, ik heb nu even geen zin om het er met jou over te hebben. Dan ga je niet samen met een een vriendin fantaseren over een baan die je al hebt.
Westerpaviljoen schreef:
23-02-2020 21:08
Er zitten een paar tikfouten waardoor het moeilijk leest in je verhaal.
... Er mistte iets ....

Ver-schrik-ke-lijk!

De infinitief is missen en de verleden tijd = miste(n)

Het mistte = er hing mist (nevel).

Tot zover de preek,

Vreemde vriendin, hoe close zijn jullie eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
24-02-2020 16:16
... Er mistte iets ....

Ver-schrik-ke-lijk!

De infinitief is missen en de verleden tijd = miste(n)

Het mistte = er hing mist (nevel).

Tot zover de preek,

Vreemde vriendin, hoe close zijn jullie eigenlijk?
Bedankt, nu snap ik het beter!
Maar om wat voor missen gaat het nu? een katholieke kerkdienst of van de miss-verkiezing?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:08
90.10% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:08
93.78% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:08
93.15% gewijzigd
viva-amber schreef:
24-02-2020 12:39
Kan ook zijn dat ze het pas na 3 maanden wilde vertellen wanneer zij zeker wist dat zij het werk vol zou houden....maar dat is een aanname. Ze komt namelijk wat onzeker over.

het is al meer dan 14 maanden zo...
Alle reacties Link kopieren
Ja zag ik...heel vreemd. Wil ze wel met jou over werk praten? En ongevraagd 'helpen' is dat eigenlijk wel iets waar alle mensen/ontvangers voor open staan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
spannend...….
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:08
93.80% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*meedenken.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:09
96.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd lijkt zij mij vooral niet zo leuk en heb je al een hele weg aan rode vlaggen gemist.

Afgunstig over je eigen zus, dingen willen maar er geen moeite voor willen doen, een justitieel verleden en leugens....

Wat wil je hier nog mee?

Je kan haar confronteren maar maakt de reactie nog iets uit?
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-02-2020 18:48
51.47% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze al gereageerd?
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:09
91.75% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:09
92.46% gewijzigd
swifty schreef:
24-02-2020 18:38
Dat was een heel verhaal met wat strafbare zaken en gelieg eromheen die ik niet hier kan delen. Ze is toen ook veel vrienden kwijtgeraakt. Ik ben toen niet afgehaakt, maar begrijp dat anderen het te ver vonden gaan.
Klinkt goed. Niet.


Ze heeft zeker nog niet gereageerd/t?
Ik zou bij haar langsgaan. Om te vragen wat the fuck er nu weer voor raars aan de hand is. Komt er geen normale/logische verklaring ( lijkt me stug) zou ik meteen melden wat ik van dit soort dingen/haar vind en dat vriendschap wel klaar is.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
24-02-2020 18:50
nee reactie maakt me inderdaad niet meer uit, voor mij is het wel klaar. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat haar verhaal dan zou zijn.
Of het een leugen is of een excuse...welke verklaring is goed genoeg? Volgens mij geen enkele.
Volgens mij is het type wat de boel manipuleert en enorm heeft genoten van de manier waarop de door hoepels brengt gesprongen om haar te helpen. Ik zou er echt voor waken om weer in allerlei onzin te trappen. En daarbij wie wil zo een type aanprijzen bij een werkgever?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
24-02-2020 18:52
Klinkt goed. Niet.


Ze heeft zeker nog niet gereageerd/t?
Gereageerd. ;-D
¡Apagando las luces!
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:09
91.90% gewijzigd
SombraOnline schreef:
24-02-2020 18:58
Gereageerd. ;-D
Dank!

Ik heb een beetje restschade na hersengedoe en soms weet ik het echt niet meer. Als ik thuis ben wil ik als ik het zelf zie en niet zeker weet nog wel eens googlen. Maar tikken op mijn telefoon en dan googlen en weer switchen en dan hier tikken, is dan gewoon net te veel gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven