vriendin niet open over haar leven

23-02-2020 21:06 212 berichten
Beste allen,

Na een hele lange pauze van het forum, weer terug....ik wou jullie iets voorleggen, waar ik nog heel verbaasd over ben.
Een vriendin van me liegt al een jaar tegen me over iets basaals (werk, wonen, vriend, dat is redelijk basaal), maar als we hier over praten doet ze alsof.

**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:04
79.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
miep_miep schreef:
24-02-2020 14:58
Misschien heb je je onbewust wel iets meer met haar bemoeid dan zij prettig vond? Je zegt dat je vooral met oplossingen en vacatures kwam. Ik zou daar eerlijk gezegd ook een beetje kriebelig van worden als je gewoon even een vriendin wil waarbij je even je ei kwijt kan.

Dingen als gewicht/gezondheid, baan, huishouden, etc: zodra je ongevraagd advies geeft, kan het overkomen alsof je neerkijkt op hoe ze nu zijn.

Als iemand al een beetje aan zichzelf twijfelt, kan dat onderwerp-vermijdend gedrag opleveren.

Misschien heb je dat ook een beetje gedaan, zonder dat je het zelf door hebt? Geen idee natuurlijk, maar dat kan het verklaren. Niet chique om het zo op te lossen van je vriendin, maar ik begrijp wel waarom mensen in sommige gevallen zo'n keuze kunnen maken.
Maar als vriendin vond dat TO zich teveel bemoeide, had ze toch juist wel verteld van de nieuwe baan?. Want dan zou TO natuurlijk gestopt zijn met vacatures zoeken en er met haar over praten. Misschien vond ze die aandacht juist wel leuk.
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:09
94.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bizar is het in ieder geval. Ik kan ook niet echt een verklaring bedenken. Ik denk dat de vriendschap voor mij wel over zou zijn. Wat de reden/verklaring ook is. Dat ze er niet op reageert vind ik ook raar. Ik zou wel klaar met die dame zijn.
Alle reacties Link kopieren
LitaLily schreef:
24-02-2020 21:36
Maar als vriendin vond dat TO zich teveel bemoeide, had ze toch juist wel verteld van de nieuwe baan?. Want dan zou TO natuurlijk gestopt zijn met vacatures zoeken en er met haar over praten. Misschien vond ze die aandacht juist wel leuk.
Ik begin ook te denken dat de vriendin de aandacht leuk vindt, voornamelijk omdat ze al veel vriendinnen is kwijt geraakt wou ze Swifty niet verliezen. Misschien (!) bevestigde het voor haar de vriendschap als ze regelmatig vacatures van Swifty ontvangt als teken van “Swifty denkt aan mij”

Wat natuurlijk heel bizar gedrag is en vreemde denkwijze. Maar uit de laatste Posts van Swifty over haar, merk je inderdaad dat ze zich bijzonder gedraagt.
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:10
87.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
25-02-2020 08:42
Ik heb een eerste reactie, namelijk: 'Ik moet nog even nadenken welk verhaal ik je ga vertellen" .
:O :rofl:
Is dit een grap?
.
swifty schreef:
25-02-2020 08:42
Ik heb een eerste reactie, namelijk: 'Ik moet nog even nadenken welk verhaal ik je ga vertellen" .
O_o

Is het niet beter om face to face te praten?
Alle reacties Link kopieren
Omg...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
swifty schreef:
25-02-2020 08:42
Ik heb een eerste reactie, namelijk: 'Ik moet nog even nadenken welk verhaal ik je ga vertellen" .
“Ik moet nog even nadenken of ik daar nog naar wil luisteren. De waarheid is het enige dat ik nog wil overwegen.”
Wauw.. Die durft.
Daar ga je verder toch niets meer op reageren?

of het moet zijn dat je er wel klaar mee ben, die is gewoon knetter.
Alle reacties Link kopieren
Woow, wat een ingewikkelde situatie.. bij deze situatie zou ik niet meer investeren in zo’n vriendschap. Maar zou wel graag antwoorden willen krijgen zodat ik niet met vragen blijf zitten.

Ik zou het haar duidelijk maken dat je bereid bent om te luisteren zolang er een kern van waarheid in zit! Daarna zou ik het afsluiten met haar. Ik hou er niet van om bespeeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
25-02-2020 08:57
“Ik moet nog even nadenken of ik daar nog naar wil luisteren. De waarheid is het enige dat ik nog wil overwegen.”
Dit
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal. Dat zou voor mij ook flinke consequenties voor de vriendschap hebben ja. Misschien had zij eerder een baan in het werkveld dan jij en durfde ze het je niet te zeggen uit angst voor jaloezie of afgunst of zo?
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:10
91.51% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:10
90.87% gewijzigd
swifty schreef:
25-02-2020 08:42
Ik heb een eerste reactie, namelijk: 'Ik moet nog even nadenken welk verhaal ik je ga vertellen" .
Hahhahahah nou ik zou reageren, na deze reactie heb ik daar geen interesse meer in.
Luci_Morgenster schreef:
25-02-2020 09:01
Daar ga je verder toch niets meer op reageren?

of het moet zijn dat je er wel klaar mee ben, die is gewoon knetter.
Ja mee eens. Voor mij is het nu wel klaar en ben niet van plan nog te reageren verder op haar verhaal, als die nog komt.
Alle reacties Link kopieren
Ze geeft gewoon toe dat ze de juiste leugen nog moet bedenken. Ik zou echt zeggen: laat maar, doe geen moeite.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
24-02-2020 19:22
Dank!

Ik heb een beetje restschade na hersengedoe en soms weet ik het echt niet meer. Als ik thuis ben wil ik als ik het zelf zie en niet zeker weet nog wel eens googlen. Maar tikken op mijn telefoon en dan googlen en weer switchen en dan hier tikken, is dan gewoon net te veel gedoe.
Het is toch ook complete onzin dat je daar op wordt aangesproken? Alsof je alleen maar op een forum mag tikken als je foutloos Nederlands schrijft.

Ik kan heel goed foutloos Nederlands maar als ik op mijn mobiel tik en autocorrect moeilijk doet of ik een keer dikke vingers heb... lekker belangrijk. Altijd dat gezeur over die spelfouten. Lijkt me totaal niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre bijzondere situatie.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
25-02-2020 08:42
Ik heb een eerste reactie, namelijk: 'Ik moet nog even nadenken welk verhaal ik je ga vertellen" .
:bonk: lijkt bijna wel een pathologische leugenaar, behalve dan dat ze dit eerlijk zegt.. ? Ik denk dat je met haar gewoon niks kunt, na zovaak liegen en best fors liegen ook nog. :bye:
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
25-02-2020 09:36
Ja mee eens. Voor mij is het nu wel klaar en ben niet van plan nog te reageren verder op haar verhaal, als die nog komt.
Nou, ik geef je groot gelijk.
Jammer wel, sterkte, en laat je ons nog wat weten als ze haar zwetsverhaal heeft opgehangen?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heeft ze na haar vorige actie niet meer veel vrienden?
En een nieuwe baan in een ander vakgebied was/is wat jullie deelden.
Wellicht was ze bang om het contact met je te verliezen als ze de nieuwe baan zou hebben?
Geen idee hoor.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
25-02-2020 08:42
Ik heb een eerste reactie, namelijk: 'Ik moet nog even nadenken welk verhaal ik je ga vertellen" .
Ow. Dat had ik nog niet gelezen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven