Vriendin slaapt in hetzelfde bed met een vriend

26-01-2020 12:10 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting: Mijn vriendin (24V) en ik (25V) zijn inmiddels een jaar samen. We hebben het altijd ontzettend leuk samen maar onze relatie heeft zeker ook al wat ups en downs gehad. Mijn vriendin heeft aardig wat vrienden waaronder ook 3 mannen waar ze best wel close mee is (zij kennen elkaar 5 jaar inmiddels). Ze wil nu bij een van hen blijven slapen in een eenpersoonsbed.
Ik vertrouw mijn vriendin en verwacht niet dat er iets zal gebeuren, toch zou ik uit respect voor mijn relatie niet met een ander in bed gaan liggen.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden?

Edit: Bedankt allemaal ik weet voldoende
anoniem_391544 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 16:30
56.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
26-01-2020 14:39
Als je alleen een probleem hebt met dat eenpersoonsbed en verder niet jaloers bent op de vriendschap die je vriendin met deze jongen heeft, is het best simpel op te lossen. Wat ik al zei: een luchtbed kost bijna niks. Voor €10,- heb je er een bij Jysk, Action of Bol. Desnoods koop jij er eentje voor je vriendin omdat jij degene bent die liever wil dat ze apart slapen.
Voelt wel een beetje vreemd dat ik degene ben die een luchtbed moet regelen. Mag ik niet verwachten dat vriendin en vriend inzien dat het nogal intiem is om in een eenpersoonsbed te liggen?
Waar je op valt doet er toch niet toe? Je vrienden zijn je vrienden. Ik val op mannen, maar heb ook vaak genoeg een bed gedeeld met man-vrienden op tripjes of andere logeersituaties.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
26-01-2020 14:45
Waar je op valt doet er toch niet toe? Je vrienden zijn je vrienden. Ik val op mannen, maar heb ook vaak genoeg een bed gedeeld met man-vrienden op tripjes of andere logeersituaties.
Was dat ook in een eenpersoonsbed?
Alle reacties Link kopieren
Een eenpersoonsbed delen lijkt me hoe dan ook een nogal intieme aangelegenheid. Het gaat wat mij betreft niet eens om vertrouwen, maar meer om het idee of zoiets intiems wel of niet kan terwijl je een relatie hebt. Als ik daarover van idee zou verschillen met mijn partner dan zou dat voor mij een teken zijn dat we blijkbaar heel verschillende ideeën hebben over hoe je een relatie ziet. Het zou voor mij eerder reden zijn om voor mezelf de hele relatie te heroverwegen dan om mijn partner om te praten zoiets niet te doen of erger nog: het te 'verbieden'.

Dus wat mij betreft echt een no-go. Helemaal prima als anderen (en hun partners) het wel vinden kunnen, maar niet in een relatie met mij.

Voor jou voelt het niet goed, dus ik zou daarin een mooie aanleiding zien om met je vriendin te bespreken hoe jullie relaties zien en wat daar wel en niet bij hoort.
Maar echt serieus, tweepersoons was geen dealbreaker? Hoe werkt dat met vertrouwen?
Murrmurr schreef:
26-01-2020 14:53
Maar echt serieus, tweepersoons was geen dealbreaker? Hoe werkt dat met vertrouwen?
Dan slaap je toch veel verder uit elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
26-01-2020 14:53
Maar echt serieus, tweepersoons was geen dealbreaker? Hoe werkt dat met vertrouwen?
Het gaat niet om vertrouwen, maar ik begin in te zien dat ik en mijn vriendin andere waarden hebben wat betreft wat je wel en niet doet in een relatie. Eenpersoonsbed vind ik veel intiemer dan een tweepersoons.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
26-01-2020 14:56
Dan slaap je toch veel verder uit elkaar?
precies
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen probleem als je hier duidelijk iets van zegt. Jouw grenzen zijn jouw grenzen en het is aan jou om ze te bewaken. Wat je vriendin ermee doet moet zij dan weer zelf weten en jij moet bedenken wat jij met haar reactie wilt doen :)
Willemijn_123 schreef:
26-01-2020 14:57
Het gaat niet om vertrouwen, maar ik begin in te zien dat ik en mijn vriendin andere waarden hebben wat betreft wat je wel en niet doet in een relatie. Eenpersoonsbed vind ik veel intiemer dan een tweepersoons.
tweepersoons met je armen om iemand heen en alleen een t-shirt aan is veel intiemer dan eenpersoons met een joggingpak en de ruggen naar elkaar toe. Komt het toch weer op vertrouwen aan
Murrmurr schreef:
26-01-2020 15:02
tweepersoons met je armen om iemand heen en alleen een t-shirt aan is veel intiemer dan eenpersoons met een joggingpak en de ruggen naar elkaar toe. Komt het toch weer op vertrouwen aan
Dat is weer een andere kwestie lijkt me. In een tweepersoonsbed heb je letterlijk meer ruimte voor jezelf. Of je die ruimte gebruikt of niet is een andere kwestie maar ik kan me niet voorstellen hóe je in een eenpersoonsbed kunt liggen zonder de aanwezigheid van de ander voortdurend te merken. Ik kan zelfs met mijn vrouw niet in een eenpersoonsbed slapen, niet eens in een twijfelaar.
Dat soort dingen zijn cute tot je 20e als je blut bent, je dit allemaal heel edgy en spannend vindt en niet zo goed nadenkt, of je Google maps stuk is.
Op een gegeven moment ontdek je de geneugten van uber en hoe je gewoon thuis kan slapen inplaats van dit oncomfortabele gedoe.
Met zijn tweeën in een eenpersoonsbed is gewoon kut juist als het platonisch is, je doet geen oog dicht en je rug is de volgende dag naar de klote.
Murrmurr schreef:
26-01-2020 14:53
Maar echt serieus, tweepersoons was geen dealbreaker? Hoe werkt dat met vertrouwen?
Ik heb weleens in een eenpersoonsbed gelegen, platonisch. Totaal niet relaxed en geen oog dichtgedaan. Als je daar bewust op aanstuurt heb je andere plannen of je spoort niet.
Bel gewoon een uber, gebruik je Google maps, doe normaal zeg.
Willemijn_123 schreef:
26-01-2020 14:47
Was dat ook in een eenpersoonsbed?
Nee, dat niet. Maar wel krappe tentjes.
Alle reacties Link kopieren
Geef haar een luchtbed cadeau. Zeg erbij dat dat lekkerder slaapt dan samen in eenpersoonsbed.
Ik zou never nooit met iemand waar ik geen relatie mee heb in een eenpersoonsbed willen slapen. Ik zou geen oog dicht doen.
Het is erg daarom dit wel te doen.
vanlippebiesterveld schreef:
26-01-2020 15:42
Geef haar een luchtbed cadeau. Zeg erbij dat dat lekkerder slaapt dan samen in eenpersoonsbed.
Ik zou never nooit met iemand waar ik geen relatie mee heb in een eenpersoonsbed willen slapen. Ik zou geen oog dicht doen.
Het is erg daarom dit wel te doen.
Ah, het is een comfortkwestie. Ik dacht dat het met vreemdgaan te maken had maar nu snap ik hem.
Alle reacties Link kopieren
Willemijn_123 schreef:
26-01-2020 14:43
Voelt wel een beetje vreemd dat ik degene ben die een luchtbed moet regelen. Mag ik niet verwachten dat vriendin en vriend inzien dat het nogal intiem is om in een eenpersoonsbed te liggen?
Voor hun is het blijkbaar niet te intiem. Dus je kan hooguit vragen dat ze er rekening mee houden dat jij het niet fijn vindt. Het is niet te intiem, jij vindt het te intiem. Jij wil dat ze het vanaf nu anders doen. En omdat jij de partner bent, zou het normaal moeten zijn dat ze daar gewoon rekening mee houden.

Die €10 kan je ook in je zak houden hoor. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Maar mij lijkt het een leuk gebaar waarmee je zegt: tof dat je zo'n leuke vriendschap hebt, fijn weekend samen, maar wel graag op dit luchtbed slapen :)
vanlippebiesterveld schreef:
26-01-2020 15:42
Geef haar een luchtbed cadeau. Zeg erbij dat dat lekkerder slaapt dan samen in eenpersoonsbed.
Ik zou never nooit met iemand waar ik geen relatie mee heb in een eenpersoonsbed willen slapen. Ik zou geen oog dicht doen.
Het is erg daarom dit wel te doen.
Ja de grote vraag is waarom ze dit zo aankondigt en überhaupt wil. Ik vind het aandachttrekkerij.
Alsof je zo kunt slapen, het is alleen maar die kerel teasen met je kont tegen zijn kruis en thuis de vermoorde onschuld uithangen.
Het gaat niet om leuk of lekker slapen in ieder geval, of het nou platonisch is of niet.
Murrmurr schreef:
26-01-2020 15:44
Ah, het is een comfortkwestie. Ik dacht dat het met vreemdgaan te maken had maar nu snap ik hem.
Het is een beetje onbegrijpelijk omdat het duidelijk niet comfortabel is als je hiervoor zonder bedoelingen kiest, dus er blijft niet zoveel over. Tenzij het allebei heel tenger gebouwde mensen zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie van jullie vinden dat een 1-persoonsbed delen met iemand meer kans geeft op dat dat vreemdgaan in de hand werkt (dan 2-persoons of losse bedden of dat TO's partner op de bank/ luchtbed/ thuis slaapt)?

Voor mij persoonlijk zijn dat 2 losstaande dingen namelijk: als ik seksueel niet op iemand val kan die zo dicht en intiem als maar mogelijk is tegen mij aan gaan staan/zitten/liggen/slapen, maar zal dat van mijn kant iig helemaal niks aan fysieke gevoelens opwekken.. integendeel, eerder irritatie opleveren, geen oog dichtdoen en wegduwen uit mijn "intieme zone"..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
26-01-2020 16:00
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie van jullie vinden dat een 1-persoonsbed delen met iemand meer kans geeft op dat dat vreemdgaan in de hand werkt (dan 2-persoons of losse bedden of dat TO's partner op de bank/ luchtbed/ thuis slaapt)?

Voor mij persoonlijk zijn dat 2 losstaande dingen namelijk: als ik seksueel niet op iemand val kan die zo dicht en intiem als maar mogelijk is tegen mij aan gaan staan/zitten/liggen/slapen, maar zal dat van mijn kant iig helemaal niks aan fysieke gevoelens opwekken.. integendeel, eerder irritatie opleveren, geen oog dichtdoen en wegduwen uit mijn "intieme zone"..
Juistem dus waarom plan je dat dan?
Puberaal gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
26-01-2020 15:36
Dat soort dingen zijn cute tot je 20e als je blut bent, je dit allemaal heel edgy en spannend vindt en niet zo goed nadenkt, of je Google maps stuk is.
Op een gegeven moment ontdek je de geneugten van uber en hoe je gewoon thuis kan slapen inplaats van dit oncomfortabele gedoe.
Met zijn tweeën in een eenpersoonsbed is gewoon kut juist als het platonisch is, je doet geen oog dicht en je rug is de volgende dag naar de klote.
Het is meestal maar van een kant echt platonisch. Vrouwen zijn daarin best naïef.
Murrmurr schreef:
26-01-2020 15:44
Ah, het is een comfortkwestie. Ik dacht dat het met vreemdgaan te maken had maar nu snap ik hem.
Voor mij zou het niet per se met vreemdgaan te maken hebben in die zin dat dat over zoenen en seks gaat maar wel over: hoe kan het dat je op zo'n klein oppervlak met iemand zo vlakbij je het gevoel hebt dat je dan prima kunt slapen?

Ik zou overigens ook niet comfortabel slapen in een éénpersoonsbed zonder een ander mens erbij maar dat bijv 45 cm breed is. Als het al bestaat...
Op die leeftijd maakte het mij geen bal uit als je eens een nachtje minder goed slaapt. Ik heb bij wijze van spreken vaak genoeg in een gordijn gerold in een badkuip geslapen na een feestje. De volgende dag thuis slaap je wel weer bij.

Het is me ook niet duidelijk of het nou specifiek om deze mannelijke vriend gaat waar deze al dan niet lesbische vriendin bij gaat liggen, of om het delen van een bed in het algemeen, of om het feit dat het een eenpersoonsbed is, of gewoon om de vriendschapsband die vriendin met deze vriend heeft.

En misschien is platonisch niet altijd van beide kanten platonisch, maar als ik niet wil dat er iets gebeurt, dan gebeurt er niets.
rumforviva schreef:
26-01-2020 16:14
Op die leeftijd maakte het mij geen bal uit als je eens een nachtje minder goed slaapt. Ik heb bij wijze van spreken vaak genoeg in een gordijn gerold in een badkuip geslapen na een feestje. De volgende dag thuis slaap je wel weer bij.

Het is me ook niet duidelijk of het nou specifiek om deze mannelijke vriend gaat waar deze al dan niet lesbische vriendin bij gaat liggen, of om het delen van een bed in het algemeen, of om het feit dat het een eenpersoonsbed is, of gewoon om de vriendschapsband die vriendin met deze vriend heeft.
Ik vind het eenpersoons bed het meest bijzondere detail. Mijn man heeft in het verleden wel vaker met vriendinnen in zijn bed gelegen en dat was wat mij betreft prima.
Maar dat was ook nooit zo gepland, calamiteit of iets dat uitliep ofzo.
Ik vind het geplande ook raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven