Vriendin wil een tijdje losgaan

23-05-2020 13:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar vergelijkbare ervaringen:

sinds eind vorig jaar had ik iets met een super leuke vrouw. We hadden een ontzettend fijne klik en alles voelde meteen heel fijn voor ons beiden. Begin januari maakte ze het echter opeens uit omdat ze het idee van een vaste relatie te benauwend vond terwijl zij vooral vrij wil zijn. Ze had tinder meer voor de grap aangeslingerd en schrok een beetje van de klik tijdens onze date. We kwamen toen beide net uit een lange relatie incl. samenwonen maar met het verschil dat ik een half jaartje had rondgeslet en zij die fase had overgeslagen. Ik kwam dus eigenlijk te vroeg zo was onze conclusie.

We vonden het beide heel rot maar namen verdrietig afscheid van elkaar. Na een paar weken had ze zich echter bedacht en zocht weer contact. Ik hield een tijdje de boot af omdat ik het vertrouwen een beetje kwijt was maar we gingen toch al vrij snel weer daten. We misten elkaar simpelweg te erg.

Fast forward: het volgende half jaar was super fijn en we waren intussen erg hecht geworden en spraken uit dat we van elkaar hielden. Maar er bleef iets onrustigs in haar: ze was inmiddels een stuk losser geworden en had veel meer zelfvertrouwen gekregen en fantaseerde meer en meer over seks met andere mannen. We vermoedden dat dit te maken had met het feit dat ze die 'losse' fase (die mensen vaak hebben na een lange relatie) had overgeslagen en ik was bang dat ze nooit bewust voor mij zou kunnen kiezen zo. En toen stelde ik een open relatie voor..

Dat viel me bij uitvoering vies tegen.. Ik besefte dat ik dit eigenlijk niet wilde maar zij was juist heel enthousiast na haar seksdate en wilde meer van dat. Er was iets ontwaakt in haar en nu wilde ze een tijdje losgaan. Aangezien we geen compromis konden vinden hebben we met veel verdriet afscheid genomen..

Wat ik me afvraag:
gaat deze fase bij haar over? Zou ze over een tijdje wel een monogame relatie willen/kunnen? We waren hartstikke gelukkig met elkaar en er miste an sich niets dat ze bij een andere man zoekt zegt ze. Ze wil alleen even los..
Of blijft ze in het date wereldje hangen? Ik heb zelf het idee dat veel mensen maar moeilijk afscheid van het daten/ons'en kunnen nemen. Een relatie is vaak praktisch lastig (afstand, kids etc) en wellicht wat benauwend? Daten/scharrelen is ook wel verslavend heb ik gemerkt. Ze zou het zeker niet erg vinden om alleen door het leven te gaan (bindingsangst maybe?) en zo nu en dan wat af te spreken met mensen. Maar tegelijkertijd was zo ook heel blij met onze relatie en verbinding.

ps1: Ik weet dat dit voor iedereen anders ligt en er geen echt antwoord op mogelijk is, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen.
ps2: Ik weet niet of ik haar terug zou willen mocht ze zich weer bedenken, daar gaat deze vraag dus niet om. Ik ben op dit moment vooral benieuwd naar soortgelijke situaties en hoe zich dat ontwikkelde.

eenmaal los, altijd los?

Totaal aantal stemmen: 58

Op basis van eigen ervaring: dit wordt nooit monogaam relatiemateriaal (21%)
Op basis van eigen ervaring: deze fase gaat over en dan kiest ze misschien bewust voor een relatie (22%)
geen ervaring mee: maar dit wordt nooit monogaam relatiemateriaal (41%)
geen ervaring mee: deze fase gaat over en dan kiest ze misschien bewust voor een relatie (16%)
Alle reacties Link kopieren
Ze vindt je gewoon niet leuk genoeg.
Ex*
Je vind iemand leuk genoeg om daarmee een monogame relatie aan te gaan of niet.
Als je dat niet wil of kunt, prima, maar dan moet ze dat ook gewoon zeggen, geen romantische onzinverhalen die je verwachting prikkelen.
Ik denk niet dat zij een monogame relatie met jou aan wil gaan, zij kijkt nog steeds rond voor andere opties,
Niet raar opkijken als ze over een tijdje alsnog een monogame relatie heeft met iemand anders..

Dit zou absoluut niet mijn ding zijn, ik heb geen geduld voor dit soort types, heb ik ook nooit gehad.
je vind me leuk leuk? prima, je bent van harte welkom,
Je vindt anderen ook leuk? en je weet niet of ik je superleukstecrush ben? toedeloe, geen zin in competitie, geen zin in "weet ik niets", en wedstrijdjes, dan ga je maar lekker ergens anders je ego lopen strelen, maar niet bij mij.

Als je er ook zo over denkt, laat haar dan lopen, die is nog veel te veel met egostrelerij bezig,
Dat geeft op zich niets, maar als jij wel serieus bent, heb je daar gewoon niet zo veel aan, en dat kan je in de enkels gaan bijten.
Bij het voorstel van open relatie ging het mis. Heb zelfrespect er zijn echt leuke meiden die maar 1 man willen.
Open relatie werkt alleen als je beide die overtuiging hebt al voor je elkaar leert kennen. Ken weinig mensen bij wie het werkt in de praktijk
In Amerika heb je hele communes en verschillende mensen die bij elkaar in huis wonen. Ook lessen hoe je ze moet onderhouden. Gaat om goede communicatie dat miste wel in jou relatie begrijp ik. Word niet beter hoor ze stoot zichzelf nog wel tegen een rotsblok
Ik heb jaren een vrij leven gehad, kreeg een relatie, was een tijdje monogaam maar inmiddels al jaren niet meer. Ik zou niet anders willen en dat staat helemaal los van de liefde voor mijn vriend verloofde. Hij is de geweldigste man op de planeet, omdat we een diepe verbinding hebben én samen kunnen genieten van een vrij seksleven. Het ene sluit het andere niet uit.

Ik heb wel vraagtekens bij relaties die open beginnen. Ik vraag me dan wel af of iemand echt voor die persoon wil gaan. Dat zou ik niet kunnen op die manier. In onze eerste monogame jaren is de basis gelegd die nodig is om vrijer te kunnen zijn. Maar dat is puur mijn ervaring.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 23-05-2020 23:17
36.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
23-05-2020 15:36
She’s just not that into you.
Exact dit; ik ben er niet trots op; Maar de keren dat ik tegen een man zei dat ik er niet klaar voor was, was de echte reden dat ik hem niet leuk genoeg vond.

Praktische redenen zijn nooit een argument om geen relatie te starten. Als je elkaar nl echt leuk genoeg vindt, dan overwin je de praktische redenen.
Alle reacties Link kopieren
Rondsletten heb ik trouwens nooit gedaan, dat zit niet in me, maar een smoes heb ik dus wel gebruikt. Het zit een beetje in de categorie; jij bent leuk, maar ik ben er nog niet klaar voor. Of: jij bent leuk, maar we wonen te ver uit elkaar en ik wil me de komende jaren op Mn dochter concentreren. Zo iets.
Het klinkt of jij haar meer wilt dan zij jou en je bent zelfs bereid om op haar te wachten. Niet doen, het enige dat je er mee bereikt is dat ze geen respect vr je heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze gerust een monogame relatie kan hebben. Maar niet met jou.
leeg
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
23-05-2020 15:17
Ik begrijp het tijdspad niet echt.
Sinds eind vorig jaar ( 2019 dus ) had je iets met een vrouw.
Die maakte het in januari uit ( 2020 ). Na een paar weken zocht ze weer contact ( februari 2020 ? ).
Fast forward: Het volgende half jaar was superfijn. ( zitten we in augustus 2020 )
kanniehe ?
Jaja, ik ben niet zo goed met datums. Maar al met al duurde het een maand 6 en die waren ontzettend leuk. Dus meer " het hele halfjaar was leuk" ipv het volgende..
wijsneus;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet zo eens met anderen dat ze niet met jou monogaam wil zijn (en met een ander wel). Deze vrouw geniet van de aandacht, de bevestiging dat ze een lekker wijf is. Ik denk dat dat niet zomaar overgaat en dat zij dat nodig blijft hebben. Dus nee, het is niet dat ze jou niet leuk genoeg vindt, ze vindt alleen zichzelf veel leuker.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
FF in het algemeen: tnx voor de reacties! Ik had een hoger bash-gehalte verwacht;-) maar jullie reageren best wel oprecht. Tnx!

Interessant ook hoe unaniem iedereen is kwa reacties, i.e. strekking is ongeveer: ze vindt je simpelweg niet leuk genoeg of is er nog niet aan toe. Prima, snap ik!

Ik zou willen toevoegen dat ze ook wel echt in een fase zit waarin ze zichzelf in rap tempo ontwikkelt en nog zoekende is naar zichzelf etc. Ik heb veel respect voor hoe ze zich heeft ontworsteld van een negatieve periode en stappen maakt wbt zelfontwikkeling. Ze is serieus awesome! Dit soort ' platte' forumteksten doen simpelweg niet recht aan wat voor geweldig leuk mens het is.

Ik heb er intussen vrede mee dat het toch niks duurzaams was geworden tussen ons. Veel te wispelturig en instabiel in deze context en wanneer er (diepe) gevoelens bij komen kijken is dat spelen met vuur. Ik zou er moeilijk op kunnen vertrouwen dat ze het wel echt aandurft met mij dus zoek ik beter even verder.
Ik hoop oprecht dat ze vindt wat ze zoekt en gelukkig wordt.

Nogmaals tnx voor jullie input! Leuk om te lezen:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had na een langere relatie een scharrel. Ik was toch nog niet aan iets nieuws toe en heb rond geneukt. Later ben ik toch met de scharrel getrouwd. Dus het kan. Maar mijn man heeft wel 6 jaar geduld moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
24-05-2020 11:38
Ik ben het niet zo eens met anderen dat ze niet met jou monogaam wil zijn (en met een ander wel). Deze vrouw geniet van de aandacht, de bevestiging dat ze een lekker wijf is. Ik denk dat dat niet zomaar overgaat en dat zij dat nodig blijft hebben. Dus nee, het is niet dat ze jou niet leuk genoeg vindt, ze vindt alleen zichzelf veel leuker.
Dit denk ik eigenlijk ook en dit was de reden dat ik er niet meer in geloof. Als dat gevoel zo sterk is wordt het verslavend denk ik. Die strijd win ik nooit
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-05-2020 11:40
Ik had na een langere relatie een scharrel. Ik was toch nog niet aan iets nieuws toe en heb rond geneukt. Later ben ik toch met de scharrel getrouwd. Dus het kan. Maar mijn man heeft wel 6 jaar geduld moeten hebben.
wow!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-05-2020 11:40
Ik had na een langere relatie een scharrel. Ik was toch nog niet aan iets nieuws toe en heb rond geneukt. Later ben ik toch met de scharrel getrouwd. Dus het kan. Maar mijn man heeft wel 6 jaar geduld moeten hebben.
Hier net zoiets. Ik was er ook nog niet aan toe. Maar toen ik dat twee jaar later wel was was hij verloofd en had hij een kind. Dat was wel even kut maar ja, kon hem moeilijk kwalijk nemen dat hij door was gegaan met zijn leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven