Vriendinnen jaloers of wat anders?????

19-06-2021 11:56 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk de laatste tijd aan mijn vriendinnen dat ze raar reageren als ik wat wil vertellen over mijn kleinkinderen. Even een situatieschets . Ik ben 52 jaar heb een dochter van 26 en die heeft een stiefzoon van 8 en een paar jaar geleden heeft ze een late miskraam gehad met 16 weken . Nu heeft ze een dochtertje van 7 maanden en is ze 22 weken zwanger (niet gepland wel heel erg welkom )
Mijn vriendinnen reageerde al raar toen ik vertelde dat mijn dochter zwanger was van haar dochter. De reactie waren in de trant van "is ze alweer zwanger?"
"zou ze niet wat langer wachten ze is nog jong"
Nu ze zwanger is van de tweede zijn de reactie al helemaal niet leuk. En ook als ik wat vertel over mijn kleindochter krijg ik lauwe reacties. Mijn vriendinnen hebben zelf ook kinderen ook in de zelfde leeftijd maar niet in dezelfde situatie ze wonen bijvoorbeeld allemaal nog thuis en mijn dochter is op haar 20e uit huis gegaan.
Lijkt wel of ze jaloers zijn maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen merk wel dat het mij kwetst
1 vriendin van mij heb ik jaren geluisterd naar al haar problemen met haar nu ex man en nu ik wel eens wat wil delen, iets leuks voor mij lijkt het wel alsof dat niet mag
Ok ze is jaloers, je hebt je ego boost gehad, kan je verder?
Alle reacties Link kopieren
Als jouw dochter (en man) blij zijn me de zwangerschap en jijzelf ook, dan zeg je als vriendin toch 'oh echt, wat snel! Jullie zijn er blij mee, nou geweldig, wat leuk!'.

Maar ja, niet iedereen is zo. Die leven zich niet in in een ander, of niet op dat gebied wat voor jou heel erg belangrijk is.
Als je er verder leuke vriendinnen aan hebt dan zou ik er niet te moeilijk over doen. Over een tijd zijn de gevoelens weer weggeebt Anders wordt je wereld zo klein.
Alle reacties Link kopieren
Moet je tegenwoordig een kaartje sturen als iemand oma wordt? Werkelijk nog nooit van gehoord. Ik stuur een kaart aan de verse ouders. Echt niet aan de oma. Mijn zusjes dochter wordt moeder. En dus mijn zusje oma. Zusje was zelf 18 toen ze moeder werd en dochter is nu 23, kortom zusje is 46 en wordt oma.

Ikzelf heb geen kinderen en daarom is mijn leven wat anders. De meeste vrienden die ik heb hebben ook geen kinderen. Ik vind ze gewoon ' niet zo heel leuk'. Kan er dus ook niet over meepraten want mijn interesse ligt er totaal niet. Had geen van ons kinderen gehad of gewild hadden mijn ouders dat prima gevonden. Maar die waren modern en werkten zelfs beide nog na hun pensioen. Hun hoogste doel was zeker niet ' het krijgen van kleinkinderen' . Sterker nog, mijn moeder heeft mij altijd enorm gesteund in mijn NIET kinderwens.

Omdat het mijn interesse niet heeft zal ik dus ook niet snel mee gaan hyperen als een vriendin oma zou worden. Ik zou wellicht een keertje zeggen ' goh' wat leuk', maar mee kwijlen met babyfoto's of kinderavonturen gaat me niet lukken, ik denk dat ik binnen een paar minuten in mijn hoofd al afdwaal naar andere zaken en alles langs mee heen zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
20-06-2021 14:37
Ja, dat kan/mag. Maar het heeft pas waarde als het gemeend is.

Als iemand denkt "Jij liever dan ik, daar zou ik helemaal geen trek in hebben", mogen ze dat van mij ook best zeggen. Liever dat dan een "Goh, wat leuk!" dat niet oprecht is. Het is ook een kleine moeite om mensen de vrijheid en keuze te geven om te reageren zoals ze willen.
Ik blijf erbij dat je iemand gemeend veel plezier kan wensen, ondanks het jouw interesse niet heeft.

En door je te gebruiken, zoals in: wat leuk dat je mag oppassen. Houdt je het bij die ander.

Maar goed, wij gaan het niet eens worden denk ik en dat is prima 🙂 .
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn echt jaloers? Wow, die wending zag ik niet aankomen.
Al blijf ik erbij dat 25 jaar rijkelijk vroeg is om de conclusie te trekken dat het nooit wat gaat worden met relaties/voortplanten.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het niet direct jaloezie maar kunnen ze zich minder verplaatsen in jouw situatie? Als je er zelf niet zo mee bezig bent dan kan dat als minder interessant beschouwd worden. Wel raar dat ze ook geen moeite doen om interesse te tonen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven