Vriendschap kapot, is het mijn fout?

20-09-2020 23:54 504 berichten
Beste, iedereen die dit leest..

Ik zit met een dilemma en zou graag willen weten hoe een buitenstaander hier over denkt.

Na een vriendschap van om en na bij 6 jaar heb ik nu al bijna een halfjaar geen contact meer met deze persoon in kwestie. Het is de vrouw van de beste maat van mijn vriend. Het klinkte meteen toen we elkaar leerde kennen, ik had het gevoel alles met haar te kunnen bespreken. Het voelde alsof ze mijn grote zus was, zo zei ze zelf. Nu ben ik ook 10 jaar jonger en sta met veel dingen wat 'wankeler' in het leven. Ik ga namelijk altijd uit van het beste van de mens en daardoor ga ik vaak op mijn smoel.

Het ging mis toen ik het bovengenoemde stel uitnodigde voor een etentje waarbij ik op voorhand liet weten mijn beste vriendin (single) ook aan zou schuiven. Het leek mij oprecht een leuk idee dat 3 van zulke belangrijke mensen in mijn leven elkaar beter zouden leren kennen. Hierop volgde ligt geïrriteerd App contact van haar kant dat ze voor ons kwam en mijn vriendin er niet bij wilde hebben.
Mijn vriend vond dat ik moest leren op mijn strepen te gaan staan en adviseerde me om ZELF te bepalen wie ik uitnodigde in ons huis en dit gewoon te laten begaan..

Ik heb hier tot op de dag van vandaag spijt van omdat ze me ondertussen geblokkeerd heeft op WhatsApp en er geen contact meer plaats vind. Het ergste nog vind ik de precieze reden niet te weten waarom ze 'boos'?! op me is. Ook mijn vriend heeft nu minder contact met zijn maat (maar die kan het heel gemakkelijk van zich af zetten)

Ik ben eerlijk gezegd ook te bang haar te bellen.. Omdat ze verbaal zó veel sterker is als dat ik ben en ze me binnen 10 tellen over de flos helpt.

Ik hoop dat iemand dit ellenlange verhaal heeft gelezen en me misschien advies kan geven of een steuntje de juiste kant op.
Alle reacties Link kopieren
Iris, halloooo! Kom je nog even updaten?


Ondertussen even mijn plasje:
Je maakte een afspraak met het stel, deelde later mee dat vriendin B erbij zou zijn (zou je kunnen opvatten als beleding nummer 1). Vriendin A gaf aan dat niet leuk te vinden, want ze komt voor jou. Jij reageert enkel met 'jammer'... en dan vind je het gek dat vriendin A wat beledigd is? Je had moeten zeggen 'oh jammer, verkeerd ingeschat dan. ik zal vriendin B laten weten dat wij een andere keer afspreken'.

Nu moest vriendin A zelf afzeggen want jij ging 'op je strepen staan' dat je heus zelluf wel bepaalde wie je uitnodigt. Dan stuurt zij dat het okee is en jullie wel een nieuwe afspraak maken en jij kiest ervoor om haar vervolgens te negeren, echt WTF :wtf: . Belediging nummer drie. Ik vind blokkeren te ver gaan maar ik kan me wel voorstellen dat ze er even geen zin meer in heeft als jij een paar dagen later doodleuk over koetjes en kalfjes gaat appen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, stom dat TO de kans laat liggen om wéér op iemand te reageren die een verkeerde voorstelling van zaken geeft O_o

Waarom zou ze zich moeten blijven verdedigen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
11-10-2020 09:03
Ja, stom dat TO de kans laat liggen om wéér op iemand te reageren die een verkeerde voorstelling van zaken geeft O_o

Waarom zou ze zich moeten blijven verdedigen?
Haha ja precies.
S-Groot schreef:
11-10-2020 08:58
Iris, halloooo! Kom je nog even updaten?


Ondertussen even mijn plasje:
Je maakte een afspraak met het stel, deelde later mee dat vriendin B erbij zou zijn (zou je kunnen opvatten als beleding nummer 1). Vriendin A gaf aan dat niet leuk te vinden, want ze komt voor jou. Jij reageert enkel met 'jammer'... en dan vind je het gek dat vriendin A wat beledigd is? Je had moeten zeggen 'oh jammer, verkeerd ingeschat dan. ik zal vriendin B laten weten dat wij een andere keer afspreken'.

Nu moest vriendin A zelf afzeggen want jij ging 'op je strepen staan' dat je heus zelluf wel bepaalde wie je uitnodigt. Dan stuurt zij dat het okee is en jullie wel een nieuwe afspraak maken en jij kiest ervoor om haar vervolgens te negeren, echt WTF :wtf: . Belediging nummer drie. Ik vind blokkeren te ver gaan maar ik kan me wel voorstellen dat ze er even geen zin meer in heeft als jij een paar dagen later doodleuk over koetjes en kalfjes gaat appen.
Precies dit. Dus ja TO, het lijkt erop dat het jouw schuld is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven