Vriendschap kapot, is het mijn fout?

20-09-2020 23:54 504 berichten
Beste, iedereen die dit leest..

Ik zit met een dilemma en zou graag willen weten hoe een buitenstaander hier over denkt.

Na een vriendschap van om en na bij 6 jaar heb ik nu al bijna een halfjaar geen contact meer met deze persoon in kwestie. Het is de vrouw van de beste maat van mijn vriend. Het klinkte meteen toen we elkaar leerde kennen, ik had het gevoel alles met haar te kunnen bespreken. Het voelde alsof ze mijn grote zus was, zo zei ze zelf. Nu ben ik ook 10 jaar jonger en sta met veel dingen wat 'wankeler' in het leven. Ik ga namelijk altijd uit van het beste van de mens en daardoor ga ik vaak op mijn smoel.

Het ging mis toen ik het bovengenoemde stel uitnodigde voor een etentje waarbij ik op voorhand liet weten mijn beste vriendin (single) ook aan zou schuiven. Het leek mij oprecht een leuk idee dat 3 van zulke belangrijke mensen in mijn leven elkaar beter zouden leren kennen. Hierop volgde ligt geïrriteerd App contact van haar kant dat ze voor ons kwam en mijn vriendin er niet bij wilde hebben.
Mijn vriend vond dat ik moest leren op mijn strepen te gaan staan en adviseerde me om ZELF te bepalen wie ik uitnodigde in ons huis en dit gewoon te laten begaan..

Ik heb hier tot op de dag van vandaag spijt van omdat ze me ondertussen geblokkeerd heeft op WhatsApp en er geen contact meer plaats vind. Het ergste nog vind ik de precieze reden niet te weten waarom ze 'boos'?! op me is. Ook mijn vriend heeft nu minder contact met zijn maat (maar die kan het heel gemakkelijk van zich af zetten)

Ik ben eerlijk gezegd ook te bang haar te bellen.. Omdat ze verbaal zó veel sterker is als dat ik ben en ze me binnen 10 tellen over de flos helpt.

Ik hoop dat iemand dit ellenlange verhaal heeft gelezen en me misschien advies kan geven of een steuntje de juiste kant op.
Uit de openingspost.
Ik ben eerlijk gezegd ook te bang haar te bellen.. Omdat ze verbaal zó veel sterker is als dat ik ben en ze me binnen 10 tellen over de flos helpt.
----

En inderdaad dáár moet je flink aan werken je moet niet over je heen laten lopen.
Soldanella schreef:
21-09-2020 08:32
Ik lees het anders. TO nodigt het stel plus een vriendin uit en ze zegt bij de uitnodiging wie de overige genodigden zijn.
Heel erg raar dat je dan gaat eisen dat een van de anderen niet mag komen.
Maar is het ook raar als ze zei ‘ik spreek liever af zonder anderen erbij. Kunnen we een andere keer komen?’?
Melofkim schreef:
21-09-2020 08:37
Maar is het ook raar als ze zei ‘ik spreek liever af zonder anderen erbij. Kunnen we een andere keer komen?’?
Nogmaals dan zet je de boel niet op blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Raar gedrag van die vriendin.
Wat ik lees uit de openingspost dat je het stel bij de uitnodiging al liet weten dat je vriendin er ook bij zal zijn. Dus niet het stel uitnodigen en dan pas melden dat je vriendin ook mee zou eten. Dan aan hun dus de keus om te komen of niet.

Ik zou het trouwens wel leuk vinden hoor.
*2020* schreef:
21-09-2020 08:38
Nogmaals dan zet je de boel niet op blokkeren.
Nogmaals: ik wil eerst weten wat daaraan vooraf ging voordat ik daarover oordeel.
Melofkim schreef:
21-09-2020 08:36
Uit ‘Hierop volgde ligt geïrriteerd App contact van haar kant dat ze voor ons kwam’ maak ik op dat de afspraak met vriendin en vriend al eerder stond. Maar ik kan me vergissen. Hoor het graag van to.
En dan nog, het staat die vriendin vrij om te zeggen ‘ik doe niet aan dates met andere vrienden erbij’ (ik zou dat ook zeggen) zonder dat TO vasthoudt aan dat ze per se moet komen.

Ja, we weten ondertussen wel dat jij heel ongezellig bent.
Die vriendin klinkt vrij dominant , je bent bang om haar te bellen omdat ze je dan verbaal onder de tafel veegt, zij wil bepalen wie, in jouw huis, bij haar aan tafel mag zitten en vervolgens verbreekt ze ieder contact als je niet aan haar wensen voldoet.

Ik denk dat je eigenlijk blij moet zijn dat ze haar ware aard heeft laten zien, een vriendscha is niet veel anders dan een relatie, je houdt rekening met elkaar en stelt een ander niet voor keuzes die niet nodig zijn. Ik zou het lekker laten voor wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen er moeite hebben met 1 persoon extra. Het is niet alsof het eerst een 'intiem' dinertje voor 4 zou zijn en er nu ineens 10 mensen extra komen. 1 vriendin. Eéntje maar.

Dat kan gezellig(er) zijn of tegenvallen, maar hoe érg kan het zijn? Hoe bang ben je dan voor sociale contacten? Zo komt het echt op mij over.

En waarom zou je als vriendin de vriendin bij wie je op bezoek gaat en die het leuk lijkt als je een andere vriendin van haar leert kennen, zo afvallen? Het is in mijn ogen vrij logisch dat je het leuk vindt als je beste vriendinnen elkaar een keer zien.
dreamer wijzigde dit bericht op 21-09-2020 08:51
0.24% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-09-2020 08:50
Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen er moeite hebben met 1 persoon extra. Het is niet alsof het eerst een 'intiem' dinertje voor 4 zou zijn en er nu ineens 10 mensen extra komen. 1 vriendin. Eéntje maar.

Dat kan gezellig(er) zijn of tegenvallen, maar hoe érg kan het zijn? Hoe bang ben je dan voor sociale contacten? Zo komt het echt op mij over.

En waarom zou je als vriendin de vriendin bij wie je op bezoek gaat en die het leuk lijken als je een andere vriendin van haar leert kennen, zo afvallen? Het is in mijn ogen vrij logisch dat je het leuk vindt als je beste vriendinnen elkaar een keer zien.
het is ook een heel raar topic
en TO vertelt echt de helft niet, van wat er speelt
Alle reacties Link kopieren
Iris, ik hoop dat je snel weer reageert, sommige forummers trekken deze onzekerheid niet zo :proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Dat hier niet alles gezegd is, is duidelijk.
Even fantaseren.. man van uitgenodigd koppel is beste maat van de man van TO, uitgenodigde single is beste vriendin van TO, veel kans dat die 2 elkaar al wel eens tegen kwamen bij TO thuis. Misschien vertelde hij aan zijn vrouw dat hij wel een heel leuke vrouw heeft ontmoet toen hij bij zijn maat thuis kwam en heeft de vriendin van TO daarom niet veel zin in een etentje met die leuke single vrouw erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO

Het is duidelijk niet je schuld.
Je “vriendin” verbreekt het contact naar een naar mijn mening klein meningsverschil. Typisch.

Wat mij verbaasd is hoe afhankelijk jij lijkt van deze “Vriendin”. In je post laat je eigenlijk doorschemeren dat ze helemaal niet zo leuk is, dat ze je in feite omblaast. Kortom zulke “vriendinnen” kan je missen. De zin ze ziet zich als haar grotere (lees TO als kleine) zus ziet zegt ook genoeg. Dat is niet gebaseerd op gelijkwaardigheid.
Ga lekker verder met je leven, zoek evt hulp voor jezelf en zoek echte vriendinnen die je respecteren en naar je luisteren en helpen.
hth wijzigde dit bericht op 21-09-2020 08:59
2.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
21-09-2020 08:52
Dat hier niet alles gezegd is, is duidelijk.
Even fantaseren.. man van uitgenodigd koppel is beste maat van de man van TO, uitgenodigde single is beste vriendin van TO, veel kans dat die 2 elkaar al wel eens tegen kwamen bij TO thuis. Misschien vertelde hij aan zijn vrouw dat hij wel een heel leuke vrouw heeft ontmoet toen hij bij zijn maat thuis kwam en heeft de vriendin van TO daarom niet veel zin in een etentje met die leuke single vrouw erbij.

Of het is juist een goede reden deze leuke vrouw eens te ontmoeten ;-D
Later is nu
Ik zou niet blij worden worden van 1 persoon extra
Tenminste niet als ik die persoon niet ken. Maar het is me geen ruzie waard
Alle reacties Link kopieren
Vriend zal niet voor niets gezegd hebben dat het goed is dat TO eens op haar strepen gaat staan. Mogelijk is de vriendin van het stel wel vaker dominant of bepalend?
Alle reacties Link kopieren
laborantje schreef:
21-09-2020 07:43
Wat een rare reacties hierboven. Hoezo zou To geen 2 vriendinnen mogen combineren bij een etentje. Al die reacties van daar heb ik geen zin in...
Heb in het verleden vaak genoeg etentjes gehad bij bevriende mensen waar anderen aanwezig waren die ik niet kende. Juist leuk om andere mensen te ontmoeten.

To als dit echt de enige reden is ben je haar liever kwijt dan rijk.
Nou inderdaad!!
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-09-2020 08:46
Ja, we weten ondertussen wel dat jij heel ongezellig bent.
Wat onaardig. Ik vind het een beetje vreemd om iemand ongezellig te noemen als ze geen vreemde mensen erbij wil als ze met een vriendin afspreekt. Ik vind het juist gezelliger alleen met mijn vriendin. Kun je meer bespreken. Aan nieuwe mensen heb ik geen behoefte. Is dat ongezellig?
Melofkim schreef:
21-09-2020 09:08
Wat onaardig. Ik vind het een beetje vreemd om iemand ongezellig te noemen als ze geen vreemde mensen erbij wil als ze met een vriendin afspreekt. Ik vind het juist gezelliger alleen met mijn vriendin. Kun je meer bespreken. Aan nieuwe mensen heb ik geen behoefte. Is dat ongezellig?


Het was sowieso al niet een etentje met z'n 2en, maar met de mannen erbij.

En ja, ik vind het ongezellig dat je andere vrienden van jouw vrienden niet wil leren kennen. Als ik een goeie vriendin heb, en die heeft nog een andere beste vriendin, dan ga ik er vanuit dat dat een leuke meid is, en dan wil ik haar ook wel leren kennen. Dan weet ik daarna in ieder geval over wie het gaat als ze eens vertelt over een uitje met haar beste vriendin bijvoorbeeld. Eén keer een etentje met haar erbij is toch niet zo'n verschrikking?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-09-2020 09:08
Wat onaardig. Ik vind het een beetje vreemd om iemand ongezellig te noemen als ze geen vreemde mensen erbij wil als ze met een vriendin afspreekt. Ik vind het juist gezelliger alleen met mijn vriendin. Kun je meer bespreken. Aan nieuwe mensen heb ik geen behoefte. Is dat ongezellig?

Ja
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-09-2020 09:08
Wat onaardig. Ik vind het een beetje vreemd om iemand ongezellig te noemen als ze geen vreemde mensen erbij wil als ze met een vriendin afspreekt. Ik vind het juist gezelliger alleen met mijn vriendin. Kun je meer bespreken. Aan nieuwe mensen heb ik geen behoefte. Is dat ongezellig?
Nou, als je altijd zo 'star' bent, klinkt het wel ongezellig. Je kunt toch wel een keer een uitzondering maken op het altijd 1 op 1 contact?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een aparte reacties. Het is in mijn beleving juist heel normaal om etentjes te organiseren met verschillende mensen zodat die elkaar leren kennen. Daar zijn etentjes juist voor bedoeld in mijn ogen.
Ik zou echt flabbergasted zijn als iemand dan zo zou reageren als die vrouw uit de OP of als Melofkim.
Am Yisrael Chai!
bumbly schreef:
21-09-2020 08:07
Me-lof-Kim :geek: .


Grappig hoe jij die streepjes zet. Jij hebt dit fantastische duo in de jaren 80, een typisch Stock Aitken & Waterman productie, blijkbaar compleet gemist :proud:

https://www.youtube.com/watch?v=QFMlDJxU5Zg
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
21-09-2020 09:17
Het was sowieso al niet een etentje met z'n 2en, maar met de mannen erbij.

En ja, ik vind het ongezellig dat je andere vrienden van jouw vrienden niet wil leren kennen. Als ik een goeie vriendin heb, en die heeft nog een andere beste vriendin, dan ga ik er vanuit dat dat een leuke meid is, en dan wil ik haar ook wel leren kennen. Dan weet ik daarna in ieder geval over wie het gaat als ze eens vertelt over een uitje met haar beste vriendin bijvoorbeeld. Eén keer een etentje met haar erbij is toch niet zo'n verschrikking?

En al helemaal geen reden om een vriendschap te verbreken. Dan is er óf heel veel meer aan de hand, of de vriendschap stelde niet zoveel voor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-09-2020 09:08
Wat onaardig. Ik vind het een beetje vreemd om iemand ongezellig te noemen als ze geen vreemde mensen erbij wil als ze met een vriendin afspreekt. Ik vind het juist gezelliger alleen met mijn vriendin. Kun je meer bespreken. Aan nieuwe mensen heb ik geen behoefte. Is dat ongezellig?

Is het je een ruzie waard?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven