Vriendschap met man aangaan

15-04-2024 10:39 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag wil ik een situatie voorleggen en benieuwd hoe jullie zoiets zien en ervan vinden.

Ik ben vrijgezel. Afgelopen week was ik op een congres daar kwam ik een man tegen met wie ik wel eens een online overleg heb. Dus elkaar de hand geschudt en kort gepraat. Ik dacht en voelde hier verder niet iets bij. Qua uiterlijk niet mijn type man. Uurtje later kreeg ik via een student die bij mij moest zijn de groetjes van deze man. Het verraste mij en ik vond het wel leuk. Einde van de werkdag kreeg ik via LinkedIn een berichtje hoe de dag was gegaan daar.
Opmerkelijk vond ik het, maar komt dat omdat ik vrijgezel ben en hier dan anders naar kijk?

Vervolgens tot op de dag van vandaag hebben we veel contact. Uren appen we savonds. Het klikt goed en elkaars interesse is gewekt. Dus toch via omweg gevraagd of hij relatie heeft. Hij zei ik heb een vriendin maar we hebben geen contact momenteel. We hebben daar kort over doorgepraat.

Nu willen we een bakje koffie gaan drinken, op vriendschappelijk niveau is erbij gezegd. Maar ik weet even niet zo goed wat ik van dit alles moet denken.

Het roept allerlei vragen op bij mij;
Is dit eerlijk tegenover zijn vriendin.
Kan je nieuwe vriendschappen afsluiten van t andere geslacht als je in een time out zit van je relatie? En natuurlijk is dat zijn pakkie aan verder, maar ik wil ook geen boosdoener zijn.
Zijn zijn intenties wel echt vriendschappelijk?
Is dit wel echt vriendschappelijk of houden we onszelf voor de gek?

Mijn nieuwsgierigheid wint het en we hebben voor morgen afgesproken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laylamum schreef:
15-04-2024 11:29
Hoe dit op mij over komt:

- hij wil meer dan alleen vriendschap
- hij zegt dat hij vriendschap wil omdat hij bang is je anders af te schrikken
- hij zegt een vriendin te hebben 'maar geen contact' (huh??) zodat jij daarin geen belemmering ziet
- jij hebt gezegd dat er 'gevaren op de loer liggen'. --> Dat klinkt als een uitnodiging, zeker in oren van een hitsige man. Zie je wel.. zij houdt de deur ook open dat er meer gaat gebeuren.. een verboden liefde, gevaren op de loer, we werden overvallen, het overkwam ons.

echt.. als jij oprecht geen interesse hebt in een sexuele ervaring met een man die toegeeft bezet te zijn. Dan moet je nu heel duidelijk zijn dat dat niet gaat gebeuren en wat jij dan wel verwacht van koffie drinken en leuke gesprekken.
Ja precies. Nee ik hoef dat inderdaad niet. Ik zal daarin duidelijk zijn tegenover hem. En dat het dus puur blijft bij praten en een bakje koffie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:32
En dat is ook zo.
Nou succes dan maar. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:15
Dat is wat hij letterlijk gezegd heeft afspreken zonder intenties en vriendschappelijk.. ik heb benoemd dat er wel gevaren op de loer kunnen liggen wanneer we gaan afspreken.
Alsof hij meteen zal zeggen dat hij je wil. Hij snapt ook wel dat hij eerst een beetje zal moeten investeren in de band. Beginnen met een onschuldige koffie.

Ik ben helemaal voor m/v vriendschappen, en heb er zelf genoeg. Maar puur het feit dat iemand zegt dat dat de insteek is, maakt het nog niet automatisch waar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:32
En dat is ook zo.
Dus voor jou is het ook niet gewoon een leuk nieuw contact opbouwen maar stiekem een beetje de kick dat hij verliefde of erotische gevoelens bij of jou heeft? Er in principe niks mee zal doen voorlopig (want relatie) maar dat die spanning wel een beetje in de lucht hangt tijdens het appen of afspreken? Zoiets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk trouwens ook dat je jezelf iets teveel moet inprenten dat hij je type niet is. Misschien val je nog eens voor iemand die qua uiterlijk je type niet is. Die dingen gebeuren. Lange app-gesprekken kunnen daarbij helpen.
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:25
Gevaren op vriendschappen tussen mannen en vrouwen, ik geloof er eigenlijk niet in.
Je geeft je eigen antwoord. Lekker laten lopen die meneer timeout, laat hij zijn partner tot 's avonds laat gaan appen joh.
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
15-04-2024 11:36
Dus voor jou is het ook niet gewoon een leuk nieuw contact opbouwen maar stiekem een beetje de kick dat hij verliefde of erotische gevoelens bij of jou heeft? Er in principe niks mee zal doen voorlopig (want relatie) maar dat die spanning wel een beetje in de lucht hangt tijdens het appen of afspreken? Zoiets?
Heel eerlijk, ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:41
Heel eerlijk, ja.
dat wordt huilen hoor
pas goed op jezelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:30
Ik vraag het omdat ik t niet helder zie, het helpt dat jullie zo duidelijk zijn.
Ik denk ook dat we onszelf voor de gek houden.
dussss je wilde van ons horen, dat hij wil neuken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Op een verkapte manier vraagt hij jou hem te entertainen tijdens zijn “time-out” van zijn partner (Vraag is wel of de partner ook weet van deze time-out). Hier geen moraalridder op dat vlak overigens. Jullie zijn beide volwassen en maken keuzes. Maar een man die met zo’n slap verhaal zit te hengelen naar contact met andere vrouwen terwijl hij nog in een relatie zit vind ik persoonlijk gewoon bijzonder onaantrekkelijk.
epicureo wijzigde dit bericht op 15-04-2024 11:48
2.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Die wil gewoon van wippenstein hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:41
Heel eerlijk, ja.
Dat dacht ik al. In dat geval zou ik niet gaan afspreken of contact met die man proberen te onderhouden. Hoeft misschien niet volledig afgekapt te worden en enige flirterij kan misschien ook nog wel, maar dit kan bij een echt contact toch alleen maar tegenvallen joh. Je gaat jezelf dadelijk nog aanpraten dat je verliefd bent geworden terwijl je hem eigenlijk niet eens echt leuk vindt maar puur dit soort spanning en aandacht wel prettig vindt.
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:41
Dus voor jou is het ook niet gewoon een leuk nieuw contact opbouwen maar stiekem een beetje de kick dat hij verliefde of erotische gevoelens bij of jou heeft? Er in principe niks mee zal doen voorlopig (want relatie) maar dat die spanning wel een beetje in de lucht hangt tijdens het appen of afspreken? Zoiets?

Heel eerlijk, ja.
Echt hoor, om spanning te voelen kan je toch tinder aanslingeren?

Of gaat het jou om de zogenaamde verboden liefde ervaring, zijn 'tweestrijd', tussen jou en haar, de achtbaan aan emoties eromheen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:34
Ja precies. Nee ik hoef dat inderdaad niet. Ik zal daarin duidelijk zijn tegenover hem. En dat het dus puur blijft bij praten en een bakje koffie.
Joh, je komt wel erg naïef over.
En waarom heeft hij geen contact met zijn vriendin? Geloof er niets van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eucalypta schreef:
15-04-2024 11:49
Echt hoor, om spanning te voelen kan je toch tinder aanslingeren?

Of gaat het jou om de zogenaamde verboden liefde ervaring, zijn 'tweestrijd', tussen jou en haar, de achtbaan aan emoties eromheen?
En heel veel egostreling
Alle reacties Link kopieren Quote
‘Ik heb een vriendin maar we hebben geen contact. Momenteel.’

Jaja. Make that the cat wise. Oftewel, met jou een paar keer bumsen, en als het leuke er van af is, komt vriendin weer op de proppen. ‘Tsja, Mm, ik ben altijd eerlijk geweest, je wist dat zij er was en nu hebben we besloten samen door te gaan’. En dan word jij de laan uitgebonjourd. Kom op, je komt niet uit een ei.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
15-04-2024 12:15
‘Ik heb een vriendin maar we hebben geen contact. Momenteel.’

Jaja. Make that the cat wise. Oftewel, met jou een paar keer bumsen, en als het leuke er van af is, komt vriendin weer op de proppen. ‘Tsja, Mm, ik ben altijd eerlijk geweest, je wist dat zij er was en nu hebben we besloten samen door te gaan’. En dan word jij de laan uitgebonjourd. Kom op, je komt niet uit een ei.

Been there, done that. Goeie kater aan overgehouden. En ik vond de man in beginsel ook helemaal niet aantrekkelijk..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
15-04-2024 11:47
Die wil gewoon van wippenstein hoor.
:HA:

Helaas is een vriendschap met een hetero-man lastig.. het kan wel, maar misschien als je ook bevriend raakt met zijn partner. Been there done that. Het blijft altijd complex en 1 vd 2 kan gevoelens krijgen.
Voor iedereen een groene tuin
Eidde schreef:
15-04-2024 12:38
Been there, done that. Goeie kater aan overgehouden. En ik vond de man in beginsel ook helemaal niet aantrekkelijk..

Maar mooi praten dat de mijne kon.
Liep hier ook beroerd af trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen gaan vreemd omdat ze aandacht krijgen van de ander (en niet van hun eigen partner), niet omdat de ander zo oogverblindend knap is. Al speelt uiterlijk wel een rol, maar niet de hoofdrol.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:34
Ja precies. Nee ik hoef dat inderdaad niet. Ik zal daarin duidelijk zijn tegenover hem. En dat het dus puur blijft bij praten en een bakje koffie.
Maar dat is het al lang niet meer. Mensen die puur afspreken voor een tas koffie zeggen niet van tevoren 'dat er gevaar loert'. Je speelt naïef maar je weet donders goed wat er aan de hand is.
Je bent aan het appen/afspreken met een man in een relatie, weet zelf wel dat dit niet zo netjes is maar hoopt hier op bijval.
Je beseft toch met welk type man je te maken hebt? Hopelijk die je dit enkel voor fun want meer moet je van deze 'heer' niet verwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nondeju. Het is maar wie je wilt zijn in het leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die heeft gewoon jeuk aan zijn pielemuis. Vriendin on hold en jij bent beschikbaar.

En, ik ben zeker voor man vrouw vriendschappen. Ik heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke. Dus het kan zeker. Maar in dit geval geloof ik niet dat hij puur zuivere intenties heeft.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:30
Ik denk ook dat we onszelf voor de gek houden.
Hij. Hij houdt je voor de gek. Met zijn 'time out' en 'vriendschap'

Hij wil vreemdgaan met je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:34
En dat het dus puur blijft bij praten en een bakje koffie.
Waarom zou je nog koffie gaan drinken?

Je weet wat zijn intenties zijn. Waarom doe je dit jezelf aan?

Moet je hem werkgerelateerd nog vaker onder ogen komen? Dan helemaal afstand houden. Dat kan alleen maar ongemakkelijk en gedoe worden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven