Vriendschap met man aangaan

15-04-2024 10:39 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag wil ik een situatie voorleggen en benieuwd hoe jullie zoiets zien en ervan vinden.

Ik ben vrijgezel. Afgelopen week was ik op een congres daar kwam ik een man tegen met wie ik wel eens een online overleg heb. Dus elkaar de hand geschudt en kort gepraat. Ik dacht en voelde hier verder niet iets bij. Qua uiterlijk niet mijn type man. Uurtje later kreeg ik via een student die bij mij moest zijn de groetjes van deze man. Het verraste mij en ik vond het wel leuk. Einde van de werkdag kreeg ik via LinkedIn een berichtje hoe de dag was gegaan daar.
Opmerkelijk vond ik het, maar komt dat omdat ik vrijgezel ben en hier dan anders naar kijk?

Vervolgens tot op de dag van vandaag hebben we veel contact. Uren appen we savonds. Het klikt goed en elkaars interesse is gewekt. Dus toch via omweg gevraagd of hij relatie heeft. Hij zei ik heb een vriendin maar we hebben geen contact momenteel. We hebben daar kort over doorgepraat.

Nu willen we een bakje koffie gaan drinken, op vriendschappelijk niveau is erbij gezegd. Maar ik weet even niet zo goed wat ik van dit alles moet denken.

Het roept allerlei vragen op bij mij;
Is dit eerlijk tegenover zijn vriendin.
Kan je nieuwe vriendschappen afsluiten van t andere geslacht als je in een time out zit van je relatie? En natuurlijk is dat zijn pakkie aan verder, maar ik wil ook geen boosdoener zijn.
Zijn zijn intenties wel echt vriendschappelijk?
Is dit wel echt vriendschappelijk of houden we onszelf voor de gek?

Mijn nieuwsgierigheid wint het en we hebben voor morgen afgesproken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij wil geen vriendschap hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
dat wordt ketsen

Maar eeuh, waarom zou jij dit willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha nee we hebben gewoon in een koffie cafe afgesproken dus dat wordt m niet ;) bovendien is het qua uiterlijk ook niet mijn type dus weet niet of er vanuit mijn kant aantrekking zit.

Ja waarom ik dit wil, de nieuwsgierigheid wint. We hebben echt hele boeiende gesprekken gehad de afgelopen dagen. Ik heb niks te verliezen denk ik dan maar?
mm99 wijzigde dit bericht op 15-04-2024 11:13
30.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
". Uren appen we savonds. Het klikt goed en elkaars interesse is gewekt. Hij zei ik heb een vriendin maar we hebben geen contact momenteel"

Waarom zou het vriendschappelijk zijn vanuit zijn kant?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wintertime16 schreef:
15-04-2024 11:12
". Uren appen we savonds. Het klikt goed en elkaars interesse is gewekt. Hij zei ik heb een vriendin maar we hebben geen contact momenteel"

Waarom zou het vriendschappelijk zijn vanuit zijn kant?
Dat is wat hij letterlijk gezegd heeft afspreken zonder intenties en vriendschappelijk.. ik heb benoemd dat er wel gevaren op de loer kunnen liggen wanneer we gaan afspreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een beetje een kutvraag, maar heb jij veel 'ervaring' met mannen? Ik vind dit allemaal heel erg vaag en cringe (van hem).
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je dan uren appen, praten over een klik en afspreken met iemand die je werkgerelateerd kent? En hij met zo'n vaag verhaal dat hij wel een vriendin heeft maar haar niet spreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:15
ik heb benoemd dat er wel gevaren op de loer kunnen liggen wanneer we gaan afspreken.
Wat voor gevaren dan als het je type niet is? Dat klinkt voor hem als een uitnodiging denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uren appen is geen vriendschap ding maar een aanloop tot romantische (of hitsige) intenties. Prima als je dat wil
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan prima. Mag toch hopen dat je je niet elke keer hoeft af te vragen als je partner met mensen afspreekt dat daar dan andere "intenties" achter zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:15
Dat is wat hij letterlijk gezegd heeft afspreken zonder intenties en vriendschappelijk.. ik heb benoemd dat er wel gevaren op de loer kunnen liggen wanneer we gaan afspreken.
Huh? Hoezo dat dan? Je bent er toch altijd zelf bij of ben je slaaf van je hormonen en heb je jezelf dan niet meer onder controle ofzo?

Daarnaast, je vond hem niet aantrekkelijk, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ambrozijn schreef:
15-04-2024 11:17
Het is een beetje een kutvraag, maar heb jij veel 'ervaring' met mannen? Ik vind dit allemaal heel erg vaag en cringe (van hem).
Wat bedoel je veel ervaring met mannen?
Ik ben net 2 jaar vrijgezel na 14 jaar relatie. (En 3 kids) dus nee ik was gewoon met 1 man.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wintertime16 schreef:
15-04-2024 11:19
Wat voor gevaren dan als het je type niet is? Dat klinkt voor hem als een uitnodiging denk ik.
Gevaren op vriendschappen tussen mannen en vrouwen, ik geloof er eigenlijk niet in.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
15-04-2024 11:19
Uren appen is geen vriendschap ding maar een aanloop tot romantische (of hitsige) intenties. Prima als je dat wil
Oke dan ligt t dus niet aan mij ik dacht ook dit is niet normaal of vriendschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou maar dan ben je toch geen naïeve tiener meer?

Die man wil natuurlijk geen vriendschap. Beetje vreemd om dat hier te komen vragen.

En dat jij dan gaat benoemen dat er 'gevaren' zijn, dat is ook gewoon flirten.

Dus wie houd je hier nu precies voor de gek? Ik denk jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:25
Gevaren op vriendschappen tussen mannen en vrouwen, ik geloof er eigenlijk niet in.
Maar als jij dit benoemt naar hem toe als "wel een beetje een gevaar hoor" dan klinkt dat voor hem alsof jij er een beetje een (prettige) spanning bij ervaart, alsof het je prikkelt. Ook al is hij je type niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een uur de groetjes al krijgen?
Wat een aandachtsgeil gedoe.
Van jullie allebei trouwens.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
15-04-2024 11:20
Kan prima. Mag toch hopen dat je je niet elke keer hoeft af te vragen als je partner met mensen afspreekt dat daar dan andere "intenties" achter zitten.
Ja weet ik niet. Ik zou het niet heel tof vinden als ik in een time out zit met mijn partner hij een vrouw gaat opzoeken, nieuw contact aanlegt en afspreekt.
Heb je al jaren vriendschappen van t andere geslacht vind ik het toch anders en dan daarmee afspreekt in je relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe dit op mij over komt:

- hij wil meer dan alleen vriendschap
- hij zegt dat hij vriendschap wil omdat hij bang is je anders af te schrikken
- hij zegt een vriendin te hebben 'maar geen contact' (huh??) zodat jij daarin geen belemmering ziet
- jij hebt gezegd dat er 'gevaren op de loer liggen'. --> Dat klinkt als een uitnodiging, zeker in oren van een hitsige man. Zie je wel.. zij houdt de deur ook open dat er meer gaat gebeuren.. een verboden liefde, gevaren op de loer, we werden overvallen, het overkwam ons.

echt.. als jij oprecht geen interesse hebt in een sexuele ervaring met een man die toegeeft bezet te zijn. Dan moet je nu heel duidelijk zijn dat dat niet gaat gebeuren en wat jij dan wel verwacht van koffie drinken en leuke gesprekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:25
Gevaren op vriendschappen tussen mannen en vrouwen, ik geloof er eigenlijk niet in.
Wat een wazige reacties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
15-04-2024 11:28
Nou maar dan ben je toch geen naïeve tiener meer?

Die man wil natuurlijk geen vriendschap. Beetje vreemd om dat hier te komen vragen.

En dat jij dan gaat benoemen dat er 'gevaren' zijn, dat is ook gewoon flirten.

Dus wie houd je hier nu precies voor de gek? Ik denk jezelf.
Ik vraag het omdat ik t niet helder zie, het helpt dat jullie zo duidelijk zijn.
Ik denk ook dat we onszelf voor de gek houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
15-04-2024 11:28
Maar als jij dit benoemt naar hem toe als "wel een beetje een gevaar hoor" dan klinkt dat voor hem alsof jij er een beetje een (prettige) spanning bij ervaart, alsof het je prikkelt. Ook al is hij je type niet.
En dat is ook zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:30
Ik vraag het omdat ik t niet helder zie, het helpt dat jullie zo duidelijk zijn.
Ik denk ook dat we onszelf voor de gek houden.
Nee, jij houdt jezelf voor de gek. Ik durf er geld op in te zetten dat hij vanaf het begin al andere intenties heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mm99 schreef:
15-04-2024 11:30
Ik vraag het omdat ik t niet helder zie, het helpt dat jullie zo duidelijk zijn.
Ik denk ook dat we onszelf voor de gek houden.
Je vindt hem dus wel leuk, zeg dat dan gewoon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven