Vriendschapsverdriet [lege OP]

23-05-2025 12:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt iedereen die gereageerd heeft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2025 21:27
Reden: OP (grotendeels) aangepast, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
95.58% gewijzigd
Stormwind schreef:
23-05-2025 12:30
Hoi allemaal,

Hebben mensen weleens meegemaakt dat vrienden hun kind sloegen?
En hoe ga je door vriendschapsverdriet heen?
Ik denk niemand en dat hoop ik ook. Sorry maar wat een vreemd verhaal zeg. Om zo iemand zou ik weinig verdriet hebben.
Birdy schreef:
23-05-2025 14:25
Ik denk niemand en dat hoop ik ook. Sorry maar wat een vreemd verhaal zeg. Om zo iemand zou ik weinig verdriet hebben.
Nou ja het is makkelijk gezegd. Ik ga ervanuit dat TS dit nooit had verwacht dus dan is het evengoed evenaarde klap. Rationeel kun je denken dat je beter van zo iemand af kan zijn, maar dat maakt het verdriet niet minder.

Het doet even pijn om afscheid te nemen van een bepaald beeld dat je had van iemand en van gedeelde toekomstplannen.
Wat was er dat zij zich zo ergerde?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Dit is echt een héél raar verhaal. M.i. verontrustend gedrag van het niveau dat ik zo iemand liever geen eigen kind zie krijgen. Wat missen we hier? Heb je geen andere tekenen ervaren afgelopen 1,5 jaar dat ze dit soort gedrag vertoont of kan vertonen?
Sierlijk schreef:
23-05-2025 14:44
maakt dat iets uit? Er is geen enkele reden om fysiek te worden naar een 15-jarige.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Birdy schreef:
23-05-2025 14:25
Eigenlijk heb ik ook niet zozeer verdriet om haar, meer om een kapotte vriendschap en dat ik nu geen "tante" word. Er valt toch iets weg en dat is verdrietig.
Sierlijk schreef:
23-05-2025 14:44
Ze ergerde zich om hoe zij dacht dat zoon dingen bedoelde tegen mij, maar hij zei niks verkeerds en mocht dat wel zo zijn, had je dat rustig kunnen zeggen of het aan mij over kunnen laten en al zeker niet moeten slaan. Ze kent zoon niet en ook niet hoe hij dingen bedoelt. Verder heeft hij autisme en ADHD wat er ook voor kan zorgen dat je elkaar misschien niet goed begrijpt.
stormwind wijzigde dit bericht op 23-05-2025 15:19
0.21% gewijzigd
amby schreef:
23-05-2025 14:46
Dit is echt een héél raar verhaal. M.i. verontrustend gedrag van het niveau dat ik zo iemand liever geen eigen kind zie krijgen. Wat missen we hier? Heb je geen andere tekenen ervaren afgelopen 1,5 jaar dat ze dit soort gedrag vertoont of kan vertonen?
Ik heb wel ervaren dat ze af en toe fel/hard uit de hoek kan komen, maar ik weet dat aan trauma's uit het verleden en kan wel wat hebben. Maar ik had nooit verwacht dat ze zo tegen mijn zoon zou doen. En nee, al zouden we vrienden blijven zou ik nooit meer enthousiast zijn over haar donor plannen en haar kunnen helpen.
stormwind wijzigde dit bericht op 23-05-2025 15:20
0.15% gewijzigd
Ik hoop dat je haar wel hebt aangesproken op haar gedrag en slaan zoon?!
TAFKAPML
Ik heb het idee dat we info missen. Je vriendin was altijd heel leuk en normaal en sloeg nu uit het niets je kind? Ik denk dat dit niet het volledige verhaal is.
Purrmaid schreef:
23-05-2025 15:19
Ik hoop dat je haar wel hebt aangesproken op haar gedrag en slaan zoon?!
Niet op het moment en het waarom begrijp ik nog steeds niet, maar later zeker wel.
framboosje123 schreef:
23-05-2025 15:19
Ik heb het idee dat we info missen. Je vriendin was altijd heel leuk en normaal en sloeg nu uit het niets je kind? Ik denk dat dit niet het volledige verhaal is.

Ze kon weleens fel/hard uit de hoek komen, maar dat weet ik aan haar trauma's. Dat ze hard is uit zelfbescherming. Maar dit is het verhaal. Ik had dit nooit verwacht of ik moet echt goed kleurenblind zijn want die red flag heb ik echt gemist
Stormwind schreef:
23-05-2025 15:08
Eigenlijk heb ik ook niet zozeer verdriet om haar, meer om een kapotte vriendschap en dat ik nu geen "tante" word. Er valt toch iets weg en dat is verdrietig.
Dit is ook niet leuk, maar je hebt nu blijkbaar wel een minder leuke kant van haar leren kennen die niet bij jou past. Haar verlies.
Vraag mij dan wel meteen af hoe leuke moeder zij zelf gaat zijn als ze andere kinderen mept om irritatie.
Heb je de vriendschap nu ook echt 'uitgemaakt'?
Of weet vriendin dat deel nog niet?
TAFKAPML
Ik heb zelf geen kinderen. Wel neefjes en nichtjes. Als iemand het waagt om in mijn bijzijn één van hen te slaan heeft die een groot probleem. Je blijft van kinderen af.

Er zijn ook wel kinderen waar ik me vreselijk aan erger. Die vreten energie en zijn in mijn ogen gewoon echt niet leuk. Daar kan dat kind in kwestie niks aan doen, dat is mijn gevoel. Ik zal altijd netjes blijven tegen zo'n kind, hoe fanatiek vervelend hij/zij ook is. Hooguit dat ik zal zeggen dat ik het niet leuk vind wat hij/zij doet.
Maar slaan? Nope.

Dus in het geval van je vriendin: Jammer dat ze je vriendin niet meer is. Maar het is ook beter. Want je wilt zo iemand gewoon niet bij jouw kind in de buurt.
Purrmaid schreef:
23-05-2025 15:31
Heb je de vriendschap nu ook echt 'uitgemaakt'?
Of weet vriendin dat deel nog niet?
Nog niet, ik zit nog even te denken hoe. Ik denk via een brief want ik hoef haar niet te zien. Ze weet wel dat ik boos ben.
Yraatje schreef:
23-05-2025 15:35
Ik heb zelf geen kinderen. Wel neefjes en nichtjes. Als iemand het waagt om in mijn bijzijn één van hen te slaan heeft die een groot probleem. Je blijft van kinderen af.

Er zijn ook wel kinderen waar ik me vreselijk aan erger. Die vreten energie en zijn in mijn ogen gewoon echt niet leuk. Daar kan dat kind in kwestie niks aan doen, dat is mijn gevoel. Ik zal altijd netjes blijven tegen zo'n kind, hoe fanatiek vervelend hij/zij ook is. Hooguit dat ik zal zeggen dat ik het niet leuk vind wat hij/zij doet.
Maar slaan? Nope.

Dus in het geval van je vriendin: Jammer dat ze je vriendin niet meer is. Maar het is ook beter. Want je wilt zo iemand gewoon niet bij jouw kind in de buurt.
Ik erger me idd ook weleens aan kinderen, maar zoon was niet druk hij maakte alleen opmerkingen, dat is hoe wij met elkaar omgaan. Bij de heks vragen of ik daar model voor heb gestaan b.v. Ik zat hem te plagen en gek te doen en dan zegt hij tegen zijn vriendin, daarom is ze nog single. Ik kan dat prima handelen maar vriendin vond dat hij mij beledigde en ergerde zich eraan en vond dat ze voor mij op moest komen. De reden om hem te slaan was een grap die hij maakte tegen zijn vriendin.
Misschien even relativeren?
Ik vind een vriendschap van 1,5 jaar niet zo indrukwekkend.
Ze had jouw zoon ook nog niet eerder ontmoet, dus hoe onwijs hecht waren jullie eigenlijk?
Je kent iemand echt nog niet door en door na 1,5 jaar. Dat blijkt wel na hoe je haar hebt meegemaakt in de Efteling. Die kant had je nog niet van haar gezien.
Nu weet je het.. en wat ga je daar nou aan missen?
Trauma's of niet, zoals je haar beschrijft lijkt ze me geen prettig persoon.
Je schreef dat ze weet dat jij boos bent. Heeft ze inmiddels al iets van zich laten horen? Excuses aangeboden ofzo?
Stormwind schreef:
23-05-2025 15:51
Ik erger me idd ook weleens aan kinderen, maar zoon was niet druk hij maakte alleen opmerkingen, dat is hoe wij met elkaar omgaan. Bij de heks vragen of ik daar model voor heb gestaan b.v. Ik zat hem te plagen en gek te doen en dan zegt hij tegen zijn vriendin, daarom is ze nog single. Ik kan dat prima handelen maar vriendin vond dat hij mij beledigde en ergerde zich eraan en vond dat ze voor mij op moest komen. De reden om hem te slaan was een grap die hij maakte tegen zijn vriendin.
Jouw "vriendin" heeft zich niet te ergeren aan hoe jouw zoon en jij met elkaar omgaan. Tenminste, niet bij jullie.
Ik maak ook wel eens situaties mee waarbij ik denk: "Mwoa, moet dit nou zo?", maar dat laat ik dan aan ouders en hun kinderen. Ik bemoei me daar absoluut niet mee.

Ik vind jouw "vriendin" in dit geval echt de verkeerde.
Maar wist je vriendin dat je zoon adhd en autisme heeft? En was het echt slaan of een tikkie van "Hé, doe ff lief tegen je moeder"?
Heb je gedurende de dag uitgelegd dat jullie zo met elkaar omgaan en kon je ook om de opmerkingen lachen? Of vond je het zelf ook niet zo grappig?
Ik denk dat er een hoop miscommunicatie is geweest tussen jullie.
Stormwind schreef:
23-05-2025 15:08
Ik snap dat je teleurgesteld bent in haar als persoon, en verdrietig om een stukgelopen vriendschap. Maar verdrietig omdat je geen tante wordt vind ik eigenlijk best wel apart. Het is iemand die je pas 1,5 jaar tot vriendin rekende, en ze was met donorschap bezig. Nog wel heel erg abstract, ze was nog niet eens zwanger. Misschien ongevoelig, maar dat verdriet begrijp ik niet echt.
Verder terecht dat je niet met deze vriendschap verder wil.
Stormwind schreef:
23-05-2025 15:40
Nog niet, ik zit nog even te denken hoe. Ik denk via een brief want ik hoef haar niet te zien. Ze weet wel dat ik boos ben.
Waarom niet gewoon via WhatsApp?
wolkie schreef:
23-05-2025 16:09
Maar wist je vriendin dat je zoon adhd en autisme heeft? En was het echt slaan of een tikkie van "Hé, doe ff lief tegen je moeder"?
Heb je gedurende de dag uitgelegd dat jullie zo met elkaar omgaan en kon je ook om de opmerkingen lachen? Of vond je het zelf ook niet zo grappig?
Ik denk dat er een hoop miscommunicatie is geweest tussen jullie.
Met de zijkant van haar arm niet zacht in zijn buik, met de woorden dit verdien je. Misschien is er miscommunicatie geweest maar ze heeft mijn kind niet te slaan, daar ging ze een gigantische grens over. En ja ze weet dat zoon autisme/adhd heeft.
Itsnojoke schreef:
23-05-2025 16:12
Ik snap dat je teleurgesteld bent in haar als persoon, en verdrietig om een stukgelopen vriendschap. Maar verdrietig omdat je geen tante wordt vind ik eigenlijk best wel apart. Het is iemand die je pas 1,5 jaar tot vriendin rekende, en ze was met donorschap bezig. Nog wel heel erg abstract, ze was nog niet eens zwanger. Misschien ongevoelig, maar dat verdriet begrijp ik niet echt.
Verder terecht dat je niet met deze vriendschap verder wil.
Ik help haar vanaf het begin van het traject al. Dit deden we echt samen dus ik was er wel nauw bij betrokken. Vandaar dat ik het heel jammer vind.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven