Vriendschapsverdriet [lege OP]
vrijdag 23 mei 2025 om 16:29
vrijdag 23 mei 2025 om 17:22
Wat zit je allemaal excuses te zoeken voor wat er gebeurd is: zoon heeft autisme, zij heeft trauma’s.
Haar gedrag is gewoon zwaar ongepast en lomp. En jij had als moeder meteen voor je kind op moeten komen. Wat nou een kind slaan? Had je ook zo gereageerd als een vreemde kerel je kind zo had geslagen? Het lijkt wel of je het geval dat je nu ‘geen tante’ wordt erger vindt dan dat zij zo op je kind heeft gereageerd. Dus niks vriendschapsverdriet, zo iemand kun je maar beter kwijt dan rijk zijn.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:32
Nou, maar hopen dat dat niet lukt.
Hoe haalt ze het in haar hoofd om je zoon een klap te geven.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:33
Echt hoor.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-05-2025 16:29Nou, die had van mij haar tandjes kunnen gaan zoeken. Wat idioot om te doen, zeg.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:33
Zelfs zonder het slaan: als moeder moet het toch wel een domper op je vriendschappelijke gevoelens zetten als je vriendin zich zo openlijk ergert aan je kind.
Mijn vriendinnen hoeven geen vrienden te zijn van mijn kind, maar een openlijke afkeer/ergernis zou ik slecht trekken. Als ze hem niet mag; oké, dat kan, dat kun je nietafdwingen, maar dan kan ze in naam van de vriendschap best even een dagje doen alsof.
Mijn vriendinnen hoeven geen vrienden te zijn van mijn kind, maar een openlijke afkeer/ergernis zou ik slecht trekken. Als ze hem niet mag; oké, dat kan, dat kun je nietafdwingen, maar dan kan ze in naam van de vriendschap best even een dagje doen alsof.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:42
Oké. Het klinkt mij wat vreemd in de oren. Het is iemand die je pas 1,5 jaar kent, om dan zo intensief betrokken te zijn bij zoiets persoonlijks, dat je jezelf als tante beschouwt? Dan loop je wel erg hard van stapel hoor.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:00
Ik probeer me voor te stellen hoe het is gegaan. Heb je eerder die dag niet aangegeven dat je niet van haar gedrag gediend was? De sfeer moet toch op een gegeven moment om te snijden zijn geweest? En op de terugweg, zijn jullie samen nog in 1 auto naar huis gegaan, en hoe hebben jullie afscheid genomen? Zou het kunnen dat vriendin nu denkt dat het wel meeviel en hangt ze morgen weer vrolijk aan de telefoon? Allemaal vragen, ik vind het verhaal zo vaag. Maar al met al verdrietig dat je je er zo rot over voelt, ik zou het gesprek zelf nog face tot face aangaan om het voor je eigen gevoel af te sluiten.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:15
Ze schrijft dat de vriendin weet dat to boos is.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑23-05-2025 18:00Ik probeer me voor te stellen hoe het is gegaan. Heb je eerder die dag niet aangegeven dat je niet van haar gedrag gediend was? De sfeer moet toch op een gegeven moment om te snijden zijn geweest? En op de terugweg, zijn jullie samen nog in 1 auto naar huis gegaan, en hoe hebben jullie afscheid genomen? Zou het kunnen dat vriendin nu denkt dat het wel meeviel en hangt ze morgen weer vrolijk aan de telefoon? Allemaal vragen, ik vind het verhaal zo vaag. Maar al met al verdrietig dat je je er zo rot over voelt, ik zou het gesprek zelf nog face tot face aangaan om het voor je eigen gevoel af te sluiten.
Ik weet niet of ik zelf de moeite zou nemen om het gesprek face to face aan te gaan. Dat zou ik alleen doen als ik iets uitgepraat wil hebben, niet als ik al helder heb dat het voor mij afgelopen is. Je stelt jezelf dan open voor haar mogelijke om willen praten, argumenten geven, je het gevoel te geven dat je je aanstelt, misschien wel boosheid, tranen. Waarom zou je jezelf dat aandoen als er niets meer te winnen valt? Ze zal vast niet reageren met: ja je hebt eigenlijk wel gelijk. En zelfs als ze dat wel doet, wat dan nog?
Er valt in mijn ogen niets te bereiken met een gesprek, dus een appje zou ik afdoende vinden.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:31
vrijdag 23 mei 2025 om 18:34
Echt persoonlijke zaken mogen pas na 2.8 jaar?
vrijdag 23 mei 2025 om 20:58
zaterdag 24 mei 2025 om 22:06
Maar is dat echt slaan of gewoon een harde por?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in