Vrijgezellenfeest: gaan of niet?

12-02-2020 12:31 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay dames (en een enkele heer),
Mijn partner heeft al sinds zijn middelbare schooltijd een vaste vriendengroep. Inmiddels hebben deze vrienden ook allemaal vriendinnen en doen wij als vrouwen een paar keer per jaar wat gezelligs met elkaar, zoals sint vieren, etentje of naar een feestje. Ik zie deze "groep" niet echt als mijn vriendinnen maar gewoon wat kennisen om het af en toe gezellig mee te hebben.

Nu gaat er dus een stel trouwen en zijn wij de hele dag uitgenodigd op de bruiloft. Van de week een uitnodiging voor het vrijgezellenfeest van de dame in kwestie. Dit zal van 12.00 - 03.00 uur zijn en €150,- kosten (vind ik best lang en duur). Ik twijfel zo of ik moet gaan.. Ik spreek haar nooit buiten de "groep" en heb ook niet echt veel met haar. Stel dat ik ooit zou gaan trouwen dan zal ik haar ook niet op mijn vrijgezellenfeest willen..

Maarja.. We zijn wel de hele dag uitgenodigd op hun dag.. De genodigden zijn ook alleen die vrouwen uit de "groep", verder heeft zij geen vriendinnen.

Het voelt lullig om niet te gaan maar ook niet fijn om wel te gaan..

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Liefs, Drakestina
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
12-02-2020 13:06
Ik zou het lastig vinden om maar een deel te gaan. Want geen idee hoeveel ik zou betalen voor hoeveel uur aanwezigheid. Zou het ook raar vinden om te zeggen dat ik 75 euro betaal en precies de helft kom, of bijv. 30 euro voor 1/5 aanwezigheid.
. Dus ik zou dan kiezen voor helemaal niet of helemaal wel.
Als je alleen mee gaat stappen, zou je gewoon kunnen overwegen niet mee te doen met de pot en je eigen drankjes te halen. Dat lijkt me dan het handigste. Of op het moment zelf vragen hoeveel er in de pot zit en jouw deel erbij doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:00
Dank tot nu toe voor jullie reacties!
Helaas kan ik niet eerder naar huis want er wordt een bus geregeld die ons van a naar b rijdt en weer terug. Vandaar waarschijnlijk ook die prijs. Daar zit alles in: vervoer, activiteit, eten en stappen.

Zelf zou ik gewoon met een handjevol vriendinnen uit eten gaan en lekker wat drinken :) maar ik zou ook zeker geen grote bruiloft willen.. Zij dus wel.
Mja, maar het gaat dus niet om jou. Als je het niet ziet zitten, zeg je gewoon af. Ik snap dit soort topics nooit zo. Als je er geen trek in hebt/het te duur vindt/hetprogramma niet ziet zitten/het te lang vindt/de bruid helemaal geen vriendin van je is/etc bedank je vriendelijk. Heb ik ook wel eens gedaan voor een dergelijk feestje.
Nee, er moet een topic worden geopend en die eindigt steevast met "alle vrijgezellenfeestjes zijn kut en te duur en ík zou het zo doen".
Het duurt inderdaad wel heel erg lang. Zo lang zou ik toch niet op een feestje willen blijven.
Wat gaan ze allemaal doen, weet je dat? Dan zou ik misschien alleen naar een gedeelte gaan, en dan kijken hoeveel dat kost.
Parallella schreef:
12-02-2020 13:06
Ik zou het lastig vinden om maar een deel te gaan. Want geen idee hoeveel ik zou betalen voor hoeveel uur aanwezigheid. Zou het ook raar vinden om te zeggen dat ik 75 euro betaal en precies de helft kom, of bijv. 30 euro voor 1/5 aanwezigheid.
. Dus ik zou dan kiezen voor helemaal niet of helemaal wel.

Nouja als je alleen met het eten aanhaakt en daarna weer gaat is het niet zo moeilijk uitrekenen toch?

In dit geval bestaan de kosten uit het gezamenlijke vervoer, een activiteit/workshop waarschijnlijk, eten, drinken en savonds stappen oid. En dan natuurlijk de bruid vrijhouden.

Die kosten zijn prima te splitsen.
Wat gaan ze allemaal doen in die tijd tussen 12 en 03 uur dan?
Ik zou dus nu (met de ervaring en baleritus die ik toen had) gewoon afzeggen.
Ook geen deel mee.
Ik kan die dag gewoon niet. En daar verzin ik desnoods een smoes bij om de aanstaande bruid niet te kwetsen.
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:09
Precies, zo is het ook. Stel nou dat ik werd uitgenodigd voor zijn vrijgezellenfeest zou ik overigens zo gaan. Ik heb meer met hem als met haar.. En ik vind het wel een beetje gek om mijn partner dan alleen naar hun dag te laten gaan.
En die andere vrouwen vind je ook allemaal niks?
Ik hou sowieso niet van die typisch vrijgezellenfeestjes dus ik zou -als ik het was- sowieso niet gaan.
Uiteten gaan of iets gaan drinken vind ik leuk, maar van die typische vrijgezellenfeestjes heb ik totaal niks mee.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-02-2020 13:11
Wat gaan ze allemaal doen in die tijd tussen 12 en 03 uur dan?
Een workshop, borrelen en spelletjes/opdrachten voor de bruid, eten en stappen. En dan inderdaad nog vervoer naar de locatie (uurtje rijden)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-02-2020 13:14
En die andere vrouwen vind je ook allemaal niks?
Gewoon gezellig om af en toe een avondje wat gezelligs mee te doen met de hele groep.
Het zou wat zijn als ze jou ook alleen maar hebben uitgenodigd om de goede vrede te houden :photo:
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:16
Gewoon gezellig om af en toe een avondje wat gezelligs mee te doen met de hele groep.
Maar die zou je ook allemaal niet op jouw vrijgezellenfeest willen? Of alleen deze niet?
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:14
Een workshop, borrelen en spelletjes/opdrachten voor de bruid, eten en stappen. En dan inderdaad nog vervoer naar de locatie (uurtje rijden)
Klinkt leuk.
Maar als je niks met die meiden hebt dan kan Sinterklaas al te lang duren ja.
Ja ik zou never nooit niet 'ik heb niet zoveel met jou dus sorry' zeggen, dat vind ik zo aanmatigend.
Ik zou inderdaad ook een deel gaan. Ik heb niks tegen wat tijd doorbrengen met vreemde mensen, juist leuke ervaringen mee, maar ik krijg een beetje paniek als ik niet zelf naar huis kan etc en ook die enorm lange tijd.
Ik zou vragen wat het programma is, een andere verplichting/ziekte oid verzinnen en aanhaken bij een deel, zoals bijvoorbeeld het middagdeel en dan de avond. En dan aftaaien.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-02-2020 13:17
Maar die zou je ook allemaal niet op jouw vrijgezellenfeest willen? Of alleen deze niet?
Ze schrijft dat ze die vrouwen niet als haar vriendinnen ziet, dus ik denk dan van niet. Alleen haar eigen vriendinnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een ziekte verzinnen??
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet gaan! Jouw vriend is beste vrienden met de bruidegom en daarom ben je uit beleefdheid uitgenodigd. Verzin een smoes; je oma wordt 80 en ze hebben net bedacht om dat in dat weekend te vieren. Zeker niet halve dag gaan aansluiten, want dat is heel irritant voor de organisatie. En als je geen zin hebt, dan is het voor de bruid ook niet leuk. Die heeft dan ook liever minder dames, maar wel die het geen probleem vinden om de hele dag erbij te zijn en €150 neer te leggen dan twee keer zoveel dames die er met een zure kop bijhangen. 😄
Maar zeg het wel gelijk en niet vlak van te voren. Ik heb zelf ook wel eens bij de hand gehad. Gewoon niet moeilijk doen. Smoesje verzinnen en ga op die dag zelf iets leuks doen met vriendinnen. (Heb je gelijk een alibi 😁)
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-02-2020 13:17
Het zou wat zijn als ze jou ook alleen maar hebben uitgenodigd om de goede vrede te houden :photo:
Ja dat zou een hoop schelen he! Bij een ander meisje uit de groep was het gewoon duidelijk, sommigen uit de groep wel, anderen niet. Ik niet en dat was voor mij helemaal prima.

Zelf zou ik niemand uit deze groep uitnodigen.. "stel dat"
Kijk uit met wat je verzint, want voor je het weet kan je je achteraf gaan verantwoorden.
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:14
Een workshop, borrelen en spelletjes/opdrachten voor de bruid, eten en stappen. En dan inderdaad nog vervoer naar de locatie (uurtje rijden)

Ja, daar heb ik dus totaal niks mee. Eten en stappen, oké, maar de rest vind ik echt niks. En dat stappen ligt ook maar niet aan waar het is.

Maar goed, daar heeft TO niks aan natuurlijk. Ik zou afzeggen dan in dit geval.
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:20
Ja dat zou een hoop schelen he! Bij een ander meisje uit de groep was het gewoon duidelijk, sommigen uit de groep wel, anderen niet. Ik niet en dat was voor mij helemaal prima.

Zelf zou ik niemand uit deze groep uitnodigen.. "stel dat"

Helder, dan zou ik dus niet gaan.
Als ze alleen alle meiden van de groep uitnodigt, dan hoor jij daar dus bij. Bovendien ben je daggast op de bruiloft.
Dan denk ik dat verwacht wordt dat je erbij bent. Ik zou gaan, mits je het kan betalen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ga of de hele dag of niet. Ik heb ooit een keer meegemaakt dat er twee personen later aansloten omdat ze de activiteit niet leuk vonden. Hoewel ik de activiteit ook mwah vond, wist ik wel dat het niet om mij draaide die dag. En kantklossen of dergelijke kún je ook gewoon gezellig maken. Het gaat niet om de activiteit maar om met elkaar bezig te zijn.

Maar die vrouwen kwamen dus pas met het eten en vielen behoorlijk buiten de boot. Er ontstaat toch een dynamiek in de groep. Er worden (sterke) verhalen gedeeld, kennis gemaakt met onbekenden. Een groepsdynamiek vormt zich in jouw afwezigheid en het is dus de vraag of je daaraan nog kan aansluiten.

Als je het geld kan missen, ga dan gewoon. Het word echt wel gezellig en het is een keer even wat anders. Het klinkt alsof de dag goed bedacht en doordacht is. Het enige wat je mee moet nemen is een goed humeur. De rest is geregeld.
dansenindewind wijzigde dit bericht op 12-02-2020 13:38
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je niet gewoon 'vrijgezellenfeesten zijn niet zo mijn ding'? Dan maak je het verder niet persoonlijk. Dat lijkt me ook nergens voor nodig.

En anders verzin je dat je verhinderd bent.

Je hoeft je nergens toe verplicht te voelen. Dat vrijgezellenfeest is een extraatje.
nessemeisje schreef:
12-02-2020 13:09
Mja, maar het gaat dus niet om jou. Als je het niet ziet zitten, zeg je gewoon af. Ik snap dit soort topics nooit zo. Als je er geen trek in hebt/het te duur vindt/hetprogramma niet ziet zitten/het te lang vindt/de bruid helemaal geen vriendin van je is/etc bedank je vriendelijk. Heb ik ook wel eens gedaan voor een dergelijk feestje.
Nee, er moet een topic worden geopend en die eindigt steevast met "alle vrijgezellenfeestjes zijn kut en te duur en ík zou het zo doen".
Jij reageert altijd zo heerlijk relativerend. :worship:

Geen probleem maken waar geen probleem is, TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven