Vrijgezellenfeest goede vriendin

08-12-2017 10:50 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik ben op een hele nare manier met mn ex uit elkaar gegaan. Hij heeft er alles aan gedaan om mij zwart te maken, tot leugens aan toe omdat ik bij m weg ging. Al zn vrienden die ik al jaren kende gingen er klakkeloos in mee. Ik dacht, prima, nu leer ik ze echt kennen.
Nu is er een meid uit die groep waarmee ik een leuk contact onderhouden heb en die ik ook nog wel eens spreek en zie (1x in de 2 maanden ongeveer). Nu gaat ze trouwen en is er het vrijgezellenfeest. Natuurlijk gaan er ook allemaal vriendinnen van Mn ex mee maar als kers op de taart komen we s avonds met zn alleen bij elkaar met de mannen erbij, ja dus ook Mn ex en de rest van de groep.
Wat moet ik doen... ben zo blij dat ze uit Mn leven zijn en had ze never nooit meer tegen willen komen en nu zoiets lastigs als dit.. ik kan t niet met Mn vriendin bespreken want t is een verrassing voor haar. Kan ik t maken niet te gaan? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tis simpel toch, je wilt toch niet de hele dag met een nep glimlach lopen en nep doen met de meiden die een mes in jouw rug hebben gestoken

Gewoon naar de bruiloft gaan en een leuke date meenemen.
Niet gaan en met de bruid apart iets leuks gaan doen. Vrijgezellenfeesten zijn doorgaans geforceerde dagjes met een bij elkaar geraapt clubje dat zich scheel betaalt. Als je daar onderuit kan komen zou ik dat direct aangrijpen :proud:
Sjaantje37 schreef:
08-12-2017 14:12
Tis simpel toch, je wilt toch niet de hele dag met een nep glimlach lopen en nep doen met de meiden die een mes in jouw rug hebben gestoken

Gewoon naar de bruiloft gaan en een leuke date meenemen.
En idd met zulke trutten wil je toch ook gewoon geen dag spenderen?
Het zusje maakt geen deel uit van die vriendengroep en hoort niet bij de roddeltantes? Dan zou ik even met haar in overleg gaan. Denk dat zij het wel begrijpt dat je liever niet meedoet en de bruid dus later ook.
Alle reacties Link kopieren
Mariëlle-1984 schreef:
08-12-2017 13:36
Het feestje is georganiseerd door het zusje van haar aanstaande. Ze heeft niet veel contacten dus de andere meiden zijn vriendinnen uit de groep van mijn ex. Mijn ex heeft als wraak vreselijke verhalen over mij rondbazuind en de meiden hebbend daaraan meegedaan. Laatste wat ik dus wil is een ‘gezellig’ dagje met hen uit. Ik heb in het begin wel eens gedacht met mijn kant van het verhaal te komen maar heb me die energie bespaard. Helaas zijn deze meiden echte roddeltantes dus vinden ze slechte verhalen heerlijk. Ik ben uit de vriendengroep gestapt omdat het de groep van mijn ex was. Lastig eraan vind dat ik het niet met mijn vriendin kan bespreken omdat het een verrassing is. Anders kon ik het haar uitleggen..
Ik neem aan dat je vriendin wél jouw kant van het verhaal kent en dus echt wel zal begrijpen waarom jij niet een dag door wil brengen met vervelende roddeltantes. Ik zou dus niet gaan. Of je dan alsnog iets leuks met haar wilt gaan doen als 'vrijgezellenuitje' is aan jezelf.

(Ik vind dat hele vrijgezellengedoe zo'n raar iets. Ze heeft een relatie en gaat trouwen, dus hoezo vrijgezel? Zo ouderwets dat als er geen ring om de vinger zit het niet telt. En dat vrouwen vs. mannen is ook al zoiets. Ik vind het onzinnig gedoe en geldklopperij. Dat ze gaat trouwen wordt al gevierd d.m.v. het bruiloftsfeest met bijbehorende cadeaus. Waarom moet dat van tevoren apart gevierd worden met alleen vrouwen of alleen mannen?)

Uit nieuwsgierigheid. Vindt je vriendin die roddeltantes eigenlijk wel leuke vriendinnen? Of gaat ze er mee om vanwege gebrek aan beter en omdat ze tot de vriendengroep van haar aanstaande horen?
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Nee mijn vriendin is ook geen echte fan van die meiden. Ze ‘accepteert’ ze omdat ze niet om hen heen kan. Een keertje is dan prima, maar echte maatjes zijn het niet..
Alle reacties Link kopieren
Mariëlle-1984 schreef:
08-12-2017 13:36
Het feestje is georganiseerd door het zusje van haar aanstaande. Ze heeft niet veel contacten dus de andere meiden zijn vriendinnen uit de groep van mijn ex. Mijn ex heeft als wraak vreselijke verhalen over mij rondbazuind en de meiden hebbend daaraan meegedaan. Laatste wat ik dus wil is een ‘gezellig’ dagje met hen uit. Ik heb in het begin wel eens gedacht met mijn kant van het verhaal te komen maar heb me die energie bespaard. Helaas zijn deze meiden echte roddeltantes dus vinden ze slechte verhalen heerlijk. Ik ben uit de vriendengroep gestapt omdat het de groep van mijn ex was. Lastig eraan vind dat ik het niet met mijn vriendin kan bespreken omdat het een verrassing is. Anders kon ik het haar uitleggen..
Dan bel je die dame en zeg dat je niet kunt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mariëlle-1984 schreef:
08-12-2017 16:13
Nee mijn vriendin is ook geen echte fan van die meiden. Ze ‘accepteert’ ze omdat ze niet om hen heen kan. Een keertje is dan prima, maar echte maatjes zijn het niet..
Waarom wil ze ze dan op haar vrijgezellenfeest notabene? Daar moet ze toch alleen meiden voor uitnodigen waar ze het zelf leuk mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Niet mee gaan, want als de zweer word verpest omdat de meiden in de groep een hekel aan elkaar hebben is het ook niet leuk voor de bruid
Mariëlle-1984 schreef:
08-12-2017 16:13
Nee mijn vriendin is ook geen echte fan van die meiden. Ze ‘accepteert’ ze omdat ze niet om hen heen kan. Een keertje is dan prima, maar echte maatjes zijn het niet..
Jemig, wat een facade. Jammergenoeg zie ik dat vaker. Waarom durven mensen niet zichzelf te zijn..

Dan zou ik dus al helemaal niet gaan. Aan die schijnvertoning wil je toch niet meedoen?
Coco87 schreef:
08-12-2017 16:58
Jemig, wat een facade. Jammergenoeg zie ik dat vaker. Waarom durven mensen niet zichzelf te zijn..
Precies. Wat 'n hypocriete onzin. Vriendin gaat dus met meiden die ze niet mag 'gezellig' een vrijgezellenfeestje vieren terwijl een vriendin die ze wél graag ziet niet komt. Waarom is TO niet gewoon eerlijk tegen haar vriendin? Als die vriendin er echt zo over denkt (over die meiden en dat niet zegt om TO niet te kwetsen) zegt ze wellicht tegen de organisator van het feestje dat die niet op de gastenlijst mogen.
redbulletje schreef:
08-12-2017 17:03
Precies. Wat 'n hypocriete onzin. Vriendin gaat dus met meiden die ze niet mag 'gezellig' een vrijgezellenfeestje vieren terwijl een vriendin die ze wél graag ziet niet komt. Waarom is TO niet gewoon eerlijk tegen haar vriendin? Als die vriendin er echt zo over denkt (over die meiden en dat niet zegt om TO niet te kwetsen) zegt ze wellicht tegen de organisator van het feestje dat die niet op de gastenlijst mogen.
Gebeurt zo vaak dat de kwantiteit belangrijker is dan de kwaliteit. Zaalvulling is goed voor de status. Ofzo.

Ergens volgend jaar vindt mijn vrijgezellenfeest plaats, maar ik nodig geen enkele vriendin van de vrienden van mijn vriend uit. Hoewel ik ze af en toe zie zijn het mijn vriendinnen niet en ik begrijp echt het gevoel van verplichting ook niet.
Coco87 schreef:
08-12-2017 17:06
Gebeurt zo vaak dat de kwantiteit belangrijker is dan de kwaliteit. Zaalvulling is goed voor de status. Ofzo.

Ergens volgend jaar vindt mijn vrijgezellenfeest plaats, maar ik nodig geen enkele vriendin van de vrienden van mijn vriend uit. Hoewel ik ze af en toe zie zijn het mijn vriendinnen niet en ik begrijp echt het gevoel van verplichting ook niet.
Snap ik ook niet idd. Zou dan liever met 'n handjevol échte vriendinnen naar 'n wellness gaan ofzo, ipv die opgeklopte onzin met allerhande workshops.
redbulletje schreef:
08-12-2017 17:08
Snap ik ook niet idd. Zou dan liever met 'n handjevol échte vriendinnen naar 'n wellness gaan ofzo, ipv die opgeklopte onzin met allerhande workshops.
Oh my.. de ergste ooit: zilver maken. Moesten we een bedeltje maken die we aan de bruid moesten geven. Éééénig. Was ook nog eens bakken met geld, mochten we het niet eens zelf houden. Leuk voor je 80 jarige oma, maar voor een 26 jarige bruid? :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven