vrijgezellenfeest met een grijze rand

17-04-2017 21:05 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar na de zomer mijn beste vriendin tevens ceremoniemeester gevraagd of ze mijn vrijgezellen feest wou regelen. Ik heb haar gezegd wie ik er graag bij wou hebben en dat het niet over de top moest zijn en dat het betaalbaar moest zijn voor iedereen. Geen strippers en piemels. En ik wou de datum weten niet dicht op de bruiloft ivm mijn ziektes.Dit was prima. Daarna een gezellige avond ging ze met het blaadje met de namen weg.

De tijd verstrijkt we zitten nu in januari, ik heb contact met een vriendin in Berlijn, via fb. We hebben het over het vrijgezellen feest ik zeg dan moet je bij M zijn die regelt alles. Ja dat weet ik dat word heel erg leuk. M komt daar in Feb achter en is heel erg boos dat ik dit weet. Vervolgens stuurt ze iedereen een bericht dat iedereen met mij het over het vrijgezellen feest moet hebben en dat er niets is geregeld.

Omdat het nog maar vroeg dag was heb ik iedereen netjes naar M door gestuurd. Dat viel blijkbaar niet in goede aarde dat ik hier veel vertrouwen in had. We zitten nu 3 weken voor de bruiloft.

Eerst belt mijn nichtje ik heb nog niets gehoord van jouw feestje, zullen wij wat met zijn 2en gaan doen? Ik vind het raar maar ik zeg prima jij hebt het druk dus laten we wat plannen. Ze stond op mijn lijst maar ik dacht die heeft het druk.

Vervolgens heb ik contact met mijn getuige, nee ik weet niets van een vrijgezellen feest wat erg. Ik weet dat jij dat graag wou het is nu een beetje laat dag, maar ik kan een after party regelen?

Toen heb ik M een bericht gestuurd. Ik dacht jij mijn vrijgezellen feest zou regelen ? Nee dat doen alleen goede vriendinnen blijkbaar heb jij die niet. Als jij het zo belangrijk vond dat iedereen elkaar ziet voor de bruiloft had jij dat al meer dan 1,5 jaar geleden kunnen doen. Ik weet niets van onze afspraak dat ik het moest regelen.

Ik heb terug gestuurd dat ik heel erg verdrietig was en gekwetst door haar dat ik haar de namen en alles door heb gegeven etc.

Nee ik ga dat ook niet doen, je hoort er niet om te vragen en ik heb het druk.

Vervolgens ben ik ingestort ik dacht ik ben toch niet gek mijn aanstaande vroeg wat er aan de hand was, ik zeg hoe kan ze dit nu doen. Ik vraag om een ding, helemaal niet groot ik ben al blij met al mijn vriendinnen op de bank met een zak chips. Oh wat er dat er niets is geregeld voor jou anders bel A. Die kan nog wel wat regelen.

A nam niet op( bleek later die kon er niet aanmeewerken om tegen mij te liegen)

Na de hele nacht wakker te hebben gelegen wat ik verkeerd had gedaan en of ik een verkeerde vriendin was begon de volgende dag. Ik was zo verdrietig. Dus toen ik besloten had om zelf maar een meet and great te regelen voor die grote dag, begon mijn kerel waarom zou jij dit doen, niemand denkt aan jou. Iedereen is jou vergeten. Ik zeg hoe in hemels naam moet M alles regelen op de dag ik heb hier geen vertrouwen in. Midden op de dag belde mijn getuige op. Gaat het wel pop. Ik zeg nee het gaat niet. Ik voel mij gekwetst. Genaaid en dat door mijn beste vriendin ik verwachte niets groots maar is onze vriendschap nu zo nep? Ik weet het niet lieverd maar ik ga wat voor jou regelen. Hoe kan ze dit nu niet meer weten? Ik vertel haar van mijn plan, doe dat maar niet. Ik zeg hoe zo niet? Ja als jij dat wilt moet jij een meet and greet doen. Ik zeg dit doet meer dan het uitmaken met een kerel.

Weet jij wat ik verkeerd heb gedaan ik heb de hele nacht wakker gelegen en gehuild ze heeft mij zo gekwetst met haar berichten. Ik snap het niet meer. Maak je niet druk we hangen op. Op die avond staat M hier voor de deur. Ik zeg ik weet niet wat jij komt doen maar als je mij nog meer wilt kwetsen dan moet je maar oprotten heb nu wel genoeg pijn door jou gehad, Ik wil met je praten. Ik laat haar binnen en ik zeg praat maar. Zondag 30 april moet je klaar staan om 11 uur. Die dag stond in de agenda van mijn aanstaande. Ik was zo boos, dus jij hebt mij 2 dagen laten huilen 2 dagen heb ik van alles afgevraagd mag ik even weten wanneer het voor jullie beiden genoeg was? Ik wou dit feestje niet voor mijzelf maar zodat jullie elkaar leerden kennen. En jullie doen zo tegen mij?

Ben boos weg gegaan. Mijn aanstaande kwam mij op zoeken dit is toch leuk. Ik zeg nee. Hoezo nee, kijk hoe ik er aan toe ben ik ben chronisch ziek heb meerdere ziektes door elkaar ik moet veel rusten en mag mij niet druk maken. Dit weten jullie allebei ik heb 5 dagen in de week fysio om de bruiloft te halen en de hele dag op te kunnen zijn. Dit is 6 dagen voor de bruiloft, jullie hebben mij 2 dagen als een idioot laten rond lopen en dwalen, niemand heeft ingegrepen. En al die stress voor die tijd dat is niet goed voor mij. Hoezo is dit met de beste bedoelingen gedaan? M maakte het daarna nog even erger door te zeggen dat iedereen nog even door wou gaan maar dat zij het zielig vond. Ik moest maar eens leren loslaten ik kan niet alles krijgen wat ik wil. Ik zeg oke door jullie kan ik dus niemand meer vertrouwen. Lekker dit. Dus mijn hele leven is nep. Is het bij geen van jullie opgekomen dat jullie mij heel erg hebben gekwetst? Dat dit dus niet goed is bij mijn gezondheid? Ze is weg gegaan en mijn aanstaande heb ik die avond niet meer willen spreken. Ik was in de war en gekwetst hoe konden ze.

Die avond met een vriendin gesproken, zij was de gene die vond dat het moest stoppen de getuige ze zag dat het niet goed met mij ging en had die dag daarvoor al aangegeven dat het genoeg was, (mijn aanstaande bleek later ook) maar m wou nog even door gaan. Uit eindelijk heeft ze de volgende dag gezegd ik rij er nu naar toe dit is niet leuk mee, toen zij M ik ga wel. Eerst is ze nog als schaap naar mijn ouders gegaan en daarna als wolf hier na toe. Hier kwam ik later ook achter. Ook heeft ze alle regie in handen gehouden, meerdere vriendinnen waren het hier niet mee eens, maar ze heeft tegen iedereen gezegd ik regel en ik bepaal.

Ik wou mijn bruiloft niet meer laten door gaan om dat mijn aanstaande het niet voor mij had op genomen, dit had die achteraf wel. Zag ook in dat dit dus niet meer grappig was. Hij heeft zijn excuses aan geboden.

Maar M heb ik die avond eerst een bericht gestuurd iets wat zo leuk had moeten worden kost mij mijn huwelijk je word bedankt.

Ik kreeg terug dat ze het met goede bedoelingen had gedaan, ze wist niets meer van wat wij afhadden gesproken etc.

Heb weer een nacht wakker gelegen. Waaraan heb ik dit verdiend en hoe kan dit zo mis gaan? Is ze jaloers?

De volgende dag met meer vriendinnen en mijn ouders gesproken, niemand wist wat ze had gedaan ik kwam achter steeds meer informatie. Ik werd met de minuut kwader, niemand wist van iemand anders iedereen kreeg een andere opdracht de een moest zeggen ik regel een afterparty de ander oh wat erg de ander ik heb nog niets gehoord die ik heb het druk. Mijn ouders wisten van niets dat ze dit deden, anders hadden ze in gegrepen. Mijn vriendinnen ook. Wat moet ik nu met M ze is wel mijn ceremoniemeester. En wat moet ik met die pokke feest wat zo genaamd door haar geregeld is met de goede bedoelingen?

Als ik zeg ik ga niet dan heb ik ook mijn lieve vriendinnen er mee Heeft iemand suggesties? Reageer ik nu zo overdreven of is dit gewoon niet grappig?
Alle reacties Link kopieren
zo was dit afgesproken, ben best wel heel erg ziek. Moet er heel veel rekening mee houden om mijn dag al te halen, ik kan niet zo als een normale vrouw trouwen. Dat werkt met een prednison spuit. Als ik het dan al ga halen, ik heb verschillende ziektes door elkaar oa me , cvs en dercum en fybro ben verlamd geweest en loop sinds een tijd weer. Dus dan is het toch niet vreemd dat ik aangeef dat ik de datum wil weten? Zodat de fysio en alles daar weer op aan kan sluiten? Ik weet dat ik het in principe niet hoor te weten, maar dit kan gewoon niet anders.

Getuige is E niet M
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 april 2017 @ 21:14:

Maar afijn, jij kan er dus niet tegen als je de touwtjes niet in handen hebt. Tsja..... mensen liegen alsof het gedrukt staat om iemand waarvoor ze een surpriseparty organiseren op het verkeerde been te zetten. Dat hoort zo.



Precies dit dus.

Jij voelt je onnodig gekwetst denk ik.



Zet je stress opzij en ga genieten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nee niet normaal. Dom, eigenlijk
Nee, niet grappig, en dat had je beste vriendin ook wel kunnen weten.

Nodig haar uit, spreek het uit met elkaar. Kijk dan of je haar nog kunt en wilt vertrouwen. Leg ook vooraf uit dat dat het doel van het gesprek is.

Als dit allemaal wat veel voor je is: heb je iemand die je wel kunt vertrouwen, die je hierbij kan bijstaan?



Is je vriendin trouwens wel helemaal goed bij?
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:15:

zo was dit afgesproken, ben best wel heel erg ziek. Moet er heel veel rekening mee houden om mijn dag al te halen, ik kan niet zo als een normale vrouw trouwen. Dat werkt met een prednison spuit. Als ik het dan al ga halen, ik heb verschillende ziektes door elkaar oa me , cvs en dercum en fybro ben verlamd geweest en loop sinds een tijd weer. Dus dan is het toch niet vreemd dat ik aangeef dat ik de datum wil weten? Zodat de fysio en alles daar weer op aan kan sluiten? Ik weet dat ik het in principe niet hoor te weten, maar dit kan gewoon niet anders.

Getuige is E niet MHet is zeker niet handig aangepakt, maar waarom maak jij er zo'n enorm drama van? Je hebt twee nachten niet geslapen! Voor je fysieke gesteldheid lijkt het me handig als je wat stabieler wordt en zaken uitspreekt voordat ze uit de hand lopen.
Het klinkt niet als echt leuk nee, hoe dit is gegaan. Maar ga nu niet teveel energie besteden aan de negatieve dingen, richt je op de positieve kanten. Laat je bruiloft niet verpesten.
quote:Op die avond staat M hier voor de deur. Ik zeg ik weet niet wat jij komt doen maar als je mij nog meer wilt kwetsen dan moet je maar oprotten heb nu wel genoeg pijn door jou gehad, Ik wil met je praten. Ik laat haar binnen en ik zeg praat maar. Zondag 30 april moet je klaar staan om 11 uur. Die dag stond in de agenda van mijn aanstaande. Ik was zo boos, dus jij hebt mij 2 dagen laten huilen 2 dagen heb ik van alles afgevraagd mag ik even weten wanneer het voor jullie beiden genoeg was? Ik wou dit feestje niet voor mijzelf maar zodat jullie elkaar leerden kennen. En jullie doen zo tegen mij?



Echt...........

Mijn mond viel open toen ik toch de moed opvatte om aan je woordenbrij te beginnen. Ze hééft iets geregeld! Doos.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik vind dit echt ongelooflijk dat een vriendin (beste vriendin nog wel, sterker nog tevens je ceremoniemeester) jouw dit aan wil doen. Ik zou mij hier ook absoluut niet prettig bij voelen. Ik vind het erg naar voor je. Zeker ook in combinatie met je ziekte, ze houdt absoluut geen rekening met jou! Jij bent toch de bruid, het moet juist leuk zijn voor je, een feest. Ik zou het gesprek met haar aan gaan en als ze dan nog niet toegeeft hoe fout ze zit zou ik iemand anders vragen, zowel voor het vrijgezellenfeest regelen als ceremoniemeester. Ik hoop dat ze geen getuige voor je is?
Alle reacties Link kopieren
volgens haar is dit gewoon normaal en dat hoort er bij. Ik heb niets meer van haar gehoord.

Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik wel met mijn kerel wil trouwen ik hou van hem en laat der niemand tussen komen, kan dit komen door dat de relatie van M uit is dat ze daarom zo doet? Ik weet het niet.

Maar dit is volgens mij niet helemaal normaal.
Alle reacties Link kopieren
Jou laten denken dat je geen 'echte' vriendinnen hebt is niet tof, nee.



(En als ik ooit zo gek ben om te trouwen zou ik ook willen weten wanneer het is ivm chronische ziektes en de planning zodat ik kan lopen op de dag zelf, en mijn beste vriendin zou daar prima rekening mee houden)
Klinkt heftig allemaal, maar het hoort er ook bij dat je voor de gek gehouden wordt. Ik denk dat je door alle emoties en spanning voor de trouwerij het wat minder goed kan hebben misschien. Vervelend dat het zo gegaan is joh. Zou proberen er nu toch vooral van te genieten en proberen de controle een beetje te laten gaan. Proficiat en een fijn huwelijksfeest!
Alle reacties Link kopieren
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:19:

volgens haar is dit gewoon normaal en dat hoort er bij. Ik heb niets meer van haar gehoord.

Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik wel met mijn kerel wil trouwen ik hou van hem en laat der niemand tussen komen, kan dit komen door dat de relatie van M uit is dat ze daarom zo doet? Ik weet het niet.

Maar dit is volgens mij niet helemaal normaal.Jawel hoor. Doodnormaal nog andere vragen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen heel zwaar leven, ik ben gewoon heel erg gekwetst door haar, was dit nodig geweest vast niet. Maar bedankt voor je geweldige commentaar doet een mens goed.
Moeilijk doorheen te komen. Als ik het allemaal goed heb begrepen vind ik het een rotstreek van je vriendin om er zo'n heisa van te maken als je vantevoren hebt gevraagd om de data te laten weten + niet te kort op de bruiloft ivm ziekte. Maarja, ik ken de andere kant van het verhaal niet.
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:19:

volgens haar is dit gewoon normaal en dat hoort er bij. Ik heb niets meer van haar gehoord.

Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik wel met mijn kerel wil trouwen ik hou van hem en laat der niemand tussen komen, kan dit komen door dat de relatie van M uit is dat ze daarom zo doet? Ik weet het niet.

Maar dit is volgens mij niet helemaal normaal.

Dus nu wil je de bruiloft cancellen omdat je ruzie hebt met M?

Volgens mij mogen ze ook je psyche onder de loep gaan nemen.
Alle reacties Link kopieren


Je wilde toch een vrijgezellenfeest? Dan moet je niet zo zeuren. Als je niks uit handen durft te geven en over alles de regie wil houden, moet je zelf iets regelen. Maar dan heet het geen vrijgezellenfeest. Die horen een verrassing te zijn. Pffff

Ik vind je best ondankbaar overkomen, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. ..
Alle reacties Link kopieren
Waarom bemoei je je met je eigen vrijgezellenfeestje?
Alle reacties Link kopieren
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:21:

ik heb geen heel zwaar leven, ik ben gewoon heel erg gekwetst door haar, was dit nodig geweest vast niet. Maar bedankt voor je geweldige commentaar doet een mens goed.

Geen dank.



Neem mijn mening vooral over, voel het in je lijf, ga er je lang ellendig van voelen en maak het in je eentje tot iets heel groots.

Voor de duidelijkheid: Alleen mijn mening is van mij, de rest doe je geheel en alleen zelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je in hemelsnaam een vrijgezellenfeest?



Kost tijd en geld en je doet er niemand een plezier mee. Bovendien kan jouw gezondheid het blijkbaar niet aan.



Dus laat het gaaaaan
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:19:

volgens haar is dit gewoon normaal en dat hoort er bij. Ik heb niets meer van haar gehoord.

Ik kwam gisteren tot de conclusie dat ik wel met mijn kerel wil trouwen ik hou van hem en laat der niemand tussen komen, kan dit komen door dat de relatie van M uit is dat ze daarom zo doet? Ik weet het niet.

Maar dit is volgens mij niet helemaal normaal.Wil hij ook nog wel trouwen als je zo'n bridzilla bent?
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:21:

ik heb geen heel zwaar leven, ik ben gewoon heel erg gekwetst door haar, was dit nodig geweest vast niet. Maar bedankt voor je geweldige commentaar doet een mens goed.

Je durft niet te vertrouwen op je vrienden. Dat is enorm verdrietig voor jou.

Ik werd op mijn vrijgezellenfeest ontvoerd. Blinddoek, in een auto, rondrijden. Als controlefreak erg griezelig. Weet iedereen dat ik dat vind. Ze deden het lekker toch. Ik mocht niets weten. Was beter voor mij.



ik heb het overleefd, mijn vriendinnen zijn het nog steeds en ook ben ik gewoon een paar weken later getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Het is al belachelijk dat je zelf gaat vragen of iemand je vrijgezellenfeest organiseert. Dan nog een hele waslijst met wensen en eisen. Zoiets had uit je vriendinnen zelf moeten komen om het te regelen. Je had gewoon af moeten wachten of er iets werd georganiseerd en dan over je heen moeten laten komen wat er is geregeld. Nu is voor hun ook de lol er wel af nu jij zo dramatisch reageerd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je alles in je leven, zelfs je vrijgezellenfeest, zo regisseren? Waarom heb je er niet op willen vertrouwen dat M wel rekening zal houden met jouw ziektes en je wensen?
Alle reacties Link kopieren
Omg. Een jaar van tevoren al iemand aanwijzen/verplichten om je vrijgezellenfeest te regelen, eisen wie er komt en wie niet, alles willen weten en bepalen. Als diegenen dan toch nog iets verrassing in het geheel willen brengen sla je op tilt.



Heb je altijd problemen als iets niet gaat zoals je wil?



Misschien een rare vraag, maar heb je psychische problemen?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Waarom heb jij het met je vriendin over je eigen vrijgezellenfeest? Dat hoort een verrassing te zijn. Laat de controle eens los zeg!



En verder: wat een enorm dramaqueen verhaal. Echt je stelt je vreselijk aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven