Vrouwenlogica... wat te doen

17-10-2018 23:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heb ik haar ontmoet op het werk en een week of 3 af en toe samen gewerkt. Ik zat zelf in deze tijd in een relatie, waarvan ik dacht dat die gezond was en ook met 2 kinderen. Aangezien ik wel door had dat zij mijn type was (en in een voorstelronde had ze gezegd single te zijn) heb ik haar zoveel mogelijk ontweken en zeker geen indruk op gemaakt. Inmiddels lig ik een half jaar in scheiding en zijn mijn gevoelens voor haar los gebarsten. Ik heb haar uiteten gevraagd via een appje (durfde haar niet te bellen). Zij belde die avond terug en na gezellig en zenuwachtig gesproken te hebben gaf ze aan nu geen ruimte te hebben om met mij uiteten te gaan. Maar sloot ze af wel graag een bakkie koffie met mij te willen doen als ik in de buurt ben. De dag daarna nog even app-contact gehad, waarin ze aangeeft niet tot mij aangetrokken te zijn (als antwoord op een vraag van mij). Wat ik op zich logisch kan vinden daar ik toen ik met haar werkte totaal geen moeite in haar had gestoken.

Nu worden mijn gevoelens voor haar met de dag meer. Kan mij eigenlijk niet herinneren zo verliefd te zijn geweest.

Ik ben geen macho man (44jr) en weet dus niet of ik nu wel of niet moet doorzetten om haar te 'veroveren'. Ik zou wat vrouwenmeningen op prijs stellen.

Groet
Maurice
anoniem_323935 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 23:29
1.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze doet het heel netjes en duidelijk. Hier zit echt geen verborgen boodschap in hoor. Geen energie meer in steken, ze wil niet. Klaar.
Beter een half motto....
misschien wil moeder de vrouw je wel terug
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:59
Wanhopig (nog) niet. Alleen weet ik niet wat ik met mijn gevoelens moet doen.

Antwoorden zijn duidelijk. Ik ga haar los laten.

Sorry voor de verkeerde titel.
Je gevoelens? Kom op joh. Ga eerst eens even lekker fatsoenlijk scheiden voordat je je op nietsvermoedende jongedames stort. Je hebt toch kinderen? Richt je daar lekker op ipv aan een tweede jeugd te beginnen.
Hou op joh, je bent een wandelend cliché zo.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-10-2018 00:02
misschien wil moeder de vrouw je wel terug
De ring dan, die kan ze tenminste nog verpatsen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Dat doet er toch niet toe? Haar nee is en blijft nee en dat heb je te respecteren.
Wat een onzin dat mannen zo denken. Gelukkig ken ik genoeg mannen voor wie direct duidelijk is dat wat zij zegt ook gewoon is wat ze bedoelt. Die deur op een kier zetten, zie jij slechts omdat het jouw wens is. Een wens die dus niet in vervulling zal gaan omdat zij dat niet wil. Nogmaals: respecteer dat, dit is kansloos.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-10-2018 00:02
misschien wil moeder de vrouw je wel terug
Nee joh, die is veel te blij, dat ze van hem af is.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt een beetje op: als een meisje nee zegt, bedoelt ze eigenlijk ja.
Alle reacties Link kopieren
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Juist dat is het probleem. Je probeert de redenering te vinden om nog eens te proberen, ik ken dat gevoel. Ja, zij zei 'nee', maar misschien...
Ik weet wat er daarna gebeurt. Je probeert nog eens en krijgt een andere 'nee', nog duidelijker en minder diplomatisch.
Oeh, spannend! Onbereikbare liefde. :-D
Alle reacties Link kopieren
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Ik ben man en ik denk zo helemaal niet. Jouw manier van denken is extreem egocentrisch. Alles wat zij doet en zegt interpreteer je niet vanuit haar maar vanuit jezelf. Dat op zich maakt je al onaantrekkelijk voor haar en voor iedereen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?

En wie ben jij om voor alle mannen te spreken?

Ik snap niet zo goed dat je begint over vrouwenlogica. Deze dame is extreem duidelijk geweest; ze wil je niet. Dat jij dat niet kan accepteren en overal een dubbele boodschap achter zoekt is echt jouw probleem. Laat haar met rust.
Alle reacties Link kopieren
De koffie was beleefdheid, daarna heeft ze je waarschijnlijk gezocht op sociale media en weet ze weer wie je bent en heeft ze geuit dat ze niet aangetrokken is tot jou.
Het wordt niks
Alles komt goed
Vrouwenlogica? Hoezo? Ze heeft je op een nette manier afgewezen en is duidelijk geweest dat ze geen gevoelens voor je heeft en zich niet tot je aangetrokken voelt. Er is dus niets te veroveren.
Alle reacties Link kopieren
Je bent net gescheiden, je zou niet snel een nieuwe relatie moeten willen hebben en die vrouw in kwestie weet dat ook. Ga gewoon doen wat veel net gescheiden mannen en vrouwen doen, lekker wat herumbumsen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Dit topic had beter mannenlogica kunnen heten.

Jij denkt dat zij zich niet tot jouw aangetrokken voelt omdat jij geen moeite in haar hebt gestoken. Dat is mannenlogica.

Haar mening is heel duidelijk. Word geen stalker of een #MeToo-figuur en laat haar met rust.

Hoe gaat het trouwens met je kinderen? Die noem je zo nonchalant in je openingsbericht. Het welzijn van je kinderen van wie de wereld op z'n kop is gezet door de scheiding van hun ouders zou je eerste prioriteit moeten zijn.
Ach wat schattig, weer een man die niet alleen kan zijn.
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Dank. Ik heb niet de intentie haar te gaan stalken hoor. Ik zou alleen zo graag 1 keer een face-to-face willen hebben, zodat ze me op mijn 'nieuwe' ik kan beoordelen.
Iets meer info nog... ze kwam op een afdeling van 80 man en heeft daar maar 3 weken gewerkt, dus eerlijk gezegd weet ik niet eens of ze precies wist wie ik was - ook al hebben we een paar keer wel leuk contact gehad in die 3 weken.
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?

Dit is precies wat er mis is in de verhouding tussen mannen en vrouwen.
Ze zegt NEE! Heel duidelijk en helder ook nog eens
Wat maakt nu dat jij hier op door blijft gaan? Is haar nee anders dan die van een man?
Ze is duidelijk, ze ziet je niet als relatiemateriaal.
mvn075 schreef:
17-10-2018 23:53
Maar door te bellen ipv een kort app berichtje terug zet je de deur toch op een kier ??? (Zo denken mannen!). Raden jullie af om over een maandje dat bakkie koffie te doen?
Jij durft niet te bellen want je vindt haar leuk. Zij ‘durft’ wel te bellen want ze vindt je leuk?

Er is geen kier. De deur zit dicht.
SilverShadow schreef:
18-10-2018 07:43
Ach wat schattig, weer een man die niet alleen kan zijn.
Ik vind een man die vrouwen de schuld geeft dat hij hun 'nee' niet kan accepteren extreem niet-schattig.
Welk gedeelte van “nee” begrijp je niet TO?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
18-10-2018 08:04
Jij durft niet te bellen want je vindt haar leuk. Zij ‘durft’ wel te bellen want ze vindt je leuk?

Er is geen kier. De deur zit dicht.
Goeie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nog afvraag TO, op basis van een paar zaken die je zelf noemt:

- je volstrekt egocentrische manier van denken, waarbij je geen enkele interesse hebt in wat de vrouw van je begeerte zegt, denkt of voelt
- de nogal denigrerende term “vrouwenlogica”, waarmee je doet alsof vrouwen in het algemeen en deze vrouw in het bijzonder onbegrijpelijk en irrationeel zijn zodra ze niet doen wat jij wil
- de vanzelfsprekendheid dat een vrouw die single is en vriendelijk wel amoureuze gevoelens voor jou moet hebben, zeker als jij iets doet “om haar te veroveren”
- je op niets gebaseerde projectie van je eigen manier van denken op alle mannen
- de terloopsheid waarmee je het falen van je huwelijk aanstipt en het nog terloopser noemen van je kinderen
heb je wel eens overwogen dat je een nogal infantiele manier hebt van naar de wereld kijken, waarbij andere mensen slechts tweedimensionale figuranten zijn, projecties van jezelf, waar jij feitelijk geen enkele echte interesse in hebt? En heb je je al eens afgevraagd wat jouw rol is geweest in het mislukken van het huwelijk van de ouders van je twee kinderen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-10-2018 09:29
Wat ik me nog afvraag TO, op basis van een paar zaken die je zelf noemt:

- je volstrekt egocentrische manier van denken, waarbij je geen enkele interesse hebt in wat de vrouw van je begeerte zegt, denkt of voelt
- de nogal denigrerende term “vrouwenlogica”, waarmee je doet alsof vrouwen in het algemeen en deze vrouw in het bijzonder onbegrijpelijk en irrationeel zijn zodra ze niet doen wat jij wil
- de vanzelfsprekendheid dat een vrouw die single is en vriendelijk wel amoureuze gevoelens voor jou moet hebben, zeker als jij iets doet “om haar te veroveren”
- je op niets gebaseerde projectie van je eigen manier van denken op alle mannen
- de terloopsheid waarmee je het falen van je huwelijk aanstipt en het nog terloopser noemen van je kinderen
heb je wel eens overwogen dat je een nogal infantiele manier hebt van naar de wereld kijken, waarbij andere mensen slechts tweedimensionale figuranten zijn, projecties van jezelf, waar jij feitelijk geen enkele echte interesse in hebt? En heb je je al eens afgevraagd wat jouw rol is geweest in het mislukken van het huwelijk van de ouders van je twee kinderen?
Jij bent geen vrouw, jij mag geen mening geven!!
Ik wel, want ik ben vrouw.
Nou TO, wat Jolly zegt dus he??
Alle reacties Link kopieren
:proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven