Waar staan we nu?

27-01-2022 19:27 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje ben ik aan het 'daten' met een jongen. We hebben nu zo'n kleine 3 maanden contact rond de 8-10 'dates' gehad (ik weer niet precies hoeveel) en eigenlijk was dit alle keren heel gezellig! Daarnaast appen we elkaar dagelijks. We hebben allebei een druk leven en voor ons beiden is het hebben van een relatie niet perse prioriteit. Ik ben (nog) niet verliefd op hem, maar vind hem op de een of andere manier wel meer dan gewoon leuk. En zolang dat gevoel blijft wil ik hem blijven zien om te kijken of er wellicht meer is tussen ons.
Toch vind ik het moeilijk om hem te peilen. Ik kan totaal niet lezen of hij iets heel leuk vind, of als hij bijvoorbeeld ergens mee zit. Wat hij precies van mij vindt weet ik niet. Ik denk dat hij (nog) niet verliefd is, maar dat hij het wel leuk en gezellig genoeg vind.
Ik merk dat ik zelf momenteel wel meer de behoefte krijg om te weten waar wij nu staan. We hebben officieel verder niks samen, anderzijds wordt het wel steeds intiemer tussen ons. Daarnaast zijn wel bijna 3 maanden verder. Maar of hij mij als relatiemateriaal ziet, weet ik niet zo goed. Ik weet ook niet of ik datzelfde bij hem heb.
In ieder geval probeer ik elkaar wel minstens een keer in de week te zien. Maar volgende week zijn we allebei druk. Één avond kunnen we op zich wel allebei, maar toen ik aangaf dat vriendinnen van mij vroegen of ik die avond ook kwam, gaf hij aan dat ik daar gewoon naar toe moest gaan. Met als reden: 'We moeten ook gewoon allebei ons eigen ding doen, toch?' En daar ben ik het volledig mee eens. Maar als je samen iets probeert op te bouwen en elkaar maar 2-3 keer in de maand écht ziet, hoe wil je dan echt iets samen kunnen opbouwen. Of zie ik dat verkeerd? Ik snap ergens wel dat als ik duidelijkheid wil over onze situatie, ik dit met hem moet bespreken. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Herkend iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over een jongen, dus ik ga het toch maar vragen: hoe oud zijn jullie, welke levensfase?
Alle reacties Link kopieren
Nachtmusik schreef:
27-01-2022 19:32
Je hebt het over een jongen, dus ik ga het toch maar vragen: hoe oud zijn jullie, welke levensfase?
Wij zijn 21 en 24 jaar oud. De een nog studerend, de ander is net afgestudeerd en werkt.
Alle reacties Link kopieren
Friendzone alert.

Ik denk dat het te lauw is om warm voor te lopen. Het is leuk en gezellig, maar er is nog niet geslapen samen begrijp ik?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
27-01-2022 19:34
Friendzone alert.

Ik denk dat het te lauw is om warm voor te lopen. Het is leuk en gezellig, maar er is nog niet geslapen samen begrijp ik?
Jawel, de laatste keer voor het eerst. Dit was eigenlijk ook heel gezellig. Nog geen seks, maar langzaam wel wat verder dan alleen zoenen. Wij zijn daarin beiden wat terughoudender en voorzichtiger. Dus in die zin zou je zeggen dat er niks aan de hand is. Maar op dit moment voelt het (geen idee of dat dus echt zo is) alsof onze afspraakjes voor hem absoluut geen prioriteit hebben. En het hoeft geen hoofdprioriteit te zijn, maar elkaar minstens een keer in de week, een paar uurtjes, lijkt mij persoonlijk niet teveel gevraagd. Maar dat is hoe ik het ervaar.
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd vind ik het wel lang duren voordat jullie seks hebben. 3 maanden en 8 - 10 dates, dan weet je wel of je dat met hem wilt toch? Als jullie er allebei ook niet op aangestuurd hebben dan weet ik niet of dit wel toekomst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Je bent leuk voor nu als het hem uitkomt, maar hij is eigenlijk op zoek naar een betere vis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Jep, herkenbaar. Ik heb met mijn huidige relatie zo'n 6 maanden gedate voordat we er een "stempel" op plakten en dat verliep soms ook wat onzeker? Is dat het juist woord? Haha.
Toch vind ik het moeilijk om hem te peilen. Ik kan totaal niet lezen of hij iets heel leuk vind, of als hij bijvoorbeeld ergens mee zit. Wat hij precies van mij vindt weet ik niet. Ik denk dat hij (nog) niet verliefd is, maar dat hij het wel leuk en gezellig genoeg vind.

Wat maakt het dat je hem niet kunt peilen? Hoe is hij in jouw bijzijn? Hebben jullie elkaars vrienden/familie al ontmoet? En wat maakt het dat jij denkt dat hij het wel leuk en gezellig genoeg vind? Welke signalen pik je op? Misschien heb je je antwoord al. :)

Met als reden: 'We moeten ook gewoon allebei ons eigen ding doen, toch?' En daar ben ik het volledig mee eens. Maar als je samen iets probeert op te bouwen en elkaar maar 2-3 keer in de maand écht ziet, hoe wil je dan echt iets samen kunnen opbouwen. Of zie ik dat verkeerd?


Nee, niet verkeerd. Maar gezien je aangeeft dat je beiden niet zo'n behoefte hebt aan een relatie en jullie eigen leven hebben.. Kan ik me voorstellen dat hij zoiets zegt.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
27-01-2022 19:51
Op die leeftijd vind ik het wel lang duren voordat jullie seks hebben. 3 maanden en 8 - 10 dates, dan weet je wel of je dat met hem wilt toch? Als jullie er allebei ook niet op aangestuurd hebben dan weet ik niet of dit wel toekomst heeft.

Hoezo lang duren? Misschien zijn ze beiden nog wat zoekende en niet zo ervaren? Dan kan ik me voorstellen dat je niet bij de 1e date met elkaar het bed in duikt.
Alle reacties Link kopieren
3 maanden en dan nog steeds geen sex gehad. En hij vind het prima?
Alle reacties Link kopieren
Brownietaartje schreef:
27-01-2022 19:37
Jawel, de laatste keer voor het eerst. Dit was eigenlijk ook heel gezellig. Nog geen seks, maar langzaam wel wat verder dan alleen zoenen. Wij zijn daarin beiden wat terughoudender en voorzichtiger. Dus in die zin zou je zeggen dat er niks aan de hand is. Maar op dit moment voelt het (geen idee of dat dus echt zo is) alsof onze afspraakjes voor hem absoluut geen prioriteit hebben. En het hoeft geen hoofdprioriteit te zijn, maar elkaar minstens een keer in de week, een paar uurtjes, lijkt mij persoonlijk niet teveel gevraagd. Maar dat is hoe ik het ervaar.
Maar goed,
Jij bent niet verliefd.
Dan kun je wel verder daten, maar als de vlinders ontbreken bij jou en je zelf ook liever naar de vriendinnen gaat dan hem, dan zou ik dit niet al te lang meer rekken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf niet goed wat je wil maar je wil wel duidelijkheid van hem.

Waarschijnlijk staat hij er het zelfde in als jij. Het is leuk en gezellig. Hij is (nog) niet verliefd.
Hij krijgt geen hoogte van jou. Voelt zich net zo onzeker over waar dit naar toe gaat als jij.

Zolang jullie het samen leuk en gezellig hebben dan elkaar gewoon blijven zien en dan zie je wel waar het schilderij staand.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet verliefd, jullie hebben het allebei te druk voor elkaar: maar hij moet wel laten weten waar hij staat: ja hoor! Beetje vreemd prinsessengedrag. Hoe ga je dat dan brengen: sorry ik ben niet verliefd, ik heb ook amper tijd voor je maar je moet wel nu even exclusief voor mij kiezen....de romantiek spat er vanaf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Brownietaartje schreef:
27-01-2022 19:33
Wij zijn 21 en 24 jaar oud. De een nog studerend, de ander is net afgestudeerd en werkt.
Doe niet zo moeilijk en blijf vrijblijvend daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-01-2022 20:14
Zolang jullie het samen leuk en gezellig hebben dan elkaar gewoon blijven zien en dan zie je wel waar het schilderij staand.

Waar het schip strandt.. :-D . Autocorrectie is niet altijd handig.. ;-)
Met Sugarmiss eens, gewoon elkaar blijven zien en ook al word je / worden jullie niet verliefd, een goede vriendschap is toch ook wat waard?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dit hem gaat worden. Heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en ik denk dat als er echt een goede klik is dat je elkaar toch het liefste zoveel mogelijk ziet en graag aan elkaar zit. Als het zo voorzichtig verloopt belooft dat niet veel goeds. Wie is er nu echt te druk voor de liefde? Als het fijn is wil je zoveel mogelijk samen zijn ongeacht drukke agenda's.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-01-2022 20:14
Je weet zelf niet goed wat je wil maar je wil wel duidelijkheid van hem.

Waarschijnlijk staat hij er het zelfde in als jij. Het is leuk en gezellig. Hij is (nog) niet verliefd.
Hij krijgt geen hoogte van jou. Voelt zich net zo onzeker over waar dit naar toe gaat als jij.

Mee eens. Waarom ga je naar hem benoemen dat je vriendinnen je gevraagd hebben voor diezelfde avond als jullie date? Ben je hem dan aan het uittesten ofzo? Dat hij moet zeggen 'Oh wat jammer! Kun je dat niet een keer overslaan want ik wil je zoooooooooooooooooooo graag zien!!!' ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien voorstellen vaker wat leuks te doen samen omdat je gevoelens voor hem hebt en dan zie je wel hoe het uitpakt. Hoop voor je dat hier wat moois uit ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Binnen twee-drie weken weet je dat wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vindt jij hem wél leukleuk.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Voel je je vrij om met hem te bespreken waar dit naartoe gaat? Weet je wat zijn intentie is: is hij op zoek naar vriendschap of een relatie?
Jullie appen dagelijks, komt dat vanuit hem of vanuit jou?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
27-01-2022 20:19
Jij bent niet verliefd, jullie hebben het allebei te druk voor elkaar: maar hij moet wel laten weten waar hij staat: ja hoor! Beetje vreemd prinsessengedrag. Hoe ga je dat dan brengen: sorry ik ben niet verliefd, ik heb ook amper tijd voor je maar je moet wel nu even exclusief voor mij kiezen....de romantiek spat er vanaf.
Dit.
Hoe hij er in staat maakt eigenlijk niet uit. Jij wil niet per sé een relatie, jij bent niet verliefd en op de enige avond dat jullie samen kunnen zijn zeg je niet dat je dan graag met hem afspreekt maar dat je vriendinnen je al uitgenodigd hebben. Uiteraard zegt hij dan dat je naar hen moet gaan. Dat had ik ook gedaan.
Wat maakt het uit waar hij staat als je zelf niet enthousiast bent?
attraverso wijzigde dit bericht op 28-01-2022 09:00
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
27-01-2022 20:45
Mee eens. Waarom ga je naar hem benoemen dat je vriendinnen je gevraagd hebben voor diezelfde avond als jullie date? Ben je hem dan aan het uittesten ofzo? Dat hij moet zeggen 'Oh wat jammer! Kun je dat niet een keer overslaan want ik wil je zoooooooooooooooooooo graag zien!!!' ?
Neeee. Zo ging het niet. We keken of we elkaar volgende week konden zien. Ik had het over vrijdagavond, waarop hij zei dat hij dan misschien wel kon, maar dat dit niet zeker was. Toen gaf ik aan dat mij dat leuk leek, maar dat als hij dan niet kan ik dat wel een beetje op tijd wilde horen (niet last-minute een dag van tevoren) aangezien vriendinnen van mij vroegen of ik die avond langs wilde komen en mee wilde eten, zodat zij dan ook rekening met mij kunnen houden.
Ik wilde hem juist wel graag zien en plaatste hem in dit geval even bovenaan. Maar toen gaf hij gelijk aan dat ik gewoon met mijn vriendinnen moest gaan afspreken. Met als reden: 'We moeten ook ons eigen ding doen, toch?'
Alle reacties Link kopieren
Annnnnabelllll schreef:
27-01-2022 19:59
Jep, herkenbaar. Ik heb met mijn huidige relatie zo'n 6 maanden gedate voordat we er een "stempel" op plakten en dat verliep soms ook wat onzeker? Is dat het juist woord? Haha.

Dank je wel! Fijn dat het vaker voorkomt, haha. Waren jullie in het begin helemaal hotel de botel samen, of was het eerst meer vriendschappelijk?

Wat maakt het dat je hem niet kunt peilen? Hoe is hij in jouw bijzijn? Hebben jullie elkaars vrienden/familie al ontmoet? En wat maakt het dat jij denkt dat hij het wel leuk en gezellig genoeg vind? Welke signalen pik je op? Misschien heb je je antwoord al. :)



Hij is moeilijk te lezen. Oogt vrij neutraal en ook de rest van zijn non-verbale houding is vrij neutraal. Hij is heel nuchter in dat opzicht. Anderzijds is hij ook echt wel heel gevoelig. Het is niet een type van de one night stands e.d. dat geeft hij zelf ook aan en ik geloof ook oprecht dat hij niet zo is. Hij gaf zelf al aan dat het wat langer duurt voordat hij iemand toelaat.
Maar wanneer we bij elkaar zijn kruipen we wel dicht naar elkaar toe wanneer we op de bank zitten. Ook toen we samen sliepen hebben we elkaar geen moment echt losgelaten. Zijn vrienden en familie heb ik nog niet ontmoet. Hij heeft mijn naam laten vallen bij een aantal vrienden, maar niet meer dan dat.
Hij heeft mijn vrienden en familie ook nog niet ontmoet. Ook hooguit een paar vriendinnen die weten dat ik aan het daten ben, maar niet meer dan dat. Al moet ik toegeven dat ik het niet erg vind dat anderen nog niks weten van ons 'date' leven.

Nee, niet verkeerd. Maar gezien je aangeeft dat je beiden niet zo'n behoefte hebt aan een relatie en jullie eigen leven hebben.. Kan ik me voorstellen dat hij zoiets zegt.


Ja daar zit wat in. Maar voor mij voelde het even alsof hij dan niet echt een waarde hecht om mij te zien. Misschien is dat ook wel zo. Maar ik denk niet dat dat het perse is. Ik merk wel dat ik nu iets meer terughoudender word en het initiatief bij hem leg.
Alle reacties Link kopieren
ChicaHolandesa schreef:
27-01-2022 20:57
Volgens mij vindt jij hem wél leukleuk.
Jaa ik vind hem ook absoluut meer dan leuk. Ik wil graag verder onderzoeken of er meer in zit. Maar het is niet zo dat ik compleet hotel de botel ben en 24/7 aan hem denk. Ik zie hem graag, maar kan hem ook wel even parkeren en andere dingen tussendoor doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven