Waarom houd jij van je partner?

03-03-2021 20:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pure nieuwsgierigheid: waarom houd jij van je partner? Wat maakte dat je verliefd werd op hem of haar? En wat zorgde ervoor dat die verliefdheid uitgroeide tot houden van? Wat maakt dat je elke dag opnieuw voor hem of haar kiest? Wat maakt hem of haar jouw favoriete persoon?

:heart:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, omdat het zo is. Ik kan wel een hele lijst opsommen met zijn geweldige kanten, maar ik gok dat de lijst met zijn mindere kanten even lang is. Ik ben in ieder geval zeker niet blind voor zijn slechte eigenschappen, en hij ook niet voor de mijne. Nu zijn we, 12 jaar verder en nog zo'n beetje vol in de tropenjaren met 2 kleine kinderen, echt niet meer stapelverliefd, maar ik voel me al vanaf onze eerste ontmoeting meer dan op mijn gemak bij hem, ik voel me thuis bij hem.

In eerdere relaties kreeg ik het al Spaans benauwd bij de gedachte samen oud te worden en kon ik me dat ook echt niet inbeelden. Nu heb ik er wel beeld bij en ik vind het geen verkeerd vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is echt ontzettend lief. Hij is een van de weinige mensen die ik ken die echt alle mensen neemt zoals ze zijn. Zonder ook maar iets te willen veranderen en daar leer ik zo veel van. Als ik wel eens mopper over een familielid of een vriendin dan is "die ene is nou eenmaal zo" een veelgehoorde zin. Hij heeft allerlei vrienden die ook anders zijn dan hem. En heel ander in het leven staan. Toch gaat dat helemaal prima en accepteert hij die vrienden zoals ze zijn. En mij ook. Ook ik doe wel eens wat verkeerd en ben niet perfect. Ik heb ADHD en ben gigantisch chaotisch. Hij lacht er om. Er ruimt zonder mopperen op als ik iets mors of onthoud waar ik nu weer mijn sleutels of telefoon heb gelaten en geeft ze zonder iets te zeggen aan me als ik ze weer eens kwijt ben.

Verder is ie ontzettend betrouwbaar. Vreemdgaan of met andere vrouwen sjansen komt niet in zijn woordenboek voor. We gaan wel eens naar parenclubs maar ook daar is hij helemaal op mij gericht. Komt er iets bij dan is dat leuk voor de afwisseling. Zo niet dan hebben we heel veel lol met zijn 2en.

Verder is ie enorm gul. Ik ben mijn baan kwijt door corona en moet echt een beetje op een houtje bijten (wij latten). Hij betaalt altijd alle boodschappen als we samen zijn. En neemt vaak nog boodschappen vokr me mee of geeft me wat geld als ie merkt dat ik krap zit.

Ik kan enorm met hem lachen. Ik kan overal met hem over praten.

En hij heeft natuurlijk een gouden lul. Maar dat spreekt vanzelf ;).
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
03-03-2021 20:58
Want die zijn lager dan je vriend en is het heel aardig dat hij toch met ze praat :rrr:
Ik dacht precies hetzelfde. Mijn vriend heeft een goedlopend eigen bedrijf in de bouw. Hij praat met iedereen. Met directeuren en met schoonmakers. Maar dat vind ik gewoon normaal.

Enige nadeel is dat ie ook gewoon met zijn werkkleding in een net restaurant wil gaan zitten (ja hallo ik betaal toch.... dan hoef ik toch niet zo een apapakkie aan ;))
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
03-03-2021 21:45
Prachtige verhalen, vooropgesteld. Maar veel eigenschappen bevatten heel veel mensen. Zorgzaam, lief, grappig, slim. Wat maakt jouw partner dan anders/leuker dan iemand anders? Wat maakt dat je alleen van hem of haar houdt en niet van al die andere mensen op deze aarde? :)
Ik weet niet of mijn partner de leukste persoon op aarde is hoor. Ik heb niet iedereen uitgeprobeerd. Misschien is iemand anders nog veel leuker. Maar zomer aan wij er niet in.

Voor mij is hij de leukste en ik voor hem omdat we verliefd waren en we het zo fijn hebben samen. Omdat ik heerlijk in zijn armen in slaap val. Omdat hij een fantastische minnaar is. Met een ander kan dat misschien ook. Maar ik vind het prima met hem.
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij mij raakt in de binnenste ring....
andere mensen, mooie, interessante, intelligente mannen genoeg maar die blijven steken op de eerste of tweede ring. ( zoals bij een ui een zeg maar)

Het gaat niet om een eigenschap of hoe hij van mij houdt, want hij houdt niet zoveel van mij als ik van hem.

Het is dat ik hem soms niet aan kan kijken omdat ik dan mezelf zie en tegelijk vind ik mijzelf in alles bij hem, in stilte, zonder woorden. We hebben aan 'zijn' genoeg, Alsof mijn stilte met zijn stilte spreekt. Omdat ik als ik aan hem denk de liefde in mij begint te stromen. Ik ben beter door hem.
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij er voor me is. In goede en slechte tijden. Hij is lief en ik kan op hem leunen. Hij weet precies wanneer hij me iets uit handen moet nemen of me juist te stimuleren om iets te doen wat ik moeilijk vind. Hij heeft leuke humor en we houden ongeveer van dezelfde dingen. Hij is voor mij de allerliefste. En hij ziet er goed uit.


(half gejat van Elfje ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij een fantastisch persoon is. Als partner, zoon, broer en collega. Hij is slim, innovatief, ondernemend, zorgzaam en zelfredzaam. Hij past op zoveel vlakken goed bij mij. Hij daagt me uit, steunt me en zorgt ervoor dat ik stapje bij beetje een beter mens word.

Ik werd verliefd op hem door zijn zelfstandigheid en omdat hij bijna altijd in balans is. Hij biedt mij de rust en ik spoor hem aan. En tegelijkertijd geeft hij mij de ruimte om mezelf te zijn en respecteert hij mij om wie ik ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd verliefd op zijn humor, uiterlijk, zelfverzekerheid en de fijne seks.

Ik ging van hem houden omdat hij er altijd voor mij is, omdat hij 100% voor me gaat, omdat het heerlijk relaxed is samen. Omdat hij aan de ene kant een hoog verantwoordelijkheidsgevoel heeft, maar het leven aan de andere kant totaal niet serieus neemt en dingen kan beleven met de onbevangenheid van een kind. Hij ervaart alles als een nieuw avontuur.

Ik kies elke dag opnieuw voor hem omdat we naast deze dingen hetzelfde denken over de belangrijke dingen in het leven. Hij vindt me geweldig zoals ik ben en stimuleert me om het beste uit mezelf te halen. We begrijpen allebei dat een relatie niet vanzelf gaat, dat we ons allebei blijven ontwikkelen en dat we moeite moeten doen om elkaar te blijven vinden. We genieten samen van de kleine en de grote dingen in het leven.

Hij is mijn favoriete persoon omdat het leven met hem aan de ene kant heerlijk vertrouwd is, maar geen enkele dag is saai. Hij maakt me elke dag aan het lachen en is de goedheid zelve. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij alles is wat ik niet ben.
Ik heb ADHD en ben snel verveeld maar hij blijft interessant en intrigerend.
Omdat hij me echt ziet.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
04-03-2021 11:51
Omdat hij mij raakt in de binnenste ring....
andere mensen, mooie, interessante, intelligente mannen genoeg maar die blijven steken op de eerste of tweede ring. ( zoals bij een ui een zeg maar)

Het gaat niet om een eigenschap of hoe hij van mij houdt, want hij houdt niet zoveel van mij als ik van hem.

Het is dat ik hem soms niet aan kan kijken omdat ik dan mezelf zie en tegelijk vind ik mijzelf in alles bij hem, in stilte, zonder woorden. We hebben aan 'zijn' genoeg, Alsof mijn stilte met zijn stilte spreekt. Omdat ik als ik aan hem denk de liefde in mij begint te stromen. Ik ben beter door hem.
Jij moet poëet worden (als je dat al niet bent 😉).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig zo heerlijk naast haar, terwijl ze nog wat slaapt, knort en woelt. Af en toe gluur ik naar dat heerlijke lichaam onder de deken. Af en toe snurkt ze zichzelf wakker en kijkt me geïrriteerd aan. Om zich vervolgens om te draaien en lekker door te dommelen.

Het is nog net zo heerlijk als 5 jaar geleden.

Ook al brult mijn buik van de honger, ik geniet te veel van deze momenten om alleen op te staan. ❤️
Everything is fluid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven