Waarom kan ik hem niet gewoon vertrouwen?

18-10-2020 14:21 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen ik heb jullie raad nodig, misschien is mijn glas gewoon halfvol en denk ik dat het half leeg is, met andere woorden ik zeik gewoon.

Mijn vriend en ik hebben sinds Juli een relatie. Dit is voor hem zijn eerste relatie na jaren lang single te zijn geweest waar hij actief heeft gedated en veel contacten heeft gehad. Ik kom zelf uit een lange relatie en heb daarna niet meer gedated. Mijn vriend is heel open over zijn verleden, over de vrouwen met wie hij gedated heeft etc. In het begin van onze relatie heeft zich zo nu en dan dingen voorgedaan, berichtjes en belletjes van de vrouwen die zo nu en dan poolshoogte kwamen nemen om te kijken of onze relatie nog in stand was, tot aan bezoekjes aan de deur.
Wij hebben hier ruzie over gehad, omdat ik het maar vreemd vond dat dit soort dingen altijd gebeurde als ik niet aanwezig was. Wij wonen niet bij elkaar en vanwege onze beroep zien wij elkaar niet op vaste dagen, maar wel gewoon wekelijks. Ik kreeg zelf het gevoel dat hij dingen zelf in stand hield daar dat ze nog steeds contact met hem zochten. Hij zegt dan, ja als ik iets te verbergen had, dan had ik het niet uit mijzelf aan jou verteld. Maar toch blijft er zo nu en dan als wij niet samen zijn deze gedachte door mijn hoofd spoken, dat hij nog contact met ze onderhoud.
Er zijn kleine leugentjes om bestwil voor gevallen, geen overspel of dergelijk. Wat bij mij ook een rol speelt waardoor ik hem soms niet geloof.

In de 3maanden dat wij nu samen zijn, heb ik ondertussen wel kennis met zijn ouders/familie en vrienden gemaakt.

Ik ben nu op een punt gekomen dat ik heb zolang ik bij hem blijf dan gaat deze gedachte niet weg, en dit is iets in mij waar ik aan moet werken. Het kan wel deels door hem veroorzaakt zijn door de kleine leugentjes om bestwil, maar ik ben degene die hier mee zit. Ik weet dat het ook niet eerlijk is tegenover hem, mocht hij wel gewoon de waarheid vertellen dat ik dat in twijfel breng en dat hij zich maar moet verdedigen om niks.
Hij vind het vervelend dat ik hier mee worstel en zegt ook wat kan ik doen waardoor dit gevoel bij jou word weggenomen? Hoe kan ik jou hierin helpen?

Ik worstel nu met mijzelf, mijn hart en ziel is in twee strijd, waarom kan ik die gedachte dan niet onderdrukken? Waarom kan ik hem niet gewoon vertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Leugens en vrouwen die zo maar aan de deur staan? Voor mij teveel gedoe in die korte tijd. Jullie zouden nu nog volop in de romantische fase moeten zitten waarin jullie alleen maar oog voor elkaar hebben. Ik zou er klaar mee zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Maak het maar uit. Je vertrouwt hem niet. Dat krijg je niet meer goed. Hij ook niet. Jullie passen niet bij elkaar op dit vlak.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
En vriend doet je ook nog geloven dat het jouw probleem is...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vertrouw je intuïtie maar. En leugentjes om bestwil? Vrouwen aan de deur? In amper 3 maanden? Nope.
"Waarom kan ik hem niet gewoon vertrouwen?"

Geen idee.

Maar kun je jezelf niet beter afvragen: "Waarom zou ik verder willen met iemand die niet te vertrouwen is?"
[Hij zegt dan, ja als ik iets te verbergen had, dan had ik het niet uit mijzelf aan jou verteld. ]

Als hij wat naïef is ingesteld klinkt zijn stelling plausibel,
is hij echter niet naïef en door de wol geverfd dan zou het een zin kunnen zijn waarmee hij zich goed kan indekken.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

edit: die ex-dates zouden ook wat meer respect voor jullie relatie kunnen tonen en dat begint met jouw ex hoe hij jullie relatie etaleert naar de buitenwereld.
Vindt hij zichzelf een geweldige catch ofzo, dat hij dit soort dingen aan jou verteld? Reken dan maar dat er een kern van waarheid in jouw onderbuikgevoel zit! Aan jou de keus of je hiermee verder wilt ja of nee, mijn keuze zou het niet zijn iig.
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
18-10-2020 16:35
Maar kun je jezelf niet beter afvragen: "Waarom zou ik verder willen met iemand die niet te vertrouwen is?"
Ik zou me afvragen:
"Kan ik iemand vertrouwen?"
"Als ik niemand kan vertrouwen, moet ik dan wel proberen te daten/een relatie te hebben?"
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
18-10-2020 16:16
Leugens en vrouwen die zo maar aan de deur staan? Voor mij teveel gedoe in die korte tijd. Jullie zouden nu nog volop in de romantische fase moeten zitten waarin jullie alleen maar oog voor elkaar hebben. Ik zou er klaar mee zijn.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben geen relatie. Pakweg 3 maanden elkaar kennen maakt nog geen relatie. Jullie zitten nog in de dating-fase. Dus je kan morgen gewoon zeggen: Sorry, maar ik zie verder contact eigenlijk niet zo zitten. En dan ga je ieder je eigen weg. Simpel toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gewoon in keer in zijn telefoon kijken, dan weet je het snel genoeg!
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
18-10-2020 16:54
Gewoon in keer in zijn telefoon kijken, dan weet je het snel genoeg!
Achterbaksheid vind ik nooit OK.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Iemand vertrouwen is soms ook een keuze maken. Kiezen om iemand te vertrouwen.
Die ex-dates aan de deur was in het begin van de relatie zeg je? Dat kan gebeuren dan toch hè?
Inderdaad: hoe oud zijn jullie?
Wat voor leugentjes om best wil?
Hoe lang geleden heeft hij voor het laatst een vriendin voorgesteld aan zijn ouders?
Waarom zoekt hij bij jou vastigheid terwijl hij hiervoor 'vlinderde'? Wat zegt hij daar over?

Vooralsnog hoor ik niet voldoende red flags, vandaar mijn vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat hij voor jou kan doen zodat jij je beter voelt?

Ophouden met liegen en contact hebben met vrouwen met een seksuele interesse in hem.

Over het een liegt hij maar over dat ze voor zijn deur staan weer niet.

Aandachtsgeile gast en hij is niet echt serieus met jou.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
18-10-2020 16:37
[Hij zegt dan, ja als ik iets te verbergen had, dan had ik het niet uit mijzelf aan jou verteld. ]

Als hij wat naïef is ingesteld klinkt zijn stelling plausibel,
is hij echter niet naïef en door de wol geverfd dan zou het een zin kunnen zijn waarmee hij zich goed kan indekken.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Dit is een van de redenen dat mij laat twijfelen, die week hadden we het beide druk met werk waardoor we pas in het weekend hadden afgesproken en toen ik vroeg hoe zijn week was gelopen etc vertelde hij dus dat een ex date plots voor de deur stond. Dit heeft ie uit zichzelf verteld en als hij dat niet had gedaan dan had ik dat ook nooit geweten. Deze info heeft ook totaal geen toegevoegde waarde voor onze relatie maar hij zegt altijd dat ie te eerlijk is om dingen achterwegen en verborgen te houden.

We zijn beide begin 30.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
18-10-2020 16:38
Vindt hij zichzelf een geweldige catch ofzo, dat hij dit soort dingen aan jou verteld? Reken dan maar dat er een kern van waarheid in jouw onderbuikgevoel zit! Aan jou de keus of je hiermee verder wilt ja of nee, mijn keuze zou het niet zijn iig.
We hadden het over ons verleden en hij vond dat hij eerlijk moest zijn en dat zijn date verleden ook een deel van hem en zijn verleden is.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
18-10-2020 16:47
Ik zou me afvragen:
"Kan ik iemand vertrouwen?"
"Als ik niemand kan vertrouwen, moet ik dan wel proberen te daten/een relatie te hebben?"
Ik heb eerdere relaties gehad en heb in die relaties geen problemen gehad om mijn partners te vertrouwen. Maar ik merk dus wel dat door zijn white lies dat dat iets met mijn vertrouwen in hem heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Waar maak jij je nou zo druk om?
Hij wijst die dames toch af?

Wat moet hij doen dan? Een bord bezet in de tuin?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
tja..of hij belazerd je en het is terecht, of je bent veel te achterdochtig..you tell me..heb je een geschiedenis van erg jaloers zijn?..ow staat er al..tja...rook - vuur?
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 17:32
11.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
18-10-2020 17:16
Waar maak jij je nou zo druk om?
Hij wijst die dames toch af?

Wat moet hij doen dan? Een bord bezet in de tuin?
Hij liegt ook.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen met die ex date voor zijn deur? Bizar opdringerig dus twijfel aan de echtheid van zijn verhaal.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
18-10-2020 16:58
Iemand vertrouwen is soms ook een keuze maken. Kiezen om iemand te vertrouwen.
Die ex-dates aan de deur was in het begin van de relatie zeg je? Dat kan gebeuren dan toch hè?
Inderdaad: hoe oud zijn jullie?
Wat voor leugentjes om best wil?
Hoe lang geleden heeft hij voor het laatst een vriendin voorgesteld aan zijn ouders?
Waarom zoekt hij bij jou vastigheid terwijl hij hiervoor 'vlinderde'? Wat zegt hij daar over?

Vooralsnog hoor ik niet voldoende red flags, vandaar mijn vragen.
Dat zegt hij dus ook, dat hij geen invloed heeft op ex dates die voor de deur staan en of bellen en berichten sturen. Hij zegt dat hij in het begin nog antwoordde door te zeggen dat hij een relatie heeft en daarna antwoordde hij niet meer zodat het allemaal vanzelf dood zou bloeden.

Begin 30. Het is 4 jaar geleden dat hij een vriendin heeft voorgesteld aan zijn ouders. Hij zegt in mij alles te hebben gevonden waar hij naar opzoek is en dat hij ook een toekomst met mij ziet. In zijn vlinder periode heeft hij rond gedate niet met alle heeft hij sex gehad sommige zijn uitgelopen op vriendschappen, hij was niet die ene tegengekomen waar hij dat gevoel had, wat hij nu met mij heeft.

Leugentjes om bestwil. Hij zegt dat hij zich schaamde voor de aantallen met wie hij allemaal sex heeft gehad, keertje belde er een vrouw, begin van onze relatie en hij nam niet op en vertelde dat dat een vriendin was, maar later bleek het dus iemand te zijn met wie hij intiem is geweest in zijn vlinder periode.
Fiona888 schreef:
18-10-2020 17:10
Dit is een van de redenen dat mij laat twijfelen, die week hadden we het beide druk met werk waardoor we pas in het weekend hadden afgesproken en toen ik vroeg hoe zijn week was gelopen etc vertelde hij dus dat een ex date plots voor de deur stond. Dit heeft ie uit zichzelf verteld en als hij dat niet had gedaan dan had ik dat ook nooit geweten. Deze info heeft ook totaal geen toegevoegde waarde voor onze relatie maar hij zegt altijd dat ie te eerlijk is om dingen achterwegen en verborgen te houden.

We zijn beide begin 30.
Maar dat klinkt tamelijk onschuldig in mijn ogen. Zoiets zou ik er ook uit flappen omdat het iets 'geks' is dat zomaar onverwachts je kan overkomen; een ex uit een ver verleden zomaar aan de deur :) Ik zou het gewoon maar zien als een mededeling van zijn kant en het niet gaan over-denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven