Waarom wordt er zoveel gescheiden de laatste 20 jaar?

22-02-2020 20:27 427 berichten
De laatste tijd hoor je niets anders dan scheidingen en relatie-breuken.
Ook van mensen die 20 jaar samen zijn, kinderen hebben, ...

Het lijkt of een relatie of huwelijk een wegwerp-artikel is geworden.

Kortom:
Laat ons allemaal brainstormen waarom 40 % van de huwelijken strandt.
En bij ongetrouwden al helemaal ongeveer de helft van de relaties na een paar jaar weg zijn.



Opstartster begint.
Die is gelukkig getrouwd en ziet voorlopig nog geen scheiding aankomen.

Maar ziet dus wel de ene relatie-breuk en scheiding na de andere in haar omgeving.
samarinde schreef:
29-02-2020 18:25

Ik vind het huwelijk trouwens zwaar overschat - kinderen krijgen, dát is pas iets. Dan zit je echt aan elkaar vast. Als ik kinderloos was geweest en getrouwd, was ik waarschijnlijk al drie keer gescheiden. Omdat ik dan voor een ander leven had gekozen. Ik had me dan niet bezwaard gevoeld om mijn eigen pad te volgen en misschien wel tien fantastische grote liefdes te hebben. Ik denk ook dat dat mogelijk is; er zijn zoveel bijzondere mensen op deze wereld. Maar ik heb niet voor die mogelijkheid gekozen. Soms best jammer :)
Wij hebben geen kinderen en toch doorgeknokt om bij elkaar te blijven met als enige reden dat we nog steeds gek op elkaar zijn maar dat wil niet zeggen dat je evengoed flink uit elkaar kan groeien tot je het nut van getrouwd zijn niet meer inziet. Beide kanten moeten bereidwillig zijn om aan te horen wat er mis is, de rol die je daar beide in speelt en of je afspraken kan maken die dan ook worden nagekomen. De weg terug neemt bijna net zoveel tijd in beslag als de tijd dat alles neerwaarts ging en nog moet je het bij blijven houden, er komen altijd weer momenten dat werk/omgeving/kinderen/gezondheid of tegenslag, je weer even doen vergeten wat je prioriteit is. Je kinderen gaan op een dag het huis uit, je kan werkeloos raken of pensioen gaan, uiteindelijk blijf je, als het goed gaat, met zijn tweetjes over en dan is het wel zo leuk als je daar samen naar uitkijkt.
Geronimo2 schreef:
01-03-2020 08:59
Wij hebben geen kinderen en toch doorgeknokt om bij elkaar te blijven met als enige reden dat we nog steeds gek op elkaar zijn maar dat wil niet zeggen dat je evengoed flink uit elkaar kan groeien tot je het nut van getrouwd zijn niet meer inziet. Beide kanten moeten bereidwillig zijn om aan te horen wat er mis is, de rol die je daar beide in speelt en of je afspraken kan maken die dan ook worden nagekomen. De weg terug neemt bijna net zoveel tijd in beslag als de tijd dat alles neerwaarts ging en nog moet je het bij blijven houden, er komen altijd weer momenten dat werk/omgeving/kinderen/gezondheid of tegenslag, je weer even doen vergeten wat je prioriteit is. Je kinderen gaan op een dag het huis uit, je kan werkeloos raken of pensioen gaan, uiteindelijk blijf je, als het goed gaat, met zijn tweetjes over en dan is het wel zo leuk als je daar samen naar uitkijkt.
Dat kan ik mij nog wel herinneren ja. Je had destijds ook een topic hierover, toch? Volgens mij zelfs twee keer.

Ik vind het mooi dat jullie doorgevochten hebben en nog steeds samen zijn. Ik hoop dat het goed gaat en dat het goed blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven