Waarop zijn jullie relaties gestrand?

27-10-2018 16:51 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt nou dat er zo ontzettend veel huwelijken maar ook relaties stranden? Wie houdt het nog vol met elkaar.

Ik merk aan mezelf dat ik het best wel spannend vind om me over te geven aan iemand die ik echt heel leuk vind, omdat ik bang ben dat we toch op enig moment uit elkaar gaan. En ik weet wel dat je dat nooit kan zeggen, maar toch.

Wat is het dan? Gaan mensen te snel een relatie aan, waardoor ze er later achter komen dat het niks wordt? Veranderen mensen zelf, waardoor ze uit elkaar groeien?

Ik zou het niet weten. Dus, daarom de vraag: Waarom zijn jij en je ex uit elkaar gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:15
Over je ex toch? :-D
NEE om heel veel redenen.

Ontopic:

Ik ging mij vaak als een lul gedragen zodat zij t uitmaakte.
Ikigai schreef:
27-10-2018 19:23
Dat we elkaar trouw zijn, voor altijd bij elkaar zullen blijven in goede en slechte tijden, voor elkaar zullen zorgen, elkaar steunen en lief zullen hebben.

Korte samenvatting :$ En ja, wij nemen dit beiden zeer serieus.

Ik ga het wel googlen. :roll:

Geloof er niks van dat dat het is. Want dat is nogal vaag en hol. En doet bijna iedereen in een normale leuke relatie.
Ik denk trouwens dat mensen het ergens diep van binnen wel weten, dat het niet de juiste persoon is. Maar sommige gaan recht tegen al hun gevoel in en gaan dan toch een huis kopen, trouwen, kinderen krijgen.

Het leven wordt meestal niet makkelijker als je ouder wordt, je wordt ziek, mensen dichtbij je gaan ineems dood, kinderen vergen veel van je de eerste jaren en ja, als je relatie dan al niet 100% was, dan beginnen de eerste barstjes al snel te komen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat de basis goed is. Dat je echt goed bij elkaar past.
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:25
Ik ga het wel googlen. :roll:

Geloof er niks van dat dat het is. Want dat is nogal vaag en hol. En doet bijna iedereen in een normale leuke relatie.
Nou nee. Helaas is het best bijzonder in deze tijd.
Gevonden:


"Jullie zijn voor mij, ambtenaar van de burgerlijke stand verschenen, om, in tegenwoordigheid van ons allen te verklaren dat je bereid bent je aan de wettelijke verplichtingen te houden. Ik verzoek de aanstaande echtgenoten op te staan, elkaar de rechterhand te geven en mijn vraag te beantwoorden: Verklaart U xx aan te nemen tot uw wettige echtgenote en belooft U getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?" "Ja" Verklaart U ......... aan te nemen tot u wettige echtgenoot en belooft U getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?" "Ja" De verklaring van de trouwambtenaar: " Als ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente xx verklaar ik, dat xx en xx vanaf dit moment door de echt aan elkaar zijn verbonden. Ik wens u de kracht toe deze belofte tot in lengte van jaren trouw te mogen blijven.



Zegt niks over tot de dood je scheidt trouwens. Blijkbaar is dat dus geen onderdeel van de belofte. :-D

En ik vraag me dan meteen aan wat die wettelijke plichten zijn.
Weet iemand dat? Of moet ik dat ook googlen omdat niemand dat eigenlijk precies weet?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:29
Gevonden:


"Jullie zijn voor mij, ambtenaar van de burgerlijke stand verschenen, om, in tegenwoordigheid van ons allen te verklaren dat je bereid bent je aan de wettelijke verplichtingen te houden. Ik verzoek de aanstaande echtgenoten op te staan, elkaar de rechterhand te geven en mijn vraag te beantwoorden: Verklaart U xx aan te nemen tot uw wettige echtgenote en belooft U getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?" "Ja" Verklaart U ......... aan te nemen tot u wettige echtgenoot en belooft U getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?" "Ja" De verklaring van de trouwambtenaar: " Als ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente xx verklaar ik, dat xx en xx vanaf dit moment door de echt aan elkaar zijn verbonden. Ik wens u de kracht toe deze belofte tot in lengte van jaren trouw te mogen blijven.



Zegt niks over tot de dood je scheidt trouwens.

En ik vraag me dan meteen aan wat die wettelijke plichten zijn.
Weet iemand dat? Of moet ik dat ook googlen omdat niemand dat eigenlijk precies weet?
Burgerlijk huwelijk is niet tot de dood. Wettelijke plichten zijn tegenwoordig vrij beperkt. Materiële zorg vooral.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
27-10-2018 19:31
Burgerlijk huwelijk is niet tot de dood. Wettelijke plichten zijn tegenwoordig vrij beperkt. Materiële zorg vooral.
Ja dat zie ik. Waarom refereren er een aantal mensen wel aan die belofte en het woord icm tot de dood hen scheidt?
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:29
Gevonden:





Zegt niks over tot de dood je scheidt trouwens. Blijkbaar is dat dus geen onderdeel van de belofte. :-D

En ik vraag me dan meteen aan wat die wettelijke plichten zijn.
Weet iemand dat? Of moet ik dat ook googlen omdat niemand dat eigenlijk precies weet?


"Tot de dood ons scheidt" wordt meestal pas uitgesproken in de kerk.
Want wat God verbindt mag je niet uit elkaar trekken.


Wettelijke plichten:
https://www.iexgeld.nl/Artikel/152210/D ... elijk.aspx
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:33
Ja dat zie ik. Waarom refereren er een aantal mensen wel aan die belofte en het woord icm tot de dood hen scheidt?
Geromantiseerd gezwets oid.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat de meeste mensen niet naar dat stemmetje in hun hoofd luisteren, en dus relaties aangaan die niet goed voor ze zijn.
Ik heb dezelfde fout al te vaak gemaakt.

Eerste (kalver) liefde: zo verliefd, maar ik was te afhankelijk en hij te bot en kil. Dacht vooral aan zichzelf en niet aan mij. Liefdesverdriet maar toen hij mij terug wilde wist ik: gaan we niet doen! Ik verdien beter! (Toen wel geluisterd naar dat stemmetje).

Tweede hele grote liefde: extreem verliefd en hele mooie jaren en tijden gehad. Tot ik ineens alle rekeningen betaalde en mij uit de naad werkte en hij niks deed behalve computerspelletjes spelen. Ik knapte erop af en ben gegaan. Nadat ik het nog twee jaar heb geprobeerd. Nu goede vrienden. En het is helemaal goed gekomen met hem, hij is zelfs zeer succesvol geworden en dat gun ik hem heel erg.

Derde liefde: ik wilde te graag en kreeg te maken met een zeer jaloerse en dominante man. Dat uitte zich pas na een maand of 8, heel geleidelijk. Net op het punt dat ik stapelgek op hem was.
Heb het met heel veel moeite uitgemaakt. Was totaal mezelf niet meer.

Huidige liefde: paar kinderen verder en nu een hele moeilijke periode. Wederom heb ik een man die vrij egocentrisch ingesteld is en wederom ervaar ik dat ik daar zeer slecht tegen kan.

Ik vind het maar moeilijk de liefde.
goldmember wijzigde dit bericht op 27-10-2018 19:39
Reden: Spelfoutje
0.49% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:33
Ja dat zie ik. Waarom refereren er een aantal mensen wel aan die belofte en het woord icm tot de dood hen scheidt?
Is kerkelijk huwelijk. Daar worden die woorden uitgesproken. Niet bij het wettelijk huwelijk.

Volgens mij wordt het bij Amerikaanse bruiloften wel zo gezegd. De meeste huwelijken die we op TV zien zijn in de VS. Vandaar, denk ik.
Stephje123 schreef:
27-10-2018 17:56
Zo, dat is een heel lijstje ;). Maar als je schrijft 'vond ik niet leuk meer', is je ex dan heel erg veranderd in de tussentijd? Of begonnen je ineens bepaalde dingen op te vallen die je eerst niet zag? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je een persoon eerst leuk genoeg vindt voor een relatie en dan ineens 'niet leuk meer'.. Wat gaat er dan fout in de tussentijd.
Nummer 1 en 2 waren op de middelbare school. Dat heeft resp 3 maanden en een jaar geduurd. Toen deed ik examen en dacht dat er nog veel meer was op de wereld. De liefde zat niet zo diep dus ik heb afscheid genomen. Ik heb nooit veel liefdesverdriet gehad, de liefde hield gewoon op.
Mijn relaties zijn gestrand door de volgende redenen:

Nr1: Na een jaar gestrand, door mij uitgemaakt. Was nog jong en studerende met bijbehorend studentenleven. Ex had geen begrip voor mijn drukke studieschema en maakte constant overal problemen van.

Nr2: Bleek een narstist. Na 4 maanden was ik het zat en heb ik hem de deur gewezen.

Nr 3: Ex had een affaire. We zijn in totaal 5 jaar samen geweest. Ook hier heb ik hem de deur gewezen.

Nr 4: Was een rebound. Geen commentaar nodig denk ik ;-D

Ik heb alleen bij nr 3 verdriet gehad, maar aangezien we verloofd waren en ik het toekomst plaatje al compleet had in mijn hoofd.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 27-10-2018 19:44
12.35% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:33
Ja dat zie ik. Waarom refereren er een aantal mensen wel aan die belofte en het woord icm tot de dood hen scheidt?
Je mag hier zelf invulling aan geven. Dat hebben wij gedaan toen we trouwden.
JollyRider schreef:
27-10-2018 19:31
Burgerlijk huwelijk is niet tot de dood. Wettelijke plichten zijn tegenwoordig vrij beperkt. Materiële zorg vooral.
Die wettelijke plichten gaan veel verder dan de meesten doorhebben. De effecten van trouwen zie je meestal pas als het goed fout gaat. Als je partner automatisch gezag heeft over je kinderen (terwijl je zonder huwelijk daarvoor eerst het gezag had moeten regelen). Dat je na een huwelijke verplicht alimentatie mag gaan betalen. Als het huwelijk langer dan 5 jaar geduurd heeft, zelfs 12 jaar. Pensioenrechten.

Ik beschouw een huwelijk als een zakelijk contract. Je regelt bezittingen, erfrecht en kinderzaken met 1 contract. Zaken die ook meteen internationaal geregeld zijn.

Die liefde is bijzaak. De denkfout is dat veel mensen de liefde als hoofdzaak van trouwen zien.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
27-10-2018 19:26
Ik denk trouwens dat mensen het ergens diep van binnen wel weten, dat het niet de juiste persoon is. Maar sommige gaan recht tegen al hun gevoel in en gaan dan toch een huis kopen, trouwen, kinderen krijgen.

Het leven wordt meestal niet makkelijker als je ouder wordt, je wordt ziek, mensen dichtbij je gaan ineems dood, kinderen vergen veel van je de eerste jaren en ja, als je relatie dan al niet 100% was, dan beginnen de eerste barstjes al snel te komen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat de basis goed is. Dat je echt goed bij elkaar past.
Helemaal mee eens! Ik denk dit zelf ook vaak. Ik heb 2 vriendjes gehad, en achteraf wist ik binnen de relatie al wel dat het niet goed zat. Ik ben nu 25, maar ik weet eigenlijk pas kort wat ik zoek in een man.

En daarnaast zie ik ook heel vaak stellen dat ik denk; hmmm, hebben zij het nou nog zo leuk samen? Of dan merk ik helemaal niet echt een klik, of dat ze elkaar nog leuk vinden. Dat snap ik dan echt niet, het is toch je partner? Soms denk ik echt dat mensen te makkelijk in een relatie stappen en dat het daarom ook zo snel weer op de klippen loopt.

Wat een heftige redenen zie ik trouwens! Veel vreemdgaan, ander bedrog, 'hij bleek een enorme oplichter en klootzak'. Schrik ik wel van:O
Roodhaarr schreef:
27-10-2018 19:37
Is kerkelijk huwelijk. Daar worden die woorden uitgesproken. Niet bij het wettelijk huwelijk.

Volgens mij wordt het bij Amerikaanse bruiloften wel zo gezegd. De meeste huwelijken die we op TV zien zijn in de VS. Vandaar, denk ik.
Aha, ja dat heeft verder geen enkele waarde voor mij dus. ;-)
Ikigai schreef:
27-10-2018 19:10
Nee dat is hij inderdaad allemaal niet, daar heb ik 'm (mede) op uitgekozen.
Gefeliciteerd dat je dit van tevoren allemaal al wist.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 28-10-2018 12:57
Reden: Forummers bezitten over helderziende gaven.
42.90% gewijzigd
Roodhaarr schreef:
27-10-2018 19:42
Die wettelijke plichten gaan veel verder dan de meesten doorhebben. De effecten van trouwen zie je meestal pas als het goed fout gaat. Als je partner automatisch gezag heeft over je kinderen (terwijl je zonder huwelijk daarvoor eerst het gezag had moeten regelen). Dat je na een huwelijke verplicht alimentatie mag gaan betalen. Als het huwelijk langer dan 5 jaar geduurd heeft, zelfs 12 jaar. Pensioenrechten.

Ik beschouw een huwelijk als een zakelijk contract. Je regelt bezittingen, erfrecht en kinderzaken met 1 contract. Zaken die ook meteen internationaal geregeld zijn.

Die liefde is bijzaak. De denkfout is dat veel mensen de liefde als hoofdzaak van trouwen zien.
Precies dat.

En gelukkig hoef je dat van de wet dus niet vol te houden tot de dood gaat. ;-)
Caitriona* schreef:
27-10-2018 19:44
Gefeliciteerd dat je dit van tevoren allemaal al wist.

Dat dacht mijn nicht ook toen ze haar jawoord gaf.
Tien jaar later en drie kinderen verder
neukte hij zijn secretaresse.

"Maar daar had ik 'm toch niet op uitgekozen?"
Nee, alleen VIVA-forummers bezitten de helderziende gave
om te weten dat partner levenslang trouw zal blijven.
Felicitaties hiervoor.
Soms heb je gewoon pech. En vaak is het een keuze voor een bepaald type partner.
Je moet niet zo miepen of beter leren lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
27-10-2018 19:26
Ik denk trouwens dat mensen het ergens diep van binnen wel weten, dat het niet de juiste persoon is. Maar sommige gaan recht tegen al hun gevoel in en gaan dan toch een huis kopen, trouwen, kinderen krijgen.

Het leven wordt meestal niet makkelijker als je ouder wordt, je wordt ziek, mensen dichtbij je gaan ineems dood, kinderen vergen veel van je de eerste jaren en ja, als je relatie dan al niet 100% was, dan beginnen de eerste barstjes al snel te komen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat de basis goed is. Dat je echt goed bij elkaar past.
Ik denk dat er ook genoeg situaties zijn waarbij de ene partner echt oprecht denkt dat het gewoon goed zit (want; goed partnerschap, goede gesprekken, goede seks) en waarbij de ander toch een affaire erop na blijkt te houden. Of wanneer de ander je voor iemand anders aan de kant zet. Volgens mij gebeurt dat echt niet alleen in de typische 'slechte' relaties, maar juist in relaties waarbij een stel er samen bijv. al ruim 10 of 20 jaar op heeft zitten en het voor de ander als een complete verrassing komt.
Stephje123 schreef:
27-10-2018 19:43
Wat een heftige redenen zie ik trouwens! Veel vreemdgaan, ander bedrog, 'hij bleek een enorme oplichter en klootzak'. Schrik ik wel van:O
Ja, meid, lees de topics onder de pijler Relaties maar eens.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 28-10-2018 12:56
36.87% gewijzigd
Stephje123 schreef:
27-10-2018 17:56
Zo, dat is een heel lijstje ;). Maar als je schrijft 'vond ik niet leuk meer', is je ex dan heel erg veranderd in de tussentijd? Of begonnen je ineens bepaalde dingen op te vallen die je eerst niet zag? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je een persoon eerst leuk genoeg vindt voor een relatie en dan ineens 'niet leuk meer'.. Wat gaat er dan fout in de tussentijd.

Misschien verander je zelf?

Iemand die op je 17e leuk is en waar je verkering mee hebt hoeft niet passend te zijn bij een werkend leven met kinderen, omdat hij bijvoorbeeld een vrijbuiter is die geen burgerlijk leven wil en elke week wil stappen. Dat vond je leuk toen je zelf ook nog zo was maar als jij dan andere dingen wil uit het leven dan past het niet meer.

Dan kan die man nog steeds leuk zijn maar alleen voor die fase.

Ik begrijp niet zo goed dat jij je er niks bij voor kan stellen. Hoeveel mensen blijven nou bij hun eerste jeugdliefde? Je verandert toch allebei, gaat dingen doen in het leven waardoor je niet meer bij elkaar past.
Lucifer2018 schreef:
27-10-2018 19:33
Ja dat zie ik. Waarom refereren er een aantal mensen wel aan die belofte en het woord icm tot de dood hen scheidt?

Volgens mij wordt/werd dat bij het kerkelijk huwelijk wel gebruikt.
Pipistrello schreef:
27-10-2018 17:30
Knap dat je dat zo kunt voelen. Als ik die van mij voor de auto krijg geef ik gas. Zelfs nu, na ruim 8 jaar nog.
Bij ex 1 heb ik die neiging ook meer. Is vader van zoon dus doe het maar niet.

Deze ex is een prima kerel. Relatie werkte niet tussen ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven